|
Post by Aisling Ériaan Delaney on Mar 3, 2012 22:05:30 GMT 1
Party-party girl... I know she wants more than a party
Stemningen var høj og folk var allerede godt berusede da Aisling ankom til festen. Hun havde bevidst valg at tage til fest senere end mange af de andre, hun ville nemlig helst undgå en ubehagelig konfrontation med Anessa og blive smidt ud lige med det samme. Hun regnede nemlig ikke med at Anessa havde noget til overs for hende, efter deres store skænderi, da hun havde sat et falsk rygte i gang. Det gav hende kuldegysninger at tænke på hvor åndssvag hun havde været som yngre, men det var heller ikke svært for hende at gennemskue hvad der havde forårsaget denne opførsel.
Aisling gik igennem gangen og videre ind i stuen, der var godt fyldt op og hun måtte nærmest klemme sig igennem for at komme hen til bordet med alkohol. Et par drinks skulle nok få hende til at glemme nervøsiteten lidt, ikke at hun var total venneløs, men mere eller mindre var hun jo alligevel, hun håbede bare det ikke var alt for tydeligt for folk.
Efter lidt tid hun havde brugt på at gå rundt og se ud som om hun havde det sjovt, endte hun ude i haven for at få lidt frisk luft. Hun kunne mærke at hun var en smule fuld, hun kunne dog stadig gå lige, og hun endte med at sætte sig på en stol ved poolen og betragtede nogle af de andre, der stod og snakkede. Hun tog en slurk af sin drink, følte sig endnu mere ynkelig, og overvejede om hun skulle smutte hjem til sine forældre, som slet ikke vidste hun var taget af sted. I det mindste var familien fuldblods, noget andet var at de var blodforrædere og at hendes forældre aldrig ville ønske hun skulle komme her. Derfor, var det en smule mærkeligt at hun var her, da de fleste stadig troede hun var en snobbet kælling og at de derfor for det meste vendte ryggen til hende. Til sidst blev hun dog træt af at sidde alene, og hun rejste sig og gik hen imod døren indtil festen.
|
|
|
Post by Matt Taylor Blythe on Mar 4, 2012 1:50:04 GMT 1
Why am I sitting in the middle of nowhere ...standing here with nothing to do... ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬Tag; Aisling Delaney Wearing; This [/URL] [/size][/center] Matt var efter en tyve minutters tid alene i sofaen begyndt at undre sig lidt over hvor Annabel blev af. Selvom der var mange mennesker og en hvis kø ved toiletterne var ret naturlig, rejste han sig alligevel efter kort betænkning og efterlod en halvtom ølflaske på det nærmeste bord, før han vendte en hurtigt omgang i rummet ved siden af og derefter forlod de to lokaler festen var centreret i uden at have fundet Annabel.
Han havde ikke større held på resten af overetagen og snoede sig udenom en flok piger der kvidrede i køen til et af badeværelserne, før han gik nedenunder og satte kursen med glasdøren ud til haven der stod på klem. Selvom den han ledte efter måske ikke var derude, var frisk luft og en pause fra musikken tillokkende. Fester havde aldrig helt været han favorit-ting, selvom denne klart var en af de bedre.
Han stoppede kort for at skubbe havedøren lidt mere tilside og fortsatte så ud på den anseelige terrasse, trak døren lidt i bag sig igen og fortsatte frem mod trinnene ned til selve haven. Hans blik faldt på poolen, i hvilken der var livlig aktivitet på trods af årstiden. Han nåede at få begge fødder på det første trin før hans blik blev fanget af en lyshåret skikkelse i rødt og han stoppede op og så på den yngre Slange med et lille smil "Jeg troede ikke du ville komme.." udbrød han impulsivt og skar så en lille grimasse før han tilføjede "Taget i betragtning hvem der holder det her altså."
|
|
|
Post by Aisling Ériaan Delaney on Mar 4, 2012 10:23:23 GMT 1
Aisling syntes nu alligevel at det var lidt mærkeligt hun ikke havde mødt nogle Slanger endnu, så vidt hun havde forstået havde de fleste tænkt sig at komme, en fest var en fest trods alt. Hun stoppede lidt op og tog en slurk af sin drink og så ud over haven, og da hendes blik bevægede sig over døren, opdagede hun at Matt var på vej ud. Hendes hjerte røg op i hendes hals og hun betragtede ham som han gik ud, hver eneste bevægelse han lavede fik hendes hjerte til at banke hurtigere, og da han fik øje på hende bankede det næsten så hurtigt at det var gået i stå. I hvert fald føltes det sådan.
