5. udgave
Nov 1, 2011 18:04:13 GMT 1
Post by Night on Nov 1, 2011 18:04:13 GMT 1
Missede du forrige udgave?
Find alle tidligere udgaver af ”The Wiz” lige HER
Find alle tidligere udgaver af ”The Wiz” lige HER
[atrb=width,500,true][atrb=height,600,true][atrb=border,0,true] |
[atrb=width,500,true][atrb=height,600,true][atrb=border,0,true] |
[th][atrb=background,http://i21.photobucket.com/albums/b263/Utulie/Billede1.png,true][atrb=width,500, true][atrb=height,600, true][atrb=border,0,true][atrb=cellspacing,0,true][atrb=cellpadding,3,true] | |
[atrb=width,250]<div align="justify"> A Rose is but a Rose - af Grace Kennith ”Holds such beauty like that of the Garden of Eden.” Ord taget ud fra Kenneth Davis’ digt med den første linie som navn. Blomsten der forbindes så ubrydeligt med kærlighed, med skønhed og med længsel. Blomsten der gives oftere end nogen anden og hvis gamle tillagte betydning i blomsternes sprog er en af de få der huskes af alle. Hvid for uskyldig og ren, lyserød for den unge og de dybrøde for den evige kærlighed. Altid kærlighed. Som slægt er rosen altfavnende. Spredt ud over hele verden, har den tilpasset sit udseende og levevis efter hvert område og de levevilkår der var der. Skabende varietet i sine farver og former, som senere er blevet forædlet og ført videre ved nøje udvælgelse og krydsning til atter andre varieteter. Slægtens medlemmer af arter fik en ny gruppe med sig af hybrider. Blandinger mellem to eller flere arter. Blandinger mellem arter og andre hybrider. Blandinger fremavlet og elsket for deres holdbarhed, styrke, farve eller duft og givet deres eget navn efter slægtens. For en rose er en rose, hybrid eller ej og de kan alle krydses. Gennem tiden har rosen været brugt som symbol på andet end kærlighed og skønhed. I romertiden var en rose foran en dør tegn på at fortrolige forhandlinger bag den, </div> | <div align="justify">mens den vilde rose ifølge pagane myter kunne forhindre en person i at stå op fra de døde ved at blive lagt på kisten. Rosen har også været symbol på tavshed. De fleste af disse er dog gået tabt som tiden er gået og tilbage står kun dens mange anvendelser som kærlighedsbebuder. Et tidligt ægteskab i den skotske tradition, når hvide roser blomstre i efteråret eller at den røde for alle er et ”Jeg elsker dig” sagt uden ord. Hvor om alting er, så blomstre roserne i mit drivhus hele året rundt og i så mange afskygninger af familien som jeg kan få til at trives. De er min evige glæde og første kærlighed. Et lys i det mørke der nærmer sig med vinteren og selvom de er ganske umagiske i sig selv, bringer de magien frem mellem andre. Glæden ved dem er en jeg gerne deler, skønt jeg håber andre allerede har fundet den selv. "A rose is, but a rose Gardening every inch of her nature overwhelmingly fills this void inside I gained an everlasting love for life, when my world with hers collided Much like a rose without water, without my rose, I would wither and die" Grace Kennith </div> |
[th][atrb=background,http://i21.photobucket.com/albums/b263/Utulie/Billede1.png,true][atrb=width,500, true][atrb=height,600, true][atrb=border,0,true][atrb=cellspacing,0,true][atrb=cellpadding,3,true] | |
[th] | |
[atrb=width,250]<div align="justify"> ”Zwei Tanzende Trolle“ udgiver nyt album - af Alea Kirabo Hobbs De tyske troldmænd bag landeplagerne “Tanz mit mir“ og “Lieben sie ein hippogrif?“ gør det igen. Deres single “Für dich bin ich Magie zu tun“ har allerede lydt i magiske radioer landet over i flere uger og nu kommer albummet “Wir Sie verzaubern“ på markedet. Denne gang kan vi ifølge både anmeldere og bandet selv forvente os flere danserytmer og mindre skønsang. Drengene udtaler at de “længe har villet prøve noget nyt“ og at de “håber deres trofaste fans i Storbritannien vil tage vel imod deres vej ned af nye græsgange.“ Zwei tanzende Trolle - "Wir Sie verzaubern" Som en herlig overraskelse var det muligt for os alle sammen at nyde selvsamme vej til Halloweenfesten, hvor de to drenge spillede en forrygende koncert for hele Hogwarts. Kunne du lide musikken? Så kan den skaffes enten per postordre eller på den næste tur til Hogsmeade. </div> | <div align="justify"> Puf-tentaculaen under kontrol - af Alea Kirabo Hobbs Hele landets troldmænd og hekse kan glæde sig over at det endelig ser ud som om, at ministeriets folk har fået styr på den farlige puf-tentacula. Der advares fortsat om, at man kan støde på den så langt nord som Manchester og så langt syd som Brighton, men tilfældende med sammenstød er dalet kraftigt hen over oktober måned. Moore afløser Garrison - af Alea Kirabo Hobbs Efter Magellan Garrisons omstridte afsked, som leder for Afdelingen for Overvågning og Regulering af Magiske Væsner for to uger siden, har ministeriet nu fundet hans afløser. Amanda Moore er niogfyrre år gammel, tidligere overordnet i Kontoret for Nisse-forbindelser og gift med David Moore. Mere interessant end Moores forfremmelse er dog omstændighederne for Garrisons afskedigelse. Magellan Garrison og Amanda Moore Efter hvad Profettidendes kilder siger havde han et intimt forhold til ikke bare sin assistent, men også op til flere unavngivne medarbejder i afdelingen. Tilsyneladende går de lige så meget til den i ministeriet, som på Hogwarts. </div> |
