|
Post by Aisling Ériaan Delaney on Aug 7, 2011 21:36:44 GMT 1
TAG - ALASTAIR WORDS - 319 Boghandleren så hyggelig ud udefra, eftermiddagslyset lyste butikken op og afslørede menneskene i butikken i stueetagen. Der var ikke mange elever fra Hogwarts endnu, da der stadig var noget tid til at de skulle tilbage til skolen. Der var en ældre kvinde med en høj heksehat, klædt i en askegrøn kappe og kjole, med et par runde glasser i stueetagen, men hvis man bevægede sig op ad trappen til første etage, fandt man en lyshåret pige der stod og kiggede i en bog. Hendes øjenbryn rynkede sig en anelse mens hun skimmede siderne hurtigt. Hun havde en nederdel på, der gik hende til knæene, samt en bluse uden stropper. Skoene var ballarinaer, med strømper der gik op til knæet, da det vejret var lidt køligt.
"Ligemeget." Mumlede pigen og stilte bogen tilbage i reolen. Det var ikke noget af interesse. Aisling elskede bøger, men var kræsen og gad ikke stikke hovedet i hvilken som helst bog. Hun bevægede sig videre igennem boghandlen, og gav sig til at kigge efter sine skolebøger. Aisling bar allerede på to bøger hun skulle have, men manglede stadig de sidste. Hun nød at butikken var så tom, hun hadede at vente længe i en kø, og foretrak at købe sine skoleting tidligt så hun slap for al ventetiden. Aisling rakte ud efter en bog der var højere oppe en hun lige kunne nå, så hun måtte stille sig på tæer for at få fat i den. Hun fik fat i bogens ryg, og fik lige tippet den ud, så den mistede balancen og faldt ned på gulvet. Aisling bukkede sig ned for at samle den op, mens hun bed sig forsigtig i læben.
|
|
|
Post by alastair on Aug 7, 2011 22:22:45 GMT 1
i told you a lie “BUT THE TRUTH WAS HARD TO GRASP” Det var en længere liste Alastair havde hevet ud af konvolutten da han modtog det nye års bog-liste. Samtlige Sharpe-børn havde ting der skulle købes, bortset fra hans ældre bror der havde færdiggjort hans tid på Hogwarts, så det var blevet til den større familie-udflugt da de alle stod foran pejsen, klar til at rejse mod Diagonalstræde. Alastair var den første til at træde ind, men kun fordi planen var at ligge hans søskende og forældre bag sig. Indkøbende blev gjort tidligt i år, da familiens ferie lå klods op ad skolestart. Dette år gik turen til Paris da hans mor havde et foretagende i byen.
Mens resten af hans familie havde valgt Gringotts som destinationen havde Alastair mumlet 'Den Utætte Kedel'. Han fik hurtigt børstet det værste skidt af hans sommerlige klæder og begav sig ud på gaden. Første stop var hos Flourish & Blotts. Han havde altid holdt af at tage hans tid når det kom til bøger. Alastair var hurtig til at vælte de første par lærebøger ned i favnen før han måtte begive sig ovenpå. Det skulle vise sig at den næste bog han behøvede var placeret på den nederste hylde. En smule utilfreds over situationen lagde han bøgerne fra hans favn på gulvet og satte sig på hug. Netop som han fik lirket den rette titel ud fra mængden hørte han et bump fra den anden side af reolen. Hans nysgerrighed løb af med ham da han måtte se hvem der var fumlefingret. ”Aisling?” Han havde ikke regnet med at se andre velkendte ansigter så tidligt før skolestart, så han lød måske en tand mere overrasket end han havde behøvet. Alastair kom hurtigt på benene og trådte ud fra hans 'gemmested'. ”Hvad laver du her, så tidligt før skolestart?” De havde et nogenlunde kendskab til hinanden, også selvom det havde været halvdårligt til at starte med. Alastair havde ikke troet at han havde savnet skolen, men dette gensyn fik ham til at glæde sig til den snarlige start.
