|
Post by Jake Dunham on Nov 20, 2010 23:12:42 GMT 1
Jake sad i en af lænestolene i opholdsstuen mens ilden i pejsen spredte lys og varme rundt. Uden for vinduet stod himmel og hav i et og engang i mellem kunne man se nogle spredte lyn. Jake sad med forsvar mod mørkets krafter bog i hånden mens han langsomt snurrede sin tryllestav rundt mellem fingerne. Lige nu var han den eneste i opholdstuen hvilket passede ham fint. Han havde det bedst når var i fred hvilket også var grunden til at han havde holdt sig for sig selv det meste af sin skole tid. Hvilket jo så havde resulteret i at han ikke kendte mange på skolen særlig godt. over stoleryggen hang en sort trøje og selv havde han en sort t-shirt på og normale cowboy bukser på.
|
|
|
Post by Aiden Kane Ivory on Nov 20, 2010 23:35:04 GMT 1
Aiden havde været ud at træne. Regnvejr ændrede på intet når Lou ville have holdet ud på banen derfor var hele holdet gennemblødt da de kom tilbage. De gik alle direkte op på deres værelse, nogen jamrende andre sukkende. Aiden smuttede selv op på sit værelse og skiftede hurtigt til noget tørt inden han forlod værelset og derfor var han den første der var i opholdsstuen. Det han ahvde trukket på var en grå skjorte og sorte jeans. Håret var i vildt uorden men han strøg lige hånden gennem det endnu fugtige hård. Opholdsstuen var ret tom udover en elev der så ud til at studere. Helt klart ikke det rigtige sted at læse for på denne tid begyndt eleverne tit at samle sig. Han satte sig ved pejsen og lod varmen var ilden varme hans kolde fingre. Inden han havde sat sig havde han gået forbi fyren og hilst med et “Hej” med sin blide varme stemme. Han var en af skolens kendte elver for han havde været spiller på holdet i fem år og desuden så fik han de højeste karakter i FMMK, Forvandling og Astronomi.
|
|
|
Post by Jake Dunham on Nov 20, 2010 23:45:14 GMT 1
Jake kiggede op da eleverne kom ind i opholdsstuen og gik videre op på deres værrelser. Han sukkede letterer irreteret *så er roren ødelagt* tænkte han med endnu et suk. Han kiggede op da han hørte en sige hej og da han var den eneste i opholdstuen måtte det jo være til ham. Han nikkede kort til svar og pakkede så sin bog væk igen. før han kort vendte blikket mod drengen der havde sagt hej. Han havde set ham før men aldrig rigtig snakket med ham så hans navn kunne han ikke lige komme på. han vendte derefter blikket mod pejsen og fulgte flammerne med blikket og endte så med at glide ind i sine egne tanker. Han fik et lettere bekymret ansigts udtryk som et kort øjeblik hvor flammerne blussede op, fik et lille skær af sorg. men da flammerne faldt til ro igen forsvandt sorgen igen. Og han sad igen tilbage med sin bekymrede mine.
|
|
|
Post by Aiden Kane Ivory on Nov 20, 2010 23:56:35 GMT 1
Aiden kendte ikke alle på skolen men han kendte de fleste fra sit eget kollegium, hvis han ikke kendte dem personligt så kendte han dem i hvert fald ved navn. Så selvom Jake ikke kendte ham så vidste Aiden skam hvad han hed og fra hvilke årgang han var, hans blik blev vendt mod drengen efter et stykke tid og han bemærket at denne var gledet ind i sin egen verden hvilket ikke undrede ham, det skete jo selv for ham når der var stilhed eller når han var bekymret over et eller andet som denne så ud til at være “Noget galt Jake?” spurgte han. Aiden var ikke en der snærede, han var bare hjælpsom og venligt det vidste folk i nærheden derfor faldt det ham naturligt at spørg om der var noget galt.
