|
Post by Geneva Greengate on Feb 1, 2015 1:53:48 GMT 1
Geneva lænede sig op af baren på Den Kælne Kimær iført en lang sort kjole i velour der var blevet skræddersyet til hendes slanke krop. Hun havde håret sat op i en løs knold, hvor enkelte lokker var sluppet fri fra frisuren. I hånden havde hun sin yndlingsdrink, varm chokolade med ildwhiskey, som hun holdt af på grund af dets søde og stærke smag. Et antydningsvist smil dukkede op på hendes læber da hun fik øje på sin tidligere overordnede. "Godaften Winona.." Bemærkede hun og løftede sit glas i en skålende gestus. "Har du en god aften?" Hun blottede tænderne i et smil og drak lidt af sin chokolade.
|
|
|
Post by Winona Whowood on Feb 1, 2015 2:42:03 GMT 1
Winona var netop kommet ind på Kimæren og havde afleveret sit overtøj i garderoben. Hun standsede i baren og vendte blikket imod Geneva med et smil. "Godaften," hilste hun, før hun holdt to fingre op og betragtede bartenderen indtil han kom over til hende. Hun beskrev den drink hun ville have og mistede sin interesse i ham så snart det var gjort, for til gengæld at dreje sig imod den anden kvinde igen.
"Er du alene?"
|
|
|
Post by Geneva Greengate on Feb 1, 2015 16:41:49 GMT 1
Geneva så flygtigt på bartenderen, men vendte hurtigt blikket mod Winona igen og gengældte hendes smil. Hun nikkede derefter langsomt over hendes spørgsmål. "Det er jeg" Svarede hun og så flygtigt ned mod sin drik, inden hun mødte den ældre heks blik. "Selvom, man er vel aldrig alene, ikke her på Kimæren" Sagde hun med et sitrende smil og overvejede om hun skulle fortælle hende om sin forlovelse med Coppernan. Hun var dog ikke sikker på at hun ville fortælle det til nogen, før hun var helt sikker på at det rent faktisk ville ske.
|
|
|
Post by Winona Whowood on Feb 1, 2015 20:13:58 GMT 1
Winonas mundvige drejede en anelse opad, før hendes ene øjenbryn hævede og sænkede sig i et diskret træk. "Måske ikke," medgav hun. "Ikke at der er noget galt med at være alene." Hun tog en dyb indånding og smilede tilfredst, da et glas med isklumper og hendes forfriskende bestilling blev placeret foran hende. "På regningen," sagde hun afslappet, velvidende at hun var et kendt ansigt på stedet. Som ejerens stedmor var der ikke meget, der blev sparet på.
"Hvordan går det med afhentningerne?" Hun tog en tår og satte sig op på en af barstolene, hvorefter hun krydsede benene med blikket på Geneva.
|
|
|
Post by Geneva Greengate on Feb 2, 2015 18:24:22 GMT 1
Geneva smilede til Winonas ord, nej der var bestemt intet galt ved at være alene, de to selvstændige kvinder havde klaret sig fint og de havde ikke fået alting foræret. Geneva satte sit glas på baren og strøg en lok af sit hår bag øret, mens hun vendte blikket mod den ældre kvinde for at svare på hendes spørgsmål. "Det går glimrende, vi er selvfølgelig stadig ved at finde ud af helt præcist hvordan det skal gøres.. men vi har allerede været ude og hente nogle børn. De skal nok få det godt i deres nye familier" Sagde hun smilende og tænkte på dem af dem hun havde mødt.
|
|
|
Post by Winona Whowood on Feb 3, 2015 19:47:53 GMT 1
Winona smilede tilfredst og nikkede let. Det var ingen hemmelighed, at hun havde stemt for lovforslaget og bifaldt det. Hendes egne forældre ville aldrig have nægtet hende at få en plads i den verden, som passede hende så uendelig meget bedre end deres. Hvis de havde, ville hun så absolut håbe, at nogen ville have standset dem og reddet hende fra deres tåbelige egoisme.
"Godt," svarede hun. "Er de i Hogwartsalder?"
|
|
|
Post by Geneva Greengate on Feb 3, 2015 20:06:04 GMT 1
Geneva nikkede og satte sig op på en af barstolene, mens hun forsøgte at huske hvor gamle børnene var. "De fleste af dem er lige deromkring" Sagde hun og smilede varmt. "Jeg håber det lykkes for os at få fat på nogle flere, jeg ville have været så skuffet hvis mine forældre ikke havde givet mig lov til at starte på Hogwarts, hvilket de var ret tæt på at gøre" Bemærkede hun og løftede sine øjenbryn, mens hun så på Winona med et sigende blik. "Min far var jo også præst" Et opgivende suk undslap hendes læber.
|
|
|
Post by Winona Whowood on Feb 3, 2015 20:29:15 GMT 1
Winona trak på smilebåndet, men hendes kæbe strammedes lidt ved tanken. "Det er afskyeligt. Jeg har ingen sympati med de mennesker, der vil frarøve deres børn deres retmæssige plads blandt os." Hun rystede langsomt på hovedet.