Aislings ansigt lyste op og hun smilede til ham, et smil der hurtigt blev lidt mindre, efter han udmeldte hans første ide om hendes tilstedeværelse. Det overraskede Aisling så meget, at hun ikke fik svaret før han var færdig med første sætning, hvilket nok også kun var til alles fordel. ”Men der kommer vel folk jeg kan snakke med alligevel…” Sagde hun og sendte ham et skævt smil, hvorefter hun gik lidt tættere på ham og måtte knække nakken en smule for at se ham i øjnene. ”Desuden, det var for sjette og syvende års, de har ikke sagt noget om at jeg ikke var velkommen, så jeg gik ud fra jeg måtte komme” Sagde hun, lagde hovedet let på skrå og blinkede drillende til ham. ”Har du da noget imod jeg er her?” Sagde hun og lavede en overdreven sørgmodig grimasse, og en lille trutmund, mens hun kiggede uskyldig op på ham, men alt dette blev hurtigt til endnu et skævt smil og hun små klukkede fornøjet.
|
|
|
Post by Matt Taylor Blythe on Mar 4, 2012 15:49:10 GMT 1
Why am I sitting in the middle of nowhere ...standing here with nothing to do... ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬Tag; Aisling Delaney Wearing; This
[/URL] [/size][/center] Matt fortrød lidt sin spontane udtalelse, men ikke desto mindre undrede det ham stadig, at Aisling ville møde op til en fest, når det lige var Anessa den foregik hos. At de to piger ikke ligefrem var perlevenner ville være en underdrivelse og det var den viden der i første omgang fik ham til at spørge. Han smilede skævt og nikkede da hun svarede ham med endnu et spørgsmål "Selvfølgelig.." skyndte han sig at give hende ret, og opdagede først hans blik var faldet ned over hendes røde kjole, da han trak det op til hendes ansigt igen. Han mødte hendes blik let flakkende og rømmede sig hurtigt mens han nikkede igen "ja, ja du har ret, det var bare..." han så undskyldende på hende og trak let på skuldrene mens han fulgte hende med blikket da hun kom tættere på "..en dum tanke. " han rømmede sig igen, og så over hovedet på hende ud over haven med et søgende blik.
Han lod det igen vende tilbage til hendes ansigt da hun fortsatte og så et øjeblik forvirret på hende. Så rystede han lidt på hovedet "Nej. Hvorfor tror du det?" hans stemme var tydeligt undrende, mens han ikke helt fangede hendes drilleri i første omgang "Det var ikke meningen i hvert fald." han smilede tøvende og kastede så igen et blik ud over haven før han fortsatte "Du har ikke set Annabel, har du?" han så spørgende på hende "Jeg kan ikke finde hende." han smilede skævt og holdt blikket afventende på hende.
|
|
|
Post by Aisling Ériaan Delaney on Mar 4, 2012 17:58:07 GMT 1
Aisling studerede Matt med blikket og tog så en slurk af sin drink endnu en gang, det var måske ved at være en smule tydeligt at hun var en smule snaldret allerede. ”Det gør ikke noget Matt, jeg forstår godt hvorfor du spurgte” Sagde hun og viftede med hånden, for at vise at det var ligegyldigt og at hun ikke tog det personligt. ”Det var skam bare en spøg” Sagde hun og rystede lidt på hovedet af sig selv, hun kunne lave sine jokes en smule for udspekulerede nogle gange, hendes tankegang var alt for kompliceret når det kom til Matt, som var mere, enkel.
