Thea Drummond
Box-navn | Conflux |
Alder | Syvogtyve |
Stilling | Hovedassistent |
|
Post by Thea Drummond on Dec 25, 2014 16:12:20 GMT 1
At sige at Caféen bare var eksklusiv, ville hverken være rimeligt eller rigtigt. Det var få der kendte til det lille etablissement der lå på øverste etage, med en balkon med udsigt ud over fønixengen, og kun de færreste der rent faktisk havde adressen. En lang række besværgelser var kastet over både lokalet og udeområdet der sikrede at det var så privat og diskret som man kunne ønske sig. Magi der sørgede for at man ikke kunne se eller komme ind udefra vævet sammen med formularer der sørgede for at man ikke stødte på folk men ikke havde lyst til at møde med en kreativitet der desværre havde været håbløst fraværende fra den rimelig deskriptive navngivning af stedet. Thea trådte ud af Caféens ildsted og børstede lidt sod af sine rober - der var ingen dør og susenetværket var den eneste måde at komme derind og kun fra specifikke ildsteder, af hvilke ministeriets var et. Hun var som sædvanlig lidt før den aftalte tid og brugte nu den tid til at bestille et par kopper kaffe og et bord ved vinduet.
|
|
|
Post by Geneva Greengate on Dec 25, 2014 18:13:39 GMT 1
Geneva ankom samme vej som alle andre og bankede sine høje snørrede støvler af i ilstedet inden hun trådte ud blandt bordene. Hun gik direkte hen til det bord hvor hun havde lokaliseret hende hun skulle mødes med og satte sig med et flygtigt smil "Drummond" Hilste hun og rettede sig lidt op. "Vi havde en uventet sag jeg skulle tage stilling til, beklager forsinkelsen" Forklarede hun og trak den mørkegrønne vinterkappe af skuldrene og placerede den hen over ryglænet. Hun var som altid i sort tøj og hendes matchende hår var sat op i en pjusket knold, der gav hende et diskret kaotisk udseende. "Nå Drummond, hvad kan jeg gøre for dig?" Spurgte hun med et glimt i øjet mens en trækning til et smil viste sig på hendes læber.
|
|
Thea Drummond
Box-navn | Conflux |
Alder | Syvogtyve |
|
Post by Thea Drummond on Dec 26, 2014 15:01:25 GMT 1
Thea gjorde en afværgrende gestus med hånden og kastede en diskret thermos på kaffekoppen overfor sig før hun nikkede opfordrende til den. Hun kendt kun alt for godt selv vilkårerne når man arbejdede for ministeriet, og siden det var hende fridag kunne hun vel godt vente det ekstra. "Nårh, jeg indså blot at jeg ikke havde ønsket dig tillykke med den succesfulde lovændring.." sagde hun smilende og tog sig en lille slurk af sin kop, "..Meget vovet, et så kontroversielt initiativ."
|
|
|
Post by Geneva Greengate on Dec 26, 2014 15:22:08 GMT 1
Geneva blottede sine tænder i et bredt smil over hendes ord og løftede overvejende sine øjenbryn. "Måske, men jeg vidste jeg havde nok støtte til at gennemføre det" Bemærkede hun og lagde sine slanke fingre om tekoppen. "Det var jo også et nødvendigt tiltag, det var blot et spørgsmål om tid før en anden foreslog det samme" Tænkte hun højt og tog en tår af sin kaffe, mens hun betragtede den yngre heks. "Hvad synes du om det Drummond?" Spurgte hun og så spørgende på hende, mens et smil hvilede på hendes læber.
|
|
Thea Drummond
Box-navn | Conflux |
Alder | Syvogtyve |
|
Post by Thea Drummond on Dec 26, 2014 15:33:08 GMT 1
"At det er nødvendigt." svarede Thea alvorligt og kastede et blik ud over byen. Hendes fingre trommede tænksomt på bordpladen men stoppede da hun blev bevidst om det. "Og at det er nødt til at varetages af de rigtige, for ikke at blive misbrugt.." Tilføjede hun endelig og saluterede ironisk med tekoppen til Geneva - velvidende om at hun ikke gjorde det specielt tydeligt hvorvidt hun mente at kollegaen hørte indenfor denne kategori. Inderst inde var Thea ikke helt sikker på at nogen kunne bruge sådan en magt med moralsk perfektion.
|
|
|
Post by Geneva Greengate on Dec 26, 2014 16:11:02 GMT 1
Geneva smilede tilfreds over svaret, det var alligevel aldrig muligt at få folks rigtige meninger, det var ikke rigtig pointen ved at arbejde i ministeriet. Hun gengældte kollegaens handling og drak derefter en tår af kaffen, mens et bredt smil formede sig på hendes læber. "Hvordan går det med jeres politik? Er de andre lande stadig vrede på os, eller har de indset at hemmelighedsdekretet er noget værre vås?" Spurgte hun og så Drummond i øjnene i lidt for lang tid til det de uskrevne sociale regler tillod. Geneva var dog ikke ligefrem den type heks der ikke turde bryde lidt med hvad der var acceptabelt opførsel.