|
|
|
Post by Aisling Ériaan Delaney on Aug 8, 2011 13:08:35 GMT 1
TAG - ALASTAIR WORDS - 283
Aisling fik hurtigt fat i bogen og samlede den op, hun satte den ved siden af de andre bøger, imellem hendes krop og albuen og vendte sig mod den som havde henvendt sig til hende. Hun havde genkendt hans stemme, selvom han gik på årgangen over hende og hun derfor ikke brugte helt så meget tid med ham som med så mange andre. "Alastair." Sagde hun med et skævt smil, hun var lettet over at hendes storebror ikke var i nærheden, han havde heldigvis for travlt med at rende rundt og lave hemmelige sager til at bekymre sig om Hogwarts sager. Aisling kunen egentlig godt lide Alastair, og efterhånden var hun begyndt at indse at hvis hun ikke skulle ende op helt alene i verden, måtte hun hellere droppe lidt af den stolte facade. "Jeg er en af de få på vores alder der godt kan lide at gøre tingene i god tid." Sagde hun med et skævt smil. "Butikken er altid så fyldt i slutningen af sommerferien, så jeg plejer at købe mine skolesager så tidligt som muligt." Sagde hun og kiggede lidt på ham, inden hun slog blikket ned på sine bøger. Aisling bed sig forsigtig i læben og slog blikket op igen "Hvad med dig? Du er da også ret tidligt på den.. " Spurgte hun og vippede lidt frem og tilbage på fødderne. Hun var uendelig glad for at det ikke var Sam, der var dukket op, igen. Han gik hende sygt meget på nerverne i øjeblikket.
[/justify]
|
|
|
Post by alastair on Aug 8, 2011 16:07:09 GMT 1
i told you a lie “BUT THE TRUTH WAS HARD TO GRASP” Alastair lænede sig op ad siden på bogreolen de stod ved, hænderne i de shorts han havde valgt for dagen, det ene ben krydset over det andet. Han havde altid haft lidt af et ego-problem. Som så mange andre fra hans kollegium led han af lidt af et storhedsvanvid. Under sommerferien havde han lettere ved at være sig selv, men selv nu kunne han mærke facaden stable sig på benene igen, og dette var kun Aisling! Heldigvis havde hun ikke den ældre bror på slæb. ”Great minds think alike,” svarede han og tappede en finger mod siden af hans hoved, han tillod sig endda at sende hende et smil. ”Familien tager på ferie lige op til skolestart, så dette var det eneste tidspunkt jeg kunne klare indkøbende.” Han var som regel ikke så tidligt på den, også selvom han havde overvejet det hver sommer. Alastair var ikke god til større mængder af gangen, de gjorde ham altid så gnaven, oftest fordi de var i vejen. Han var heller ikke ligefrem typen der elskede at shoppe, og kunne det hele gøres over ugle, så havde han gjort dette, men livet skulle ikke være let. ”Hele familien Sharpe er taget på indkøb,” forklarede han imens han snoede sig ud af hans tidligere stilling og trådte et skridt nærmere. ”Hvor er resten af Delaney-klanen?” Alastair havde aldrig haft meget tilovers for hendes storebror, men han var heller ikke klædt på til mundhuggeri. Sagen om hans blod var efterhånden blevet et gammelt emne, men det var det bedste de havde på ham, og uanset hvor meget han end forsvarede sig selv, så ville det aldrig kunne ændre hans status.
|
|
|
Post by Aisling Ériaan Delaney on Aug 8, 2011 19:18:41 GMT 1
TAG - ALASTAIR WORDS - 320
Aisling smilede en smule mens han snakkede om sin familie, hun havde altid gerne ville ud og rejse, men de var aldrig kommet længere end Irland og England. En gang havde de været i Skotland, og det var jo heller ikke ligefrem revolutionerende. Hun strøg hurtigt fingrene gennem håret, så hendes etage klippede hår lagde sig i bølger om hendes ansigt. "Det lyder sjovt, hvor skal i hen?" Spurgte hun og lod en tand mere begejstret end hun havde ønsket. "Jeg har aldrig været så mange steder.. Vi har mest holdt os her i England." Sagde hun og satte bøgerne hen på maven, mens hun holdt om dem med begge arme. "Jeg ville super gerne se Egypten, det er sådan et spændende land.. Og så ser det vildt lækkert ud med alle deres strande." Forsatte hun, uden at vide hvad der havde fået hendes mund sådan på gled.
"Årh.. Mine forældre arbejder. Min lillesøster er hos en veninde.. Og min storebror.. " Der var en kort tænke pause, mest for at hun ikke skulle sige noget hun ikke burde. "Han er ude og ordne alle mulige andre ting, han er jo færdig på skolen.. " Sagde hun, mens hendes stemme langsomt blev lavere. Aisling kom pludselig til at tænke på at Alastair og Theodore ligefrem ikke havde været perlevenner. "Men jeg glæder mig super meget til at komme tilbage til skolen, savner den allerede. Sjette år nu.. Så er man pludselig en af de ældre." Sagde hun hurtigt efter hun havde nævnt sin storebror, så han ikke nødvendigvis skulle svare på det.