”Annabel?” Spurgte hun og så nysgerrigt på ham, mens hun lagde vægten over på det ene ben, og satte hånden på denne side af hoften. Spådomstøsen, var det vist, lange ben og brunt hår. ”Hm.. Måske så jeg hende her et eller andet sted.. Hun havde vist travlt med at danse med en eller anden fra årgangen” Sagde hun og smilede sigende til ham. Aisling mente da at det var Annabel hun havde set, men måske var det ikke hende, egentlig nu hun tænkte over det havde det nok ikke været hende, men det var vel ligegyldigt, Annabel kunne vel danse med hvem hun havde lyst til. ”Apropos dans, så burde vi virkelig tage os en dans Matt” Sagde hun og lænede sig frem mod ham og lagde armen om ham med en uskyldig mine.
|
|
|
Post by Matt Taylor Blythe on Mar 4, 2012 19:03:24 GMT 1
Why am I sitting in the middle of nowhere ...standing here with nothing to do... ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬Tag; Aisling Delaney Wearing; This [/URL] [/size][/center] Matt smilede igen og så en smule lettet ud da det virkede til Aisling ikke blev fornærmet over hans lettere tankeløse spørgsmål og han stak hænderne i lommerne på de mærke jeans, uden helt at vide hvad han ellers skulle gøre med dem og uden at synes han kunne gå med det samme igen. I stedet så han på hende igen og nikkede, før han fortsatte med endnu et spørgsmål og grunden til han i det hele taget var gået udenfor.
Han nikkede igen da hun gentog Annabels navn, og smilede varmt alene af den grund uden at han selv var klar over det og så fortsat afventende på Aisling. Så stivnede smilet lidt da hun fortsatte og han rynkede brynene lidt "Jeg synes ellers ikke jeg så hende ovenpå fr jeg gik herned.." fik han svagt uforstående frem, uden at kunne lade være at kaste et hurtigt blik overden ene skulder, ind mod huset igen. En svag rynke var trukket ind på hans pande da han igen vendte ansigtet mod Aisling "Hvem mener du hun dansede med da?" fortsatte han så henkastet som muligt, uden at han på nogen måde formåede at lyde så ligeglad som han havde håbet.
Han nåede dog ikke at banke sig selv mentalt for det ret længe da Aisling fortsatte og han pludselig havde hendes ene arm om livet. Han spærrede øjnene lidt op og vred sig instinktivt til siden og lidt væk fra hende og så overrumplet på hende "Jeg danser ikke." røg det spontant ud af ham, mens han ikke helt vidste hvad han skulle mene om hendes pludseligt meget pågående attitude.
|
|
|
Post by Aisling Ériaan Delaney on Mar 4, 2012 19:42:13 GMT 1
Aisling kiggede tænktsomt på ham, hun kunne vitterligt ikke huske hvem eller hvad der havde danset, og hun forstod ikke hvorfor han var så interesseret, indtil det pludselig gik op for hende hvad grunden måske kunne være og følte sit hjerte krakkelere midt over. ”Det var nok ikke nogen, bare mig der så forkert” Mumlede hun surt, mens hun stod med armen om ham, og kiggede ned i glasset.
Aisling så overrasket på ham da han vred sig væk, og gik selv et par skridt tilbage, til dels fordi det kom lidt bag på hende at han reagerede sådan og til dels fordi hun var en smule beruset og hans hurtige bevægelse også påvirkede hende. ”Nå” Sagde hun og kiggede på ham som om hun ikke kunne tro sine egne øjne, hun havde aldrig tænkt at Matt kunne opføre sig sådan overfor hende, men det virkede jo også som om han havde travlt med en anden dulle nu, så det var jo bare helt perfekt for ham. ”Det bliver Annabel nok skuffet over at høre” Sagde hun og så bittert på ham mens hun tog endnu en slurk af sin drink, der snart ikke var mere tilbage i. ”Jeg smutter bare hjem så, du har ret i at det var fjollet af mig at komme. 99 procent af gæsterne vil ikke snakke med mig og den eneste jeg troede måske ville snakke med mig, er interesseret i en anden tøs. Skønt.” Sagde hun og tømte glasset, som hun satte hårdt ned på det nærmeste havebord og begyndte at bevæge sig forbi ham, men nåede kun hen til den nærmeste stol, som hun satte sig på og stirrede i den modsatte retning af Matt.
