|
Post by Betrys Morgan Griffith on Aug 2, 2011 20:09:05 GMT 1
there will never be a dawnthat breaks the spell surrounding us betrys morgan griffithgryffindor · sjette · fuldblods Griffith-slægten er en gammel fuldblodsslægt der i mere end hundrede år har udøvet tryllestavsmagerkunsten. Slægten har altid huset på Gryffindor, og Betrys er ikke en undtagelse. Hun er desuden i oplæring som slægtens næste og første kvindelige tryllestavsmager.
Betrys er mildt og hjerteligt menneske med passionerede følelser for sine interesser og venner. Som ven er hun en klippe i havet og en skulder at græde ud på, men hun forventer noget igen - et venskab uden gensidig selvopofrelse regnes ikke for meget i hendes bog.
Ikke at sky midlerne for at nå målet er ikke hendes kop the, men Betrys kan ikke nægte, at hun flere gange har leget med tanken og tilmed ført den ud i livet i en hvis grad. Perfektionist er en god beskrivelse af hende, men kun når det handler om hende selv.
Initiativ er ikke et fremmed ord for Betrys, men det er helt klart lettere for hende at tage, når det kommer til ideer eller udflugter, end når det handler om dybere følelser. Det er en helt anden, meget mere håndterbar sag, når det kommer til had: det kan afgøres med en traditionel duel eller blot køligt mundhuggeri.
the surrounding peoplea spell or a curse? Betrys er en karakter med mulighed for relationer fra det dybeste had til den lyserødeste kærlighed. Som altid er jeg ude efter nogle kreative plots, der kan skabe lidt spænding på siden, men her i starten skal de grundlæggende ting selvfølgelig også fyldes ud. friendship Efter seks år på skolen må Betrys som det mindste have et bekendtskab til alle i sin klasse. Jeg en eller to gode venner fra hendes klasse, som hun fx ofte sidder ved siden af i timerne og laver lektier sammen med, og derudover er venskaber i alle afstøbninger velkomne. rivalry Her søger jeg ikke noget specifikt - men hvad er RPG uden nogle not so friendly faces? Betrys er ikke bange for at duellere, men hun gør det på den traditionelle måde: aftalt og gerne med dubleanter. At fare ukontrolleret op er ikke hendes normale opførsel, men nogen burde være i stand til at få hendes bæger til at flyde over. affection Betrys har en meget klar forestilling om, hvad ægte kærlighed er - et tydeligt tegn på, at hun aldrig rigtig har været forelsket. I løbet af årene er det blevet til et crush eller tre, men et forhold er det aldrig blevet til. Hun er ikke helt uerfaren, så vi kan også finde på noget, der er sket i fortiden.
|
|
|
Post by Jethro Moriarty on Aug 3, 2011 9:20:49 GMT 1
Så vil jeg da lige smide et par på banen ;)
BETRYS/JETHRO Jeg kunne godt forestille mig at de to kunne være gode venner. Jethro har sikkert også været forelsket i hende, da han er typen der let falder for personligheder som Betrys'. Desuden er han god til at betro sig til, næsten uanset hvad emnet kan være. Han kunne også være den hun sætter sig hos under timerne hvis der er brug for hjælp. Han råber ikke højt om hans IQ, men han er en passioneret elev, og hjælper gerne hvor han kan. Kan du bruge Jethro til noget bestemt? Ellers smider vi ham bare i kassen af klassekammerater/bekendte. BETRYS/AERON Så har vi min grævling. Han har Samantha som kommende kærlighed, men han er lidt af en ildsjæl med krudt i røven, så de kan sikkert have det sjovt sammen. Han er ikke super kvik, men han er typen der ikke tager skade af at grine af sig selv, og så mener han selv, at han er et super selskab. Hvis du har brug for en Betrys måske har fundet sammen med under en fest, så er Aeron den rette at vende opmærksomheden imod. Han vil i hvert fald have fundet sig tiltrukket af Betrys! BETRYS/ALASTAIR Sidst, men ikke mindst, har vi min Slytherin. Han er måske en smule atypisk fra hans kollegium. Han dømmer ikke folk på deres kollegium eller blod, men der er nogle han simpelthen ikke kan omgåes med. Han kan være led, han kan behandle andre som luft - det kommer virkelig an på hans humør, som skifter flere gange dagligt. Hvad siger du? Hvis du har brug for en fjende kan du i hvert fald finde ham her, skulle det være.
