|
Post by Kathleen Kennith on Mar 23, 2012 22:14:33 GMT 1
Star light, star soo bright the party is going on too night...* Aisling Delaney * outfit *
Med et muntert smil og en let affærdigende vinken med den ene hånd slap Kathleen ud af døren til terrassen. Hun åndede tungt ud som den køligere aftenluft slog mod hende og nærmest viklede sig om hendes overophedede krop. Alt for mange mennesker samlet i få rum, dansende, befamlende og drikkende havde gjort luften indenfor klæbende fugtig og hed. Musikken drønende og kaldte alle mod sig og til at følge sig og selv herude under den åbne himmel og med blikket vendt ud over svømmepølen kunne hun mærke dens træk. Selv pølen havde sin del af deltagerne kunne hun se og med et skævt smil og et sip af det medbragte plastikkrus forlod hun terrassedøren.
Hendes skridt tog hende i slentrende tempo langs kanten af huset og ud mod haven, hvor hendes blik fandt en pavillon skjult på tre sider af hække men frit synlig fra haven. Den blev hendes nye mål og med et lettelsens sukke lod hun sig dumpe ned på bænken indeni, lod nakken falde tilbage og lukkede øjnene. Et lille vindpust fik en gysen fra hende, før hun slog øjnene op igen og lænede sig frem, sættende albuerne mod knæene og holdende kruset løst mellem fingrene, mens hendes blik faldt ned i den rødlige væske.
Det var mærkeligt at give slip på alt og ikke så lidt svært. Alkoholen, selv det lidt hun havde drukket, hjalp på at give slip, sætte alt frit og få smilet til at komme af sig selv, som det gjorde nu, mens en stump af sangen til et nummer nåede ud til hende og trak ordene fra hendes læber. "Going all the way; lookin' so helpless everyday; daddy's little defect all the same; keep your secrets away from me; if you wanna be mine..." Hendes stemme var blød, mens et glimt trådte frem i hendes blik, som hun hævede det fra kruset og vendte det fremefter. "Aisling!" udbrød hun glad og rettede sig op på bænken.
|
|
|
Post by Aisling Ériaan Delaney on Mar 24, 2012 19:19:40 GMT 1
You got my head filled with songsWORDS - 363TAG - KATHOUTFIT Aisling trippede glad rundt på græsset, mens hun drak lidt af den seneste drink hun havde fået sig. Hun var i super godt humør i øjeblikke, efter hele romancen med Charles, var der ikke rigtig noget der kunne slå hende ud, og hun følte sig som en lille pige der havde taget af slikdåsen. Hun valgte et par tilfældige retninger, og endte henne ved en pavillion. Det var egentlig ikke det værste sted at slå sig ned måtte hun indrømme, og kiggede sig omkring efter nogen hun kendte, men blev hurtig opmærksom på at der var en der kaldte på hende.
Aisling vendte sig hurtig om og fik øje på en pige, der ikke var en hvilken som helst, men faktisk en af hendes gode veninder. Hun vinkede til hende, med et smil på læberne, der tydeligt talte om at der var sket noget spændende løbet af aftenen. Hun gik hurtigt hen til Kathleen og satte sig ned ved siden af hende, hvorefter hun gav hende et stort kram og skålede mod hendes krus. ”Godt at se dig!” Sagde hun og smilede stort til hende.
”Har du haft en god aften?” Spurgte hun med et skævt smil, og lagde interesseret hovedet på skrå. Hun prøvede vist egentlig at fjerne opmærksomheden fra hende selv, selvom det lyste ret meget ud af hende, at hun havde råsnavet med en fyr det meste af aftenen. Det medførte for det meste denne synlige glæde på hendes ansigt, og hun havde faktisk ikke holdt op med at smile en gang siden hun fik øje på Kath. Aisling tog en tår af alkoholen og satte et tot hår bag øret.
|
|
|
Post by Kathleen Kennith on Mar 25, 2012 9:40:39 GMT 1
Star light, star soo bright the party is going on too night...* Aisling Delaney * outfit *
Kathleen hævede en hånd og vinkede energisk til hun var sikker på Aisling havde set hende. Den gengældende vinken var et ret godt tegn, især da den lyshårede pige også ændrede kurs og kom ind i pavillionen til hende. Hun lod beundrende blikket glide over den anden, mens hun fløjtede dæmpet sin anerkendelse. "Wauw Sommefugl! Du er da rigtigt kommet ud af puppen!" Det glimtede varmt i hendes mørke øjne, som hun gengældte knuset helhjertet, før hun drak skålen ind.