///Nu har jeg ikke læst hele Jakes profil men hvis han ser Quiddichtkampene så må han kende Aiden.. hvert fald hans navn.
|
|
|
Post by Jake Dunham on Nov 21, 2010 0:06:27 GMT 1
Jake sad forsat i sine egne et lille stykke tid, men da drenge snakkede til ham blev han revet ud af sine tanker og vendte igen blikket mod ham. Og så slog det ham hvad hans navn var. han havde set ham ved den første quiddichtkamp han havde set. Hvilket også havde været den sidste da han ikke rigtig kunne se det interresandte i det. Han rystede lidt på hovedet for at klarer tankerne lidt "Nej nej. Jeg tænkte bare på noget" Sagde han og kiggede så kort ind i flammerne igen og kiggede så tilbage på Aiden " Du hedder Aiden ikke?" spurgte han sådan mere for at fjerne emnet fra ham. Han lænte sig tilbage i lænestolen og of lod sit blik glide tilbage til flammerne og var igen stille lidt tid før han næsten ud af det blå slyngede et nyt spørgsmål ud "Var i ude at træne i det vejr?" spurgte han og nikkede over mod vinduet.
|
|
|
Post by Aiden Kane Ivory on Nov 21, 2010 0:12:35 GMT 1
Det var jo tydeligt for enhver at noget var galt men hvis Jake ikke ville snakke om det var der ingen grund til at grave i det. Han ville ikke tvinge det ud af ham det var der absolut ingen grund til. Han gned hænderne mod hinanden for at få lidt varme i de kolde stive fingre og det lykkedes til dels. Hans blik blev vendt mod Jake da denne spurgte til hans navn og Aiden nikkede blot venligt med et smil over læberne. Tavsheden faldt endnu engang over dem begge men denne gang blev den brudt af Jake, Aiden nikkede endnu engang men svarede ham med ord også “Lou..vores anfører.. Er ret ligeglad med vejret.. Det er kamparrangørerne også så det er bedst at træne i det vejr når man alligevel han risikere at skulle pille i det” forklarede han.
|
|
|
Post by Jake Dunham on Nov 21, 2010 17:18:01 GMT 1
Jake lyttede til hvad Aiden sagde óg nikkede let en gang i mellem "Han lyder fornuftig. Man klarer sig jo bedst hvis man er forberedt på det meste. I jeres tilfælde forberedt på alt slags vejr" Han vendte sig lidt i stolen så han næmere kunne kigge på Aiden når de nu alligvel snakkede sammen. Mens han kiggede på Aiden prøvede at ud fra hans krops bygning at se hvilken rolle han havde på banen. Men da quiddicth aldrig rigtig havde været noget der intereserede ham kunne han ikke umildbart regne det ud. "Men hvornår er det så at i skal spille en kamp. eller er det bare sådan at i træner hver uge?". Han fjenede igen blikket fra Aiden og kiggede ind i ilden mens han bare ventede på at Aiden svarede eller blev optaget af noget andet.
|
|
|
Post by Aiden Kane Ivory on Nov 21, 2010 20:49:43 GMT 1
Aiden kunne ikke undertrykke et af sine store smil af to grunde. Den første var at Jakes svar gjorde det klart hvor meget han fulgte med i spillet og for det andet så vidste de fleste Gryffendorelever vidste at anføreren for Gryffendors hold var en pige ”Du mener hun.. hun er fornuftig.. og ja.. hård men fornuftig… til tider i hvert fald..” man kunne høre smilet i stemmen og dog ville man kunne se at der var noget galt hvis man så ham i øjnene. For få dage siden havde han fået at vide at hans bedste veninde, og anføreren for holdet var vild med ham hvilket havde fået ham til at føle sig så forvirret og hjælpeløs. Han bemærkede fyrens blik på sig men anede ikke helt hvorfor han kiggede sådan på ham ”Jeg spiller som søger” sagde han efter at have betragtede ham længe, der var vel ikke en anden grund til at han kiggede sådan på ham. Som søger havde han en vigtig rolle, og lykkedes det ham at fange lynet var spillet afgjort. Hans blik forlod Jake og gled hen over ilden i få sekunder inden hans stemme fik Aiden til at vende blikket mod ham igen ”Vi træner bare indtil videre hver uge.. nogle gange et par gange om ugen.. men vi får snart at vide hvornår ligaen går i gang” han tav og vendte blikket ud af vinduet hvor de endnu regnede.