|
|
|
Post by Matt Taylor Blythe on Mar 4, 2012 22:10:30 GMT 1
Why am I sitting in the middle of nowhere ...standing here with nothing to do... ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬Tag; Aisling Delaney Wearing; This [/URL] [/size][/center] Matt så tydeligt uforstående på Aisling, ganske forvirret over den afvisende tone i hendes stemme "Måske, ja.." mumlede han mens han trak på skuldrene og forsøgte at overbevise sig selv om, at han da ville være ganske ligeglad selvom Annabel så dansede med en anden et sted indenfor.
Han kunne dog alligevel ikke lade være at se sig over skulderen mod huset og da han drejede hovedet tilbage mod Aisling, var hun pludseligt tættere på end han brød sig om og han trak sig instinktivt væk fra hendes arm før han nåede at tænke handlingen igennem. Hans svar var ligeså instinktivt, omend oprigtigt. Han havde allerede tre gange den aften kriglet sig udenom at blive trukket ud på dansegulvet, og gjorde det gerne igen.
Aislings tydeligt fornærmede reaktion fik ham til at rynke brynene og om muligt se endnu mere forvirret ud, mens han ikke kunne ryste den lidt forkerte fornemmelse af hendes arm omkring sig af "Ais.." begyndte han og så uforstående på hende da hun stod med glasset for munden "Hvad.." han gik i stå og nåede ikke at få mere frem før hun forsatte med noget af en smøre og så fortsatte forbi ham, blot for at sætte sig demonstrativt i den nærmeste havestol og se alle andre steder hen end på ham.
Han blev stående halvt drejet mod hende med en ubehagelig knude i maven og et svagt irriteret udtryk "Synes du ikke du overdriver bare en lille smule lige nu?" begyndte han og så alvorligt på hende "Undskyld mig hvis jeg synes det er underligt du pludselig går og lægger armen omkring mig på den måde når du godt ved jeg kom sammen med Anna. Og desuden danser jeg aldrig. Det har ikke noget med dig at gøre." han tav igen, men gjorde ingen anstalter til at gå. Han ville meget hellere have en forklaring, selvom han måske allerede havde draget visse konklusioner for sig selv.
|
|
|
Post by Aisling Ériaan Delaney on Mar 7, 2012 20:31:38 GMT 1
Aisling bed sig hårdere og hårdere i læben, mens hun stirrede ud i luften, stadig uden at kigge på ham. Hun blinkede ikke engang, først da hun følte hun blev nødt til at reagere skete der noget. Egentlig vidste hun ikke hvad hun skulle sige, hun vidste godt inderst inde at han havde ret, men hun ville ikke vise ham det. I stedet rejste hun sig bare demonstrativt op, knyttede hænderne og råbte: ”Det var dig der inviterede mig til fest? Husker du måske ikke det?!” Aisling kunne mærke tårerne presse sig frem i hendes øjne, men hun prøvede at blinke dem væk og pegede derefter på ham, med en kroget anklagende finger. ”Du fik mig til at tro at du kunne lide mig, og så render du pludselig rundt med spådomsdullen som om jeg var et eller andet stykke tøj du bare kan smide væk. Og nu kommer du her og siger det er mig der er dum, det kan du godt glemme alt om!” Aisling lagde ikke mærke til hvor højlydt hun talte, og havde det ikke været for den høje musik fra huset, var der nok flere end dem der stod nærmest der kunne have hørt hende. Aisling skulede mod ham, lagde armene over kors og vendte ryggen til ham hvorefter hun begyndte at gå væk fra ham med hurtige skridt.
|
|
|
Post by Matt Taylor Blythe on Mar 8, 2012 11:25:33 GMT 1
Why am I sitting in the middle of nowhere ...standing here with nothing to do... ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬Tag; Aisling Delaney Wearing; This [/URL] [/size][/center] Matt stod flere lange øjeblikke og så afventende på Aisling uden at der skete noget og til sidst rystede han let på hovedet og tog et skridt frem for at gå indenfor igen og fortsætte sin eftersøgning. Han nåede dog ikke længere end det, før Aisling rejste sig og hævede stemmen adskillige grader. Han spærrede øjnene lidt op i ren overraskelse og flyttede blikket mellem hendes anklagende finger og hendes øjne et par gange uden helt at vide hvad han skulle sige.
