|
Post by Anessa Llewellyn Yates on Mar 1, 2012 22:04:05 GMT 1
Anessa stoppede midt i det betragtedelige rum på første sal til det store hus i Cardiff, der havde været hendes hjem så længe hun kunne huske tilbage. Rummet fungerede til hverdag som en ekstra stue, der dog mest blev brugt af hende og hendes søskende, når de ellers var hjemme. I dag var møblerne dog flyttet godt rundt og adskillige flere hentet ind, så der var masser af siddepladser og små hyggelige kroge at snakke i. Hun drejede en omgang om sig selv, dømte sig tilfreds med oppyntningen og fortsatte så med hurtige skridt ind i det tilstødende lokale, der til daglig stod uudnyttet hen, indtil hendes forældre fandt noget at bruge det til. Det var dog for hende en klar fordel lige i dag, hvor hun forventede et større rykind af feststemte mennesker Det var også i lige det lokale musikken ville have sit udspring, og at gulvet var efterladt næsten tomt og stole, borde og enkelte sofaer, var forvist til at stå langs væggene, så der var plads til rytmiske udskejelser. Hun så sig ligeledes rundt her og skar så en lille grimasse før hun fortsatte ud i det første lokale igen og videre ud på gangen der førte til trappen nedenunder, og havde døre til både hende og hendes søskendes værelser. Hverken hendes storesøster eller lillebror var dog hjemme. I stedet var de taget med deres mor på familiebesøg nordpå, hvilket passede Anessa selv aldeles glimrende. Hendes far var dog blevet hjemme og havde holdt ubøjeligt på at sådan blev det, hvis hun skulle have lov at holde fest. Hun trampede hjemmevant ned ad trappen, drejede til højre og fortsatte ud i det store, åbne område i stueetagen ”Faaar!!” kaldte hun højt og tydeligt utålmodigt, da hun ikke fandt ham i hverken stue og køkken og fortsatte hurtigt mod forældrenes fælles kontor mens hun åbnede munden for at kalde igen ”FAA...” hun bed sig selv brat af da hendes fars brede skikkelse kom ud fra kontoret før hun nåede ned til kontoret og hun besvarede hans hævede øjenbryn ved at se anklagende på ham ”Du lovede at hænge de lys op ovenpå og de ligger stadig på gulvet.” hun satte hænderne på hofterne mens hun fortsatte ”De kommer allesammen lige om lidt og Hepzibah er optaget i køkkenet.” hun så sigende på ham og svingede med en usynlig tryllestav i luften mens hun sendte husalfen en taknemmelig tanke og tavst afventende betragtede sin far der provokerende roligt blev stående midt i gangen, som om han havde oceaner af tid ”Og verden går næppe under hverken i dag eller i morgen selvom de så aldrig kom op.” bemærkede han tørt og fik prompte et par himmelvendte øjne fra sin datter ”Det er sagen komplet uvedkommende.” spruttede hun forurettet ”Du lovede at gøre det og du har ikke gjort det.” et smil trak op på den midaldrende mands ansigt, mens han med en svag hovedrysten satte igang og rodede en hånd gennem Anessas korte hår da han passerede hende ”Jeg bliver aldrig nogensinde i tvivl om at du er din mors datter.” kommenterede han før han forsvandt og lyden af skridt der gik ovenpå kort efter fulgte. Anessa skulede irriteret efter ham og stod så et øjeblik før hun strøg efter ham op på første sal igen, men denne gang med sit badeværelse som destination for at tjekke en sidste gang, at hendes ydre fremtoning ikke blev bedre end den allerede var. Der var alligevel ikke andet at gøre end at vente på folk begyndte at indfinde sig og hun forsøgte at væbne sig med en tålmodighed hun i bund og grund ikke havde. ~ ~ ~ ~ ~ Offgame: Festen i påskeferien er hermed skudt i gang og de allermest nødvendige ingame info, kan findes HER.Alle festtråde skal startes under det dertil indrettede forum som åbningstråden ligger i. Vi opfordrer jer til at at starte seperate tråde i stedet for at alle poster løs i åbningstråden. Ikke desto mindre er det dog tilladt at poste i den alligevel, hvis man gerne vil spille sin karakters ankomst. Alle tråde udenfor åbningstråden markeres med et 'FEST' først i titlen, så det er nemt at overskue for alle parter. God fest!
|
|
|
Post by Heather Heartfield on Mar 7, 2012 21:05:43 GMT 1
"Let's get this party STARTED!"* Alle * Outfit *
Et puf meldte Heather og hendes pakkenellikers ankomst i kaminen, før et bum tydeliggjorde de sidste var med. Hun havde pakket til at overnatte som aftalt og indset et sted halvvejs at noget ved hendes pakning var gået mere galt end hun havde troet det kunne være muligt. Hvad hun helt præcis havde med og hvad ikke ville komme som en overraskelse senere - forhåbentlig dog som en positiv en af slagsen! Nattøj var der i hvert fald. Så meget havde hun tjekket. Flere gange.