|
|
|
Post by Betrys Morgan Griffith on Aug 4, 2011 15:37:21 GMT 1
• jethro • Jeg kan helt klart se Jethro og Betrys som venner for mig. Betrys har nok aldrig har nok aldrig nogen dybere følelser for ham, og hvis Jethro har været forelsket i hende har hun højst sandsynligt heller ikke bemærket noget. Som ven ville Betrys selvfølgelig værdsætte hans intelligens - men aldrig bygge sit venskab udelukkende på det. • aeron • Det lyder som en fabelagtig ide. Men selvom de har været sammen ser jeg alligevel et venskab for mig, da Betrys bryder sig rigtig meget om Aerons personlighed. Et afslappet venskab, hvor de hænger ud en gang i mellem mest for hyggens skyld? Alvorlige emner kan selvfølgelig også komme på banen, men på den filosofiske måde frem for at de betror sig til hinanden. Hvordan lyder det? • alistair • Betrys er meget på samme måde: nogle mennesker tåler hu bare ikke, men hun prøver for det meste at give folk en chance alligevel. Men hvis Alistair har haft en afvisende attitude fra starten, har hun ikke kunne se nogen større grund til at prøve at lære ham bedre at kende. Jeg forestiller mig lidt, at han er en torn i hendes øje, når han er til stede, og at hun på en dårlig dag kunne finde på at indlede noget mundhuggeri uden grund. You say?
|
|
|
Post by Roman Valent on Aug 5, 2011 0:57:08 GMT 1
Roman ville klart kunne bruge en pige som Betrys som et lys i mørket, da han er meget påvirket af sin fortid der er noget så deprimerende og dyster da han følger sig en smugle, for ikke at sige meget svigtet af faderen. Betrys virker som en positiv og venlig sjæl der måske kunne stikke lidt til Roman som i første omhang sikkert ikke vil kunne lide hende, men hvis du er klar på at kæmpe lidt for det, vil hun sikker kunne komme ind under huden på ham, og få rusket lidt op i ham. Men så skal du være klar på at han vil virke meget afvisende i første omgang når hun prøver at komme tæt på ham, men hvis hun er ihærdig nok skal hun nok komme ind under huden på ham.
|
|
|
Post by Elisia Thorne on Aug 5, 2011 15:31:13 GMT 1
BETRYS & AISLING Skal vi bare skippe den her? Altså, tror ikke der er så meget at hente der xD
BETRYS & ELISIA Siden de går på samme årgang, må de vel kende til hinanden. Tror Elisia synes Betrys er en hel ok pige, og hun har intet imod hende overhovedet. Vi kan vel sige de er overfladiske veninder? Altså, ikke sådan dybt tætte. Eller hvad synes du? x) du kender jo os to og tråde xD
|
|
|
Post by Jethro Moriarty on Aug 6, 2011 18:25:38 GMT 1
BETRYS/JETHRO Så synes jeg da bare, at vi skal kalde dem venner. Jeg regner heller ikke med at det har været åbentlyst at han har haft noget for hende, siden han aldrig har været i et forhold, og heller ikke er typen der kæfter op om hans følelser. BETRYS/AERON Nu er Aeron heldigvis ikke den type der ikke kan opføre sig normalt overfor en pige han har været sammen med, og jeg kan også forestille mig, at han måske har fundet et venskab meget mere påpasseligt imellem dem. Resten lyder også som noget der bedst passer ham - ønsker du afslappet, no-strings-attached samtaler, så er han drengen man skal komme til ;) BETRYS/ALASTAIR Det lyder helt perfekt. Han har også brug for syndebukke der kan være tilstede når han har brug for at lufte hans frustrationer. Jeg kunne godt se nogle spændende skænderier mellem de to.
