|
Post by Kathleen Kennith on Jul 28, 2012 7:55:15 GMT 1
Summer time, play time out in the sun and fool around¤ Eilionoir ¤ outfit ¤
Kathleen nikkede let og fik langt om længe latteren til at gå i sig selv, skønt hun kunne mærke den stadig lå og lurede lige under overfladen klar til videre brug. Det var så længe siden den havde ligget der at bare fornemmelse af at kunne komme til at le spontant igen fik hende til at smile. Nu skulle den bare blive der for en tid, hvor hun kunne finde den. "Mmmm, men kunne en fuldblods ikke også det? Hvis han nu ikke lige var den dine forældre havde lavet en aftale om?" Hun skævede til den anden, mens et sigende smil formede sig på hendes læber og en glimten i hendes blik tydeligt fortalte at hun overvejede ting hun ikke burde. "Eller skal han helst komme med provo-effekten af at være det modsatte af det de vil have? En... blodforræder... måske?" Hun tøvede ved blodforræder eftersom det ikke var et hverken pænt ord eller pænt begreb og et hun vidste hendes fars side af familien havde brugt om hendes mors altid.
Så sendte hun Eilionoir et oplagt grin. "Var du gift ville du jo blive enke og aldrig pebermø! Men det kunne ligne ham godt nok, selvom du jo kunne starte ud med at sætte dig op mod ham og så tage resten af familien som den kom? Jeg mener, vi har et helt skoleår tilbage, så hvorfor ikke udnytte det til at adskille dig fra bare at blive set som hans underdanige tvilling?" At veninden ikke fulgte sin brors ønsker i alt, blev desværre ignorere af mange fordi det var så nemt at dømme reservation og tilbageholdenhed som lige det. Det var nu engang også så besværligt at lære folk at kende før man besluttede sig for hvordan de var. Kathleen sukkede og lyste så op i et nyt smil. "Se det har jeg i hvert fald på listen! Jeg vil gerne se og opleve andre kulturer og andre magiske samfund. Jeg fandt en bog der hintede til - selvom forfatteren tydeligvis fandt det absurd - at nogle af de ældre folk som indianerne, inkaerne og eskimoerne har en helt anden måde end os til at bruge magi på." Hun stoppede sig selv før hun kom helt ud på et sidespor og snakkede veninden ned den næste halve time uden ophold.
Meget kærkomment kom hendes farmor på tale og hun besværede ufortrødent Eilionoirs sarkastiske ord med en opgivende hovedrysten. "Nahh, hvorfor skulle hun tænke i de baner? Jeg er jo bare en plet på familietræet der aldrig burde have kommet til eksistens. Hun vil sikkert bare smække mig i synet hvor fantastisk et match en af mine kusiner får, intet andet...." Hun skar en grimasse ved tanken, som ikke blev mindre som hun tilføjede. ".. men kan du forestille dig - hun har sendt en pakke-liste med! For - og jeg citere: at være sikker på jeg medbragte anstændig påklædning!" Hun rystede grinende på hovedet og sprang glædeligt videre til festen.
En rynke formede sig i Kathleens pande. "Hmm tror ikke den går... det er jo første weekend i ferie, så jeg kommer til at være fanget i genåbning af huset det meste af dagen op til." Med begge hendes forældre som undervisere på Hogwarts blev huset i Stonehaven kun brugt i ferierne og trængte altid til en kærlig hånd når det kom til sommerferien. "Men du kunne jo sige du tog hjem til mig og så tage til festen i stedet og vi kunne følges derfra og hjem til mig? Så tog du hjem til mig - bare af en omvej?" Hun skar en grimasse og kom til at grine. Det lød åndssvagt kompliceret. "Jeg ved faktisk ikke om mine forældre har noget imod den fest. Jeg har bare tænkt mig at glemme at spørge..." En praksis hun brugte med spredte mellemrum for ruske lidt op i dem. "Jeg ved Rhia og Aisling kommer - og Anna står jo for festen så hun gør også, men ellers ved jeg det ikke rigtig..."
