Et spøgelse af sladder
Mar 31, 2012 22:21:33 GMT 1
Post by Alea Kirabo Hobbs on Mar 31, 2012 22:21:33 GMT 1
Som de fleste nok har opdaget, har der ikke været nogen skoleavis siden januar. The Wiz holder pause, men inden den beslutning blev taget, var der allerede blevet skrevet sladder for februar. Jeg synes ikke i skal snydes for det, så her er den foreløbigt sidste (og første) omgang sladder for Hogwarts 2083:
Sladder
- af Everett Cornell
Hvad i Dumbledores mølædte underbukser skete der sidste måned, Hogwarts? Det skal jeg sige jer: Ikke en skid. Den samlede bestand af elever var lige så hamrende kedelige som et spil troldmandsskak med den blodige baron – eller også passede det ganske enkelt ikke den daværende redaktion at lette røven fra sædet og finde ud af hvad det egentlig er i går og forsøger at skjule af pinlige affærer. Frygt ikke, for nu er gode gamle Everett her og jeg lover at opklare det hele – eller dø i forsøget.
Riley Abbey forlod skolebladet uden en forklaring, men jeg går ud fra at hun havde modtaget rene T'er for sine afleveringer efter sygeperioden og nu frygter at dumpe sine afsluttende eksamener. Hun efterlod faklen til den vaklende præfekt, der tilsyneladende forsøgte at køre en sladderkasse og være sød og retfærdig ved alle på samme tid. Resultatet kan vi vist kun kalde drønkedeligt og det er derfor en velsignelse for alle jer sladderhungrende hormombomber derude, at det varsler nye tider.
Det samme kan man sige for parringerne blandt de elever, der angiveligt skulle forestille at holde os andre i ørerne. Ikke mindre end tre vejledere ser ud til at have fundet kærligheden – desværre ikke i et treenigt forhold med hinanden. Samantha Abbey og Aeron Williams fra Hufflepuff er spottet hånd i hånd på gangene, i færd med at illustrere at selvom man er myndig, kan man godt være jomfruelig – eller bare pisse kedelig.
Annabel Baker fra Slytherin ser derimod ud til at have kastet sin kærlighed på målmanden Matthew Blythe, efter hans forsøg på at give samme kollegium et bedre image ved at redde sin lillesøster fra en velrettet smasher i kampen i december. Var det mon det ridderlige træk (som kostede Slytherin fire mål), der fik den lille dames øjne op for blikdåsen, eller har han andre exceptionelle fortrin, som vi ikke kender til?
En der i hvert fald ikke har været bleg for at fremhæve netop sine fortrin er den kære Alea Hobbs. Hvad hun til gengæld har forsøgt at skjule er at hendes fortrin har fanget opmærksomheden fra med-præfekten William Ethans. De to kunne således allerede til Halloween ses gnubbe sig op af hinanden på dansegulvet, men det er først nu at jeg her kan afsløre, at de har gnubbet sig op af hinanden lige siden. Held og lykke med projektet Alea, jeg har personligt hørt at han er lidt af en mundfuld, hvis du forstår sådan en.
At omtales som værende ”lidt af en mundfuld” ville både Samuel Abott og Charlie Springfield sikkert hjertens gerne, men ingen af dem har i midleritidig bevist deres angivelige høje potens i det sidste lange stykke tid. De har i stedet brugt tiden på at bonde og male hinandens negle. Det er et trist syn, når en knægt som Samuel, der ellers har været kilde til så meget stof, går hen og dropper damerne for en lidt vel seriøs bromance. Jeg ville opfordre ham til at komme op på kosten igen, men frygter at han tager det lidt for bogstaveligt og forsøger sig med undertegnede.
Hvem man til gengæld ikke behøver frygte forsøger med nogen som helst – medmindre de da skulle driste sig til at lege med den lille labre missekat til Kathleen Kennith – er Professor Eddywarty K. ham selv. Han har nemlig rigeligt travlt med at tage sig af sin helt egen pregzilla. Hvem vidste at man kunne få børn, når man var over halvfjerds? Man må imponeres over Professor Kenniths evner, der åbenbart rækker til andet og mere end at skue alvorligt ud over elevmængderne i storsalen. Congrats.
Hvor professorerne Kennith er i lykkelige omstændigheder, står der helt anderledes til blandt de så ofte omtalte kærester/venner Anessa Llewellyn; Ravenclaws labre angriber og skoleavisens nye redaktør og Simon Lithgow; Slytherins vejleder med de svært kendte præstationsproblemer. Llewellyn kunne således ses styrtende ud af læsesalen efter en snak med sin (eks)kæreste og senere på ugen i heftigt skænderi med selvsamme. Jeg har naturligvis forsøgt at få ud af Nessie-pigen hvad problemet var denne gang, men ak – uden held. Mon han prøvede at få hende med i en trekant med sin nye dame, den altid så lystige Meredith Abbey?
Det er slet ikke svært – eller for den sags skyld ukomfortabelt – for undertegnede at forestille sig lige netop den kombination. En skam at Anessa ikke var frisk på ideen. Hvis Simon og Mary efterlyser en tredje part melder jeg mig gerne frivilligt. Mary er jo trods alt sådan en af de ting man næsten skal have prøvet af for at have været en rigtig Hogwartselev.
Med det ydmyge tilbud ønsker jeg jer en festlig februar måned.
- Everett