[th] 10 Hurtige spørgsmål til en Afgangselev ❧ Jake Loretz ❧ - af Alea Kirabo Hobbs | |
[atrb=width,250]<div align="justify"> 1. Hvor gammel er du? - 18 år. 2. Hvilket kollegium blev du i sin tid fordelt til? - Slytherin. 3. Hvor bor du henne? - Jeg bor i London, men regner snart med at flytte til Falmouth. 4. Hvad har du lavet, siden du forlod skolen? - Der gik ikke længe (efter Loretz forlod skolen, red.) inden jeg blev kontaktet af Falmouth Falcons, der ønskede at jeg kom og spillede for dem. Så det har jeg fået tiden til at gå med. 5. Hvad var det bedste, der skete i din tid på Hogwarts? - Det må være at jeg kom på Quidditchholdet og efterfølgende blev anfører for selv samme. 6. Hvad var det værste? - Julie Youngs konstante tilnærmelser kunne virkelig være belastende, eftersom hun ikke rigtigt forstod et nej. Nu slipper jeg heldigvis for det. Hvis ikke det, så var det da vi tabte pokalen på mit syvende år til Gryffindor. </div> | <div align="justify"> 7. Nævn en ting, som du er særlig stolt ved at have opnået. - Jeg var anfører for Quidditchholdet og er nu kommet så langt at jeg spiller professionelt, det vil jeg mene er noget at være stolt af. 8. Hvem eller hvad har haft den største indflydelse på dit liv? - Quidditch har været og vil formodentligt altid være en stor del af mit liv. Jeg vil gå så langt og sige at det har ændret det Hvis jeg skal nævne en person, så må det være min far der fik åbnet mine øjne for netop denne sportsgren og er den mand der har formet mig og gjort mig til den person jeg er. 9. Hvad er din største drøm her og nu? - Igen må jeg nævne Quidditch. Jeg drømmer om at gøre karriere indenfor faget og at blive bemærket indenfor sportens verden. Desuden drømmer jeg om at kunne komme til at føre min slægt videre. 10. Hvor ser du dig selv om fem år? - Forhåbentlig er jeg stadig i gang med at spille Quidditch, gerne med en lille purk ved min side. Måske min og Julie Youngs søn, vi ved jo alle at hun ikke kan holde fingrene fra mig. </div> |
[th] - af Alea Kirabo Hobbs Præcis som i sidste udgave af the Wiz, rækker vi her Hogwarts elever faklen for en kort bemærkning. I denne måned er emnet et meget vedkommende for den forgange måned; nemlig Halloweenfesten i forgårs. Her er hvad i havde at sige om det: | |
[atrb=width,250]<div align="justify"> ”Har du en partner – og hvem?” </div>”Ja det har jeg, det er Matthew Blythe, fra Slytherin. Syvende årgang. Jeg vil ikke sige hvad vi skal klædes ud som, men det bliver middelalder tema. Meget fint.” Aisling Delaney – 16 år, Gryffindor ”Jeg har inviteret Agnes Llewellyn, så ja. Desværre, tøser.” Charles McDonal, 17 år, Ravenclaw Charles McDonal ”Nej... Ikke på nuværende tidspunkt.” Patrick Price, 16 år, Slytherin Patrick Price | <div align="justify"> ”Vil du afsløre hvad du/i kommer udklædt som?” ”Nej, nej, nej! Jeg vil gerne have overraskelsesmomentet i behold, når vi ankommer. Desuden er det lettere ikke at bakke ud, når man først afslører ideen til selve festen. Og vi kan umuligt være dem, der er underligst udklædt. Håber jeg.” Betrys Griffith, 16 år, Gryffindor Betrys Griffith ”Når du nu spørger så pænt så kan jeg vel godt løfte en lille del af sløret. Jeg tror vi endte med at blive enige om at skrue tiden tilbage til de brølende 1920'ere. Al Capone, tommyguns, gangstere, flapper-kjoler og hele pivetøjet. Det skal nok blive godt! Ja, altså kjolen er til min støttepædagog som jeg følges med, ikke til mig. Det kunne ellers se kønt ud med omvendte roller, men jeg tror jeg springer over.” Eric Wolfe, 18 år, Hufflepuff </div> |
