|
Post by Simon Amos Lithgow on Jul 17, 2011 20:02:26 GMT 1
Glory of youth glowed in his soul
- 15 år
- Mugglerfødt
- The Hallows
Simon er en ung knægt med mange facetter. Han er vejleder for sit kollegium, indehaver af et velskåret tungebånd, der ofte hjælper ham med at opnå det han gerne vil have og han stræber efter udødelighed på linje med kendte troldmænd og hekse som Albus Dumbledore, Adalbert Waffling og mange andre. Præcis hvad, der skal skaffe ham denne berømmelse og sikre ham en plads i historiebøgerne er han ikke fuldstændig afklaret med endnu, men han har i det mindste allerede formået at skaffe sig et vist rygte på Hogwarts.
Ud over hans faglige kunnen og præstationer på skolen i det hele taget, er han en festlig dreng, der sjældent går af vejen for sjov i gaden, så længe det holder sig indenfor rammerne af love og regler i det hele taget. Han kan godt lide at give folk det indtryk, at han er en stor ladies man, selvom hans reelle erfaringer med piger foreløbig er temmelig begrænsede. Når det kommer til stykket er han i det hele taget en alt for god dreng til at lege med tøsebørnene som en kat gør med mus.
Til Simon søger jeg alskens bekendtskaber. Jeg søger det sædvanlige og såmænd også gerne det usædvanlige, hvis det skal være, men ideerne opstår som oftest gerne i dialogen omkring to karakterer. Kom frisk!
The list ● The list ● The list ● The list
- Scott Lithgow Tvilling. - Anessa Yates Bedste veninde, tidligste (uskyldige) ekskæreste og nuværende drukkammerat. - Arthur Moore Bedste ven. - Meredith Abbey Kommende flamme. På nuværende tidspunkt kender de ikke rigtig, men efter en duel i duelklubben vil gnisterne forhåbentlig flyve. - Elisia Thorne Ekskæreste, Simons første og lidt af en rebound, som han stadig har lidt dårlig samvittighed overfor. Hun er desuden Arthurs bedste veninde og vejleder for Ravenclaw. - Aisling Delaney På femte år sparkede Aisling ret kraftigt til rygterne om at det var Simons dårlige formåen i sengen, der førte til at Anessa indså, at hun er til piger. De er klassekammerater, men Simon er stadig temmelig indebrændt efter ferien. - Julie Young Julie har fået den idé ind i hovedet at Simon rent faktisk er den ladies man han gerne vil have at andre tror han er, men hun synes overhovedet ikke, at der er charmerende. Faktisk mener hun at han er lidt af et røvhul. - Patrick Price I kraft af sin position som vejleder har Simon et vist ansvar for at sikre sig at hans kollegianere ikke udøver mørk magi eller bryder reglerne. Patrick har ikke rigtig en snus respekt for det ansvar - eller for Simon. De ender med at komme vældig meget op at toppes. - Annabel Baker Klassekammerat. Anna har i sine egne kryptiske vendinger forudsagt at Simon vil skade den han kommer til at elske. Siden den dag har han ikke levnet hende et ord. - Professor Maverick Som vejleder er Simon lidt af en torn i øjet på overhovedet og på det korte stykke tid siden professoren begyndte er det allerede helt tydeligt for Simon selv, at både han og Scott bliver forskelsbehandlet. Det foregår dog diskret nok til at det er gået over hovedet på flere af deres medelever. - Betrys Griffith Veninde. - Eric Wolfe Ven. - Lily Abott Veninde. - Joseph Murdoch Bekendt. - Kathleen Kennith Klassekammerat. - Matthew Blythe Kollegianer. - Imogen Ivory Bekendte.
|
|
|
Post by Aisling Ériaan Delaney on Jul 27, 2011 19:17:42 GMT 1
AISLING OG SIMON Jeg tænkte at siden de er på samme årgang og hus, er det næsten umuligt at de ikke er stødt på hinanden. Siden han er mugglerfødt, er de nok ikke ligefrem perlevenner, men de kan da være sådan overfladiske fjender. Tror måske Aisling er lidt tiltrukket af ham men ikke vil indrømme det, fordi hun er sygt stædig xD
|
|
|
Post by Simon Amos Lithgow on Jul 28, 2011 17:11:24 GMT 1
AISLINGDu har helt ret. Det ville være ganske umuligt at undgå, siden de har undervisning med hinanden dagligt. Fjender ved jeg ikke om vi er ude i. Simons fjender er, i hvert fald i hans eget hoved, ikke umiddelbart folk, der ikke har gjort livet surt for ham (endnu) og jeg har svært ved at forestille mig lille Aisling gøre en bevidst indsats for at genere ham - Ret mig endelig hvis jeg tager fejl. Derfor tænker jeg måske ikke, at der er det store at komme efter? De er naturligt skilt af den kløft, der er fuldblodsfascisme, og ingen af dem kan eller vil krydse den. Et venskab er dermed ikke en mulighed ligesom alt andet på den side er lukket på forhånd. Fjender ser jeg som noget mere aggresivt end en grundlæggende uenighed (jeg hader jo heller ikke folk, der stemmer på et diamentralt modsat parti i dansk politik end jeg, selvom jeg er flintrende uenig i deres synspunkter). Skulle de endelig være det, og jeg kan sagtens se, at det er noget mere interessant end et gængs uvenligt bekendtskab, så skulle det være fordi de af den ene eller den anden grund var røget i flæsket på hinanden. Thoughts? Eventuelt ideer til hvordan dét kunne hænge sammen?