"I lige måde! Ja, ganske glimrende. her er jo masser at snakke og danse med for ikke at tale om at se på...." Hun hævede sigende et øjenbryn, før en dæmpet fnisen undslap hende. Alle var klædt på til fest og det var på ingen måder et dårligt syn for de fleste af drengene at bære skjorter på den måde eller endnu mindre. Så vippede hun ansigtet på skrå, mens hendes blik gled over i vurderende. "Men du ligner en kat efter skålen med fløde er tømt... har du haft en god aften?"
Hun blinkede langsomt og håbede ikke Aisling skulle til at spille kostbar med hvem der havde været årsag til den indre, varme glød. En forfriskelse i forhold til hvordan den anden havde set ud bare året før og Kathleen kunne lide forandringen. Hun hævede kruset til læberne igen og tog endnu et nip af drikken, mens hun så afventende på den anden og ikke helt kunne skjule sin udelte nysgerrighed.
|
|
|
Post by Aisling Ériaan Delaney on Mar 25, 2012 10:27:08 GMT 1
You got my head filled with songsWORDS - 316TAG - KATHOUTFIT Aisling satte sig grinende ned og smilede lidt til hende. Hun blev en smule genert over Kaths kommentar, og trak bare lidt på skuldrene. ”Det ser vel sådan ud” Sagde hun og bed sig forsigtig i underlæben, hvorefter hun fnisede tøset. Hun tog ligesom Kath også en tår af sin drink efter de havde skålet, og lyttede så til det hun sagde.
”Ja! Der er godt nok nogle der ser rimelig lækre ud” Sagde hun og kiggede sig omkring efter dem der blev hentydet til. Hun kunne dog ikke lige se nogle vildt lækre lige i pavillionen, bortset fra Kathleen selvfølgelig og smilede derefter til hende igen. ”Nu når vi taler om lækre mennesker, ser du da også bare super godt ud!” Sagde hun og sendte Kath et overdrevent elevator blik.
Aisling blev helt tomatrød i hovedet og kiggede ned i sin drink, og drak så resten i en slurk. ”Øhm.. Jaeh den har udviklet sig meget uventet” Sagde hun og brød ud i en ordentlig gang tøset latter. ”Jeg var lidt sammen med en syvende års elev” Forsatte hun og bed sig smilende i læben mens hun kiggede op på Kathleen igen. Hun havde ingen ide om hvor han var i øjeblikket, de var blevet væk fra hinanden, men det viste sig at være en god ting, for ellers kunne hun ikke have snakket så tøset med Kath.
|
|
|
Post by Kathleen Kennith on Mar 25, 2012 19:45:37 GMT 1
Et varmt forsikrende smil spredte sig på Kathleens læber, som hendes få anerkendende ord fik Aisling til virke helt genert over sig selv. "Helt bestemt og fantastisk..." tilkendegav hun, som hun fangede den andens hånd og gav den et lille klem, mens hun vævede videre med en drømmende undertone i stemme. "Ud af skyggerne og op i den fri luft i solen!" En fnisen fulgte, som tråden forsvandt og en anden blev taget op.
"Mmmmmm lige til at friste en pige over evne..." Hun skyndte sig at gemme blik og smil bag det hastigt hævede krus, men kunne alligevel ikke lade være med lidt skævt at tilføje bagefter "..eller næsten da..." Så lyste hun op i et strålende smil, som hun lidt usikkert mødte den andens lyse øjne helt og selvbevidst glattede på blusens bånd om livet. "Synes du? Men takker! Jeg gik vist dog mere efter bekvem end noget andet..." Blikket hun fik hjalp ikke på hendes nervøse retten på båndet, men fik hende trods alt til at le, før hun slap det og rystede håret om bag sig igen, kun for at se Aisling skifte farve til dyb rød.