[atrb=width,250]<div align="justify"> "Jeg vil nødig give det hele væk, hvis hun ønsker at bevare overraskelsesmomentet... Men det bliver i hvert fald noget uhyggeligt. Med masser af skarpe tænder." Arthur Moore, 16 år, Ravenclaw ”Tror du at det er sandt, som legenderne siger, at sløret mellem vores verden og de dødes er tyndere på Allehelgenes aften?” ”Ja. Jeg er sikker i min sag. Da jeg var femten og sad og prøvede at lære en eller anden kat at synge en julesalme, mærkede jeg pludselig et koldt pust i nakken. Jeg var ved at dø af skræk, da jeg vendte mig om og var SÅ tæt på at få en lyserød havenisse lige i hovedet. Da jeg prøvede at fange den, sagde det bare "puf" og så var den væk i en gustengul røgsky. Senere sad jeg og konsumerede min daglige ration af småkager og te: ud af det blå blev mine fine, småkager levende og gav sig til at banke mod mit hoved. Bagefter hørte jeg et grin hele vejen ned gennem korridoren. Det lød ved Merlins skæg som en dreng fra årgangen over mig! Tænk bare på, hvor frygteligt det må være at være besat af en afdød sjæl!” (forkortet af redaktionen) Tristan Oakley, 17 år, Gryffindor Tristan Oakley </div> | <div align="justify"> ”Ikke rigtigt. Slottets spøgelser bliver jo ikke mere håndgribelige af den grund. Men jeg ved det selvfølgelig ikke. Det kan meget vel være alligevel.” Meredith Abbey, 16 år, Gryffindor Meredith Abbey ”Ja, helt sikkert! Jeg så engang et spøgelse af en gammel konge på Allehelgens aften, og det var altså ikke et skolespøgelse! Han sagde, at jeg skulle give ham 20 galleoner for at han kunne komme videre til den næste verden, og hvad er 20 galleoner mod at hjælpe en fortabt sjæl?" Sofia Banes, 16 år, Hufflepuff </div> |
[th] | |
[atrb=width,250]<div align="justify">Verden Rundt!</div> - af Anessa Llewellyn Yates "All Africa Cuppen" begyndte i forgårs, hvor etiopiske "Gimbi Giant-Slayers" led et svidende nederlag til de regerende mestre, "Patonga Proudsticks". "Tchamba Charmers" og "Sumbawanga Sunrays" endte deres kamp uafgjort, 200-200. Tchamba lå ellers til at vinde, ved hjælp af deres særlige omvendte afleveringer, der fik Sunrays forsvar til at smuldre. Alligevel lykkedes det overraskende Sunrays at fange Lynet lige som deres fans troede alt var tabt. Måske ikke en regulær sejr, men alligevel en fantastisk af det tanzanianske hold. I den canadiske liga tværede "Moose Jaw Meteorites" komplet deres modstandere, "Stonewall Stormers" ud, bogstaveligt talt. Kampen endte med at måtte udsættes, da Stonewall kun havde tre uskadte spillere tilbage på banen, to Baskere og én Angriber. Moose Jaw fik til gengæld en fem-kamps karantæne for ufint spil. | <div align="justify"> Peruvianske "Tarapato Tree-Skimmers" blev angrebet af to drager af arten Peruviansk Hugtand under deres træning. Ingen spillere blev dræbt, men adskillige blev såret. Talsmænd for Peruviansk Quidditch udtaler, at der er alle intentioner om at sagsøge Den Internationale Konføderation, siden de havde lovet sikre træningsforhold. Vi følger op på sagen i næste nummer når retssagen er overstået. Portugisiske "Braga Broomfleet" slog polske "Grodzisk Goblins" efter en både voldelig, blodig og dødsforagtende kamp. Anfører for Grodzisk, Bartosz Sawicki, er efterfølgende blevet suspenderet for at have saboteret den portugisiske Søgers kost. Han skulle være tilbage om tre kampe igen. ----- Down under i Australien finder vi endnu en lang kamp mellem "Thundelarra Thunderers" og "Woollongong Warriors". Denne gang kunne de to notoriske hold holde boldene i luften i fire og en halv dage. Det blev Woollongong der i sidste ende løb med sejren, da deres Søger fangede Lynet og satte den endelige score til 320-410 til sit eget hold. Mange spillere blev udskiftet i løbet af kampen og alle hviler de nu ud efter den udmattende kamp. </div> |
[atrb=width,250]<div align="justify">Afgangselever mod Stjernene</div> - af Anessa Llewellyn Yates Nu vi er godt i gang med det nye skoleår, er det også tid til at sende en tanke til nogle af dem vi sendte videre ud i den virkelige verden ved det forrige skoleårs afslutning. Hele tre af vores tidligere skolekammerater har formået at starte deres professionelle karrierer, næsten før blækket var tørt på deres eksamens-papirer: Aiden Ivory, tidligere søger og anfører for Gryffindor, har fundet sig tilrette under sin fars vinger hjemme i Irland og har overtaget pladsen som Søger for ”Ballycastle Bats” Aiden Ivory Eddie Llewellyn, tidligere Basker for Gryffindor, følger Ivorys familiære eksempel og har accepteret en plads som Basker hos ”Caerphilly Catapults”, med sin egen onkel som træner. Eddie Llewellyn </div> | <div align="justify"> Jake Loretz, tidligere basker og anfører for Slytherin, fik kort efter sin afgang fra Hogwarts tilbudt plads som Basker hos ”Fallmouth Falcons” og accepterede efter grundig overvejelse. Jake Loretz "Vi her tilbage på skolen ser frem til at høre meget mere til jer alle tre fremover. God vind!!" Nyt nummer af "World Quidditch" på gaden nu! </div> |
[th] I Spotlightet - af Anessa Llewellyn Yates | |
