Amycus Wallace
Nov 23, 2010 17:10:48 GMT 1
Post by Amycus Wallace on Nov 23, 2010 17:10:48 GMT 1
FULDE NAVN Amycus Wallace
ALDER Sytten år.
FØDSELSDAG 14. februar.
KØN Dreng.
LOYALITET Burning Day.
NATIONALITET Welsh.
BLOD Halvblods.
RACE -
TRYLLESTAV 12 tommer, blanding mellem elm og elletræ med kerne af demiguise hår.
KÆLEDYR Intet.
KOST -
KOLLEGIUM Ravenclaw.
ÅRGANG/BESKÆFTIGELSE Syvende årgang.
PATRONUS
”Min patronus er en greyhound hund og fremkaldes når jeg tænker på min første jul på Hogwarts.”
BOGGART
”Min største frygt er vand. Jeg kan ikke engang gå ud til knæene før jeg bliver panisk, så alt du ser i min boggart, er havet.”
DEMENTOR
”Jeg var kun syv år gammel... Jeg faldt igennem isen, da mine brødre havde overbevist mig om, at den var stærk nok til at kunne bære mig. Jeg glemmer aldrig hvordan det susede for mine ører og hvordan hver en muskel gjorde ondt fordi det var så koldt. Alt gik i sort, og jeg var sikker på, at dette var min død, men min far fik trukket mig op. Dette gennemlever jeg hver gang jeg møder en Dementor.”
DRØMMESPEJLET
”Jeg ser mig selv holde en bog i min favn, med mit navn på. Mange kender til mit navn... Jeg kæmper for Burning Day og er et værdsat medlem.”
AMORTENTIA
Pigers hår ”Der er bare et eller andet ved duften af en piges hår. Jeg ved ikke om det er den shampoo de bruger, eller den fortryllede mystik der ligger til deres væsen. I al fald er det en duft der binder mig til stedet.”
Nybagt brød ”Er der noget bedre end at vågne op til denne duft der har bredt sig i hele huset. Denne duft får min mund til at løbe i vand, og får mig til at føle mig hjemme igen.”
Regn på en varm dag ”Det er som om luften bliver helt ren igen, og det kan duftes!”
VERITASERUM
”Der er ikke nogen der kender til min frygt for vand. Jeg synes selv at det kan være latterligt fra tid til anden...”
HÅR
”Altid en smule længere end hvad det egentlig burde, men jeg kan lide længden. Jeg har heller ikke mange gode minder fra frisøren, så det er nok også derfor jeg så sjældent klipper det. Jeg vil påstå at mit hår er brunt, efter min far, men min mor mener også, at der er lidt af hendes lyse lokker i det. Brunt... Ja, det er farven.”
ØJNE
”Lyseblå, med en lille smule grønt i dem. Jeg har dog aldrig rigtig kunne komme overens med den lyse farve – den er en lille smule for pretty boy, hvilket jeg ikke er den eneste der syntes.”
KROPSBYGNING
”Selvom jeg er den yngste i familien, har jeg altid været den højeste. Med mine 1.82 burde jeg være storebror, men jeg er stadig den yngste. Jeg elsker at holde mig i gang, både fysisk og intellektuelt, så jeg vil da ikke kalde mig ranglet, og tynd er jeg bestemt heller ikke. Okay, så jeg slæber måske rundt på et par kilo for meget, men jeg er en dreng i voksealderen, og desuden er maden på skolen alt for god!”
KENDETEGN
”Okay, der er ikke mange der kender til dette, så lad være med at råbe for højt om det, men når man har storebrødre som mine, bliver man udsat for lidt af hvert – specielt gruppepres. Desuden er dette en Wallace tradition... Jeg har en ENKELT tatovering – et symbol alle mine brødre bærer.”
FACECLAIM Matt Lanter.
UDSEENDE
”Okay, så jeg er ikke den mest charmerende af de fire Wallace-brødre. Mine brødre har tit sammenlignet mit udseende med det af en abe – jeg ved godt, at dette ikke er tilfældet, men det gode udseende er ikke noget jeg har arvet til fulde. Måske er det mine store øjenbryn, der oftest gør, at jeg ser meget seriøs ud, eller måske er det den lidt for prominente hage.”
”I det mindste kan jeg altid stole på min højde. Selvom jeg er den yngste bror er jeg alligevel den højeste, hvilket sikkert har sparet mig for en del drilleri mindre, end havde jeg ikke været højere end mine brødre. Desuden er jeg bygget til at kunne tage imod en del knubs, hvilket jeg bestemt også har fået. Jeg er dog ikke typen der ligger så meget vægt på højde eller hvor meget stærkere jeg er end så mange andre. Muskuløs vil jeg ikke kalde mig selv.”