"Har I haft stort held med at rekruttere? Jeg ved, at det kan være svært. Folk er så godtroende og sarte nogen gange. Ingen forståelse for hvem de rigtige ofre er."
|
|
|
Post by Geneva Greengate on Feb 3, 2015 20:45:05 GMT 1
Geneva rynkede alvorligt øjenbrynene over den ældre kvindes ord og rystede lidt på hovedet, hvorefter hendes blik blev en smule opgivende over Winonas spørgsmål. "Nej desværre, det er en smule skuffende. Vi ville have endnu mere held med opgaven hvis folk rent faktisk meldte sig. Men der er ikke så meget interesse for jobbet endnu desværre" Sagde hun og drejede sit glas rundt på disken med fingrene. "Nogle siger vi kidnapper børn fra deres forældre. En voldsomt fordrejning" Sagde hun med et eftertænksomt blik i sine øjne.
|
|
|
Post by Winona Whowood on Feb 3, 2015 21:10:55 GMT 1
Winona hævede et enkelt, mørkt øjenbryn og så sigende på Geneva. "Ikke så voldsom igen, kære," svarede hun roligt. "Vi fjerner børn fra deres biologiske forældre. Det er der ingen fordrejning i. Men der findes dem, som ikke forstår, hvad der ville ske hvis vi ikke tog de midler i brug." Hun slog lidt ud med den ene hånd og smilede, som om de var lidt som naive børn.
"Heldigvis er de fleste kloge nok til at forstå. Jeg respekterer dit store arbejde." Hun tog en tår mere af sin drink. "Jeg håber du får den belønning du fortjener."
|
|
|
Post by Geneva Greengate on Feb 4, 2015 16:41:56 GMT 1
Geneva lagde hovedet let på skrå over hendes ord og nikkede overvejende, mens hun betragtede flaskerne på den anden side af bardisken og lyttede til den anden heks ord. Hendes sidste ord fik et smil frem på Genevas læber og hun vendte blikket mod Winona. "Det håber jeg også, i øjeblikket er det dog nok at få sat min drøm igang" Svarede hun, hvorefter hun smilede antydningsvist. "Jeg er desuden blevet forlovet, med Coppernan." Mumlede hun afdæmpet og skævede til Winona, en smule nervøs for hvad hendes reaktion ville være.
|
|
|
Post by Winona Whowood on Feb 5, 2015 19:49:39 GMT 1
Winonas mørke øjenbryn skød op i panden over bemærkningen fra Geneva og hun tog en tår, før hun svarede med et krøllet smil. "Du ligner en femtenårig debutant, når du nævner hans navn." Hendes blik var sigende og med et drillende glimt, som hun fugtede sine læber og skævede let rundt. Man kunne hurtigt blive overhørt - selv et diskret sted som hendes stedsøns klub.
"Er det af praktiske eller romantiske årsager?"
|
|
|
Post by Geneva Greengate on Feb 5, 2015 20:19:23 GMT 1
Geneva lignede endnu mere en femtenårig debutant, da Winona kom med den bemærkning, selvom hun forsøgte at skjule det. Hun undertrykte et stort smil og så sig flygtigt omkring, mens hun dæmpede sin stemme en smule. "Nok mest praktiske.. indtil videre.. men han er bestemt ikke den værste mand at blive gift med" Kommenterede hun og smilede sigende til Winona. "Det var egentlig hans fader der pressede det igennem og så sagde jeg ja" Hun smilede som et lille barn der havde taget af småkagedåsen og drak lidt af sin drik. "Det skal nok blive interessant" Bemærkede hun og så overvejende ud i luften.
|
|
|
Post by Winona Whowood on Feb 5, 2015 20:50:58 GMT 1
Winona fnøs afdæmpet og lagde hovedet lidt på skrå. "Jeg dømmer ikke," konstaterede hun. "Selvom en mand, der ikke kan tage sine egne beslutninger om den slags..." Hun trak let på skuldrene og så drillende på Geneva. "Men måske er det til din fordel i sidste ende..."
Hvis hun nogensinde skulle giftes igen - og det havde hun ingen grund til - så behøvede manden i hvert fald ikke at være helt så bestemmende som Walter havde været. Savne ham omend hun gjorde.
|
|
|
Post by Geneva Greengate on Feb 5, 2015 22:31:03 GMT 1
Geneva tænkte flygtigt på Aldrians far og overvejede hvad han havde sagt for at tvinge ham til at sige ja. Det havde nok ikke været pæne ord og hun fordømmede derfor ikke sin kommende mand for hans mangel på viljestyrke. Han havde ihærdigt forsøgt at tale hende fra det, så meget at det næsten var rørende. "Måske" Sagde hun med et skævt smil og gengældte Winonas blik. "I hvert fald, så må jeg indrømme.. at jeg glæder mig en smule.." Erkendte hun og skævede diskret mod den ældre heks, inden hun tog en tår af sin drik.
|
|