[atrb=width,250]<div align="justify"> Iogán Seòras Spillernavn: Iogán Seòras Fødselsdato: 31/03-2053 Nationalitet: Skotland Højde: 179 cm. Vægt: 81 kg. Klub: Pride of Portree Position: Målmand Kampe i alt: 85 Denne sæson: 17 Iogán Seòras er i særklasse en af de bedste målmænd den magiske verden nogensinde har set. Han er i dag rangeret blandt verdens aller-bedste målmænd, men har valgt at takke nej til adskillige større klubber, for at spille for sit hjemlands "Pride of Portree". Hans højtråbende stil gjorde ham hurtigt til forsvarsdirigent, og han er berømt for redninger på målstregen og for sin evne til at forhindre scoringer i mand-mod-mand-situationer. </div> | <div align="justify"> Han er et fysisk pragteksemplar, der med sin perfektionistiske vindermentalitet og meget direkte attitude, kan kyse såvel modstandernes angribere, samt ikke mindst egne forsvarsspillere verbalt. Han er i sær berømt for sine lange, præcise udkast, som er særdeles effektfulde; fx som det sås i kampen mod græske "Megara Manticores", hvor udkastet sendte angriberen af sted ud på højre fløj, så han kunne servere et perfekt indlæg mod modstanderholdets målringe. Iogán Seòras kunne lave de mest fantastiske målmandsredninger. Alene de sidste år, har han haft flere superredninger og et indlæg der sågar blev grebet med én hånd. Interessante fakta du måske ikke vidste om Iogán Seòras:
</div> |
[th][atrb=background,http://i21.photobucket.com/albums/b263/Utulie/Billede1.png,true][atrb=width,500, true][atrb=height,600, true][atrb=border,0,true][atrb=cellspacing,0,true][atrb=cellpadding,3,true] |
[th] |
[th] Årets næste kamp! |
Senere på ugen, nærmere bestemt d. 5. november, løber den længe ventede kamp mellem
Ravenclaw og Gryffindor
af stabelen.
vs.
Bliver det de skarpe ravne eller de brølende løver der løber af med sejren i årets anden Quidditchkamp? Forbered dig med heppesange når kampen løber af stablen først på måneden.
Må det bedste kollegie vinde!
Sladderbrevkasse![/i][/size]
Hele Hogwarts – og ikke mindst the Wiz' – sladderskribent og redaktør, Riley Abbey, er desværre gået ned med en grum halsvirus og har ikke været i stand til at vifte sin skarpe pen over os alle i denne måned.
I stedet er sladderen blevet varetaget af Alea Hobbs med kyndig hjælp fra resten af redaktionen, men som nybegyndere på feltet, kan vi lige så godt indrømme, at vi godt kunne have brugt en hjælpende hånd.
Da det ser ud som om Riley også kommer til at være fraværende i hele den næste måned, beder vi derfor dig – elev på Hogwarts – om at give os en smule af din tid.
Sving en tur forbi redaktionen, fang Alea på gangen eller send os en ugle; hvis du har et tip til noget dumt, underholdende, romantisk, fantastisk eller pinligt, som en af dine medelever har bedrevet. Med din hjælp kan vi få kortlagt alle skolens mest interessante dramaer på ingen tid.
[/color][/center][/td][/tr]
[/table]
[atrb=width,250]<div align="justify"> The Riddlers </div>"Smukke sange om retfærdighed og moral, fantastiske billeder af vores romantiserede verden. Illusioner er der mange af, malet af idealister, der render rundt i en forskønnet verden, og nyder man den verden, er der intet, der tvinger én til at flygte fra den. Nyder man derimod realisme og klarhed, eller ønsker man at komme ud af denne uvidenhed, så vil man opdage, at kampen for denne skønhedens verden, som idealisterne ønsker at se, langt fra er udkæmpet. Det er nu, der skal snakkes politik. Det er nu, der skal snakkes sammenhold. Det er nu, der skal snakkes fællesskab. For hvad er politik andet end en kamp for alles bedste? Er meningen med det hele ikke at skaffe et samfund, som alle kan stå inde for? Et samfund, hvor alle stolt vil kunne rette sig og med glæde og kærlighed i stemmen kunne annoncere, at ja, det er det samfund, de har valgt at leve i? Og er det ikke et sådant samfund, vi alle ønsker i fremtiden? For det er lige det, Riddlers kæmper for. Vi kæmper for fremtiden, vil vriste os fri af fortidens skygger, og frem mod den lyse morgendag. Vi kæmper for bevaringen af vores alles mest dyrebare. Vi kæmper for det, der binder os alle sammen. Vi kæmper for magien! Alt for længe har vi ligget, indhyldet i glansbilleder og nu må det være tid til, at gøre noget ved det. Der vil snart komme udmeldinger om den første forsamling, der vil ske her til vinter, hvor der vil være åbent for alle med interessen for det. | <div align="justify"> Så er du klar til at sikre os en magisk fremtid, så hiv fat i mig på gangen eller send en ugle til Evelynn Ivory, 7. årgang, Slytherin. Slytherin Formand for 'The Riddlers' Evelynn Ivory |
[th] |
[th][atrb=background,http://i21.photobucket.com/albums/b263/Utulie/Billede1.png,true][atrb=width,500, true][atrb=height,600, true][atrb=border,0,true][atrb=cellspacing,0,true][atrb=cellpadding,3,true] |
[th] |
[th] Halloweenfest! Har du husket at sende din karakter til fest med flagermus, græskar og selvlysende punch? Find dit uhyggeligste kostume frem og slut dig til de dansende, der fejrer Halloween! |
All Hail to the Pumpkin King!
Husk at læse de gamle numre af ”The Wiz”![/i][/size][/font]
Skriv til os!
