|
Post by Elisia Thorne on Jul 24, 2012 13:51:38 GMT 1
Feeding the spirit with the bread of books TAG - EVANWORDS - 342OUTFIT[/center] Boghandleren var fyldt med elever i alle aldre fra Hogwarts, de små af dem myldrede rundt mellem hinanden og deres forældre, uden at være sikre på hvor de helst ville være. De var interesseret i deres kammerater, men på den anden side ville de også gerne gemme sig under deres mors lange kappe. En ældre pige med brunt, bølget hår betragtede en lille spirrevip af en pige, med det lyse hår sat op i et springvand, som stod og betragtede en gruppe ældre elever med ærefrygt. Den ældre pige smilede for sig selv og tænkte sentimentalt tilbage på hendes første år på Hogwarts.
Nok om det, tænkte hun dog, mens hun kiggede på listen af indkøb hun skulle gøre sig. De eliksir bøger hun skulle anskaffe sig havde hun egentlig allerede købt og læst, men hun var alligevel ivrig efter at komme igang med undervisningen efter sommeren. Allerede nu var hun blevet træt af at gå rundt derhjemme, hun havde behov for at lave noget, så derfor havde hun tænkt sig at købe et par ekstra eliksir bøger - blandt andet end der handlede om kuren mod varulve. Hendes bror, Emmett, havde det desværre ikke for godt for tiden. Maverick havde fyret ham, det var trods alt kun et spørgsmål om tid, så nu følte han sig til overs derhjemme. Elisia havde forsøgt at brygge eliksiren til ham og hun håbede det ville virke, men hun var dog ikke helt sikker. Det ville alt sammen vise sig i weekenden, tænkte hun og prøvede at skyde nervøsiteten fra sig.
|
|
|
Post by Evander Boothe King on Jul 25, 2012 22:42:14 GMT 1
When people run in circles It's a very, very mad world
Det var det samme hvert år. Det havde været sådan siden Evanders første tur til Diagonalstræde og intet var anderledes nu. Hans far lovede at være med hele vejen, men før eller siden faldt han over en bekendt, en kollega, en ansat... Det sværmede med dem, ikke femhundrede meter fra familiens butik, og det var kun naturligt. Efterhånden generede det egentlig heller ikke den sekstenårige knægt, der virkelig godt kunne købe sine skolebøger alene. Han forlod sin far i heftig samtale med en eller anden midaldrende heks og kunne et minuts tid senere træde over dørtærsklen hos ”Flourish & Blotts.”
Stedet var proppet med elever, der havde samme mål som han. Modsat en stor del af dem var han relativt ligeglad med at hilse på og falde i samtale og meget mere opsat på at finde de rigtige bøger på hans liste. Sådan som køen så ud kunne det dog nemt være noget, der trak ud, og han indså at det var hurtigere selv at gå på jagt, end at vente på at en af ekspedienterne fik tid til at hjælpe. Bevæbnet med et enkelt stykke papir begav han sig ud på sin mission og startede meget logisk ved ”astronomi,” der fyldte hele den første sektion. Inden han nåede at strække sig på tæer efter den eftersøgte bog, opdagde han en pige tre skridt væk, der – som så mange andre – var ganske bekendt. Modsat størstedelen af de nærmeste årganges elever var hun dog rent faktisk en han gad sige hej til og efter et sekunds omstilling trak et smil op på hans læber og blottede i et øjeblik eller to hans tænder. ”Elisia Thorne,” hilste han, en smule afmålt i forhold til at de trods alt var klassekammerater. Han gjorde dog op for det ved øjeblikket efter at række hånden ud for at tage hendes og trykke den. Der var varmt i boghandleren og deres håndflader var det samme, men da han øjeblikket efter slap hendes, undlod han høfligt at lade være med at tørre sin af.
