|
Post by Elisia Thorne on Oct 6, 2012 18:37:51 GMT 1
but spring at the close of a winter dayTAG - RAPH OUTFIT Det var midt på dagen og efterårssolen varmede de elever der havde fritime efter frokost. Elisia lå på et tæppe i græsset, med fødderne i retningen af himlen og næsen ned i sin bog. Det var ikke et sjældent syn at se hende fordybet i lektierne, men hun delte dog tit disse læse timer med nogen og følte sig en smule ensom som hun lå der uden selskab.
Elisia havde været forbi fornødenhedsrummet i morges og eliksiren havde det heldigvis godt, den var ikke brændt på og farven var korrekt efter hvad beskrivelsen sagde. Hun rynkede øjenbrynene let, skubbe bogen væk og gav sig til at lave krudseduller på et stykke pergament i stedet. Det var sjældent hun følte sig ukoncentreret, men det var åbenbart tid nu, Evan og polyjuice eliksir var det eneste hun kunne tænke på og det var ikke særlig let at fokusere på hendes lektier. Hun blev dog til sidst træt af at tegne krudseduller og kiggede derfor op for at se om hun kunne spotte nogen hun kendte, da hun fik øje på sin ven Raph vinkede hun ivrigt til ham og håbede han ville smutte hen til hende.
|
|
|
Post by Raphael Angus Domhnall on Oct 6, 2012 21:27:12 GMT 1
a leaf in the wind
Raphael havde en kort dag i dag. Egentlig var det meningen, at de skulle bruge disse timer på at lave lektier, men Raphael var som sædvanlig på forkant. Han var derfor smuttet udenfor - man måtte jo nyde solen, mens den stadig var der. Da de fleste af hans klassekammerater havde slået sig ned for at lave lektier, ville han ikke forstyrre dem, hvilket resulterede i, at han nu gik alene langs med søens bred. Han kunne derfor heller ikke lade vær med at smile, da han fik øje på Elisia, som tydeligvis også havde fået øje på ham. Han gengældte hendes hilsen med en kort håndbevægelse og satte kursen i hendes retning.
Da han var nået helt hen til hende, mumlede han et hej og sendte hende et skævt smil. "Må jeg slå mig ned hos dig?" spurgte han høfligt, men ventede dog ikke på svar, før han smed sig på tæppet ved siden af hende. Han lagde sig på siden, så han kunne kigge på hende. Efter hans mening, var hun en af de kønneste piger på skolen. Da vinden tog fat i en tot af hendes hår, kunne han da heller ikke dy sig for at bringe den på plads bag hendes øre. "Hvordan har din dag så været?" brummede han spørgende og kastede et blik ud over søen. Vinden var en anelse efterårskold, når man ikke bevægede sig, men heldigvis gjorde solens stråler op for det. Han lukkede kort øjne og nød varmen på kinderne.
[/justify]
|
|
|
Post by Elisia Thorne on Oct 6, 2012 22:13:44 GMT 1
but spring at the close of a winter dayTAG - RAPH OUTFIT Elisia glædede sig over at blive forstyrret af Raph, også selvom det egentlig ikke var en forstyrrelse da hans selskab var meget velkommen. Hun smilede stort da han kom hen til hende og nikkede en gang mod tæppet. "Selvfølgelig" Svarede hun også selvom han allerede var halvvejs nede mod tæppet. Hun smilede let da han strøg hendes hår bag øret og strakte sig derefter som en doven kat.
"Den har været dejlig, jeg er bare så glad i øjeblikket." Svarede hun med et bredt smil og samlede sine hænder under hagen, mens hun kiggede hen på ham. "Hvad med din? Du brillierede garanteret i timerne ikke?" Spurgte hun og så på ham med et glimt i øjet. Raphael var kendt som en dygtig elev og hun havde flere gange hørt folk snakke om hvor mange point han havde samlet sammen til Ravenclaw, også selvom folk også havde det med at overdrive mente hun dog at det meste var sandt.
|
|
|
Post by Raphael Angus Domhnall on Oct 7, 2012 0:15:12 GMT 1
a leaf in the wind
Raphael satte sig op i skrædderstilling, lænet tilbage på armene med hænderne i det lettere fugtige græs, mens hans stadig betragtede hende. ”Det lyder dejligt” smilede han mildt ”Hvordan kan det dog være?” tilføjede han nysgerrigt, selvom han godt kunne gætte sig til, at det nok havde noget og gøre med en hvis løve. Han havde godt hørt snakken om, at der skulle være blevet kysset i fællesstuen. Om det passede vidste han ikke, men uanset hvad var han glad på Elisias vegne.
