|
Post by Adam Shaw on Sept 23, 2012 0:07:55 GMT 1
-Klik et billede for at gå direkte til profilen- Nina Aiken - sjette årgang - Slytherin - fuldblod - Riddlers Nina er en ung, ret ubalanceret pige. Hun er opdraget på en blandet kost af hvordan hendes far synes fuldblodspiger bør opføre sig, og hvordan han egentlig ville have opdraget hende, havde hun været en dreng. Hun viser sjældent de store følelser og taler lavt og høfligt men samtidig er hun basker for Slytherin, er en dygtig problemløser og slår en proper næve. Endelig er Ninas familie er i gæld til Arringtonfamilien så det har hun også måtte høre om hele sin barndom. Derfor er hun dybt forelsket i Jack og idoliserer ham naivt på grænsen til det selvdestruktive. Samtidig betyder det også at til trods for at være fuldblod, har hun ikke lige så høj status som så mange andre familier. Hun er medlem af Riddlers, og selvom at der går rygter om at hun blot er Jacks pynteting, deltager hun aktivt omend uden at tage æren for det. Nina er typen der sagtens kan have ligesindede venner men hun er ikke bange for at ødelægge sine fjender - uanset midlerne. Adam Shaw - syvende årgang - Ravenclaw - halvblod - vejleder - leder af Status Quo Med sine 2,17 m rager Adam ganske tydeligt op over de fleste af sine medstuderende. Hvad de færreste ved er at denne højde, der er sjælden men ikke uset, faktisk ikke er helt naturlig. Adam er nemlig en ottendedel kæmpe på sin mors side. Hidtil har han gjort hvad han kunne for at holde lav profil, men med den politiske situation i år kan han ikke længere sidde på sidelinjerne. Personligt går Adam ind for ligestilling: lige ret til at lære magi men også lige ret til at synes hvad man vil. Derfor tager han ikke side i den politiske situation men forsøger at stoppe al brug af vold, uanset hvilken side det er. Adam er ganske venlig og imødekommende, glad for dyr - især sit akvarium - og det er derfor let at forestille sig at han har mange overfladiske venskaber, men det er kun de færreste han tør lukke helt ind. Endelig tager han sin position som vejleder dybt seriøs og er aktiv opsøgende for at hjælpe yngre elever med alle deres problemer og ikke bare de logistiske. Morgan Boothe King - femte årgang - Gryffindor - halvblod - Hallows Morgan er teenager i mange af ordets negative betydninger; en uheldig kombination af rebelsk og ubetænksom. Hun er styret af sine impulser, hvilket generelt fører til vilde eventyr hvor hun ikke er sky for at hive tilfældige personer ind over. Hun er hypersocial, venlig, sjov om end lidt nærgående og har overbevist sig selv om at hun er biseksuel selvom at hun nok tænder mere på det at være anderledes end på piger. Morgan har et utal af venner og gør et stort nummer ud af kende stort set alle, så hun aldrig behøver føle sig alene. Morgan er dog ikke sky for at reagere på noget hun ikke bryder sig om, og det har flere gange ført hende i klammerier. Der er kort fortalt stort set plads til alle slags forhold og plots, uanset om din karakter er venner med hende, hader hende eller bare finder hende lidt anstrengende. Dertil skal det også siges at Morgan var så heldig at få sit første kys for nyligt, i baghaven til en fest; sagen er bare den at der var så pokkers mørkt i den have at hun ingen idé har om hvem der kyssede hende, og selvom at det var et udmærket kys, har hun ikke været så interesseret i at finde ud af det, men der er stadig plads til plot der. Når jeg øverst vælger at inkludere en karakter jeg egentlig ikke har, er det fordi at det er min intention at skrive fire karakterer, men hvordan sidste skal være er stadig åbent. Hvis du står og mangler en karakter, til en familie eller et plot, skal du være mere end velkommen til at skrive herinde og så kan vi se på det.
|
|
|
Post by Jessie Taylor Blythe on Sept 23, 2012 13:40:25 GMT 1
Adam & Sarah Flirt ~ Irritationsmoment?
Bare fordi vi bliver nødt til at finde på et eller andet imellem disse to. Sagen er den, at Sarah og Emilias williegener er en relativt velbevaret hemmelighed og derfor næppe noget giantboy kender til, men det gør jo ikke virkningen mindre potent (selvom det altså ikke er konstant de fungerer som menneskelige magneter). Anyway. Jeg forestiller mig et eller andet fortidigt. F.eks. noget med at Sarah har spillet op til noget hun i virkeligheden ikke rigtig ville... Bum bum. Forslag modtages.