Har du lyst til at skrive en artikel til bladet, eller vil du bare give os et tip om det nyeste sladder? Hvad enten det handler om spytkugleregler eller ministerens seneste udsagn, så send en PM til redaktør Riley Abbey.
NÆSTE UDGAVE UDKOMMER I STARTEN AF DECEMBER
[/color][/center][/td][/tr]
[/table]
[th] 20 Hurtige Spørgsmål til: ❧ Olivia Strange ❧ - af Anessa Llewellyn Yates | |
[atrb=width,250]<div align="justify"> 1. Har du et kælenavn og må vi få det at vide? - Det er faktisk lidt spøjst, for her for ikke så lang tid siden fik jeg tildelt navnet Ollie, efter at jeg havde kaldt Eric Wolfe for Erica. 2. Hvor gammel er du? - Jeg er 17 år. Og det er hverken for meget eller for lidt. 3. Hvilket kollegium blev du fordelt til? - Hufflepuff. Og jeg har følt mig hjemme lige siden. Det jeg mener er, at det er det helt rigtige kollegium for mig. Mest på grund af de fantastiske mennesker, der går der. Ikke fordi at folk på de andre kollegier ikke kan være fantastiske! Men der er bare noget helt specielt ved en anden grævling. 4. Hvor bor du når du ikke er på skolen? - Min bror, Garth, og jeg tager hjem til vores mor i Dover i ferierne, og det glæder vi også altid utroligt meget til. Hvis man ikke har været i Dover kan det stærk anbefales, for der er faktisk ret smukt. Det skal jeg selvfølgelig sige, men det er der altså! Havnen, stranden og kridtklinterne. Men det bedste ved Dover er dog min familie. 5. Hvad laver du i din fritid? - Lige for tiden popper der bare et ord op i mit hoved, og det er quidditch. Jeg elsker det sammenhold, der er på quidditch banen og det høje tempo, som der er på banen. </div> | <div align="justify"> Derfor gør det ikke noget, at det fylder så meget af min fritid lige her for tiden. Ellers er høj musik, en kop te og en god bog om kærlighedsmagi i voodoo altid velkommen. Men allerhelst foretrækker jeg at bruge tiden sammen med mine dejlige skønne venner. 6. Hvad er den værste vane du har? - Ej, det var egentlig en af de sværere, og det skal ikke menes på en arrogant måde. Jeg har skam fejl, det skal jeg da være den første til at indrømme. Jeg har en vane med at overdrive både i kropssprog og ord, og så snakker jeg alt alt ALT for hurtigt og meget… er der nok nogen, der vil mene. Og så skal jeg sådan hive efter vejret, og så bliver min stemme helt skinger, og det ender med, at ingen forstår, hvad jeg prøver at sige. 7. Beskriv dig selv med ét ord. - Kun ét? Så må det være… Optimistisk. 8. Nævn en ting du er særlig stolt ved at have opnået? - Jeg er både stolt over mine faglige præstationer i skolen og af mine gode forhold til venner og familie. For det er da noget at være stolt over, at ens venner og familie rent faktisk holder af en og ikke bare lader som om. Eller jeg tror da i hvert fald ikke, at de bare lader som om… Det er jeg i hvert fald stolt over. Men det er svært at vælge kun en ting </div> |
[atrb=width,250]<div align="justify"> 9. Hvem gav dig dit første kys, og var det godt? - Jeg nævner ingen navne, men jeg er sikker på, at han er blevet meget bedre til at kysse end den gang. Forhåbentligt. 10. Hvad er den sidste ting du købte til dig selv? - En postkasse rød læbestift med en lettere fortryllende duft. Muligvis vil jeg bruge den til Halloween. 11. Hvis du blev minister af magi i morgen, hvad er så det første du ville gøre? - Alt alt for meget. Men et af hovedpunkterne vil nok være, at sørge for at alle magiske børn bliver behandlet ens. 12. Hvad er den besværgelse du bruger mest? - Jeg bruger incendio besværgelsen hver dag til at lave min te med. Ellers er der sikkert også andre, som jeg bruger helt rutine mæssigt hver dag. 13. Hvad er det mest pinlige du nogensinde har gjort? - Nu har jeg ikke så let ved at blive pinligt berørt, men det sker da af og til. Men det gør ondt, når mit bat ikke rammer smasheren ordentligt i quidditch…Det er især ikke så godt, når man sender den af sted mod en fra ens eget hold. Pinligt! 14.Hvornår var sidste gang du var virkelig vred? - Jeg bliver tit lettere ophidset, men ikke rigtig vred. Jeg kan ikke lige komme med et konkret eksempel, men hvis der er noget, der kan gøre mig vred, så er det, hvis jeg stoler på nogen, og det så viser sig, at det skulle jeg ikke have gjort. Men det gør mig måske egentlig mere ked af det og skuffet end vred. 15.Hvem eller hvad har haft den største indflydelse på dit liv? - Min bedstemor. Begge mine forældre er født døve, så der var nogle ting, som de havde svært ved at lære mig, og der trådte min bedstemor til. </div> | <div align="justify"> Ud over at mestre tale, så har hun lært mig ting om livet, som jeg aldrig vil glemme. Hun er en fantastisk kvinde, som jeg ser meget op til. Hun har et varmt og stort hjerte og har altid åbnet sit hjem for dem, der har brug for det. 16.Hvis du kunne ændre én ting ved dig selv, hvad ville det så være? - Nogle gange vil det være nemmere, hvis jeg var en dreng. Men på den anden side, er jeg utrolig glad for at være en pige. Så egentlig ikke alligevel. Måske ville jeg ønske, at jeg af og til kunne finde ud af at stresse af og tage det roligt, mest fordi at det er godt for helbredet, for det er altså alt for kedeligt at ligge på sofaen hele dagen. 