Et drillende øjenbryn røg med det samme i vejret, som den anden tømte sit krus og vedblev med at se væk. Kathleen gav hende et let skub med skulderen, mens hendes blik funklede af nysgerrighed. "Århh, nu må du jo fortælle!" insisterede hun, før hun nippede til sin egen drink. Hurtigt slugte hun mundfulden, som hun spærrede øjnene op og først bare så på den anden, før munden tog kontrollen fra hende. "UHHHHH!!!!! Hvem? Hvornår? Sådan lige før? Er det en du har haft syn på længe? Eller? Kom nuuuuu! detaljer, søde, detaljer!" Hun drejede sig let rundt på bænken, hivende et ben op som hun hvilede kruset mod, mens hun kom til at sidde med front direkte mod veninden. "Aaaiiisling....." fortsatte hun bedende, mens hun gjorde sine øjne så store og uimodståelige hun kunne.
|
|
|
Post by Aisling Ériaan Delaney on Mar 27, 2012 16:52:42 GMT 1
You got my head filled with songsWORDS - 244TAG - KATHOUTFIT Aisling var glad for at se sin veninde i godt humør, ikke at hun aldrig var det, men det var nu altid rart at se sine venner være glade. Hun grinede lidt med og lavede en lille ”det-er-da-ingenting” bevægelse med hånden. ”Tak tak Kattie” Sagde hun lidt for sjovt og fnisede tøset videre. ”Det siger du ikke! Der er sååå mange lækre drenge!” sagde hun og sukkede fortabt, mens hun satte hagen i hånden, hvis albue hvilede på hendes ene knæ. ”Modsat mig må jeg indrømme, jeg ønsker altid jeg havde taget den vej når jeg kommer anstasende i sådan noget her udklædning” Sagde hun og smilede varmt tilbage til Kathleen. Hun fnisede lidt og gemte sit ansigt i sine hænder, men flyttede så fingrene til side så hun kunne se ud. ”Han går på dit kollegium” Sagde hun og fjernede fnisende sine hænder, hvorefter hun forsatte med en lys stemme: ”Og nej! Det hele skete meget pludseligt…” Aisling bed sig lidt i læben og besluttede sig for at sige det til hende. ”Charles. Af alle mennesker, og jeg kender ham ikke engang særlig godt, men han var så sød og charmerende og dejlig og det virkede som om han syntes jeg var skøn” Sagde hun og kunne pludselig ikke stoppe sig selv. ”Og jeg troede aftenen ville blive så dårlig!” Sagde hun og himlede smilende med øjnene.
|
|
|
Post by Kathleen Kennith on Mar 28, 2012 9:07:56 GMT 1
”Mmmmm…” kom det samstemmende fra Kathleen med en lyd der lige så godt kunne været givet som svar til en invitation til at tag for sig på et alt-du-kan-spise kagebord. Synet af bordet ville dog ikke være nok, som hun lidt havde accepteret synet af drengene dresset op måtte blive det i aften. Så fnisede hun igen, hævende et øjenbryn, før hun muntert konstaterede. ”Men hvem siger du ikke tog den behagelige vej? For dig altså…” Aisling var nok den hun kendte der virkede mest afslappet i fuldt skrud, som var det hvad hun virkelig inderst inde fandt mest passende om verden fandt det eller ej. I sandhed en sommerfugl, men hvor ville verden være trist uden.
Hun viklede tankesporet tilbage mod virkeligheden og sendte kruset et let mistroisk blik, sikker på det var dets skyld hun var mere flyvsk end sædvanligt og endnu lettere at distrahere. Så vendte hun blikket tilbage mod veninden og betragtede hende med strålende øjne. Oplysningerne faldt til en start pinefuldt langsomt og hun rykkede lidt på sig, som kunne det få ordene fra Aisling uden anden form for pres. Lidt hjalp det for et navn fulgte der fik hende til igen at se overrasket på den anden, før hun så ud over plænen uden at tænke over hvor usandsynligt det var at lige den de snakkede om var i syne. ”Charles?” spurgte hun forsigtigt ikke helt sikker på hun havde hørt rigtigt, men smilede så varmt som den anden fortsatte ufortrødent.