Adam & Evander Poltiske modstandere ~ Klassekammerater
Okay. Masser af plapren i boxen, men her måske noget mere konkret. Evander er ganske vist den eneste, af de nuværende ledere, der ikke går på Ravenclaw (how did this happen?) men han er immervæk stadig på samme årgang som de tre andre og de har haft timer sammen. Således forestiller jeg mig at de har haft en relation til hinanden langt tid før der gik politik i den og måske har de endda fungeret godt sammen. Hvis jeg sådan lige kigger på deres personligheder kunne jeg faktisk sagtens forestille mig netop det. Det er selvfølgelig helt åbenlyst, at de ikke er bedste venner på nuværende tidspunkt, men jeg synes ærlig talt kun det ville gøre det hele sjovere, hvis de faktisk har været på rigtig god fod engang og nu nærmest er tvunget til at tage afstand fra hinanden, fordi de står hver deres sted og konflikten tilspidses... Det ville i øvrigt også kun gøre det bedre, hvis Adam ender sammen med hende hystaden fra BD. ;)
Morgan & Evander Søskende ~ Allierede? I første omgang synes jeg du skal starte med at læse om kære Evan. Godt så. Jeg har ikke særlig mange krav til karakteren Morgan, som i øvrigt godt kan skifte fornavn, hvis det er. Dem jeg har er at hun/han er overbevist Hallow (det gælder hele familien), at vedkommende er tæt knyttet til selvsamme familie og at faceclaimet med en hvis rimelighed kunne ligne Anton Yelchin (Evanders fc)s yngre søskende. Derudover er der rimelig frit spil, men umiddelbart forestiller jeg mig at Morgen synes Evan er relativt irriterende med sin overdrevne beskyttertrang og til tider diktatoriske attitude overfor ham/hende. Det er uden tvivl værst, hvis Morgan er en pige. Du skal selvfølgelig også være velkommen til at lave Avery i stedet, men han/hun er kun 12.
Nina & Paige Allierede ~ Konkurrenter?
Mit lille dukkebarn er Jacks pseudolillesøster og det placerer hende jo automatisk i en eller anden form for position i forhold til Nina. De er begge to på en eller anden måde hans kæledægger, men jeg kan ikke gennemskue hvad deres forhold til hinanden er. Hader de hinanden som pesten, fordi de kæmper om hans opmærksomhed, eller har de fattet en eller anden form for sympati for hinanden, fordi deres situation vel på mange måder minder om hinanden? Paige er ikke en trussel ift. at gafle Jack, eftersom hun allerede er forlovet med Teodor Delaney.
|
|
|
Post by Nina Aiken on Sept 23, 2012 14:28:36 GMT 1
Adam & Sarah Som jeg vistnok har nævnt et par gange i cboxen er Adams seksualitet faktisk slet ikke fastslået endnu, og derfor tænker jeg lidt at han ikke rigtig har haft nogen aktiv interesse i piger før. Det betyder dog ikke nødvendigvis at de ikke kan have mødtes af andre grunde, de er trods alt på samme årgang og har sikkert timer sammen; og hvis hun har prøvet at flirte med ham ville hun ikke finde ham direkte afvisende, men venlig om end ret akavet. Dertil skal det måske siges at hvis Adam først har oplevet den effekt hun har på ham og har været nødt til at undertvinge nogle ret ukomfortable impulser, har han nok gjort hvad han kan for at undgå hende siden; og det kunne jo også meget passende være en grund til at deres 'ting' lidt døde der - uanset om Sarah mente at der var potentiale eller ej. Det skal dog siges at jeg ser de to Willietøser, men i særdeleshed Sarah som et af Adams svage punkter fordi de effektivt fratager ham de ting han definerer sig selv ved; hans intellekt, hans veltalenhed og hans stoiske selvkontrol. Adam og Evander Jeg kan sagtens forestille mig at de kunne være rigtig gode venner. De deler trods alt både interesser og holdninger, selvom Adams tilgang til politik i højere grad er filosofisk og defineret af mugglerideologier end noget andet. Jeg tror egentlig de er mere enige end de vil stå ved for tiden, og det skulle ikke undre mig om Adam faktisk ikke er så overbevist om Evanders ekstremisme i sidste ende, men bare tvivler på hans evne til at holde styr på sit partis medlemmer og forhindre dem i at gøre drastiske ting. Det er så her at Status Quo kommer ind og "hjælper" med at holde de mere ekstreme Hallows under kontrol, og jeg kan sagtens forestille mig at Adam tager deres sager til Evander og taler med ham om dem. De kan eventuelt have en "Betrys/Shaun er ikke sund for din sag"-ting de prøver at overbevise hinanden om. Morgan og Evander Hmm, indtil videre forestiller jeg mig en lillesøster der er så træt af sin ret bestemmende storebror at hun, bare for at være trodsig, nægter at lytte til reelt fornuftige ting og ender i problemer som Evander på en eller anden måde er nødt til at løse for hende. Jeg tænker hun er rastløs og drillesyg, nogle gange på grænsen til det ondsindede. Generelt betyder regler og struktur ikke det store for hende, men hun følger sine impulser selv hvis det fører hende til at gøre dumme ting. Er det noget du kan bruge? En lidt ubelejlig, rebelsk yngre søster der fra tid til anden sætter Evander i en uønsket position. Nina og Paige Hvis Paige ikke er ude efter Jack kan jeg på ingen måde se at Nina hader hende. Hun er nok ret misundelig over den opmærksomhed den yngre pige får, og det kan føre til ubehageligheder, men i grunden kan jeg sagtens se en sympati mellem to ret ens dispositionerede piger i en på nogle måde forskellig på sin vis identisk situation. Det kunne i hvert fald passe ret godt med begge deres facader hvis de havde et tihi-/slyngvenindeskab der egenlig dækkede for en reel respekt for den anden.