17.Hvis du kunne møde en person, død eller levende, hvem ville det så være, og hvad ville du sige til vedkommende? - Jeg vil gerne se min far igen og sige, at jeg savner ham. 18.Hvad er din største drøm her og nu? - At mit sidste år på Hogwarts bliver det mest magiske år hidtil, hvilket blandt andet indebærer, at vi vinder dette års quidditchsæson, som jo går meget godt indtil videre. 19.Hvis du strandede på en øde ø, hvilke tre ting ville du så gerne have med dig? - Min te - uden den vil jeg dø, en ven - for to er altid bedre end en og noget høj musik– så vi kunne danse rundt om et bål og ikke dø af kedsomhed. 20.Hvor ser du dig selv om fem år? - Jeg ønsker, at mit liv fyldes med glæde og overraskelser. Ingen planer, intet forudsigeligt. Jeg ser min fremtid med rejser, kærlighed, fest, venskab, store oplevelser og karriere. Det hele venter på mig. TUSIND TAK FOR DIN TID! </div> |
[th] [atrb=background,http://i21.photobucket.com/albums/b263/Utulie/Billede1.png,true][atrb=width,500, true][atrb=height,600, true][atrb=border,0,true][atrb=cellspacing,0,true][atrb=cellpadding,3,true] | |
[th] 20 Hurtige Spørgsmål til: ❧ Siôn Llewellyn ❧ - af Anessa Llewellyn Yates | |
[atrb=width,250]<div align="justify"> 1. Har du et kælenavn og må vi få det at vide? - Haha. Nej. Det må I ikke. 2. Hvor gammel er du? - 16 år. 3. Hvilket kollegium blev du fordelt til? - Gryffindor. 4. Hvor bor du når du ikke er på skolen? - Tinworth, sammen med mine forældre og fire af mine seks søskende. 5. Hvad laver du i din fritid? - Læser lange kærlighedsromaner over kanten af mine halvmånebriller, mens jeg sipper rødvin og lytter til klassisk musik og har lange, sofistikerede og dybe samtaler med mine intelligente familiefæller. … Mere eller mindre dét. 6. Hvad er den værste vane du har? - Jeg ved i alle sammen tænker: "Siôn Llewellyn kan da umuligt have nogen dårlige vaner!", men ak, jeg kryber til korset og indrømmer: Jeg snorker. Højt. 7. Beskriv dig selv med ét ord. - Ubeskrivelig. 8. Nævn en ting du er særlig stolt ved at have opnået? - Jeg kan stå på hænder. Det er det vildeste jeg nogensinde har lært. </div> | <div align="justify"> 9. Hvem gav dig dit første kys, og var det godt? Det var på tredje årgang og jeg tror begge to vi er enige om at det kunne have været bedre. Faktisk så tror jeg ikke rigtigt at vi var klar over at det skete… Det gjorde det bare lige pludselig. Jeg er i øvrigt sikker på at hun vil forhekse mig ved første lejlighed, hvis jeg afslører hendes navn. 10. Hvad er den sidste ting du købte til dig selv? - Nye strenge til min guitar. 11. Hvis du blev minister af magi i morgen, hvad er så det første du ville gøre? - Sparke Fallmouth Falcons ud af Quidditchligaen! Og indføre obligatorisk musikundervisning på Hogwarts. 12. Hvad er den besværgelse du bruger mest? - Accio. Bare fordi jeg er doven som ind i helvede. 13. Hvad er det mest pinlige du nogensinde har gjort? - Jeg kurrede ned af samtlige trapper på enden engang. Det var smertefuldt, men jeg griner og græmmes stadig over det. </div> |
[atrb=width,250]<div align="justify"> 14. Hvornår var sidste gang du var virkelig vred? - Her… For nyligt. Jeg har ikke rigtigt yderligere kommentarer. Det er ret privat. 15. Hvem eller hvad har haft den største indflydelse på dit liv? - Hvem eller hvad har haft den største indflydelse på dit liv? - Mine søskende… Og mine venner. Helt sikkert. 16. Hvis du kunne ændre én ting ved dig selv, hvad ville det så være? - Jeg kunne godt tænke mig et nyt kraveben, hvis nogen er interesseret i at bytte? Det ville være rart at kunne spille Quidditch igen. 17. Hvis du kunne møde en person, død eller levende, hvem ville det så være, og hvad ville du sige til vedkommende? </div> | [tr]<div align="justify"> - Det kunne være vildt fedt at møde Harry Potter… Jeg mener… Han er jo nok den mest berømte troldmand i vores verdenshistorie? Eller Peverell-brødrene! Se mændene bag det eventyr jeg elskede som barn. 18. Hvad er din største drøm her og nu? - Jeg drømmer om chokoladebudding til dessert. 19. Hvis du strandede på en øde ø, hvilke tre ting ville du så gerne have med dig? - Badedyr, badetøj og solbeskyttelse. 20. Hvor ser du dig selv om fem år? - I fremtiden. TUSIND TAK FOR DIN TID! </div> |
[th] - af Star Clearsight |
[tr][td][atrb=width,250]<div align="justify">
Stenbukken: 22. december – 19. januar
Du vil over måneden få en alt-overskyggende følelse af, at blive overset. Faktisk kunne du ligeså godt være et stykke af muren, så ubetydelig virker det til du er. Måske hænger det sammen med, at du er stokkonservativ og bange for at tage chancer. Undgå at stå stille i længere tid, da hunde ellers kunne komme til at tage fejl af dig og et træ.
