|
Post by Molinda Carter on Jan 27, 2011 15:36:58 GMT 1
Det var middags tid en helt almindelig torsdag eftermiddag, timerne var lige sluttet for nu, og det var frokost tid, så alle havde så småt skyndt sig ned efter maden. Vejret udenfor og i den magsike storsal var lige dårligt, det regnede, heldigvis blev man dog ikke våd inde i storsalen heldigvis, men det var stadig meget deprimerende. Det havde regnet hele ugen og alt var gennemblødt, og det ville med sikkerhed forsætte med at regne et godt stykke endnu. Alle var deprimerede over regnene, altså bortset fra dem der kunne lide regnene og Peeves, der elskede når folk var våde og kede af det.
Molinda var en af dem der lige havde haft time, hun havde haft biologi, og derfor havde hun måtte løbe indenfor i regnene og selvfølgeligt var det gået ud over hendes makeup. Hun brugte selvfølgeligt vandfast makeup, men stadig det kunne ikke undgås fuldstændigt, hun havde heldigvis altid hendes makeup med, ihvertfald det hun brugte om morgenen. Så derfor havde hun valgt så hurtigt som muligt at så tilflugt på pigernes toilet hvor hun kunne sørge for at hendes makeup blev ligeså flot som den havde været før, ihvertfald i hendes egne øjne. Idag havde hun valgt at gå en anelse mere gothic end normalt, hun havde lavet meget mørk makeup og smokey udsende omkring hendes øjne, og havde fået sin eyeliner til at lave tydelgit græde mærker ned af hendes kinder. Og havde læber var blodrøde sådan rigtigt klæbrige skinnende blodrøde, men det var løbet og blevet dårligere i regnene så ligenu var hun igang med at tage det af så hun kunne lægge det ordentligt på, hun skulle fandeme ikke se ikke ordentlig ud. Hendes hår idag var helt langt og glat, nærmest overraskende for alle det plejede hun jo aldrig at have. Hun havde sin uniform på som normalt, hun havde løbet hurtigt så den var ikke så våd. Hun havde fingerløse handsker, der var sorte med påmalede fyværkeri på, i alle mulige farver, og hendes lange læder støvler var i alle mulige forskellige farver idag. de gik hende til omkring knæene men det kunne man jo ikke se på grund af kappen. Der var mange sorte remmer spændt over farverne på hendes ben dog, hendes negle var lakerede lyserøde idag, med blodrøde dråbeformede rimsten.
Hun sukkede og var endeligt færdig med at fjerne læbestiften før hun gik ned i forrumet på hendes taske og fandt læbestiften frem, hun lagde den langsomt og omhyggeligt på, tydeligt god til at lægge makeup.
|
|
|
Post by Akila Chione Arora on Jan 29, 2011 13:55:52 GMT 1
Regnen var helt sikkert irriterende, men Akila var bestemt forberedt på det. Hun havde altid en paraply med sig, og havde desuden sørget for at få lært et par ekstra vandskyende besværgelser. Det var sådan hun havde undgået at blive våd, på vej tilbage fra Magiske Dyrs Pasning og Pleje. Det havde irriteret Peeves gevaldigt at der rent faktisk have været en elev der var tør, efter at have været ude i regnen. Hvad gjorde Peeves ved det? Jo, han fyldte en kedel med vand, og jagtede Akila gennem slottet i en rasende fart. Der skulle ikke et geni til at regne ud, at Akila ville blive gennemblødt, hvis Peeves indhentede hende. Heldigvis var Akila hurtigt, når det virkelig gjaldt, og det lykkedes hende at nå hele vejen op til fjerde sal, uden han fik ram på hende. I farten kom hun til at skubbe til nogle af de andre elever, men hun have virkelig ikke tid til at stoppe op for at undskylde.