”Han virker også som en af de gode drenge – og det lyder som om du også synes det! Men hvor dejligt at blive overrasket på den måde!” Der var smil og varme i hendes stemme, som hun sagde det og hun mente det. Hun kendte ikke Charles personligt, men havde da set en del til ham i opholdsstuen. Andet havde været helt unaturligt nu de delte den og havde gjort det i snart seks år. Så lod hun hovedet falde let på skrå mens hun så drillende på den anden. ”Hvad mener du lige med ’ham af alle mennesker’, smukke?” så gled alvoren frem i hendes blik og mimik, som hun rakte ud og tog den andens hånd. ”men vigtigere: hvorfor skulle det være blevet en dårlig aften?”
|
|
|
Post by Aisling Ériaan Delaney on Mar 28, 2012 19:40:56 GMT 1
You got my head filled with songsWORDS - 225TAG - KATHOUTFIT Aisling kunne skam godt forstå at veninden var overrasket, det var hun også selv, og hun havde aldrig troet at dette ville ske i aften og slet ikke med ham. ”Ja, du hørte skam rigtig” Sagde hun og smilede skævt. Det kunne hun vist ikke løbe fra, og hun havde heller ikke lyst til at gøre Charles ked af det og lade som om det ikke var sket. ”Det siger du ikke, han er sød, selvom jeg ikke kender ham så godt endnu” Sagde hun og små klukkede. Aisling fik et mindre chok over hun pludselig tog hendes hånd og rystede derefter på hovedet af sig selv.
”Jeg overdriver. Jeg og Anessa er umiddelbart ikke særlig gode venner, så jeg forventede ikke særlig meget af aftenen. Desuden skændtes jeg med Matt tidligere.” Sagde hun og sukkede opgivende, mens hun slog sig på panden med håndfladen. ”Og Charles.. tjah.. han er ravenclaw, og når man tænker på hvor hellig jeg var sidste år, så er det lidt skørt at jeg slet ikke tænker på hvor forfærdelig mine forældre ville synes han er. Beskidt blod og alt muligt” Sagde hun og skar en grimasse. ”Tænk at du har kunne holde mig ud Kathleen” Afsluttede hun og klemte hendes hånd kærligt.
|
|
|
Post by Kathleen Kennith on Mar 29, 2012 9:00:27 GMT 1
Kathleen smilede varmt til den anden, som Aisling endnu engang bekræftede navnet på den dreng, der havde gjort den blonde piges aften så meget tættere på et eventyr. Så hævede hun muntert et øjenbryn og konstaterede med slet skjult humor i stemmen. ”Åh, du lyder ellers til at være kommet ham mere nær end jeg nogensinde gør!” Det dobbelte i hendes valg af ord var med fuld overlæg og blev kun understreget af hendes blinken til den anden, før hun atter måtte lade en tøset fnise lyde. Hun var glad på venindens vegne. Rigtig glad og havde ingen problemer med at vise det.
Alvoren gled dog alligevel frem, som hun fik boret dybere i et par ord og hun lod hovedet vippe let til siden, mens hun bare lyttede til Aisling fortælle. Det første fik et lille understregende og temmelig samtykkende fnys med på vejen, mens det sidste fik et spørgende øjenbryn til at glide i vejret. ”Om hvad dog? Og til det første, så er hun sgi heller ikke den letteste at omgås…” Hun så undersøgende på den anden, helt klart mest interesseret i skænderiet af de to ting. Matt var Annabels kæreste, så hun havde hørt en del om ham siden juleferien.