Tag: Elisia ~ Outfit:
[/color] [/size] Click
[/center][/blockquote]
|
|
|
Post by Elisia Thorne on Jul 28, 2012 14:37:27 GMT 1
Feeding the spirit with the bread of books TAG - EVANWORDS - 348OUTFIT[/center] Elisia stod og nærlæste noget om varulves spyt og lagde slet ikke mærke til at der var en hun kendte, der var på vej mod hende. Egentlig var hun slet ikke færdig med at købe de bøger hun havde brug for, men læsehesten kunne selvfølgelig ikke lade være med lige at nærstudere den bog hun ville købe. Det overraskede hende derfor en smule da hun pludselig hørte nogen sige sit navn og bogen blev straks klappet sammen, hvorefter hun lod den falde ned i kedlen, hun havde hængende på sin ene arm og kiggede op.
”Åh.. Hej Evander” Elisia smilede bredt og var et øjeblik lidt vred på sig selv over at have brugt den lange udgave af hans navn, da det var sjældent folk brugte det og det fik hende til at se endnu mere forfjamsket ud. ”Du er vel også ude og købe de nye bøger kan jeg regne ud? Det bliver spændende med eliksirer i år, selvom jeg selvfølgelig allerede har læst hele pensum, men det er jo langt fra det samme som at føre det ud i praksis.” Talestrømmen fløj ud af hende uden hun tænkte synderligt over det og hun måtte ånde lettet ud, da hun endelig blev færdig med at snakke. Hendes nervøsitet over sin brors forvandling påvirkede hende mere end hun troede og mens hun bed sig forsigtigt i læben, tænkte hun endnu engang over om det havde været forkert at brygge den eliksir til ham og om hendes bror havde for meget tillid til hendes talent.
|
|
|
Post by Evander Boothe King on Jul 31, 2012 23:29:58 GMT 1
Evander slap Elisias hånd, kun for at smile antydningsvist, imens hun plaprede løs. Han hævede begge øjenbryn over kommentaren om at have læst hele pensum og var egentlig ikke overrasket, når det kom til stykket.
Pænt holdt han det for sig selv, at udenadslære og skolebøger ikke var alt, der betød noget, kun for at vende sig imod reolen, trække den søgte bog ud og vifte med den med et sigende blik. Den måtte også stå på hendes liste, trods alt. ”Jeg tager ikke eliksirer på F.U.T. Niveau,” meddelte han med et skuldertræk. ”Men astronomi, forvandling, magiens historie, besværgelser, oldtidens runer og... Jeg mangler et.” Han rynkede panden og så ud i forretningen et øjeblik, imens han ledte sin hukommelse igennem.
Så trak det atter lidt i hans mundvige og han nikkede. ”...Botanik selvfølgelig. Hvad stiler du efter? Healerhvervet eller eliksirmesterfaget?” Han lagde hovedet lidt på skrå og så afventende på den jævnaldrene ravn, uden egentlig at have vildt travlt med at få sine indkøb overstået. Desuden var de sekundært vigtige overfor den opgave, som han havde givet sig selv, om at opnå Elisias venskab på den ene eller anden måde.
[/color] [/size] Click
[/center][/blockquote]
|
|
|
Post by Elisia Thorne on Aug 1, 2012 10:37:35 GMT 1
Feeding the spirit with the bread of books TAG - EVANWORDS - 319OUTFIT[/center] Elisia priste sig lykkelig over at Evan ikke lagde noget i at hun lod sin bog falde ned i kedlen så hurtigt. Hun vendte sig om mod reolen bag hende, hvor hun fandt et par bøger hun manglede til sine egne F.U.T fag. Ravnen smilede let til ham og lod så de bøger hun lige havde fået fat på, dumpe ned i kedlen med de andre. ”Det er da alligevel en del, måske skulle du have gået på Ravenclaw” Bemærkede hun med et glimt i øjet og sendte ham et skævt smil. ”Jeg mener.. De fleste plejer at undgå fag som magiens historie og oldtidens runer.” Forklarede hun, da hun vidste Evan var typen der satte spørgsmål ved alt, hvis man ikke ramte helt rigtigt.
