|
Post by taut on Jan 24, 2012 19:24:38 GMT 1
varulve !Varulven (på tautsk: muldvarpen) er et ældgammelt fænomen, der bliver beskrevet forskelligt. Her på MU holder vi os til HP-versionen - men hvad er det lige helt præcist den er? Vi har taget diskussionen før i boxen, men nu synes jeg det er på tide at tage den op igen. På MU 'siger vi' jo, at man som varulv på Hogwarts får stormhateliksiren og derfor ikke undergår forvandling. Helt uden symptomer er man dog ikke, da det som oftest går ud over humøret ved fuldmåne. Desuden er eliksiren langt mere udbredt nu, end den var for 80 år siden. Denne version gør det mere realistisk at have flere varulve på Hogwarts af gangen. På den anden side har vi så PotterWiki: "The potion does not cure lycanthropy (at være varulv) but eases the symptoms, allowing one to hold on to their mental faculties after transformation (which would otherwise not be possible)." - harrypotter.wikia.com. Dvs. at varulven bliver forvandlet men beholder sit menneskelige sind undervejs. Et argument for MU-versionen kunne være, at MU jo udspiller sig 80 år efter HP's tid, og at stormhateliksiren kan have udviklet sig siden da - men hvis du skulle sige noget, er det så tro mod din indre HP-ånd? Kom med din mening!
|
|
Varg Harrison
7. ?rgang & Varulv
This wolf is tame, and doesn't bite unless provoked.
|
Post by Varg Harrison on Jan 24, 2012 19:35:33 GMT 1
Jeg vil sige, at jeg er tro mod min indre HP ånd, så min stemme falder for, hvad PotterWiki siger!
|
|
|
Post by Jessie Taylor Blythe on Jan 24, 2012 19:45:39 GMT 1
Halløj!
Altså. På Magical Still har vi gået ud fra at eliksiren er forbedret således at der ikke er nogen forvandling involveret. Derimod er der en masse skønne symptomer med ubehag. Eliksiren undertrykker kroppens impuls til at forvandle sig, men den tager ikke højde for at kroppen vil. Forestil jer eventuelt at man har et meget stramt korset på og æder en vældig masse mad. Kroppen vil bryde ud og forandres, men forhindres. Hvor nyt det er har vi ikke defineret, så det kan sagtens være sket i hvad der reelt er fremtiden på Magical Us lige nu.
Derudover er der en sød lille forsker/healer-mand, der er i gang med at eksperimentere med ændringer af stormhatteeliksiren, lige netop med det formål at forfine den og forhindre ubehaget. Han er en karakter i spil, tidligere elev på det franske Beauxbatons-akademi. Foreløbig er der gode resultater, men også et væld af spændende bivirkninger (som Eric Wolfe kan tale med om).
Yess...
|
|
Eric Wolfe
Dimittend
A gentleman is simply a patient wolf
|
Post by Eric Wolfe on Jan 24, 2012 21:36:44 GMT 1
Min tur! Emsen har allerede nydeligt udlagt hvad vi går ud fra på Magical Still, så den del vil jeg ikke komme mere ind på. Helt personligt, og som indehaver af en af omtalte varulve ikke mindre, må jeg sige at jeg finder det lettere urealistisk, hvis der på 80 år ikke er sket en udvikling i Stormhatteeliksiren. Prøv at se på hvor forskning i hjertemedicin var for 80 år siden irl og hvor den er i dag, bare for at tage det første eksempel der faldt mig ind. Så længe der er forskning, så sker der som regel også fremskridt og gennembrud. Så ja, min stemme falder komplet til at eliksiren i 2082 forhindrer forvandling, men at man er både humørsyg og har fysiske ubehag og gener under fuldmåne. Og der kan jo altid ske smuttere hvis man er lemfældig med sin eliksir. Det kan man jo selv aftale med andre spillere, og admin, ingame. Jeg synes på ingen måde det går ud over min HP-ånd eller ånden fra bøger og film, at bygge videre, slet ikke når vi som sagt spiller 80+ år efter Potter-æraen. Lill - Over and Out!