|
|
|
Post by Jake Dunham on Nov 21, 2010 21:02:14 GMT 1
Jake trak bare lidt på skulderne og tog imod rettelsen "Okey så hun." sagde han og fjernede så sit blik fra ham. Han sad længe uden at sige noget og lignede en der tænkte "Søger? er det ham der. der skal fange den der gyldne bold?" Det var tydeligt at Jake hverken intereserede sig for quddicht eller kendte noget som helst til selve spillet. Hvilket jo også var til at forstå da han var muglerfødt. Han vendte igen sin opmærksomhed mod Aiden "Nå held og lykke til den tid. Men jeg vil nok ikke være der. som du sikkert har gættet interresere det mig ikke rigtig at se folk flyve rundt på koste." han smilte undskyldene for at vise at han ikke sagde det for at fornærme nogen.
|
|
|
Post by Aiden Kane Ivory on Nov 21, 2010 21:23:43 GMT 1
Aiden smilede blot, det var ren vane at han rettede på folk dog sørgede han for ikke at overdrive da nogen ikke rigtig brød sig om det og bare troede at han gjorde det for at vise at han var langt bedre og klogere end dem hvilket slet ikke var tilfældet. Da han spurgte om søgerens funktion nikkede han ”Ja.. jeg skal fange lynet” svarede han. Nogen mente af det var noget af det kedeligste for ham var det noget af det sjoveste. Han smilede venligt da Jake ønskede ham held og lykke og fortsatte, det at han ikke interesseret sig for at se folk flyve rundt på koste fik Aiden til at le, det ville have fået andre fuldblods til at blive fornærmet men ikke ham ”Jamen tak..selvom du ikke vil være der så håber jeg du vil krydse fingre for os” de var trods alt fra samme kollegium så så meget kunne Aiden da godt bede om. ”Undskyld jeg spørg… jeg håber ikke du misforstår mig.. men det lyder som om du er mugglerfødt? Det må være helt anderledes at være her” sagde han spørgende og dog med en tydelig interesse i stemmen.
|
|
|
Post by Jake Dunham on Nov 21, 2010 21:40:52 GMT 1
Jake sad lidt for at få kunne huske på navnet "Så som søger skal du fange lynet?" spurgte han underene. *hvem finder på de navne til det spil* tænkte han lidt undrene. Han nikkede lidt "Jeg skal da se om jeg kan huske på det. Nu ved jeg jo ikke rigtig noget om sporten, så jeg ved ikke rigtig hvor længe det vil vare. Men hvis jeg kan skal jeg nok." Han sendte Aiden et kort venligt smil. Men Da han blev spurgt om han blev mugler født forsvandt smilet og han fik et skær af smerte i ansigtet. ikke fysisk smerte men mere den slags smerte man har når man har oplevet noget der har gjort indtryk på en og ikke på den gode måde. Han var stille lidt og nikkede så "ja jeg er mugler født. og ja i starten var det underligt at være omgivet af magikere. Men man vænne sig til det efterhånden."