Hun strøg selvbevidst en hånd ned over kjolen, mens hun så sig om efter liv i det oppyntede hus og grinede så, da hun fangede Nessies klare stemme fra et sted dybere inde i søslanges hule. "Nessie?" Hun kaldte forsøgsvis ud i luften, før hun hankede op i tasken og i sine til lejligheden høje hæle stillede hjemmevant mod trappen ovenpå. Fandt hun ikke veninden der eller midt på trappen eller noget i den stil, så kunne hun i hvert fald komme af med tasken og indlede jagten. "Giv lyd!" Hun fløjtede let som hun tog den forvandlede stue ind og mærkede glæden langt om længe få ordentlig fat.
|
|
|
Post by Anessa Llewellyn Yates on Mar 8, 2012 12:47:40 GMT 1
Anessa havde forladt badeværelset igen efter at have opgivet et forsøg med en eyeliner der fejlede grumt og var endt med at lade det blive ved det hun kunne finde ud af, mascara og øjenskygge. Hun stod nu i det største af de festpyntede rum på førstesalen og var, til sin fars tydelige morskab, ved at gå en smule op i limningen over, at han tilsyneladende ikke hørte efter hendes ellers meget klare ordrer om hvordan lyskæden skulle hænge.
Hun udstødte endnu en frustreret lyd mens han fortsatte og skulle lige til at sige noget mere, da en velkendt stemme nåede op til hende nedefra og fik irritationen til at fordufte med det samme. I stedet lyste hun op i et bredt smil og efterlod lyskæderne til sin far, og skænkede dem ikke flere tanker mens hun på vej ud i gange hævede stemmen ”Lyd!” hun nåede toppen af trappen og smilede lidt bredere da hun fik øje på veninden på vej op ”Perfekt timing, babe. Du er den første.” hun tog de få trin ned til veninden i små hop og gav hende et hurtigt kram og et overdrevet smækkys på kinden, før hun greb ud efter tasken hun havde i hånden ”Jeg har ryddet op og alting kun for dig.” spøgte hun og fortsatte så op ad trappen igen med kursen direkte mod sit værelse.
Værelset var holdt i blå farver, hvor man ellers kunne se væggene for plakater, billeder og reoler og hylder med bøger. De fleste af plakaterne og billederne var levende og viste tydeligt at man var i et troldmandshjem. Der var en påfaldende mængde af fugle i form af nipsting, spejle, betrækket på sengen og meget andet, hvilket i sig selv var et af de få feminine indslag, i et ellers sportspræget værelse. Anessa lod Heathers taske dumpe ned ved siden af sin halvandenmands-seng og vendte sig så mod veninden igen med et skævt smil ”Den der går først under lægger den anden i seng?” spurgte hun drillende og gjorde et kast med hovedet mod sengen.
|
|
|
Post by Heather Heartfield on Mar 9, 2012 21:46:04 GMT 1
Heather sendte et grin op af trappen, som hun nåede den og hørte det alt for bogstavelige svar på hendes anmodning, før veninden poppede frem i al sin glans. Hun lod blikket glide over Anessa med en anerkendende fløjten, før hun atter hankede op i tasken og begyndte at gå op af kun for at blive indfanget i et fast kram, før hun havde tilbagelagt mere end to trin. "Som lovet og efter kun fire flabede opfordringer fra Zeppelineren." Hun gengældte krammet og kindkysset, dog mindre lydeligt, og overlod gladeligt tasken til den anden at slæbe. "Noget om at jordomrejsninger kræver mindre udstyr. Jeg ignorerede ham derefter..."Hun sendte venindens ryg et hævet øjenbryn, som hun fulgte hende op af trappen med et muntert fnys. "Du mener jeg kommer endelig til at se gulvet?" Hun smilede drillende og kom med en tilpas overrasket og chokeret Åh-lyd, som hun så værelset. Det var mere end ryddeligt efter Nessies standarder og spottede et par nye fugle efter hvad hun kunne se fra sidst hun havde været der. "Det må jeg sige!" Hun lod blikket glide rundt til lyden af hendes taske der landede på gulvet trak hendes opmærksomhed tilbage på plads. Hendes smil var ikke sent til at afspejle venindens som øjenbrynet atter hævede sig, før det vippede ned i en indforstået blinken. "Aftale! Jeg skal nok putte dig pænt når den tid kommer, smukke."Heather sendte tasken et sideblik, før hun lod hovedet falde på skrå og forsøgte at sætte et uskyldigt ansigt op. "Der er lidt i tasken med kærlig hilsen fra min bror med ønske om så god en fest som nytåret. Væsker til den der solopgangsting...." Det havde været en underholdende indkøbstur bare de to.