|
|
|
Post by Annabel Baker on Jan 24, 2012 21:40:19 GMT 1
Jeg har personligt også hele tiden været af den forestilling at eleverne uanset hvad måtte gennemgå en fuldbyrdet forvandling, meget som hvad Harry Potter Wiki samt bøgerne siger, og ved at det før er blevet spillet sådan på Magical Us. Samtidig kan jeg dog godt se, at der nemt kunne være udviklet en forbedring af eliksiren, men min indre HP-nørd holder fast i den med forvandlingen. Med tanke på hvor mange århundreder det sikkert har taget at brygge den eliksir vi kender fra bøgerne.
|
|
|
Post by Elisia Thorne on Jan 25, 2012 9:28:51 GMT 1
Jeg mener også at en forvandling, eller et større omgang smerte og ubehag må være på sin plads. Jeg mener dog at det egentlig godt kunne svinge, alt efter omstændighederne, fx tager man den for tidligt - for sent, er den brygget forkert eller lignende. Jeg mener ikke det er nødvendigt at fastslå helt præcist hvad der sker, men bare at der sker noget - men ikke den fuldbyrdige forvandling. Jeg mener dog ikke at der er en chance for at man forfiner denne eliksir, jeg har selv en karakter der har samme håb og jeg har ikke nogen intention om at hun faktisk skal opnå det. Hun kigger så også efter en desideret kur, hvilket er rimeligt naivt i sig selv Anyways, når man tænker på alle de eliksirmestrer der har været i tiden, og at det at være en varulv er dyb uforanderlig 'sort' magi og en forfærdelig forbandelse, som hverken Snape eller nogen anden har kunne løse, vil jeg mene at i hvert fald smerter eller forvandling er på sin plads. Eliksiren der eksistere nu skulle være svær nok at fremstille, og jeg kan ikke se hvordan det skulle være blevet lettere.
|
|
|
Post by Betrys Morgan Griffith on Jan 28, 2012 21:16:47 GMT 1
For god ordens skyld, så nævner jeg lige, at vi diskuterer varulve på MU og ikke MS - selvfølgelig skal det være sådan, at det hænger sammen i forhold til hinanden på de to sider, men husk at vi snakker nutid, ikke fremtid (: Altså mht. til, om det er realistisk med en kur eller ej.
Jeg er helt klart enig i, at der er flere sideeffekter - hvis ikke ville det ikke give mening, at varulve stadig var ildeset af samfundet. Jeg synes ikke rigtig at kunne huske, at vi rent faktisk har spillet med, at varulvene undergik forvandling? Men jeg synes i hvert fald, at det gør spillet mere realistisk, hvis der ikke er fem elever og en godsforvalter, der holder teselskab i den forbudte skov ved hver fuldmåne.
Mht. til, at eliksiren skulle være mere lettilgængelig, så mener jeg ikke, at den skulle være blevet decideret lettere at lave. Igen synes jeg dog, at diskussionen ikke rigtig skal omhandle lige præcis denne del af emnet, vi må bare gå ud fra, at eleverne på skolen har mulighed (og pligt...) til at tage den én gang om måneden.
|
|
|
Post by Brand Andrew Lowry on Jan 29, 2012 10:45:43 GMT 1
Det er ikke fordi resten af samfundet har udviklet sig meget på de 80 år, kan man sige. Måske de heller ikke orkede at tage sig af varulve? De har tilsyneladende glemt alt om at der er en skidt idé at være semi-dødsgardist.
Hvis jeg skulle skrive en varulv, ville jeg være lidt træt af istedet for en karakter der skal leve med den forvandling og dæmoniskhed, at få en karakter der blev sur ved fuldmåne. Jeg synes forvandlingen er en nødvendighed.
|
|
|
Post by Heather Heartfield on Jan 29, 2012 15:37:04 GMT 1
Forvandlingen af en elev blev nævnt i en tråd mellem Liam og Aileen mens det yndige par var på skolen....
For mig er forvandlingen så også en ting jeg tog som en selvfølge, men at eliksiren gjorde at varulven ikke mistede sin menneskelige forstand og rendte vildt og brutalt rundt.
Så jeg er nok tilhænger af at opretholde hp-wiki's definition.
Til det med forskning - så ved vi alle at det kun sker i ting der enten er penge i eller personlige følelser involveret i - så varulve kunne sagtens være lavt på listen af forskningsprojekter....
|
|