Han følte sig pinligt berørt over at hun stod og råbte af ham på den måde lige foran det meste af deres to årgange og han knyttede hænderne hårdt ind mod sine lår, mens han bed hårdt sammen og tog en dyb indånding for ikke at sige noget han var sikker på han ville fortryde. Hendes ord ramte ind hvor det sikkert var hendes mening, men efterlod ham både såret, vred og med en snert af dårlig samvittighed og han gik i stå længe nok til at hun var halvt henne ved døren før han selv fik tungen på gled igen.
Han tog en dyb indånding og fulgte hende med et hårdt blik "Jeg lovede dig ikke noget som helst, Aisling og hvis du har fået et andet indtryk, så er jeg ked af det." han gjorde en kort pause for at bevare kontrollen over sin stemme og ikke sige noget endnu skarpere som svar på den måde hun valgte at omtale Annabel på "Jeg kán lide dig, men ikke på den måde. Du er min ven." fortsatte han og skar så en lille grimasse før han tilføjede "Eller det troede jeg du var, men hvis det ikke er nok, så er det helt dit eget valg." han tav igen og kunne et sted godt høre det svagt uretfærdige i sine egne ord, men det rørte ham ikke det store i øjeblikket hvor han selv følte sig sat i defensiven over hendes anklagende ord.
|
|
|
Post by Aisling Ériaan Delaney on Mar 10, 2012 14:41:46 GMT 1
Aisling kiggede ikke på ham mens han talte, hun var for stolt til at se ham i øjnene, hun kiggede stædigt på døren og bed sig i læben. Hun hadede når drenge sagde det han sagde, det var sådan en dårlig undskyldning, og hun blev virkelig vred over han netop brugte de ord. Hun trak ned i skørtet af kjolen og rettede på stropperne, hvorefter hun tog fat i dørhåndtaget og blinkede fortørnet. ”Fint” Sagde hun og vendte sig pludseligt om mod ham, med et skulende, vredt blik og forsatte så: ”Så er vi ikke venner mere” Sagde hun hvislende, åbnede døren og sendte ham et sidste blik, før hun forsatte ind i huset og op af trappen. Hun havde brug for en stærk drink, og det skulle være lige nu.
/OUT/
|
|
|
Post by Matt Taylor Blythe on Mar 10, 2012 15:22:27 GMT 1
Why am I sitting in the middle of nowhere ...standing here with nothing to do... ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬Tag; Aisling Delaney Wearing; This
[/URL] [/size][/center] Matt knyttede hænderne lidt hårdede ind mod lårene mens han talte og det alligevel ikke fik Aisling til at vende sig om og se på ham igen. Han havde en træls følelse i mellemgulvet og var tæt på at gå de få skridt frem for at tvinge hende til at vende sig om mod ham. Det blev dog aldrig nødvendigt da hun brat vendte sig med front mod ham igen. Han sænkede hurtigt den hånd han havde løftet halvt over blikket han fik og så både afventende og stadig lidt forvirret på hende. Da hun fortsatte spærrede han øjnene lidt op over udmeldingen og åbnede munden for at sige noget, lukkede den igen og så lettere vantro efter hende da hun åbnede døren. Lige før døren smækkede i igen fik han fødderne til at lystre igen og satte efter hende med et halvhøjt "Aisling, for fanden!" han stoppede lige indenfor døren og så efter hendes skikkelse i den røde kjole der forsvandt, mens han selv stod tilbage med en meget blandet følelse af at være blevet uretfærdigt anklaget og et stik af dårlig samvittighed. C L O S E D
|
|