Da hun endelig nåede frem til sit mål, pigernes toiletter, skyndte hun sig ind og smækkede døren efter sig med et bemærkelsesværdigt brag. På den anden side af døren kunne hun høre lyden af vandet der ramte døren, og bagefter faldt ned på gulvet med et karakteristisk plask. Akila åndede tungt ud af ren lettelse. Det så ud til at hun havde undsluppet, ind til videre i hvert fald. Nogen burde virkelig give Peeves en omgang tæsk! En våd følelse ved fødderne fik Akila til at kigge ned. Vandet var sivet ind under døren, og havde gjort hendes sko våde. Hun sukkede tungt. Fedt, hendes sko var ødelagte, og hun blev nødt til at bestille et nyt par hjemmefra. Hun havde ellers passet så godt på ikke at få dem våde da hun havde været ude. Pokkers!
Hun trådte væk fra vandet, mens hun så på det med et forarget blik. Det var der hun opdagede Molinda, og hun sendte hende et halvt smil ”Peeves synes ikke om tørre elever” Hun strakte en fod frem mod Molinda, for at vise hende de gennemblødte silkesko, og gik bagefter hen til den nærmeste håndvask. Hun kiggede i spejlet mens hun rettede sin skoleuniform til, og redede sit hår med fingrende, så krøllerne igen sad fint og faldt løst ned omkring hendes ansigt. Hendes makeup den dag bestod udelukkende af mascara, og en eyeliner der var lagt på samme måde som hos oldegypterne. Om halsen bar hun to halskæder, en med et pentagram og en med Horus øje.
|
|
|
Post by Molinda Carter on Jan 29, 2011 14:16:18 GMT 1
mol vendte hovedet da hun hørte nogle komme ind og så på Akila med et løftet øjenbryn imens hun ventede på at få en forklaring på dette påstyr og da den endelig kom kunne hun ikke lade være med at ryste på hovedet, i det mindste var Akila da heldig, normalt plejede det at være vandballoner, og komme så højt oppe fra at man ikke så dem før det var for sent, han måtte være løbet tør eller sådan noget. Hun kiggede så ned på silkeskoene og så stak hun med et grin hendes egne lange læderstøvler frem så hun kunne se dem, læder blev meget bekendt ikke ødelagt af en smule regn. " Altså..silke på en regndag?" Sagde hun og rystede på hovedet med et grin, før hun sendte veninden et medlidenheds agtigt smil, og kiggede ned på skoene igen. " Du kan altid sy et par nye såler i og farve dem i vask, så er der ingen der ser noget." Det var sådan Mol hun gjorde, når noget tøj blev for sædvanligt eller ødelagt så ændrede hun på det så det så helt nyt ud, og så var der ingen der vidste noget. Men så kiggede hun ind på spejlet igen og udbrød med en halv irriteret stemme. " Åh og vejret kan ikke lide min makeup..jeg synes at alle fag der foregår udenfor burde aflyses når det regner..faktisk burde alle fag aflyses og elever burde blive tvunget til at blive i sengen eller i nærheden af en varm kamin." Det var sædvanlig viden for alle hendes veninder at Mol havde et problem med regn, hun havde endnu ikke fortalt nogen hvorfor hun havde et problem med regn, det havde hun ligesom bare. Hun hadede det, hun var altid i ti tusinde gange dårligere humør end normalt når det regnede.
Mol sukkede og tegnede hurtigt resten af læbestiften færdig før hun hev et stykke papir frem og fjernede alt det overskyende så farven ikke var så kraftig igen, men da hun synes farven blev for mild lagde hun lidt ekstra på og kiggede tilfreds sig selv i spejlet. Hun vendte så hovedet og kiggede på Akila med et løftet øjenbryn tydeligt spørgende om Akila ville lågne noget, alle hendes veninder vidste at Mol altid bar et helt lager af krigs makeup, børste, gele og spray til håret, og så videre og så videre. " Dit hår er blevet uglet af flugten." Påpejede hun Akila imens hun søgte ned i sin taske igen og frembragte en kam og noget hårspray, hendes yndlings, kun hendes ho's fik lov til at prøve det. Ho's i hendes hoved var intet ondt, det var ligesom Homies..bare bedre og kun tøserne. Hun rakte de to ting imod Akila med et grin til hende.