|
|
|
Post by Anessa Llewellyn Yates on Mar 10, 2012 13:16:48 GMT 1
Anessa slap endnu et muntert fnys mens hun hankede op i den overtagne taske en ekstra gang og kastede et hurtigt blik over skulderen ned på Heather på vej op ad trappen ”Kun fire? Er han syg? Deprimeret? Har mistet livsgnisten?” hun himlede med øjnene og kunne alt for tydeligt både høre og se den andens bror for sig ”Der er så meget mænd ikke forstår og det bliver ved at genere dem grænseløst. Lige til grænsen af et mentalt sammenbrud.” hun nåede toppen af trappen og fortsatte mod højre ind på sit eget værelse ”Bare se hvordan Abott grillede mig for oplysninger for et par uger siden.” fortsatte hun, mens hun satte tasken fra sig på gulvet.
Så skar hun tydeligt ansigt ad veninden, men så sig selv en smule stolt rundt ”Yeps.. og jeg fandt også et skrivebord og hele sengen. Det er utroligt hvad der kan ligge og gemme sig i krogene, ikke.” hun vrikkede drilsk med øjenbrynene og fortsatte med et fest-stemt forslag hvor svaret hun fik, trak en lille latter fra hende ”Du er så pokkers sikker på det bliver mig der går under først.” hun viftede en anklagende pegefinger mod veninden ”Udfordring accepteret.” hun lod blikket falde til tasken og hævede et øjenbryn da hun så op på Heathers ansigt igen ”Du kommer forberedt ligefrem.” hun smilede skævt og strøg en hånd gennem det strittende hår ”Du skylder mig stadig at jeg skal smage den der blå der smagte af ananas. Var det ikke sådan det var?”
Hun åbnede munden for at fortsætte men blev i det samme afbrudt, da en rømmen fra døren meldte hendes fars ankomst. Hun havde ikke hørt ham, optaget af at snakke som hun havde været og lukkede hurtigt munden igen, ikke sikker på hvor meget af snakken han havde hørt ”Hvad?” spurgte hun svagt anklagende og lagde armene over kors uden at slippe ham med blikket. Som svar fik hun blot et overbærende blik, før han flyttede blikket til Heather med et varmt smil lurende i mundvigen ”Velkommen til, Heather. Det er ved at være længe siden. Jeg går ud fra du har det godt.” spurgte han halvt retorisk, før han så på sin datter igen ”De hænger der nu og skal nok blive der og jeg fortrækker ned i min hule.” han så hurtigt fra den ene til den anden ”Du ved hvor jeg er hvis der bliver noget.” Anessa nikkede let og mumlede et ”Tak.” før hun fulgte hans ryg med blikket ud af døren så langt hun kunne, før hun himlede med øjnene og så opgivende på veninden.
|
|
|
Post by Heather Heartfield on Mar 11, 2012 12:14:16 GMT 1
"Han skulle lige hjem først, så..." Hun trak let på skuldrene men smilet var ikke blevet mindre, skønt hendes tone havde en let overbærende klang. Sebastian havde kun fået den sidste halve time af hendes pakning, men havde fundet den rigeligt underholdende stående alt for meget i vejen op af hendes dørkarm. "Åh ja! Men Zeppe er i det mindste ikke så tabt en sag som Abott. der er stadig håb om forbedringer - i hvert fald hvis du spørger min far!" Hun rystede på hovedet ved mindet om Anessas samtaler med Abott, men skubbede dem væk som ikke vigtige med det samme igen. Der var et værelse der skulle ses og fest at se frem til!
Hendes blik vandrede videre, mens hun formede sit udtryk til et der tydeligvis aldrig havde set noget lignende før. "Meget imponerende endda og din mor overlevede chokket?" Hun sendte Nessie et smil, der hurtigt udviklede sig til et selvsikkert grin fulgt op at en vrikken med øjenbrynene. "Har jeg grund til at være andet, Birdie?" Hun smilede ved det næste og lod det ene øjenbryn forblive hævet. "Gør jeg ikke altid det? Nej, lad være med at svare på det..." Hun rystede lidt på hovedet ved tanken om hvor meget hun ikke havde været forberedt på ved sit første besøg hos veninden, mens hendes blik faldt til tasken for at glide til døren som de blev afbrudt, før hun kunne svare på det andet.
