Finn Kestrel
Box-navn | eggs |
Alder | Enogtyve |
Stilling | Fange i Azkaban |
Andet | Animagus |
|
Post by Finn Kestrel on Feb 9, 2015 1:30:35 GMT 1
Azalea HolmwoodDet var endnu en ordinær dag på kontoret med massere af papirarbejde for Finn og hans lærermester. Efter at have siddet med hovedet begravet i sagerne i et godt stykke tid mente Finn at det var på tide med en pause, udelukkende fordi hans hjerne var begyndt at komme med modreaktioner såsom ikke at fungere helt optimalt til de mest simple dele af opgaverne. Han forklarede sig og fik lov til at holde en kort pause til at restituere sig.
Han rejste sig og hans ben fik ham ud på gangen, hvor han orienterede sig og fik øje på Azalea bag sit skrivebord. Han bevægede sig hen mod hende og henvendte sig derved til hende: "Azalea... Du har erfaring med papirarbejde. Har du ikke nogle fifs jeg ikke har lært?" spurgte han, med en noget opgivende undertone som han dog forsøgte at skjule lidt. En smule papirarbejde var i orden, han kunne godt håndtere det, men når det var så ensformigt i de mængder bombede det hans hoved.
|
|
|
Post by Azalea Holmwood on Feb 9, 2015 1:35:22 GMT 1
Azalea sad fordybet i sit arbejde, da hun hørte trin komme gående hen mod hendes skrivebord. Hun var parat til at sige, at ingen af advokaterne var til stede, og at vedkommende måtte vente til en anden dag. Dog sagde hun intet af dette, for det var Finn der stod foran hende, og hun kunne ikke lade være med at se en smule overrasket ud.
"Finn." Sagde hun og nikkede til ham som en hilsen. Han spurgte hende til råds om papirarbejde. Det fik hendes læber til at fortrække sig i et venligt smil. "Det kan skam sagtens være. Hvad sidder du og arbejder med lige nu?" Der var mange tricks til papirarbejde, alt efter hvilken sag der blev arbejdet på.
|
|
Finn Kestrel
Box-navn | eggs |
Alder | Enogtyve |
Andet | Animagus |
|
Post by Finn Kestrel on Feb 9, 2015 1:51:37 GMT 1
Finn kløede sig lidt i baghovedet imens han lyttede til hvad hun havde at sige. Så sendte han hende et lille smil som svar på det hun havde givet ham. "Rapporter," svarede han. "Du ved... dem der bare skal udfyldes," forklarede han. Han forsøgte at undertrykke et gab, men det slap alligevel ud og han måtte ryste lidt på hovedet.
|
|
|
Post by Azalea Holmwood on Feb 9, 2015 10:12:51 GMT 1
Azalea nikkede forstående, og lænede sig lidt tilbage på stolen. "Normalt til diktation bruger jeg en kvikskribler, men dem skal man passe på med, de kan godt finde på selv at omskrive det man siger." Sagde hun og rystede på hovedet. De var ganske gode til hurtige tekster, og især når det skulle gå stærkt. "Ellers bruger jeg selvforsynende fjerpenne. Har du sådan nogen?" Spurgte hun og trak en af skufferne ud i sit skrivebord. Hun havde en del af dem.
|
|
Finn Kestrel
Box-navn | eggs |
Alder | Enogtyve |
Andet | Animagus |
|
Post by Finn Kestrel on Feb 9, 2015 22:10:51 GMT 1
Endnu engang fandt Finn sig selv i en lyttende position. Ikke underligt, eftersom han selv havde spurgt. Hans sind var ved at drive et andet sted hen for en stund, men han fik hurtigt rettet opmærksomheden tilbage og ville mene at han havde fået det hele med.
"Næ," indrømmede han. Når det kom til penne var han ret traditionel i sine redskaber. Baseret på en god blanding af at det var både billigere og han vidste hvor han havde dem. Han havde muligvis tænkt mere i processer, men en selvforsynende fjerpen var bedre end ingenting og han følte ikke for at tale mere om det.
|
|
|
Post by Azalea Holmwood on Feb 10, 2015 20:15:47 GMT 1
Azalea smilede, det var sjældent folk brugte disse penne. Hun kunne ikke undvære dem. Hun tog en håndfuld op ad sin skuffe og lagde dem på bordet. "Her." Sagde hun, og lavede en gestus der betød, at han bare skulle tage for sig.
"Når du skriver, hvad gør du så? Korte sætninger, eller lange og beskrivende?"
|
|
Finn Kestrel
Box-navn | eggs |
Alder | Enogtyve |
Andet | Animagus |
|
Post by Finn Kestrel on Feb 10, 2015 21:05:47 GMT 1
"Tak," lød det fra Finn, efterfulgt af et smil over hans læber. Han samlede en tilfældig op og skævede lidt imod Azalea. "Jeg behøver vel ikke mere end en?" En smule drillende tone lå under. Lidt forvirret over hvor den kom fra, fandt hans hånd endnu engang vej til hans baghoved som en overspringshandling.
"Det kommer an på sagen," indrømmede han. "Og hvad det er der skal beskrives. Alt muligt." Han trak på sine skuldre og tænkte at han var ikke altid den bedste til at forklare sig.
|
|
|
Post by Azalea Holmwood on Feb 11, 2015 22:16:55 GMT 1
Azalea nikkede, mens han fortalte. Hun tænkte sig om, hvilket betød at hun bed sig i underlæben og rynkede panden kraftigt. Det var altid en god indikator for, at nu kørte hjernen på højtryk.
"Hm. Når det blot er en vagtrapport, så kræves der korte sætninger. En kort, og præcis beskrivelse af, hvad du har lavet i dag. Start med at lave en brainstorm, og skriv de vigtigste oplevelser ned først, og så bagefter stil dem i handlingsrækkefølgen." Det var en teknik hun selv brugte, og hun syntes at den virkede ret godt.
|
|
Finn Kestrel
Box-navn | eggs |
Alder | Enogtyve |
Andet | Animagus |
|
Post by Finn Kestrel on Feb 12, 2015 10:48:23 GMT 1
Finn skubbede sine læber lidt frem idet han nikkede til det han hørte, som et tegn på at han havde forstået. "Tak, Azalea," sagde han og sendte hende et smil. "Du er en engel," fik han tilføjet straks efter.
Han holdt pennen han havde fået lov til at låne op og vendte den i sin hånd. "Så får vi at se om jeg bliver nødt til at skaffe mig en af de her." Under ordene bevægede hans blik sig fra pennen til kvinden bag skrivebordet og endnu et smil bevægede sig henover hans ansigt.
|
|
|
Post by Azalea Holmwood on Feb 12, 2015 11:03:10 GMT 1
Azalea trak på skuldrene i forlegenhed. Det var ikke så tit man blev kaldt for en engel. "Det var ingen årsag." Sagde hun og mærkede en svag rødmen i kinderne.
"Du siger bare til. Jeg har en hel skuffe fyldt med dem." Svarede hun med et bredt smil på læberne.
|
|
Finn Kestrel
Box-navn | eggs |
Alder | Enogtyve |
Andet | Animagus |
|
Post by Finn Kestrel on Feb 12, 2015 11:29:47 GMT 1
Finn nikkede en smule og havde ikke rigtig lagt mærke til hendes svage rødmen. "Vi finder ud af det... Jeg vil smutte tilbage på min flade," sagde han og gjorde en gestus i den retning han var kommet fra. Derefter gav han hende en kort vinkende bevægelse inden han vendte sig og gik mod afgrunden der var papirarbejdet. Tråd afsluttet
|
|