”Jeg har aldrig været forfængelig, i hvert fald ikke ligesom Artie. Jeg har aldrig gået højt op i mit udseende, og kunne aldrig drømme om, at bruge mere end ti minutter foran spejlet. Oftest sidder mit hår af sig selv, sådan som jeg stod ud af sengen. Det samme gælder min tøjstil – det er let nok bare at kravle i skoleuniformen, og når det kommer til muggle-tøj så er det hvad der end er slynget over stoleryggen. Nu må du endelig ikke tro, at jeg er usoigneret, for det er jeg bestemt ikke! Selvfølgelig holder jeg mig ren og sund, og jeg iklæder mig aldrig tøj der slet ikke passer sammen. Jeg er bare...afslappet, vil jeg i hvert fald selv mene.”
+ Al form for spøg og skræmt
+ Generte piger
DISLIKES
- Alkohol
- At flyve
- Folk der lyver for at ophøje sig selv
STYRKER
Hårdhudet ”Jeg er vant til en del fra mine brødre, så der skal meget til før du bryder igennem denne mur. Der er ikke meget der går mig på, så der skal også meget til for at sætte mit temperament i kog.”
Fotografisk hukommelse ”Jeg har lettere ved at huske ting og husker også hurtigt, selvom jeg måske kun har fået et enkelt glimt.”
Overblik ”Jeg skynder mig aldrig og springer ikke ud i noget uden grundig overvejelse. At holde et køligt overblik, kan man vel også kalde det.”
SVAGHEDER
Slagsmål ”Selvom jeg er vokset op med slagsmål, har jeg bestemt aldrig vundet en enkelt kamp. Jeg er bedre til at bruge hovedet end mine næver, selvom jeg er rimelig taktisk – dog kan det ikke bruges i kampens hede.”
Lyve ”Jeg har aldrig været god til at lyve, ikke engang til at stikke en lille hvid løgn. Jeg er åbenbart for gennemskuelig, og selvom jeg praler af, at have hovedet skruet ordentligt på, er det, at lyve noget jeg aldrig har gennemført med succes.”
Overbeskyttende ”Jeg sætter stor pris på det jeg har, specielt venskaber. Ja, jeg er hårdhudet og har overblik, men dette er min Achilles hæl. Jeg ser rødt, mister al selvkontrol og handler på instinkt alene... Meget slem side af min personlighed!”
INTERESSER
Observere ”Ja, jeg snakker al slags observering. Generelt er det mine omgivelser – du kan faktisk lære en hel del, giver du dig tid til det.”
Symboler ”Alt fra indgraveringer til familie-våbenskjold. Er du klar over hvor megen historie der kan ligge bag dette?”
YNDLINGSFAG
Magiske Dyrs Pasning og Pleje ”Ja, kald mig bare blød, men der er noget ved disse kreature der virkelig interessere mig!”
Eliksir ”Jeg har lært, at man skal passe på med dette fag – for det kan hurtigt gå galt, men man kan så meget med den rette eliksir.”
Talmagi ”Det er nok nørden i mig der snakker her. Talmagi kan være svært at forstå, men har man først fattet pointen, ligger der rent faktisk et spændende fag og venter.”
FEM ORD
- "Nysgerrig" Amycus stikker næsen i meget, men han kender grænsen.
- "Vovende" Ja, du havde nok regnet ham for det stik modsatte, men Amycus elsker nyt!
- "Ærlig" Denne dreng lyver ikke. Tildels fordi han aldrig kan slippe afsted med det, men også fordi han altid har ment, at ærlighed betaler sig i længden.
- "Hårdtarbejdende" Amycus var ikke født et geni – han har kæmpet hårdt for at komme dertil.
- "Åbensindet" At blive ven med denne dreng, er lige så let som at sætte et ben foran det andet.
PERSONLIGHED
”Okay, jeg er ikke din fuldkommen typiske Ravenclaw. Ja, jeg går da meget op i uddannelse og viden, men jeg er ikke typen der spenderer timer på biblioteket – kun hvis jeg virkelig har brug for dette. Livserfaring, mennesker! Man lærer ved at gøre – ikke ved udelukkende at læse om det. Desuden, til mit forsvar, kan jeg fortælle jer, at Fordelings Hatten havde svært ved at placere mig, dengang jeg sad på skamlen foran hele skolen. Gryffindor, Hufflepuff – ja, selv en lille smule Slytherin havde jeg åbenbart i mig, men Ravenclaw var nu det kollegium der passede bedst. Så sæt mig ikke helt i bås på grund af det emblem syet fast på mine rober.”
”Jeg vil selv mene, at jeg er rimelig imødekommende. Jeg giver alle en chance, uanset status eller ry, da jeg håber, at dette også vil gælde mit tilfælde. Det har altid faldet mig let at starte en samtale, selv med en komplet fremmede. På den anden side må jeg nok også hellere indrømme, at jeg let bliver forelsket. Det er ikke svært med et åbent sind som mit. Jeg er dog ikke den klistrede type, da jeg elsker selvstændighed, specielt når dette også kan ses hos andre. Jeg giver dog ikke op så let. Et nej er ikke helt et nej før jeg kan se nederlaget i øjnene. Hvori skulle det sjove ellers ligge?”