Hun vendte sig og smilede strålende til Nessie's far, som stemmen bag hende havde tilhørt. "Altid en fornøjelse at være her, Mr. Llewellyn." Hun lod det andet passere ukommenteret, da hun ikke vidste hvad hun skulle svare, der ikke var halve sandheder eller hvide løgne og så overbevisende var hun heller ikke med nogen af delene for tiden. I stedet lyttede hun til Anessas fars videre ytringer, gengældte hans smil følgende ham med blikket som han forsvandt igen. Hun åbnede først munden, da skridtene var forsvundet ned af trappen og ud af hørevidde. "Der er altid sommerfesten og der passer den bedre til, men skal vi putte tingene på køl til senere?" Hun smilede forventningsfuldt og kom så til at grine over den andens udtryk. "Se lyst på det. At han er her var med til at blødgøre min far for den her fest..."
|
|
|
Post by Anessa Llewellyn Yates on Mar 11, 2012 14:24:11 GMT 1
Anessa smilede skævt og nikkede let ”Din bror kan reddes endnu. Abott er en ganske anden sag.” hun fnøs sigende, men kunne alligevel ikke helt sige sig fri for at finde deres fælles venindes ex-kæreste lettere interessant. Hans provokerende attitude, som hun var helt sikker på dækkede over andet og mere, pirrede hendes medfødte nysgerrighed mere end hun ville indrømme.
Hun vendte igen opmærksomheden mod Heather og rakte tunge mens hun himlede med øjnene ”Ha ha..” hun skar en grimasse og så sig hurtigt omkring ”Hun truede med at tage sin tryllestav og selv gå i gang herinde hvis jeg ikke gjorde det.” fortsatte hun med en lidende grimasse. Tanken om at ens mor skulle rode i ens ting havde været en ganske god motivation for at tage sig selv i nakken. Hun så tilbage på veninden med et hævet øjenbryn ”Ja, du har.” konstaterede hun selvsikkert og slog så en lille latter op over både det næste spørgsmål og afværgelsen af det i samme ombæring ”Kylling..” hun vippede drillende med øjenbrynene og tav så da hendes far viste sig i døren.
Hun forblev tavs mens han hilste på Heather der havde været gæst i huset flere gange end hun efterhånden havde tal på, takkede mumlende sit fædrende ophav og rejste sig så fra kanten af sengen igen ”Måske.. så længe han bare holder sig nedenunder, så er jeg tilfreds.” hun himlede let med øjnene og greb så ud efter venindens arm og trak af med hende ud af værelset igen ”Kom. Du bliver sat i arbejde nu. Jeg kan ikke få det det med krigsmaling til at se ordentligt ud.” hun fortsatte ind på badeværelset hun delte med sin bror og lod sig dumpe ned på det lukkede toilet mens hun så bedende på Heather ”Udret dine mirakler. Jeg er et blankt lærred der bare venter på dine geniale penselstrøg.”
|
|
|
Post by Heather Heartfield on Mar 11, 2012 20:05:39 GMT 1
Heather nikkede samtykkende til gentagelse af sine egne ord og lod det være ved værtinde-nerver der var ved at tage fokus fra veninden. Ikke at der altid var så meget fokus nok der var noget andet i tankerne og det vidste hun der var for tiden. det havde været kærkomment at vende sin egen opmærksomhed mod Nessies problemer end at forholde sig fuldt til egne, så det havde hun gjort. Konfliktskyhed kunne åbenbart være smitsomt. Så grinede hun og rystede let på hovedet. "Se det er en trussel der er til at forstå!" Hun ville heller ikke have sin mor igennem sine ting!
Hendes smil forblev, som hun mødte den andens blik muntert og med en enkel skuldertrækning, før hun måtte skære en grimasse, der dog endte ud i et grin. "Måske lidt..." Som skridtene af Llewellyns-klanens mandlige overhoved forsvandt gjorde alvoren og det uskyldige det også fra smilet igen. "Enig der også..." Længere kom hun ikke før et tag i armen trak hende mod døren og ud på badeværelset, hvor hun med et smil lod blikket glide kritisk over veninden. "Mmmm ja, se det kræver vist lidt kendte sager..." Med det hentede hun sin sminkepung fra tasken på værelset og gik i gang med at bredde udvalget ud på bordpladen ved siden af vasken. "Sid stille - hvis det er dig muligt..." Med et skævt grin tog hun fat på den sidste del af festforberedelserne før lyden af tilkommende nedenunder ville hive dem videre.
|
|