Vandmanden: 20. januar – 18. februar
Du finder dig selv i en særlig opfindsom tilstand og er tilbøjelig til at være særlig fremskridtsvenlig denne måned. Desværre opfinder du mest sandheder og lyver en del. I øvrigt er du temmelig skødesløs og upraktisk, hvorfor du laver den samme fejl gang på gang. Sidst på måneden vil de fleste folk tro du er utroværdig og dum i låget.
</div>[/td]
[td]<div align="justify">
Fiskene: 19. februar – 20 marts
Du har som altid en livlig fantasi, men denne måned kammer det helt over. Du tror, du bliver forfulgt af både Dødsgardister og hele Auror-korpset og forsøger at overbevise alle omkring dig. Du har dog ingen indflydelse på dine omgivelser og er helt uden charme. Opsøg hjælp før du udvikler decideret forfølgelsesvanvid.
Vædderen: 21. marts – 19. april
Du er hidsig, utålmodig og hånlig overfor andre denne måned, og helt uden humoristisk sans. Du nærer en pludselig og uforklarlig foragt for andre mennesker og er ikke særlig rar. Det kan skyldes endnu ikke opdaget smitte af Skrofulungus. Mit bedste råd til dig er at søge healerhjælp hurtigst muligt.
</div>[/td][/tr]
[/table]
[atrb=width,250]<div align="justify"> Tyren: 20. april – 20. maj Du er særdeles praktisk og ihærdig denne måned. Du har en stædig udholdenhed og arbejder hårdt. Din pludselige arbejdsiver vil dog blive misforstået af dine omgivelser, der vil synes du er ensidig, tykhovedet og intolerant. Anskaf dig en notesbog og skriv deres navne ned for senere hævntogt.! Tvillingerne: 21. maj – 20. juni Som Tvilling er du en hurtig og intelligent tænker. Folk kan lide dig, men har du overvejet at det måske er fordi du er biseksuel? Du nærer helt overdrevne forventninger i alle situationer denne måned og kan nemt ende med at blive betragtet som en psykisk afviger. Hel-gardér dig med total cølibat denne måned og vær på den sikre side. </div> | <div align="justify"> Krebsen: 21. juni – 22. juni Denne måned vil du opleve at folk prøver at undgå dig, tilsyneladende uden grund. Jupiter står i sjette hus og det kan angiveligt være derfor du betragtes som et naivt fæhovede, der udsætter alting og aldrig laver noget selv. Måske skulle du bare grave dig en hule i Den Sorte Skov og gøre alle en tjeneste ved at klynke til træerne der? Løven: 23. juli – 22 august Du anser dig selv for at være den fødte leder denne måned, mere end ellers. Andre synes, du er påtrængende, lidt af en blærerøv og tenderende skruphysterisk. Du udvikler først på måneden et næsten narcissistisk forhold til dig selv og i særdeleshed spejlet på væggen. På den anden side er du også nærig og går i spåner over prisen på skønhedsprodukter og ender med at slå dig på flasken. </div> |
[atrb=width,250]<div align="justify"> Jomfruen: 23. august – 22. september Stjerner står virkeligt godt i forhold til den logiske og perfektionistiske type du er! Denne irriterende pernitne holdning er måske nok utålelig for dine venner, men det er nu du burde tænke på din fremtidige karriere! Jeg spår dig en stor fremtid som reparatør af usynlighedskapper, Spytkugle-omsmelter eller måske endda som chauffør i Natbussen! Vægten: 23. september – 22. oktober Det er på tide nogen ryster dig ud af den tilstand af selvfornægtelse du har lullet dig selv ind i! Du er måske nok den kunstneriske type og ikke særlig realistisk, men det er ingen undskyldning for at lade dig selv forfalde. Dine chancer for arbejdsmæssige og økonomiske vindinger er lig nul som stjernerne står nu, men det er aldrig for sent at gøre en indsats. Hvis alt andet fejler, så bryg et lager af Polyjuice-eliksir og udgiv dig fremover for at være en anden. </div> | <div align="justify"> Skorpionen: 23. oktober – 21. november Selvom ingen er i tvivl om din anløbne moral, vil jeg alligevel være et storsindet menneske, og advare dig om den kommende måned. Du er i særdeles høj risiko for at blive snigmyrdet mens du sover, sandsynligvis fordi nogen har fået nok af din fortsatte tendens til at savle uhæmmet. Du kan dog forebygge den nuværende udvikling, ved at begynde at gå med vat i mundvigene. Skytten: 22. november – 21. december Det er absolut ikke din måned! Faktisk ville jeg allerede på forhånd råde dig til at blive bag forhænget under dynen hele måneden. Måske under påskud af et akut anfald af dragepest. Uanset hvad du sætter dig for denne måned, vil du ende med at blive til grin fordi du mangler talent og dine forsøg på at være morsom, er virkeligt pinlige. </div> |
[th] - af Alea Kirabo Hobbs |
[tr][td][atrb=width,250]<div align="justify">
Oktober måned har været fuld af uvejr, både indenfor og udenfor. Det lader nemlig til, at flere af Hogwarts kærestepar har valgt at tude om kap med himlene. Oversvømmelserne på tredje sal skyldes måske oven i købet for en gangs skyld en af disse ulyksalige og ikke blot Hulkende Hulda?