|
|
|
Post by Aisling Ériaan Delaney on Jul 28, 2011 17:31:40 GMT 1
Aisling kan vel godt ha langet nogle spydige bemærkninger over bordet et par gange. x) Men jeg ved ikke om det er nok til at de bliver fjender? De kan vel også bare sådan, vide hvem hinanden er og så bare ikke gøre så meget ved det? Men måske da de var mindre har de været uvenner? Sådan to 11 årige kan jo godt være lidt stride mod hinanden x)
|
|
|
Post by Simon Amos Lithgow on Jul 29, 2011 21:36:14 GMT 1
AISLINGSagtens. Som der står i hvert fald i hans profil er Simon ikke den bedste til selvironi og det strækker sig skam også ud i at han ikke er den største fan af kritik fra andre. Specielt ikke stikpiller omkring mugglerfødte. Har blondie været ude i noget der, har hun formentlig fået en hævet langefinger eller noget tilsvarende igen, men nej, jeg synes som sagt ikke det er nok til at være decideret fjendske. Jeg har dog generelt heller ikke den kategori (læs: fjender) til hans bekendtskaber, for jeg synes sgu sjældent de der stereotype fjendskaber er meget bevendt i det lange løb ift. spil. Kan du uddybe dine ideer til det med deres første år på skolen lidt? Eller i det hele taget bare uddybe hvad det er du forestiller dig, måske?
|
|
|
Post by Jade Lenoir Clavel on Aug 5, 2011 10:09:11 GMT 1
Angående Simon and my self.
Tænkte angående det med bekendtskaber, at Jade kunne blive netop sådan et, har nogle få ideer til hvordan de mund kunne støde ind i hinanden, Jade er utrolig nysgerrig og kommer godt omkring på slottet, ikke nok med det så vil hun helst ikke indrømme det, men hun elsker virkelig slytherin typer, hvorfor aner hun dog ej?. Måske emnet kunne forgå i nærheden af fornødenheds rummet?.. Siden hun elsker at spille violin bruger hun gerne rummet som sit eget? chill sted, til at slippe netop dette musik inden i sig fri og måske Simon kunne ende med at gå forbi og høre dette hvorefter de ville ende med at falde i snak?. ^^" Men alt i alt?, kunne være fedt at tråde med en slytherin frem for altid med en Ravenclaw, (get to know new people? and stuff x)
|
|
|
Post by taut on Aug 5, 2011 13:51:38 GMT 1
julie Jamen du kender jo Julie! Den eneste ide jeg har i første omgang er, at Julie har fået et lidt forkert indtryk af Simon som kvindebedårer, evt. til en fest hvor de kort har mødt hinanden? Ellers kan vi ty til den klassiske vejleder/ballademager-ting.
betrys Betrys går i klasse med Simon, og jeg ser helt klart et venskab for mig. De er begge to meget ambitiøse (Betrys med sit tryllestavsmageri), og Betrys ville automatisk se ham som en ligemand. Jeg tror ikke, hun er den rigtige til ekskæresteposten.
|
|
|
Post by Elisia Thorne on Aug 5, 2011 15:27:05 GMT 1
ELISIA OG SIMON Here we go again x) Jeg følte jeg måtte poste siden de går på samme årgang og Simon er vejleder. Elisia må i hvert fald kende til hans eksistens, og hun har ikke noget imod han er Slytherin, så de kan sagtens være sådan årgangs-kammerater x) altså ikke noget særlig spændende men kan ikke se om der skulle være noget. Kan godt se Elisia kunne ha et godt øje til ham, men det behøver ikke være noget seriøst.
|
|
|
Post by Simon Amos Lithgow on Aug 7, 2011 19:02:26 GMT 1
Simon &
JADE Jeg tror ikke helt jeg forstår hvilken relation du er ude efter? Det lyder lidt som om du synes vi skal finde ud af det hen af vejen - og det er sådan set også helt glimrende. Den gode gamle med bare at lade karaktererne ramle sammen synes jeg til gengæld ikke er så spændende længere, som den var engang. Det passer vel egentlig heller ikke så godt sammen med det faktum, at de trods alt har haft flere fag med hinanden igennem de sidste fem år? Er vi ude i noget halv-venskabeligt, bekendte, study-buddies, har de haft et eller andet sammenstød?