Hendes tanker gled ud af alvoren og lige ind i en ny latter, hun dog forsøgte at undertrykke. ”Du får det til at lyde som om der er noget galt i at være Ravenclaw!” sagde hun halvt protesterende uden at tabe sporet for den andens tankegang helt. I stedet gav hun venindens hånd et klem tilbage. ”Umm, jeg må have været forfærdelig overbærende… eller noget…” Hun smilede skævt til den anden, før hun tog en tår af sit krus og varmt fortsatte. ”Eller også var du ganske sød bag alle de der Teodor-udtalelser, så jeg bare valgte at høre dem på liniie med en del af min families ytringer? ”
|
|
|
Post by Aisling Ériaan Delaney on Mar 29, 2012 16:08:04 GMT 1
You got my head filled with songsWORDS - 234TAG - KATHOUTFIT Aisling smilede en smule, men sukkede alligevel falsk irriteret over hendes kommentar. Hun pustede en tot hår væk og satte begge hænder i siden. ”Ja, den er god med dig frøken kæk” Sagde hun og lagde hovedet på skrå, mens hun pegede anklagende på hende. Derefter grinede hun dog, og rystede på hovedet af hvad Kathleen havde sagt. ”Årh… Han ville ikke danse med mig og jeg blev sur.” Sagde hun og rystede smilende på hovedet. ”Det var jo måske heller ikke det bedste at gøre, men jeg var på det tidspunkt mere fuld end jeg er nu” Sagde hun og trak på skuldrene. Hun var rimelig sikker på at Matt ikke ville tilgive hende det skænderi, og det gjorde hende egentlig lidt ked af det. Aisling røg direkte videre fra den seriøse snak, og til det mere komiske, da hun udbrød hendes kommentar om Ravenclaw. ”Det syntes jeg jo også på et tidspunkt!” Sagde hun og slog sig selv endnu en gang i panden, mens hun rystede opgivende på hovedet. Aisling trak bare på skuldrene og nikkede af hendes sidste kommentar, hun havde ikke lyst til at snakke om Teodor, hvis der var noget der kunne ødelægge hendes aften så var det tanken om ham. Hun ville hellere snakke om Matt end Teodor, også lige nu.
|
|
|
Post by Kathleen Kennith on Mar 31, 2012 17:45:28 GMT 1
Kathleen kom med en halvkvalt latter, før hun hurtigt fik kruset af vejen på bænken mellem dem, rykkede sig lidt tilbage fra den anklagende finger og med opstillet og overspillet uskyldighed holdt hænderne op foran sig. "Jeg sværger! Jeg har aldrig været ham så nær!" Latteren slap lidt fra hende, før hun sænkede hænderne igen, tog sit krus op og rykkede tilbage ind i fortrolig afstand af Aisling.
Smilet forlod ikke hendes læber og da slet ikke da hun hørte hvad det handlede. Matt havde altid været lidt af en stiv støttepille, men nogen måtte jo også være det i et hus hvor Jess også huserede. Kathleens øjenbryn vandrede dog sigende op, før hun vrikkede let med dem af den anden. "Hvis du siger det....men jeg havde sgi været mere chokeret hvis han havde danset med dig! det er bare så lidt hans stil. Dyster og selvretfærdig derimod..." Hun rystede let på hovedet vidende at hendes mening ikke byggede på det store kendskab, men kun den overfladiske facade hun fik at se.
Så klemte hun den andens hånd igen, mens alvoren fyldte hendes blik. "Fortid er fortid og der er fest her og nu!" Hun løftede kruset, så undersøgende på venindens og fordelte så resten af sin drink imellem dem. "Og skål på det! Vi har et helt år tilbage at nyde før 'voksenlivet' presser sig på og jeg stemmer for at vi gør lige det - nyder det!" Hun løftede kruset opfordrende mod den anden og smilede så skævt.
|
|
|
Post by Aisling Ériaan Delaney on Mar 31, 2012 19:44:49 GMT 1
You got my head filled with songsWORDS - 225TAG - KATHOUTFIT
Aisling rystede blot på hovedet, mens hun smilede til veninde og strøg håret bag ørene. Hun grinede lidt af hende og træk på skuldrene. "Jah.. Jeg har åbenbart misforstået hans intentioner, han var åbenbart aldrig glad for mig på den måde." Sagde hun og himlede med øjnene, mens hun overvejede om Charles ville give hende samme smøre næste gang hun mødte ham. "Men selvretfærdig? Synes du virkelig det?" Spurgte hun overrasket. Hun havde aldrig set ham sådan, men de havde jo også været barndomsvenner, og måske var han anderledes når man ikke kendte ham så godt.