|
|
|
Post by Akila Chione Arora on Jan 29, 2011 15:23:13 GMT 1
Akila lod sit blik hvile lidt på læderstøvlerne. Det var helt klart mere fornuftigt, men Akila var bare ikke typen på den slags fodtøj. Hun så op på Molinda med et skævt smil. ”Der er ikke noget galt i silkesko på en regndag, hvis bare en tryllestav gider fatte at udføre vandskyelsesbesværgelser ordentligt… Desuden ved du godt at jeg ikke ser godt ud i fornuftigt fodtøj” Mens hun talte, brugte hun sine fødder til at få de våde sko af, og sparkede dem lidt til side. Hun skulle alligevel vare inde resten af dagen, så kunne sko være lige meget. Hun vendte blikket mod spejlet, og forsøgte at redde sit hår, mens hun kastede nogle få blikke over mod Molindas spejlbillede ”Godt forslag Moe, men hvis en god reparo ikke kan klare det, tror jeg bare jeg bestiller et nyt par, men hey… Hvis du tror du kan bruge dem til noget, må du da gerne få dem?” Hun sendte Molinda et kort smil, før hun igen rettede blikket mod spejlet. Molinda havde de der skills til at gøre noget fedt med den slags ødelagt og gammelt tøj. Skills Akila nok aldrig ville få, eftersom hun ikke engang kunne finde ud af at finde én enkelt beklædningsdel i en grenbrugsbutik. Og man måtte jo indse det, de to ting var lidt i samme genre. Akila rynkede kort på panden, da hun kom i tanke om at hun egentlig havde tilbudt Molinda sit brugte tøj, men kom sig dog over det hurtigt. Moe plejede ikke ligefrem at være snobbet, heller ikke med den slags, og hun havde jo alligevel lidt et trashy look. I stedet for at sige noget til det, lyttede hun til hendes korte enetale om regnvejret ”Mmmmh.. . Regnfri.. Det kalder på varm kakao og pudekampe, synd man ikke bare kan tage hjem fra skole her”
Hun betragtede Molinda og hendes læbestiftsritual i spejlet, mens hun selv besluttede sig for at opgive håret, og i stedet rettede sin skoleuniform. Den var blevet en smule krøllet, men det var ikke så slemt at der ikke kunne rettes op på det. Skjorten var værst, men da hun fik nogenlunde styr på den, krævede den korte nederdel kun en smule udglatning før den så nogenlunde ud igen. Det kunne aldrig blive bedre end nogenlunde, for Akila mente bestemt ikke hun var uniform-egnet. Hun vendte sig mod Molinda og sendte hende et lettere sarkastisk smil ”Uglet? Virkelig? Det havde jeg slet ikke opdaget” Smilet blev mere taknemmeligt ved synet af kam og hårspray, og Akila tog straks imod det med et hastigt ”Tak” Hun vendte igen sit blik mod spejlet, og rettede forsigtigt sine krøller ud med kammen, og forsøgte så vidt muligt at af-filtre håret, uden at ødelægge krøllerne, før hun brugte Mols hårspray til at give den volumen hun normalt havde i sit hår et ekstra boost.
|
|
|
Post by Molinda Carter on Jan 29, 2011 16:16:59 GMT 1
Mol kiggede vuderende på hendes venindes sko med et tænksomt udtryk og lod hovedet falde let til den ene side, tydeligt var hendes hjerne igang med at udvikle magi på skoene inde i hendes hoved før hun sagde forholdsvis langsomt. " Jooooo, hvis jeg nu fandt nogle sorte silkebånd så kunne jeg så dem på siden og give en slags elegant ballerina effekt op af benene, og så kunne jeg sætte lidt hæl på dem, det ville give dem lidt styrke, og så kunne jeg måske farve dem sorte..eller røde...uh eller orange, det ville være flot." Hun slog hænderne sammen ved tanken om hvor flot det ville se ud, så kunne hun sætte det sammen med hendes hvide skørt med de orange pletter som hun havde på når hun følte sig rigtig glad for Blowy, og når hun altså havde lyst til det. Hun vendte sig imod spejlet igen og rakte hænderne ned i hendes taske og fandt en mascarar frem.
