|
Post by Shaun Blake Segall on Jan 7, 2013 0:21:11 GMT 1
Her kan man poste, hvis man lige kommer på et digt eller lignende. Eller hvis man bare finder et digt man gerne vil dele med andre.
Natdigt
Cigarretrøg i mit øje Rødvindspletter på mit bord Tunge bøger har jeg åbnet Læst tungsindigt og igen I et mægtigt tankekor
Latter ud! Latter i tomhed Sveden aske på mit gulv Dystre toner har jeg fløjtet Gemt i minder, her og der Væk i nattens mørke hul
Jeg er hæs af røg og tavshed Jeg er gammel for en stund Mine hænder rå og rynkede Trætheds tårer om mit øje Gamle, glemte ord om mund
Nu hvor natten bli'r en ravnfugl Mørket svøber sig om krop Går en stille sandhed svagt Ind i min trætte hjerne; Jeg kommer aldrig, aldrig op.
|
|
James Maynard O'Connell
7. ?rgang & Journalist p? The Wiz
In individuals, insanity is rare; but in groups, parties, nations and epochs, it is the rule.%\0\%
|
Post by James Maynard O'Connell on Jan 22, 2013 1:46:44 GMT 1
Jeg har hjertekvaler, så I må leve med mere ståhej:
Ode til Trods
Jeg står i kaos Jeg betragter det Og smiler
For jeg elsker kaos Hvert gran af vanvid Og uorden Bringer tårer til mine øjne
Glem i morgen Glem dit hår Og lad dine øjne vandre Kom, her, tag min hånd Og se hvilken uorden Hvilken smuk destruktion Der hviler i din ånd
Drik ud For verden er dyb Kompleks, hård og skøn Vi står ved afgrunden Og i dens mørke Smiler sandheden til os
Skab, skriv, snak Du skylder ingen, ingen, tak Når kosmos banker på din dør Og dig for panden Så kom til mig I nat er jeg mig, Mig, og ingen anden
Drik ud Hver sitren i din arm Hver en hæslig lyd i larm Hver dråbe i din barm Er en tavs salut til Garm Hver linje af rødvin om din mund Er et offer til kaos, for en stund!
|
|