Det kunne meget vel have været Jessalyn Blythe, den nye angribsspiller for Gryffindor, der delte ud af sin væde. At dømme efter hendes uforklarlige blå mærker og storebroren Matthews sammenstød med hendes - nu forhenværende - kæreste, Joseph Adler, har hun i hvert fald grund til det. Herfra anbefaler vi papirslommetørklæder, en tur til hospitalsfløjen og måske en lidt bedre smag i mænd for fremtiden.
Jessalyn Blythe
Andet bud på listen af tudeprinsesser er, ganske overraskende, Samuel Abott. Flere af vores kilder har set den flabede slange,som ellers så lystigt pladrede ud i sidste udgaves 20 spørgsmål, græde, når han troede at han var alene.
</div>[/td]
[td]<div align="justify">
Heldigvis har Abott fundet trøst i armene hos sin gode ven, Skye Hayes-Jenkins. Man kan altid regne med Hufflepuff'erne, når der skal deles hjertevarme og tungeslaskere ud.
Samuel Abott & Skye Hayes-Jenkins
Også Imogen Ivory blev forleden mindet om dette – ganske grundigt endda. Siden Imogens faste kæreste Stuart Fellton forlod skolen sidste år, synes vi herovre, at anføreren har hængt noget med næbbet. Kampen imod netop grævlingene kan næppe have bidraget til noget højt humør, men så er det jo heldigt at deres anfører selv tager teten og lever op til sit kollegiums generelle standard. Onsdagen efter kampen blev fællesstuens mængde af elever således vidner til en kærlig slåskamp, afsluttet af et kys. Imogen kunne øjeblikket efter ses storke derfra med røde kinder, men vi lader os ikke narre så let.
De to anførere har flirtet lige siden dengang Eric var på 5. årgang – og Imogen vist på 1. – så det er vist efterhånden også på tide at få gjort noget ved det.</div>[/td][/tr]
[/table]
[atrb=width,250]<div align="justify"> I det mindste hvis de vil nå det inden Imogen går ud... Eric Wolfe & Imogen Ivory Med i klubben af de vrælende har vi naturligvis Julie Young, Samuel Abotts ekskæreste. Hvor han har søgt trøst i armene på en af sine veninder, har Julie tilsyneladende valgt helt at forårsage menneskeligt selskab, for i stedet at bruge sine dage på at stirre vemodigt ud i luften og drømme om at få det, som hun mistede, tilbage. Ubekræftede rygter siger, at hun er i gang med at brygge på en kærlighedseliksir, som skulle hjælpe hende med at vinde ekskæresten tilbage igen. Vi ønsker held og lykke, men må alligevel give Julie samme råd som Jessalyn vedrørende fremtidige mænd. Guderne ved dog, at de ikke hænger på træerne på Hogwarts. En pige, der sikkert af samme grund helt har opgivet at sortere i røvhullerne og i stedet blot lukker dem alle sammen ind, er naturligvis kære Meredith Abbey. Meredith Abbey & Simon Lithgow Senest har hun kastet sit blik på Slytherins vejleder, Simon Lithgow. De to er set sammen ved flere lejligheder, blandt andet flettende fingre hen over teen hos Madan Nuttetruts i Hogsmeade. Simon foretrækker tilsyneladende at date helt på modsatte sider af barometeret </div> | <div align="justify"> – fra uopnåelig lesbisk til løsagtige Abbey – men måske forsøger han bare at være diplomatisk nok i sine valg til at nominere sig selv som mulig fremtidig præfekt? Det kan ske, at te i det hele taget virker som et afrodisiak. I hvert fald sås Tristan Oakley og Evelyn Stone midt i en intim samtale over selvsamme i spådomslokalet. Det skulle tilsyneladende forestille at være en privat undervisningstime, men vi herovre har set mangt en hjælpelærer forvandle sig til en casanova. Vi ønsker Tristan held og lykke med på vejen. Tristan Oakley & Evelyn Stone En, der vist næppe behøver held eller lykke, er Slytherins egen målmand og nylig slagsbror, Matthew Blythe. Når han ikke går rundt og slår på sin lillesøsters ekskærester, bruger Matthew nemlig tiden på at tage yngre slanger med på helt specielle ture på sin kost... Han kunne således forleden ses sammen med Aisling Delaney rundt omkring på skolens udendørsarealer i et glimrende forsøg på at lade som om, at han var i gang med at lære hende at flyve. Vi er ikke i tvivl om at begge parter nød oplevelsen – de steg efter sigende ned fra højderne med store smil og sved på panden. Matthew Blythe & Aisling Delaney </div> |
[th] | |
[atrb=width,250] Redaktør & journalist: Riley Abbey Slytherin Journalist: Alea Kirabo Hobbs Gryffindor | Journalist & layout: Anessa Llewellyn Yates Ravenclaw Journalist: Christian Dorth Ravenclaw Fotograf: Aeron Wilson Hufflepuff |