"Ja! Det skal vi da bare!" Sagde hun og skålede med sin veninde, da hun løftede kruset som en hilsen. Det var super hyggeligt at sidde her og snakke med veninde om alt der var sket, og hun ønskede virkelig aftenen aldrig ville slutte.
|
|
|
Post by Kathleen Kennith on Apr 2, 2012 19:28:36 GMT 1
Kathleen så forvirret på Aisling ude af stand til at se hvordan den anden var kommet frem til den konklusion, mens mest alt nok i tvivl om hvilken slutning det var den anden traf. "Nu tabte du mig, Aisling søde. Hvis han kyssede dig, så vil jeg da sige hans intentioner mod dig er tydeligt mere nærgående end mod undertegnede, som ikke er sikker på han ved hvem er?" Hun lod ansigtet synke på skrå igen, mens hun så undersøgende på den anden. "Men det er måske hans intentioner bag kysset du er i tvivl om mmm?"
Hun fingerede lidt ved glasset uden at rette ansigtet op og trak så affærdigende på skuldrene. "Han har været, men det er heller ikke meget jeg har set til ham og slet ikke sådan Annabel ser ham..." Hun rynkede brynene som hendes tanker søgte efter hvornår hun egentlig sidst havde talt med Matt, men kunne ikke huske noget nyere end sommerferien. Hun trak mentalt på skuldrene og vendte tilbage til nuet i stedet.
Krusene klaskede let sammen uden nogen specielt imponerende lyd og drinken var ved at være kedelig af smag. "Helt bestemt! Og jeg stemmer for vi finder det dersens dansegulv og gør det usikkert sammen!" Hun tømte kruset og satte det fra sig på bænken. Så rejste hun sig op og rakte en hånd frem mod veninden. "Hvis den yndige ungmø tillader?" Det glimtede muntert i hendes mørke øjne som hun bukkede overformelt.
|
|
|
Post by Aisling Ériaan Delaney on Apr 2, 2012 20:04:40 GMT 1
You got my head filled with songsWORDS - 249TAG - KATHOUTFIT Aisling rystede på hovedet og trak på skuldrene. "Matt har aldrig kysset mig" Sagde hun og smilede skævt. "Han inviterede mig bare med til Halloween festen, og jeg troede det betød mere end han lige havde regnet med" Sagde hun med et lille suk og kiggede op mod loftet. "Det ville da også være mærkeligt hvis hun så ham sådan" Sagde hun og grinede lidt over tanken.
Aisling kom straks på benene, mens hun tog venindens hånd og nikkede begejstret, mens hun vrikkede lidt med hoften. "Helt klart! " Sagde hun med et stort smil og småklukkede over Kathleens elegante buk. "Hvis du vil føre mig til dansegulvet skal jeg gerne slå mig løs" Sagde hun og gik med på spøgen, hvorefter hun slog tøset med håret og pirrede med øjnene. Derefter smuttede hun med sin veninde videre ind mod festen og et befolket dansegulv, mens hun grinede højt et par gange på vejen derhen.
OUT
|
|
|
Post by Kathleen Kennith on Apr 3, 2012 20:56:36 GMT 1
Kathleen så med støt stigende forundring på veninden. "Vi snakkede også om Charles? Du ved - ham der lige reddede din aften?" svarede hun med en let drillende undertone, skønt en gnist af alvor havde sneget sig ind i hendes blik. Hvor personen havde skiftet kunne hun ikke følge, men hvad hjertet var fuldt af løb munden nogengange over med og her kunne det være en del af problemet. En mulighed der ikke tegnede lyst for fremtiden. "Mmmm..." En deltagende lyd var alt hun lige nu kunne finde frem til det andet uden at vide mere om hvem der stod hvor og hvorfor.
Så vandt stemningen atter indpas og hun sluttede sig muntert til den andens latter over det tankebillede hun havde givet anledning til. Det var en god måde at komme videre. Med latter frem for alvor og den følelse holdt hun fast ved, som hun bød Aisling halvformelt op til dans. "Se det håbede jeg sådan du ville sige!" fik hun frem før en ny perlende latter brød ind og hun trak den anden med sig mod lyset, larmen og festen indenfor.
CLOSED
|
|