|
|
|
Post by Jessie Taylor Blythe on Sept 23, 2012 14:57:59 GMT 1
Adam & Sarah Flirt ~ Irritationsmoment?
I see. Altså. Det Night og jeg har snakket om er, at williesøstrenes evner primært er i spil når de enten bevidst forsøger at bruge dem (Emilia ved ikke hvordan endnu, Sarah gør) eller når de danser (jævnfør Rowlings egen beskrivelse af williedans og Fleur (der jo i øvrigt også er netop kvart)). Derfor tænker jeg at sorgløse Sarah kan have hevet Adam ud på dansegulvet til en af festerne sidste år og han der kan have fået en seriøs dosis williepåvirkning. Hvis du har brug for referencer, kan jeg afsløre at der findes hele to tråde med Sarah og Aeron, hvor det røg lidt af sporet, men det skulle i hvert fald være rigeligt til at skræmme ham væk. Hun er i øvrigt ikke ubekendt med at det sker. Det lidt triste ved den konstellation er at det ikke rigtig lægger op til mere spil, eftersom Sarah ikke just jager dem, der undgår hende...
Adam & Evander Poltiske modstandere ~ Klassekammerater
*klapper i hænderne* Det lyder alt sammen perfekt. De kan sikkert have nogen værre diskussioner, hvis ellers Adam tør tillade sig selv at stå ned fra den høje hest og give lidt slip på hele det der med "at vi alle sammen skal være gode venner." xD Men de to er også på som en fremtidig tråd. Bingo.
Morgan & Evander Søskende ~ Allierede?
Lorteunge. Hun ender med uforudsete konsekvenser og en virkelig irriterende livvagt (jeg har flere kandidater). Hvis hun nu var på Gryffindor, ville det decideret være genialt, men det er helt op til dig og hvis hun er et andet sted må Evan jo få en af sine støtter til at holde /grundigt/ øje med hende. Hun kan helt sikkert bruges. Grunden til at jeg insisterer på det med det politiske er at der er så mange familiestridigheder at det med en familie, der faktisk har samme standpunkt, er nærmest revolutionerende.
Nina & Paige Allierede ~ Konkurrenter?
Ubehageligheder. Bring them! Jeg tænker også at et forfalsket venskab ville været helt på sin plads. Grine af mudderblods, når de gør noget latterligt, stå sammen imod ydre trusler, men grundlæggende ikke rigtig have den vilde sympati for hinanden. Fake through and through, men med nok overlevelsestrang til at vide at de er stærkere to? Derudover kunne jeg forestille mig at Nina er vildt misundelig, fordi Paige bliver inkluderet i ting hun er udenfor...
|
|
|
Post by Adam Shaw on Sept 23, 2012 20:03:19 GMT 1
Orker ikke stille det pænt op når jeg ikke har så meget at skrive. Ja, Adam og Sarah har faktisk et godt motiv for overhovedet ikke at have noget med hinanden at gøre.. Hvilket måske kunne være en grund til at finde på omstændigheder der tvinger dem sammen. Adam og Evander giver bestemt mening. Skal se om jeg kan skrive Morgan en af dagene. Og ja, jeg tror helt klart at Nina er helt ufattelig jaloux på Paige, men tvivler på at hun viser det særlig meget. Det må vi lige se med.