JULIE Tjoooh. Vejleder/ballademager er ofte så kedelig... Især med de to her. Synes du ikke? Jeg tænker også at Julie kan have misforstået det. Især fordi hun med Sam i tankerne måske er lidt ekstra sart omkring hele det der kvindebedårer-halløj? xD Lille Simon er jo ikke just en 'player', men det kunne være ret spas, hvis Julle havde fået det indtryk og synes han var et røvhul. *gnæk* Nessie og Simon er i øvrigt buds... Har det mon en effekt på noget?
BETRYS Jeg skal lige fundere lidt over hende her. Der skal være et venskab, men jeg tror måske de skal prøves af, inden vi sætter ord på det... Jeg tænker ikke i det store drama lige med dem. Bare... Ja. We'll see.
ELISIA Tjah. Jeg tænker i hvert fald at det at de begge er vejleder er en helt automatisk nøgle til at de er mere end bare klassekammerater... Kunne man måske forestille sig Eli på pladsen som hans ekskæreste?
|
|
|
Post by Aisling Ériaan Delaney on Aug 7, 2011 19:33:53 GMT 1
ELISIA & SIMON Det lyder godt! x) Jeg tror Elisia ogå ville være ret ked, hun er ikke så overfladisk som man måske tror. Hvor langt er de gået? Hvis de bare har været sammen et par måneder, og Simon er en ordentlig fyr (som han lyder som) og de begge var 15 (eller 16) og vejledere er det måske usandsynligt de har haft sex? jeg mener, det er jo ikke ligefrem fordi de har super gode muligheder for det x) Men hvad synes du?
|
|
|
Post by Simon Amos Lithgow on Aug 7, 2011 19:51:43 GMT 1
ELISA Pas. Det er netop min tanke at han har mistet sin mødom til lige præcis den pige, der er omtalt ovenfor. Det kunne have været et ferie-besøg det sidste år eller noget andet. Kom i øvrigt ikke og fortæl mig at kostskoleelever ikke kan finde ud af at finde deres vej rundt om de regler. :b
|
|
|
Post by Elisia Thorne on Aug 7, 2011 19:59:27 GMT 1
ELISIA & SIMON okay så siger vi det x) og det skal jeg ikke kunne sige noget om, da jeg gik på kostskole havde vi eneværelser xD Hvordan har Simon det med det så? Og hvorfor slog de op? Måske fandt de bare ud af det ikke skulle være dem?
|
|
|
Post by Simon Amos Lithgow on Aug 7, 2011 20:37:21 GMT 1
ELISIAJeg tænker det meget som det står i beskrivelsen heroppe. Hvis du er uenig i noget af det, så spyt endelig ud!
|
|
|
Post by Elisia Thorne on Aug 7, 2011 20:43:13 GMT 1
SIMON & ELISIA Nåh ja det er helt ok. Tænkte mere på hvordan de slog op og hvordan de har det sammen nu. Altså, du siger at han var ked af det, og at det var sådan for at gøre op for Anessa, men måske skulle vi finde ud af hvordan de har det sammen nu? Altså de kan bare være venner for min skyld x)
|
|
|
Post by Simon Amos Lithgow on Aug 8, 2011 11:03:41 GMT 1
ELISIA
Yes. Det der er grundtanken er, at hun var hans rebound. Han var temmelig forelsket i Anessa i sin tid, men da det ikke blev til noget, kastede han sig forholdsvis hurtigt ud i noget nyt. Min idé er, som du ved, at han ikke var forelsket men primært var tiltrukket af både hende og tanken om at nogen kunne være reelt tiltrukket af ham. Det var et temmelig hårdt slag at finde ud af, at den pige han var vild med, var lesbisk, særligt efter at de allerede havde fjollet lidt uskyldigt rundt med hinanden. Han ledte efter bekræftelse af at han var en, som man kunne være sammen med, en ung mand, ikke bare en, der forvandlede piger til lesbiske. Elisia var der, hun var sød, hun var køn og hun ville gerne have ham.
Hvad hendes perspektiv på sagerne har været er fuldstændig op til dig, men han har nok efterfølgende følt sig lidt skyldig over underbevidst at have brugt hende til at få det bedre med sig selv. Jeg kan dog ikke lige se ham have sagt netop det åbent til hende. Han taler slet ikke så åbent om følelser.
|
|