Hun gik igang med at lægge det imens hun kiggede over på Alkira med et vudernde blik på hendes hår og sagde forholdsvis tænksomt til hende med hovedet lidt på skrå, selvølgeligt havde hun taget Mascaren væk fra hendes øjne der. " Bruger du den der shampoo med ekstra volumen? Og hvad siger du egentligt til at prøve at få lavet nogle nye highlights? Så et tilbyd på en lysere brun en den du bruger i et blad en dag forleden, det kunne så vildt godt ud, og jeg kunne sagtens lave det på dig, du ved jo godt at jeg efterhånden er meste i hårfarvning." Hun grinede da hun sagde det sidste, fordi hun farvede sit eget hår forholdsvist ofte, hun brugte dog også alle mulige former for ekstra nærende ting til hendes hår så det ikke blev ødelagt af alt den farvning, det kunne jo let ske. Hun havde endda betalt en af de ældre elever der var gode i eliksir til at brygge hende en magisk hårkur, se det var noget der hjalp på sundheden i håret, tilgengæld skulle hun ikke bruge for meget af det, så resten lå gemt væk et sted i hendes ejendele.
Hun kiggede over på Akila igen og sagde så forholdsvis tænksomt, før hun ligepludseligt lyste op. " Der var noget jeg skulle huske. Når ja, jeg fandt den her vildt lækre kjole i et blad forleden dag som ville se vildt godt ud på dig, gemte bladet til dig så du kunne få den af se, Det er en lang blå kjole med blomster mønster, og sådan et hjerteformet hulrum oppe ved kavaler gangen, og så skal den bindes bagved nakken og har tom ryg, men der er skåret op i siderne så den ikke er sådan en lang kedelig en, men mere sexet og eksotisk." Hun lukkede masacaren da hun var færdig og proppede den ned i tasken før hun tog et blad op og holdt det frem imod Akila, det var et tydeligt almindeligt mode blad.
|
|
|
Post by Akila Chione Arora on Jan 29, 2011 17:14:38 GMT 1
Akila trak på skuldrene til Molinads tankerække omkring skoene. Hun kunne på ingen måde følge sin venindes tankegang, eller begejstring, men hun sendte hende alligevel et kort smil ”Du tager dem bare med dig når du går Moe, jeg har ikke mere at bruge dem til” Det undrede Akila en smule at hun kunne køre sig selv så meget op over et par sko, men også kun en smule, for hun havde jo trods alt kendt Molinda i et stykke tid. Hun gjorde sig færdig med håret, og rakte Moliands ting tilbage til hende, nu hvor alting var blevet fikset og igen så ud præcist som det skulle. Hun løftede et fint buet øjenbryn mod Molinda og svarede på hendes spørgsmål med et smil på læben ”Alle bruger shampoo med ekstra volumen… Måske lige med undtagelse af nogle få personer som slet ikke bruger shampoo” Hun så lidt skeptisk ud da Molinda fortsatte, og begyndt at snakke om hårfarve. Akila havde skam respekt for Moliands trang til altid at farve sit hår, men Akila selv var ikke så meget for hårfarve. ”Jeg farver altså ikke mit hår Moe” Hun kastede et kort blik mod spejlet, som om det havde svar på hvorfor hun troede det. Da der ikke lå noget svar der, ud over den lette variation der naturligt var i Akilas hår, så hun på Molinda igen ”Hvis jeg farvede mit hår, ville jeg automatisk trække et unaturligt, og uønsket, element ind i alle mine ritualer… Den slags kan kun hæmme magien, måske kan de endda være farligt” Hun så spørgende på Molinda, som for at spørge hende om hun forstod hvad Akila mente. Det var dog ikke noget Akila forventede, for hende og Mol havde ikke ligefrem den samme tro.