[/justify]
|
|
|
Post by Josette Natalya Frost on Sept 26, 2012 19:59:01 GMT 1
NINA & JOSIE
Enten har de absolut intet forhold til hinanden og er kun bekendte ud fra de timer de har sammen, fordi de er fra samme årgang, eller også kunne jeg forestille mig at de ikke har det særlig godt med hinanden :b Jeg går ikke ud fra at Nina ville gå så vidt at udvikle et venskab med Josie, når hun er mugglerfødt :) Til gengæld tror jeg ikke at Josie frivilligt ville konfrontere Nina medmindre det er provokeret!
rettelse: hømhøm.... nevermind this part
ADAM & JOSIE
Som vi også skrev i PM, så ved de jo i hvert fald hvem hinanden er, hvis Josie bliver næstformand i SQ, - om hun gør det, det ved jeg ikke endnu, men hun vil da sigte efter det. Hvis det er tilfældet, så kommer de jo til at samarbejde meget i den forbindelse. Jeg tænker også, at de begge er fra Ravenclaw, så de har helt sikkert også haft kendskab til hinanden før? Måske endda venner? Pufh, jeg kan godt mærke at min plottingkreativitet er begrænset i dag :b
|
|
|
Post by Adam Shaw on Sept 27, 2012 21:15:03 GMT 1
NINA & JOSIE Tror du tænker på Aisling som har en storebror der er gået ud, Nina har ingen søskende men hun har en.. *host* kæreste i form af Jack Arrington. Ja, samme årgang betyder nok at de i det mindste ved hvem den anden er. Jeg kan sagtens forestille mig at fysiske Nina kan være ret skræmmende for lidt.. wimpy Josie men jeg tror virkelig ikke at Nina mobber folk uden grund. Hvis før hendes kære Jack ser sig vred på Status Quo kunne det dog sagtens være at det kom til at gå lidt ud over Josie. Vil rigtig gerne spille Nina fra sin mere.. well mindre hormonel og forelskede side, og jeg tror sagtens at det kære pigebarn kan være RET så skræmmende, så hvis du vil lade din karakter stå model til det. Derfor skal venindeskab dog slet, slet ikke udelukkes.. Det kunne være meget fedt hvis de faktisk havde et par tråde hvor de kom okay ud af det med hinanden og så var Nina pludselig nødsaget til at forhøre SQs kære næsteleder. ADAM & JOSIE Nu ved jeg ikke hvordan Josies vision fra Status Quo er, men Adam ser dem lidt som aktivt fredsskabende. Som i.. manipulation, spionage, afpresning, alt er, eventuelt, godkendt for at forhindre at volden spreder sig. Et lidt.. hmm.. hyklerisk standpunkt, men han starter med at være enormt idealistisk og principfast og det bliver langsomt fordærvet mere og mere af stress og magtesløshed. Jeg ved ikke helt hvor Josie skal befinde sig i alt det her, men kunne godt forestille mig at Adam regnede med at hun overtog næste år og derfor involverede hende i det vigtigste og holdt hende ude af det værste. Hvad synes du?
[/justify]
|
|
|
Post by Josette Natalya Frost on Sept 27, 2012 21:31:11 GMT 1
NINA OG JOSIE
Altså, jeg kan godt lide idéen om at de teknisk set ikke burde hade hinanden, og sikkert også gør i perioder, men indimellem har et par episoder hvor de næsten bliver "høflige" overfor hinanden... :b Jojo, det kunne være spændende nok! Men ellers kan Nina bare komme an med spydige kommentarer og hvad hun ellers finder passende.
ADAM OG JOSIE
Det lyder rigtig godt! Josie's interesse for politik skyldes jo også at hun sigter efter fred på et tidspunkt, - som du selv siger, at forhindre volden i at sprede sig, så på de punkter er de meget enige. Jeg ved ikke om hun vil finde manipulation og afspresning effektivt, - hun vil nok forsøge at holde Adam fast på sit lidt mere idealistiske synspunkt og minde ham om det moralske, som den snusfornuftige pige hun nu engang er. Men det lyder godt!
|
|
|
Post by Serena Lupei on Oct 9, 2012 18:10:32 GMT 1
Jeg er sikker på at Adam og Serena kunne finde ud af noget. Venner, måske? Jeg tror de kunne få det meget sjovt sammen.
Nina og Serena ville nok ikke fungere så godt, da Serena jo er mugglerfødt... OG varulv... Og nok ikke særlig ønsket i magikernes verden. Slet ikke når hun er en Riddler...
|
|
|
Post by Adam Shaw on Nov 12, 2012 0:21:51 GMT 1
Det må du virkelig undskylde, jeg har først set at du har skrevet nu.