|
|
|
Post by Aiden Kane Ivory on Nov 21, 2010 22:12:42 GMT 1
Aiden nikkede ”Ja.. den bliver kaldt for lynet fordi den er så lille, gul og hurtig desuden er den svær at se og næsten umulig at fange for de fleste” han smilede venligt uden at kommentere på det drengen sagde da der ikke rigtig var noget at kommenter på. Han bemærket at Jakes ansigtsudtryk ændrede sig da Aiden spurgte om hans barndom. Han havde vidst rørt et ømt punkt.. eller måske var han bare ikke en af dem der brød sig om at være mugglerfødte. ”Det gøre man sikkert” han vidste ikke hvorvidt det ville være en god ide at spørg om mere, han var lidt bange for at såre drengen med noget hvis han spurgte ind til noget og tav derfor. Tavsheden sænkede sig ind over dem i et stykke tid inden Aiden fik noget nyt at spørg om ”Du har nu gået her i seks år.. det undre mig lidt at du er en..enspænder..??” sagde han spørgende ”Du behøver ikke svar jeg spørg bare af nysgerrighed”
|
|
|
Post by Jake Dunham on Nov 21, 2010 22:26:43 GMT 1
Jake vendte blikket over mod Aiden og nikkede lidt til det han sagde " Ja 6 år er rimlig lang tid især når man er enspænder. Men Jeg stoler ikke på ret mange troldmænd. Især ikke troldmænd som ikke er Mugler fødte" igen smilte han undskyldene til Aiden før han kiggede ind i flammerne. " Men det virker jo alligevel som om det er gensidigt når man møder nogen af de få fuldblods troldmænd og hekse som er her på skolen" Jake kiggede over på Aiden Han vidste jo intet om Aidens blodstatues så denne gang var der intet undskyldende smil som efterfulgte hans udtalese. Jake kiggede ind i flammerne igen mens han ventede på svar fra Aiden over det han havde sagt.
|
|
|
Post by Aiden Kane Ivory on Nov 21, 2010 22:36:51 GMT 1
Aiden følte sig slet ikke trådt over tæerne på nogen måde, drengen kendte ham jo knap og Aiden var ret sikker på at han ikke mente noget ondt med det han sagde. Han forstod endelig ikke hvorfor Jake ikke stolede på ikke mugglerfødte troldmænd.. havde han oplevet noget med fuldblods eller halvblods troldmænd? Det havde han vel siden han havde det sådan. ”Selv kommer jeg fra en meget gammel fuldblods slægt, alle i vores familie, eller næsten alle han være Gryffendor de få af os som ikke har været Gryffendor elever har være Ravenclaw elever” sagde han med en venlig stemme ”Men det er klart at du møder nogen der ikke bryder sig og mugglerfødte, det er der en del af her på skolen især Slytherin elever” fortsatte han. ”Men til gengæld er der nogle .. hmm.. hvad skal man kalde det… nogle klubber på skolen hvor du kan melde dig, den klub jeg snakker om er Burning Day, de er efterfølgere af fønixordenen og er imod alle de tankegange der stammer fra folk som Voldemort og hans tilhængere af dødsgardister… blandt dem vil du sikkert finde en del venner”
|
|
|
Post by Jake Dunham on Nov 21, 2010 22:57:32 GMT 1
Jake var stille lidt og kiggede så over på Aiden " så du er også fuldblods?" spurgte han. Hans stemme fik en lidt mere barsk tone end han havde villet det og han sendte ham et kort undskyldene smil. " Burning day? og hvad skulle det hjælpe at jeg gik ind i en klub? Jeg er en enspænder. Det er ikke noget man bare lige slipper af med." Han undrede sig en del over hvorfor At Aiden bragte denne klub på banen, men det var vel fordi han mente at det ville hjælpe ham. Desvære var Jake ikke helt enig i at nogen kunne hjælpe ham, ikke på det punkt hvor han måske ville få brug for hjælp. " Hvad går den klub så ud på? er det bare den normal troldmands klub hvor man holder møder og snakker om tingene? eller prøver i faktisk at gøre noget ved dem" Han rejste sig op fra stolen og gik over til vinduet og kiggede ud gennem ruden ud på stormen der rasede udenfor.
|
|