Hendes hentydning til hans succes i skolen, gjorde hans kinder en anelse røde. Han var ikke god til den slags komplimenter. ”Bare stille og rolig” mumlede han en smule utydeligt og lænede sig lidt frem af, så han kunne hive små totter græs op. Sandheden var, at han klarede sig ret godt, hvad skolen angik. Alle havde store forventninger til hans præstationer ved afgangseksaminerne til næste år. Det var godt med pres fra alle sider. Specielt hans far forventede store ting af Raphael, men det var nu ikke noget som gik ham så meget på – lige nu. ”Du skulle da egentlig nødig snakke, du klarer dig da selv rimelige godt” han var glad for at kunne skifte til et emne, der omhandlede hende i stedet. ’Rimelig godt’ var desuden en underdrivelse – Elisia klarede sig, hvis ikke bedre, så i hvert fald lige så godt som Raphael.
|
|
|
Post by Elisia Thorne on Oct 7, 2012 8:50:17 GMT 1
but spring at the close of a winter dayTAG - RAPH OUTFIT Elisia rullede om på ryggen, lagde hænderne under hovedet og bøjede det ene ben og lagde det andet ben over. Hun rettede lidt på sin nederdel og smilede derefter bredt til ham. "Jeg tror endelig jeg og Evan finder sammen... Sådan rigtig, jeg var slet ikke sikker på om han kunne lide mig." Svarede hun hengivent og sukkede forelsket. Han var det mest fantastiske der eksisterede på jorden, Evander, tænkte hun og smilede for sig selv. Hun mente egentlig slet ikke at hun var ham værdig, men alligevel lod det til han valgte hende.
Elisias smil blev lidt mindre da skole snakken kom ind og hun kiggede på ham med et glimt i øjet. Raphaels beskedenhed var klædelig, selvom han slet ikke behøvede det. "Ja, det går skam fint. Jeg vil bare gerne have et O i alle mine afsluttende fag, så er jeg tilfreds." Svarede hun og lukkede øjnene et øjeblik og nød solen på sit ansigt.
|
|
|
Post by Raphael Angus Domhnall on Oct 7, 2012 21:11:02 GMT 1
a leaf in the wind
Raphael åbnede øjnene en anelse, mens han betragtede hende med et lille smil. Han havde aldrig selv været rigtigt forelsket i nogen, så det var lidt svært at sætte sig ind i, hvordan hun måtte have det. Hun så dog ud til at svæve på en lyserød sky - som man sagde. "Det var da også på tide," sagde han smilende og tilføjede, "Hvis dét havde været tilfældet, havde han været godt dum." Enhver dreng, der var så heldig at være elsket af Elisia burde prise sig lykkelig. Selv kendte han ikke Evander personligt, men Raphael havde dog ikke fået det indtryk, at Evander var så romantisk anlagt - han virkede ærligt talt lidt tør. Det var dog ikke en mening, han havde tænkt sig at dele med Elisia i skrivende stund.
Raphael nikkede anerkendende. Han var ikke et øjeblik i tvivl om, at hun nok skulle klare sig fint i de afsluttende fag. "Selvfølgelig gør du det" brummede han og blinkede til hende. Hans blik gled ud over søens spejlblanke vand, mens han nød stilheden i et kort øjeblik. Det var en anelse stressende at starte op på nye fag, selvom det selvfølgelig også var spændende. De første par dage havde han dog været noget ør i hovedet hen mod aftenen.
Hans tanker faldt dernæst på Gareth og hele episoden med overfaldet. Raphael havde ikke fået snakket med Gareth endnu af flere årsager. Raphael forestillede sig, at Gareth havde nok pylrende venner omkring sig - Raphael kunne træde til senere, når det hele havde lagt sig lidt. Episoden var i sig selv helt forrykt, at sådan noget kunne ske her på Hogwarts, overgik Raphaels forstand. "Hvad har Burning Day egentlig tænkt sig at gøre ved episoden med Gareth?" spurgte han nysgerrig og drejede hovedet i hendes retning. Han kunne godt forestille sig, at der blev lagt planer om et modangreb, men så igen.
[/justify]
|
|
|
Post by Elisia Thorne on Oct 9, 2012 10:34:20 GMT 1
but spring at the close of a winter dayTAG - RAPH OUTFIT Elisia smilede let over Raphs kommentar og sukkede opgivende. ”Han har jo så travlt, så jeg kan vel ikke forlange jeg får al hans opmærksomhed. Måske på et tidspunkt finder han ud af at verden godt kan dreje rundt uden hans tilstedeværelse.” Sagde hun med et skævt smil og drejede rundt for at kigge på ham. Hun smilede let over hans kommentar om hendes evner, men da hun også havde svært ved at tale om sig selv, forsatte hun ikke emnet om hendes talenter. Raphs meget direkte spørgsmål kom lidt bag på hende, men hun satte sig lidt op med et mere alvorligt blik. ”Vi har tænkt os at beskytte dem der bliver tyranniseret på bedste vis – og så arbejder vi sammen med Hallows i år, de har jo the wiz og så er der ellers plakater og andet godt. Vi vil dog aldrig begynde at angribe folk, siden vi tror på forsvar og ikke angreb.” Forklarede hun og gestikulerede med hånden mens hun snakkede. ”Det er dog helt sikkert at vi snart må gribe ind – det er jo allerede eskaleret alt for voldsomt.” Forsatte hun og rystede på hovedet, hun fortalte dog bevidst intet om deres planer om polyjuiceeliksiren.
|
|