Ja, Nina og Serena ville generelt ikke give mening, men jeg kan sagtens se Adam være nogenlunde sympatisk. Det med at have det sjovt med folk kan han egentlig ikke finde ud af (det arbejdes der på) men hvis det var noget med at hun var interesseret i Shaun kommer hun sikkert til at møde Adam igennem der da de er slyngveninder bros..
|
|
|
Post by Aderyn Cantrell on Jan 7, 2013 14:40:59 GMT 1
NINA & ADERYN Her lyser selvfølgelig straks en mulighed, da de begge er af samme blodstatus, alder og politiske overbevisning! Faktisk to muligheder; de to kunne enten være veninder og danne 'bånd' eller de kunne bare være politiske allierede, se ud som venner udadtil og bare fremvise et picture-perfect venskab uden egentlig at have det - måske endda en form for rivalisering mellem de to? Det er i hvert fald de to tanker, der straks spirer op, når jeg kigger på Nina. ADAM & ADERYN Ja, her er så min tøs, som du gerne ville lege med. Adam har jo magikerblod i kroppen, hvilket for Aderyn er godt nok - selvom det klart ville være bedst, hvis han var fuldblods. Hm. Her kunne Ade så enten vælge at se ham på den gode side, og nyde en stabil støtte, men hans mangel på ambitioner ville klart irritere hende. Nogen ideer?
|
|
|
Post by Adam Shaw on Jan 7, 2013 15:32:59 GMT 1
Nina & Aderyn Okay, jeg er med på stort set alt, men jeg ville nok foretrække en positiv relation til Nina - for en gangs skyld. På den anden side skal det siges at Aikenfamilien - til trods for det rene blod - ikke har det bedste ry i de kredse. Noget at gøre med deres gæld til Arringtonfamilien. I hvert fald kunne de have et lidt anstrengt venskab, hvor de egentlig ganske godt kan lide hinanden men bliver holdt tilbage af deres respektive, sociale forskelle. Adam & Aderyn Uha, det her forhold er eksplosivt, igen af familieårsager. Adam har, umiddelbart, ikke noget imod Riddlers (så længe de opfører sig ordentligt), og meget hen af vejen er de to karakter ret ens. Jeg kunne sagtens forestille mig at hvis de havde være apolitiske, kunne de have været gode venner, men nu..? Fordi Adam er teknisk set ikke mugglerfødt, men det er godt nok tæt på, fordi selvom hans mor kommer af en troldmandsfamilie, er hun en fuser. Jeg ved ikke om det er noget Adam fortæller folk, men jeg kan forestille sig at det ikke er et faktum fuldblodselitister er glade for, fordi ifølge deres logik burde Adams blod være næsten så umagisk som muligt, men det er det bare ikke.. Faktisk er Adam en ret dygtig magiker. Således er de umiddelbare omstændigheder. Der er i hvert fald muligheder og jeg er åben for forslag, ellers synes jeg bare vi skulle tage en tråd og se hvor det går.
|
|
|
Post by Aderyn Cantrell on Jan 7, 2013 16:11:32 GMT 1
NINA & ADERYN Tror i bund og grund ikke Ade ville have det store imod Nina, så vi kunne sagtens sætte de to tøser som veninder? Det skal bare være næsten livslangt, hvis Aderyn skal stole på Nina ellers vil hun være meget tilbageholden med kortene tæt til kroppen. ADAM & ADERYN Ellers kan vi bare skyde en hvid pind efter det venskab, for lige meget hvad ville Aderyn nok ikke være direkte stolt over at have Adam i sin vennekreds. Var de to venner, ville hun nok prøve at holde det hemmeligt. Bum bum. Vil bare vide, hvordan de to egentlig ville opføre sig overfor hinanden, før jeg vil vove at proppe dem i en tråd sammen. Bare så man har noget, at starte ud med.
|
|
|
Post by Adam Shaw on Jan 7, 2013 23:18:44 GMT 1
Nina & Aderyn Man kunne godt forestille sig at de har kendt hinanden fra første år. I så fald er Nina loyal og endda ret beskyttende (når hun ikke har travlt med at ævle om Jack). Yes yes.
Adam & Aderyn Jeg kan se pointen i både et positivt og negativt forhold, så hvad med at vi bare går med anstrengt? Under alle omstændigheder har Adam sikkert ikke fortalt det med sin mor, så Aderyn tror formodentligt at han bare er normal halvblod. På den anden side kunne man også køre på at Adam og Shaun er bros, og hvis Aderyn og Shaun var venner i starten, kunne hun sådan lidt halvhjertet acceptere ham af den grund (eller for den sags skyld beskylde ham for at have korrupteret Shaun med sin vattede holdning.)
|
|