”Eliksirmester lyder så fint.. Men jeg har ikke tænkt over at blive healer overhovedet, det kunne være dejligt at blive eliksirmester, men jeg har ingen ide om jeg er dygtig nok.” Svarede hun og smilede let til ham. Hun havde lyst til at tilføje ’Men det får vi snart at se’ – men det kunne hun af gode grunde ikke. ”Du vil sikkert noget med politik har jeg ret? Jeg kan ikke rigtig se dig stå og tage dig af planter hele dit liv.” Hun så op på ham med et mindre smil på læben og havde et øjeblik glemt hvad hun kom her for i første omgang.
|
|
|
Post by Evander Boothe King on Aug 1, 2012 14:52:32 GMT 1
Evander trak lidt på smilebåndet og hævede begge øjenbryn. ”Fordi ravne er de eneste med faglig kompetence indenfor flere af de fag, der bliver præsenteret som tørre på papiret?” Han rystede kort på hovedet, stak astronomibogen under armen og rømmede sig dæmpet, uden at vade rundt i baggrunden for de fag han tog. Modsat den generelle idé om ham var alt han gjorde ikke lige velovervejet og især i tilfældet botanik havde han ingen argumenter for hvorfor han tog det, andre end at det var interessant og han fik hæderlige karakterer. Nogen gange var det nok, hvis man ikke var lavet af sten.
Han lyttede relativt interesseret til hendes fremtidsplaner, nikkede og besvarede hendes smil med en fornemmelse af, at der var noget hun ikke fortalte ham. Alt det røg direkte ind på hans mentale liste over ting, der skulle undersøges eller vendes tilbage til, men han regnede også med at opnå hendes fortrolighed inden alt for længe, omend ikke lige midt i boghandlen eller efter to samtaler.
Endnu et smil krusede hans læber, da hun nævnte politikken. Han trak på skuldrene og så lettere hemmelighedsfuld ud, uden egentlig at tænke over det. ”Måske. Jeg kan lidt af hvert – det er ikke alt sammen rænkespil og retorik.” En enkelt gang kløede han sig på hagen, imens han tog sig sammen til at sige noget, som han vidste han måtte sige. De kunne ikke stå der hele dagen og hænge. ”Hør, Eli? Jeg skal have fundet mine bøger og sådan, men hvad ville du sige til at få en kop te eller en is sammen her senere?” Han trak sit armbåndsur frem og kastede et blik på det. ”... Om en times tid, eventuelt? På Floridors?”
[/color] [/size] Click
[/center][/blockquote]
|
|
|
Post by Elisia Thorne on Aug 1, 2012 15:14:11 GMT 1
Feeding the spirit with the bread of books TAG - EVANWORDS - 280OUTFIT[/center] Elisia lyttede til ham mens hun fandt et par bøger og lod dem så dumpe ned i kedlen, hvorefter hun drejede om på hælen med fronten mod ham og smilede. ”Ja da, det ved alle” Kommenterede hun og blinkede uskyldigt med øjnene, hvorefter hun grinede let. Pigen med stråhatten snakkede en smule tøvende om sine fremtidsplaner og da hun så til sidst spurgte løven om hans, smilede hun let og betragtede ham nysgerrigt. ”Det tror jeg på” Svarede hun smilende og hankede lidt op i sin efterhånden tunge kedel fyldt med bøger.
Forlegent blussede hendes kinder en smule da han spurgte om de skulle spise en is senere og selvom hun egentlig ikke kunne tage det for en date, rørte det hende alligevel at han havde lyst til at bruge sin dyrebare tid på hende. Af alle mennesker havde hun på fornemmelsen af at Evan var typen der havde mange bolde i luften. Hun smilede dog glad til ham og nikkede ”Det vil jeg gerne, jeg skal også lige have købt nogle eliksiringredienser... Så om en time.. Det passer mig fint. Vi ses så!” Elisia snurrede om på hælen, vinkede hurtigt til ham og snuppede en sidste bog på vej ned mod kassen.
CLOSED
|
|