[/justify]
|
|
|
Post by alastair on Aug 8, 2011 22:47:23 GMT 1
i told you a lie “BUT THE TRUTH WAS HARD TO GRASP” Alastair var i bund og grund en sindsforvirret dreng. Han havde ønsket at fordelingshatten havde valgt Ravenclaw, frem for Slytherin, i lang tid efter hans fordeling. Det var først sent inde i hans andet år, at han slog sig til tolds med det kollegium han var havnet på, og i starten af hans tredje år gjorde han alt for at passe ind. Han vidste ikke hvad der gik af ham når han stod og pralede, eller overdrev og farvelagde enhver detalje for at lyde bedre. Han var ærligtalt blevet træt af den leg. Han havde ferie, så facaden måtte blive hjemme! ”Vi skal en tur til Paris. Min mor har noget arbejde hun skal have klaret og har valgt at slæbe resten af den pukkelryggede med.” Han trak på skuldrene og lod blikket vandre. Når det kom til stykket havde han aldrig givet sig ordentlig tid til at se sig omkring i butikken, også på trods af de syv år han havde kommet der. ”At rejse kan være udmattende, men det er det hele værd. Desuden er der kun så meget man kan opleve i England.” Alastairs familie tog heller ikke på ferie til udlandet hvert år. Oftest gik turen til turneringer i Quidditch, hvor hele familien camperede under det samme, gamle telt. Han kunne ikke skjule hans overraskelse over Aislings pludselige, åbensindede holdning. De fleste af deres samtaler havde været så stramme i masken, at det var en befrielse at slippe for det, men selv Aisling havde valgt at lade hendes fordomme ligge på Hogwarts. ”Det står godt nok ikke på listen,” kommenterede Alastair mens han bukkede sig ned efter stakken af hans egne bøger. ”Men 'Ferdinand Hopkirks Register over Magiske Planter og Rødder' er god at have som supplering til Eliksir og Botanik.” Han nikkede mod en reol bag hende da titlen sprang i øjnene på ham. Hans egen storebror havde givet ham samme råd, og det havde vist sig at være et dyrebart et af slagsen. Han kantede sig forbi Aisling og trak bogen ud fra hylden. ”Hvis du altså har brug for den ekstra hjælp?” kommenterede han endnu en gang og holdte den ud mod hende, altimens han gjorde sit for at undgå snakken om hendes storebror.
|
|
|
Post by Aisling Ériaan Delaney on Aug 9, 2011 12:29:17 GMT 1
TAG - ALASTAIR WORDS - 343 Aisling stod og tykkede på Alastairs ord om deres ferie. Paris var en by hun altid gerne ville besøge. Det var jo en af Europas smukkeste byer, og så var der jo hele den romantiske stemning. Hvad han mente med den pukkelryggede vidste hun ikke, måske havde de en pukkelrygget husalf? "England er ikke så interessant i længden nej, jeg foretrækker Irland. Nok fordi jeg er født der, men hvad mener du med den pukkelryggede?" Spurgte hun og tillod sig selv lidt nysgerrighed. Aisling følte sig pludselig godt tilpas. Hun havde været meget snerpet de sidste par år, mest fordi hun havde prøvet at leve op til sin storebrors forventninger til hende. Hun havde aldrig rigtig tænkt på hvad hun skulle gøre når han ligepludselig ikke gik på skolen længere, men det så ud til at dette var resultatet. Aisling bed sig forsigtig i læben. Hun vidste ikke rigtig om hun havde så meget brug for den bog, men hun smilede alligevel til ham og sagde: "Det kan ikke gøre nogen skade, jeg har nok brug for at blive lidt bedre til begge fag. Jeg slagger bagud i de praktiske i øjeblikket.. " Sagde hun og tog imod bogen. Et lidt for stort smil plantede sig på Aislings læber og hun følte den akavede tilstedeværelse af noget hun ikke var vandt til, og smilet blev hurtigt lidt mindre. "Hvis du vil, jeg har stadig lidt bøger jeg skal ha fundet frem til.. Og det er lidt af en labyrint det hele. Har fundet de tre første på listen indtil videre" Sagde hun og fandt listen frem fra en lomme i hendes nederdel. Aislings håndskrift slyngede sig over det lille stykke pergament, der var revet af et større ark.
|
|