”Jeg vil unde at kalde mig selv for hårdtarbejdende. Jeg er ikke født ind i en rig familie, og det er ikke alle grene på mit stamtræ der han en IQ over 110. Jeg slider for at nå de mål jeg sætter mig, men dette er også en del af spillet. Jeg har prøvet lidt af hvert, hvilket har givet mig erfaring. Mine forældre lod os alle vokse op til at begå vores egne fejl, og lære af disse – fløjlshandskerne har de bestemt ikke haft på. Jeg vil derfor også påstå, at jeg har smagt mere af livets sure æble end så mange andre.”
FAR
Cedric Wallace, 54 år, halvblods, opfinder.
MOR
Annabelle Hartford Wallace, 49 år, muggler, sygeplejerske.
SØSKENDE
Arthemus 'Artie' Wallace, 25 år, halvblods, dragetæmmer.
Dorian Wallace, 22 år, halvblods, arbejder i Ministeriet for Magi.
Anthony 'Ant' Wallace, 19 år, halvblods, Quidditch-spiller.
RELATIONER -
ANDRE VIGTIGE -
FØDSELSSTED Trearddur, Wales.
HJEMBY Trearddur, Wales.
FAMILIEKÆLEDYR Gammel tårnugle, Merlinovich.
HUSALF -
HISTORIE
”At min mor og far mødtes var intet andet end skæbne-bestemt. En mand der oftest kommer til skade, med alle de opfindelser, og en kvinde der vidste hvordan han skulle lappes sammen igen. Jeg har dog ikke hørt den fulde historie, og ved ikke helt hvordan en magiker og en muggler fandt hinanden, men jeg har dog heller aldrig spurgt...”
”Okay – for at gøre en lang historie kort... Jeg er den mindste i familien, har tre ældre brødre – ja, det har ikke været helt let – har en meget energisk far der insisterer på at opfinde størstedelen frem for at købe det, og en kærlig mor der kun vil hendes sønner det bedste. Jeg kan vel godt sige, at jeg har haft lidt af en hård barndom – prøv du at leve med tre brødre, men også fordi mine forældre altid har troet på, at vi lærer af vores egne fejl, så jeg har bestemt begået min del; Ligesom den gang jeg satte ild til mit hår og måtte gå skaldet i flere uger, da min far ikke ville hjælpe mig med at gro det tilbage. Tro mig... Det var nok den bedste måde at gøre det på. Vi har ikke taget skade... okay, måske Ant har taget en smule skade, men vi er i hvert fald den smule klogere. Vi er heller ikke en rig familie, og lever stort set på min mors indkomst, da min far sjældent tjener på hans opfindelser. Derfor startede jeg i arbejde meget tidligere, end så mange andre. Jeg glemmer aldrig den sommer jeg pudsede samtlige stave i butikken...”
”Det var intet under da jeg modtog mit brev fra Hogwarts. Min far gik der, mine brødre gik der, så hvorfor ikke jeg? Mine forældre havde selvfølgelig skrevet mig op, men lige indtil den dag jeg modtog brevet fortalte de mig, at jeg blev optaget på mine evner alene. Så jeg anstrengte mig – sørgede for at gøre mit allerbedste, hvilket nok også er grunden til, at jeg er den eneste der havnede på Ravenclaw, mens både Artie og Ant var Gryffindors og Dorian var Hufflepuff.”
”Jeg glemmer aldrig mit første år på skolen, og hjemmefra, for den sags skyld. Der var ingen bedre følelse – jeg følte mig voksen, trods mine elleve år. Okay, så det er ikke altid let at være elev på skolen, men det er bestemt det hele værd – selv når man sidder og sveder over UGL'er.”
”Okay, her er én ting du bestemt ikke vidste om mig; Jeg er far... Ja, jeg ved det godt. Sytten år gammel og allerede far, og der er bestemt ingen undskyldning for dette. Det skete sidste vinter – jeg blev forelsket i en fransk pige der var kommet til Wales for at holde ferie. Vi havde det sjovt – der var ingen af os der nogensinde havde følt sådan før – og det var dér vi blev uforsigtige. Denne sommer sendte hun mig et brev der forklarede alt, og hun fødte vores søn denne september. Jeg har endnu ikke set ham, men har planer om at besøge Clémency denne vinter. Jeg har stadig svært ved at tro det selv, men det er sandheden. Mine forældre var ikke begejstrede, men de tog det pænt.”
C-BOX NAVN Amycus.
ALDER 23 år.
KONTAKT -
ANDET min chimpanse spiller banjo