|
Post by Aiden Kane Ivory on Nov 21, 2010 23:15:24 GMT 1
Han havde skam hørt undertone i Jakes stemme da han spurgte om han også var fuldblod. Måden det blev sagt på var nærmest som et bandeord hvilket fik Aiden til at blinke flere gang, ikke føle sig trådt over tæerne heller ej så slemt at han ville tude eller blive ikke af det det mindste.. blot forundret. ”Ja det er jeg.. og det har min familie været gennem generationer” svarede han. Han fik pludselig lyst til at forsvar familien ”Vi bliver som helt små opdraget med at muggler og magiker er ens og forskellen er bare at mugglernes liv er simplere og vores hårdere og mere kompliceret, nogen af vores slags vælger tilmed at leve som muggler” han tav og skød det til side, det var bare latterligt at diskutere den slags. ”Jo det er det faktisk, hvis du giver det en chance vil du finde ud af det.. ” svarede han. Da han spurgte om det blot var en klub hvor man snakkede om tingene rystede han på hovedet ”Det er ikke en klub hvor man forsøger at være psykologisk.. man lærer nogle ting.. nogle ting man kan bruge.. du må møde Adam.. han er Gryffendor, og leder for Burning Day” fortsatte han ”Du kan spørg ham om alt hvad der omhandler klubben” det lød nærmest latterligt at sige klub men han kunne ikke kalde det for bande.
|
|
|
Post by Jake Dunham on Nov 21, 2010 23:25:41 GMT 1
Jake sukkede lavt og vendte sig mod Aiden Det må du altså undskylde. Det var overhovedet ikke for at fornærme hverken dig eller din familie. Du virker som en fin nok fyr Jake vendte sig om mod vinduet igen og kiggede ud et kort øjeblik før han vendte tilbage til sin stol hvor han satte sig ned igen. Jake kunne ikke helt lade vær med at smile over det sidste han havde sagt, det med at leve som mugglere Det er måske nok et simplet liv i forhold til magikere med deres forskellige besværgelser. Men i det mindste ved man hvad man har at arbejde med når man møder andre på gaden. Ikke som.."Jake stoppede sig selv midt i sætningen og kiggede væk. Han fattede ikke rigtig hvorfor han havde været så tæt på at sige mere end han ville. Men hvordan er det så at vokse op som fuldblods magiker. Jeg mener normale besvægelser kan vel ikke være noget problem for jeres slags?" han smilte venligt og håbede lidt at Aiden ville fatte hentydningen og flytte væk fra det emne.
|
|
|
Post by Aiden Kane Ivory on Nov 22, 2010 10:00:26 GMT 1
Han smilede et skævt smil da han undskyldte “No problemo” svarede han med en venlig tone i stemmen. ”Du kan endda spørge de andre elever om hvor flink en fyr jeg er” sagde han drillende og fulgte Jake med blikket da han gik fra vinduet og tilbage til sofaen han havde siddet på. Han lytte da denne endnu engang sagde noget, han snerpede læberne sammen en smule irriteret men skilte læberne igen efter få sekunder og lod som ingenting. Denne fyr havde virkelig en evne til at provokere uden selv at ane det. Heldigt at han lige nåede at afbryde sig selv for Aiden var ikke helt sikker på at han ville have kunnet lide at høre resten. Han havde dog en ide om hvad Jake havde været ved at sige og at det endelig var selve indholdet han ikke ville ud med og ikke hvordan det ville påvirke Aiden der havde fået ham til at standse. Da Jake skiftede emne – ret tydeligt endda – lod Aiden ham bare om at gøre det. ”Vores slags har faktisk også problemer med normale besværgelser, der kan skam godt blive født fuser ind i en fuldblodsfamilie.. men min barndom var ret god, min mor er læge og min far er nuværende træner for de irske Quidditch-hold og tidligere spiller på holdet så du ved nok hvor jeg har min passion fra” han tav og trak på skuldrene ”Du kender måske min søster.. Rachel? Hun er min tvilling” chancerne for at han kendte hende var måske ikke særlig stor men hvad han kunne da spørg. Aiden havde skam masser af familie å skolen så nogen af dem havde han sikkert stødt på.
|
|
|
Post by Jake Dunham on Nov 22, 2010 10:20:45 GMT 1
Jake var stille lidt mens han bare lyttede til hvad Aiden fortalte om hans familie. Han kunne godt mærke på Aiden at han hvertfald var lidt irreteret og det var højst sandsynlig på grund af Jake. Jake kiggede kort over på Aiden mens han tænkte over hvad han skulle sige så han ikke kom til at sige for meget. Da han spurgte om han havde mødt Rachel rystede han på hovedet " nej det gør jeg ikke. Men så gå hun vel også her på kollegiet?" spurgte han så venligt som han kunne. Han undlod med vilje at sige noget omkring Aidens famile og opvækst da han jo alt i alt var venlig nok og ikke ville irreterer Aiden endnu mere end han havde gjort i forvejen.
|
|
|
Post by Aiden Kane Ivory on Nov 22, 2010 11:13:00 GMT 1
Han kunne bade se og føle at Jake var blevet mere opmærksom på hvad han sagde nu. Normalt havde Aiden intet imod ærlig folk, de kunne kritisere så meget de ville uden at han blev vred men at blive angrebet så direkte kunne godt gøre ham vred selvom han forsøgte at lade som ingenting. ”Ja det gøre hun.. de fleste Ivory går på Gryffendor” sagde han med et skævt smil. Det havde han også sagt før men nu gentog han det bare, Ivory var slægtens navn og derved hans efternavn. Hans blik forlod ham og gled hen over ilden som han kiggede ind i et stykke tid inden han lænede sig tilbage i sofaen og strakte benene forude for sig. Han havde fået varmen helt nu og frøs slet ikke mere. Han kunne høre larmen fra de andre elever ovenpå og vidste at nogen af dem snart ville dukke op.
|
|
|
Post by Jake Dunham on Nov 22, 2010 11:27:21 GMT 1
Jake forblev stille og kiggede så over mod trapperne da de andre elever var begyndt at larme. *så er freden vist snart forbi* tænkte han med et skuldertræk. Han vendte sin opmærksomhed tilbage på Aiden. " Men nej jeg har som du sikkert har gættet ikke snakket med ret mange elever her på skolen" sagde han med endnu et skuldertræk. Han kiggede ind i ilden mens han lændte sig lidt frem og støttede sig på sine knæ. Han så ud til at tænke i lidt tid før han igen vendte sig mod Aiden i samme øjeblik som man kunne hører folk på trappen. " nå vi ses måske på et eller andet tidspunkt" sagde han med et smil og rejste sig op. Han tog sin taske over sin skulder og begyndte at gå mod åbningen ud til resten af skolen.
|
|
|
Post by Aiden Kane Ivory on Nov 22, 2010 11:39:31 GMT 1
Selv havde Aiden intet imod selskab, tværtimod elskede han at der var folk i nærheden. Han vidste på forhånd at Jake havde i sinde at bryde op så da han rejste sig kom det ikke det mindste bag på ham. Han smilede blot venligt og nikkede ”Vi ses” sagde han med sin venlige stemme. Ja det var nu endelig underligt med den fyr, efter seks år på skolen havde han endnu ikke mange venner, det var ikke noget man så hos mange. Inden Jake var forsvundet helt dukkede nogle elever op. efter få sekunder var han blevet omringet af venner som daskede ham på ryggen og smilede og snakkede i munden på hinanden. Lige i disse øjeblikke kunne han bare slet ikke forstå Jake, hvordan kunne fyren leve alene og uden venner?
///out
|
|