|
|
|
Post by Eilionoir Murdoch on Aug 1, 2012 10:33:32 GMT 1
life is a happy gameYOU COULD CLOWN AROUND FOREVERtag: kathleen kennith outfit:here
Eilionoir trak på skuldrene. Det havde hun ikke lige tænkt over, men det var nok fordi, at hun ikke så en foldblodstroldmand som provokerende nok. Hun så ud som om, at hun tænkte sig om et øjeblik, inden hun kom med sit svar. "Helt klart provo-effekten. Ja, sådan en ville også kunne gå an. Det ender jeg jo nok selv med at blive. Så kan jeg jo være det sammen med ham." Hun lød dog ikke helt så optimistisk mere. Hun vidste godt, at chancerne for hendes drømme gik i opfyldelse, de var noget nær minimale. Eilionoir nikkede, det var en god idé, som Kate lige var kommet med. Selv om det lød som om, at hun skulle komme til at lide ret meget før, at hun ville blive fri for sin tvillingebror. "Jeg skal så også lige ud af kløerne på Gio og Jack. Hvorfor blev man også dog også meldt ind i det parti fra starten af? Jeg tror, at jeg ved skolens start skifter parti, og siger goodbye suckers til min bror og hans venner. Sikke populær jeg bliver!" Det sidste fremkaldte et lille fnis fra hende, og så rystede hun efterfølgende på hovedet. Dette år skulle egentlig bare overstås så hurtigt som muligt. Heldigvis faldt snakken igen på næste års sommerferie, og hun lyste op i et smil. "Det lyder lækkert! Har de? Hvordan det? Bruger de ikke tryllestave som os?" Hun var måske ikke en Ravn, men hun sad alligevel ret tit med næsen ned i en bog, som regel om drager, men ogs om andet faglitteratur. Den bog Kate henviste til, den havde hun dog ikke læst. Eilionoir kunne ikke dy sig for at løfte det højre øjenbryn med et skeptisk blik i øjnene. Det måtte Kate selv om, nu havde hun sagt, at det nok ville være udfaldet. Men selvfølgelig kunne det også være sådan, som Kate sagde. Dog blev hendes mening skærpet, da Kate havde fået en pakkeliste med, så hun kunne have en ordentlig påklædning på. Det lød i hendes ører som om, at hun skulle udstilles. "Det lyder som om du skal udstilles.." Sagde hun og grinede ved tanken om, at Kate skulle have sløjfe i håret og føres rundt i en cirkel med halsbånd på. Det kunne se frygelig morsomt ud! "Det lyder som en god idé. Lewis skal ikke med, så der er ikke nogen chance for, at han sladrer til mor. Men så siger vi bare det." Sagde Eilionoir og nikkede bekræftende. Hun vidste ikke helt, hvad hun skulle mene om, at både Rhia og Aisling var der. Hun havde ikke så meget med dem at gøre, så hun kendte dem kun ret overfladisk. Oppe ved skolen begyndte klokkerne at ringe. Hun kiggede op og kunne svagt se, hvad klokken skulle forestille sig at være. Hun prikkede Kate i siden, inden hun piftede højt på sin kat, der var ude at føjte. "Så er der frokost. Jeg er dødsulten!" Udbrød hun og kom op på benene. "Jeg finder lige Duff, og så komme jeg ind til frokost. Gå du bare i forvejen!" sagde hun og begyndte at gå ned mod søen, hvor den japanske bobtail-kat helt sikkert ville være. Drivvåd garanteret. out
|
|
|
Post by Kathleen Kennith on Aug 5, 2012 18:25:33 GMT 1
Summer time, play time out in the sun and fool around¤ Eilionoir ¤ outfit ¤
Kathleen nikkede halvt fraværende til Eilionoirs svar, mens hun skubbede den anden alt for sandsynlige mulighed ud af sine tanker. At tænke på veninden gift med en hun ikke selv havde valgt eller på anden måde haft indflydelse på udvælgelsen af var ikke rar eller velkommen. "Provo-effekt kan jeg gå ind for! Langt lettere at opnå og langt større udvalg at vælge fra....." Hun lod sit smil vide ud, som hun vendte det mod veninden og så vurderende på hende. ".. mon der allerede er en i dine tanker...?" Hun holdt smilet til en fnisen brød igen og hun blinkede konspirerende. Det var jo altid en mulighed.
Latteren blev til en grimasse som emnet gled videre i den uundgåelige retning af Eilionoirs tvilling. "Se det har jeg heller aldrig forstået at du blev og med det jeg kender til knægtene skal de nok tage det personligt at du... svigter de retter værdier..." Hendes stemme fik noget forarget, lovprisende ved det sidste, som hun havde direkte fra sin farmors få udtalelser til hende gennem tiderne. Så brød hendes grin atter igennem. "Du får dig en helt ny fanklub gør du! - og ellers, who cares? De er så selvhøjtidelige at det dårligt kan skade for deres ego'er at møde lidt modstand." Hende havde de som stort set alle på skolen ikke ænset eksisterede. En tilstand hun heller ikke havde gjort det store for at bryde. Social usynlighed havde sin fordel, som den havde sine ulemper. Langt mere interessant var andre folkeslags magi. "Nej, dans, sang og figurer. Meget fascinerende! Jeg kan ikke vente på at finde ud af om det er sandt eller ej!"
Kathleen skar endnu en sigende grimasse. "Klart, klart, men ikke som du tænker udstilles til beundring, men mere som misfostrene i cirkus... til forundring, skræk og advarsel..." Hun havde ikke de store illusioner om sin plads i familien længere, men ønskede af en eller anden grund stadig at opnå bare en smule anerkendelse fra selv samme. Søle, men familie var nu engang familie. Hun lyste op som Eilionoir godkendte hendes tågede plan. "Så er det en aftale! Jeg redder en seng op i forskud og så dovner vi de næste dage væk i fred og ro!" Hun sendte den anden et gavtyveagtigt grin, før hun fór overrasket sammen ved lyden af klokkerne oppe fra skolen og forsøgte at dække over det med et skævt smil. "Ditto! Løb giver appetit, men jeg skal lige tilbage efter mine bøger, så vi kan sagtens følges derop." Hun rullede op og stod i en elegant bevægelse, før hun satte mod søen i en lidt anden retning end veninden efter sine ting.
CLOSED
|
|