|
|
|
Post by taut on Aug 8, 2011 21:23:46 GMT 1
• jethro, aeron and alistair • Fine plots med fine gutter (: • roman • Jeg tror umiddelbart godt, at de to kunne være gode venner, hvis Betrys kendte lidt til den rigtige Roman, men når nu han er lidt enespænderagtig og asocial, så skal hun have en grund til at kæmpe for at blive venner med ham. Hun går nemlig meget op i, at der skal to til en venskab, så hvis Roman ikke giver noget igen, er hun ikke så ihærdig. • elisia • Ja, jeg kender os to og tråde xD Men altså ja, jeg synes de skal være veninder. Ikke nødvendigvis de bedste, men helt klart veninder nok til, at de fx godt kan spise aftensmad sammen eller noget lignende. Men vi kan jo lige se på hele tingen med Betrys og Elisias bror - Betrys ville måske føle sig en smule akavet i Elisias selskab på gund af det, emn lige på dette punkt vil jeg lige vente og se, hvor de to havner henne!
|
|
|
Post by Roman Valent on Aug 10, 2011 15:36:24 GMT 1
Det er selvfølgelig klart - men man kunne jo skabe et plot hvor det sker - hvor han bliver tvunget til at være sammen med hende i første omgang, og i anden omgang derefter finder hende interessant og vil vide mere om hende, og hun vil jo sikkert højest sandsynligt vide noget om ham - og hvis hun har nysgerrighed nok til det kan hun sikkert komme ind under ham. Han ville sikkert glæde sig over at finde en han kan smide det hele ud på.
|
|
|
Post by Alea Kirabo Hobbs on Aug 25, 2011 10:51:09 GMT 1
● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●
Betrys &
[/font][/size] ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ● ●[/center] AleaDefinetly possibilities here. Selvom der er en årgang imellem Betrys og Alea ser jeg ikke nogen forhindringer for et venskab. Jeg synes de to piger har visse ligheder og kan virkelig sagtens se dem i en seriøs diskussion i opholdsstuen eller ved middagsbordet, der trækker ud i timevis. Alea har kun få tætte venner, men jeg kunne godt forestille mig at Betrys var en af de værdsatte. Hvad siger du? ThomasJeg er lidt tabt på de to, så hvis du ikke har nogen ideer, synes jeg bare vi skal pakke dem ned. SimonYes, yes. Jeg starter en tråd til dem i det nye år. JessieHuf. Hun er et år under Betrys, men de er ikke rigtig nok af samme støbning til at var blevet andet end bekendte... Vel? [/blockquote]
|
|
|
Post by taut on Aug 26, 2011 21:16:49 GMT 1
• roman • Jamen vi kan sagtens smide dem sammen - så har Betrys også en grund til at kende ham. Hun kan sagtens lytte og sådan, men som sagt forventer hun noget igen af et venskab. • alea • Absolut, jeg synes det lyder meget sandsynligt, at de to er gode veninder. Jo mere jeg plotter med Betrys, jo mere ser jeg for mig, at hun har haft ældre venner i løbet af hele sin skoeltid >.o Bare lige fyi. • thomas • Måske kunne vi bygge noget på en fælles interesse for magi? Men alligevel, de to er så forskellige... Jeg tror ikke at Betrys ville gide at bruge tid på at opbygge et venskab med ham (og jeg tror også, det gælder den anden vej xD). • jessie • *Tænker* Hm... Altså i forhold til det, jeg lige skrev ovenover, så kan jeg ikke rigtig se Betrys med en yngre veninde, nej. Men bekendte må de jo være, da de går på samme kollegium!
|
|
|
Post by Simon Amos Lithgow on Aug 27, 2011 0:02:20 GMT 1
Alea Jamen det er jo det. Hun er lidt gammelklog-ish i mit hoved og det passer såmænd glimrende med Alea. Ikke så mange flere tanker herfra. Puha. Endnu en relation der skal prøves af. xD
Thomas
[/b] Næh. Jeg tror de ville give fortabt begge to inden de nåede særlig langt. Det er ikke rigtig værd at strække sig og jeg tror ikke nogen af dem er... Aggresive nok i kontakten til ligesom at komme videre. JessieDuly noted.[/justify][/blockquote]
|
|