Da snakken i stedet faldt på en kjole, så Akila meget interesseret på Molinda mens hun lyttede. Hun fattede ikke rigtigt hvordan kjolen så ud, ud fra beskrivelsen, men alt i alt lød de relativt fornuftigt. Hun havde godt nok ikke ligefrem brug for en ny kjole, hun havde allerede et utal af kjole til alle mulige formål, hovedsageligt religiøse. Og så nogle stykker til mavedans selvfølgelig, men mavedans kunne jo også være religiøst, så det gik vel ind under samme kategori som de andre. Hun tog bladet fra Molinda, og bladrede det hurtigt igennem i sin søgen efter kjolen. I farten kom hun til at bladre forbi, og derfor måtte hun gå nogle sider tilbage. Hun betragtede kjolen med en kritisk mine. Der var da helt klart noget eksotisk over den, og den så okay ud, men Akila havde en ting for klassikere, og den faldt en lille smule udenfor den kategori hun normalt var tilhænger af.
|
|
|
Post by Molinda Carter on Jan 31, 2011 16:18:05 GMT 1
Molinda kunne ikke lade være med at grine, det var en af de gode ting ved at kende en tøs der bare kunne bede om et par nye, man fik en masse fedt genbrugstøj som man så på magisk vis kunne forvandle til unikke beklædnings genstande der passede perfekt ind i ens gaderobe. Og hun bøjede sig hurtigt ned og nakkede skoene imens hun kiggede interesseret på dem før hun lod dem dumpe ned i hendes taske med et lille skuldertræk. Hun tog tingene og lod dem også dumpe derned før hun grinede til Akila da hun sagde det der med ekstra volumen og løftede drillende et øjenbryn. " Åh ja, kan du huske dengang du så alle mine hårprodukter for første gang?" Det havde været et genialt syn, fordi ja Molinda brugte mange hårprodukter, hun havde hårkurer for hvad som helst og brugte dem ofte, hun havde endda noget magisk hårkur, altså når man farvede sit hår ligeså kraftigt og ofte som hun gjorde, så var det vigtigt at passe godt på det. Derfor havde hun over tyve forskellige hår produkter, og det var altsammen det bedste man kunne få, hendes hår tog hun sig fandeme godt af, ligemeget hvor mange penge der kostede. Hun ejede ting til håret som Akila ikke engang havde vidste eksisterede, ekstra fugtgivende, til krøl, til glat, og flere forskellige til farvede, ting for spaltede spidser, ting for mat hår, ting for skinnede hår, ja hun havde alt, og en helt masse til rødderne. Hun havde også flere forskellige cremer til sin hud, grundet alt den makeup hun gik med kunne hendes hud let blive ufatteligt tør, derfor var det meget vigtigt at give den fugtigheds creme og sådan noget.
Hun trak på skuldrene før hun sagde med et grin og et venligt smil. " Mente heller ikke det så ud som om du farvede, mente det ville se godt ud hvis du farvede, men klart forstår det der med din religion. Du kender mig jeg er frøken accept." Og det var jo sandt, når man lignede Molinda havde man ikke råd til ikke at accepterer andre, hun lænede sig dog frem og kiggede ned i bladet da hun kiggede på kjolen og sagde med et grin. " Ja det er den jeg mener, du har lige hofterne og barmen til den der, jeg har det sku ikke." Det var en kilde til evig misundelse, det faktum at Akila havde større bryster end hun havde, men ja ikke at hun ikke kunne lide sin egen krop, men en lidt bedre håndfuld havde sku ikke været et problem for hende.
|
|