|
|
Thea Drummond
Box-navn | Conflux |
Alder | Syvogtyve |
|
Post by Thea Drummond on Dec 26, 2014 16:33:38 GMT 1
"Det er sjovt at du skulle spørge." sagde Thea afmålt og pustede lidt til sin kop. Hun var egentlig ikke rigtig irriteret, men frustrationen var alligevel lidt tydelig da hun satte den fra sig og ikke ramte den præcise midte af underkoppen. "Vi havde næsten en aftale med staterne.." forklarede hun en anelse bryskt, "..Du ved. Fundament for et fremtidigt samarbejde. Bare for at etablere muligheden.." Hun sukkede. Det havde faktisk taget månedsvis meget nøje diplomatisk manøvring. "..Da en vis afdeling indførte en lov som amerikanerne fandt direkte uetisk - og du ved hvordan de er med den slags." Hun smilede mildt til Geneva, men hendes smil var et par gradere koldere end det tidligere havde været.
|
|
|
Post by Geneva Greengate on Dec 26, 2014 16:40:27 GMT 1
Geneva forsøgte ikke at smile, men havde åbenbart ikke nok sympati til overs for Drummond til at være ked af det over at ødelægge hendes arbejde. "Det er jeg sørme ked af. Tænk engang. Amerika. Sikke et tab" Bemærkede hun med en alt for tydelig undertone af ironi. "Jeg er sikker på at i med en klog heks som dig nok skal få det gode forhold på benene igen" Hun gengældte det milde smil, hvorefter hun tog en tår af kaffen og satte koppen langsomt ned, opmærksom på at ramme præcis midten af underkoppen.
|
|
Thea Drummond
Box-navn | Conflux |
Alder | Syvogtyve |
|
Post by Thea Drummond on Dec 26, 2014 17:01:47 GMT 1
"Sarkasme bekommer dig altså ikke, min ven." Svarede hun med et drillende grin. Og det gør ufunderede holdninger om intermagiske relationer heller ikke.. men det sagde Thea ikke; der var ikke nogen grund til at blive gemen. "Men ja. Der kommer i hvert fald ikke til at ske fyringer i vores afdeling foreløbig." konstaterede hun med en udånding. Optimisme var vel også en form for dyd, "og jeg forstår at I skal til at hyre, ikke sandt? Store, skaldede mænd til at bryde og stjæle de søde små mugglerbørn, hvis man skulle tro sensationalisterne." Igen var glimtet tilbage i hendes øje. Thea og Geneva behøvede ikke et skakbræt for at spille. "Må jeg foreslå en uniform. Sort naturligvis. Måske med masker? Dødningerhoveder går aldrig af mode." Ja, der var faktisk folk der alvorligt havde lavet den sammenligning - men Thea brugte nu mest den historiske reference som en måde at provokere veninden.
|
|
|
Post by Geneva Greengate on Dec 26, 2014 20:42:56 GMT 1
Genevas blik blev en anelse hårdt, men så himlede hun med øjnene og så opgivende på kollegaen. "De bliver ikke dødsgardister Drummond." Derefter smilede hun en anelse og lagde hovedet på skrå. "Og der er ingen grund til store muskelmænd. Mugglerne kan jo slet ikke forsvare sig. Jeg tænker det skam være ældre venlige kvinder der har nemt ved at vinde børnenes tillid" Bemærkede hun og strøg tænksomt en lok af sit hår bag øret.
|
|
Thea Drummond
Box-navn | Conflux |
Alder | Syvogtyve |
|
Post by Thea Drummond on Dec 28, 2014 14:14:22 GMT 1
"Nej du har ret, mugglerne kan ikke forsvare sig." Sammentykkede Thea stille og kørte en finger rundt langs randen af sin kop mens at hun ventede på at den kølede mere af. Hun nød at få en reaktion ud af den ældre veninde, selv hvis den var lille. "Det har jo også kun årtusinder af erfaring med at føre krig, på et utal af fascinerende måder.." Sagde hun tænksomt. Det var egentlig ikke fordi hun var decideret uenig med Geneva eller en modstander af loven, hun drillede bare kollegaen. Sparrede, ville hun have kaldt det hvis spurgt. "Et utal af våben.." Thea skævede ud af vinduet, "Men i det mindste forventer de os ikke. Vi har overraskelsesmomentet, ikke sandt? De ved jo ikke at magi eksisterer." Hun hævede koppen op til munden, dels for at tage en slurk, dels for at skjule sit smil. "Nåh nej.."
|
|
|
Post by Geneva Greengate on Dec 28, 2014 14:32:08 GMT 1
Geneva kendte alt til mugglernes våben og talenter for at føre krig, men deres primære mål var åbenbart at tilintetgøre hinanden. Hendes far havde været præst, han havde ikke ligefrem været tilbageholden med at belære dem om menneskets synder. Et smil dukkede op på hendes læber, mens hun tænkte på hvad han ville sige hvis han så hende nu. Måske hun skulle skænke dem et visit, de var jo også, som hun selv havde sagt, ganske forsvarsløse og hun havde egentlig altid haft et ønske om at tage hævn. "Mugglere vil i sidste ende helst ikke vide at magi rent faktisk eksistere.. de vil hellere gå rundt i deres lille trivielle verden, der handler om madpakker og hvem der vinder prisen for smukkeste have" Geneva virkede ikke synderlig interesseret i emnet og endte faktisk med at gabe en smule. "Men jeg må vist snart se at komme videre.. Jeg har en middag i aften med nogle kollegaer" Mumlede hun og rettede lidt på sit hår.
|
|
Thea Drummond
Box-navn | Conflux |
Alder | Syvogtyve |
|
Post by Thea Drummond on Dec 28, 2014 16:26:14 GMT 1
"Ministeriet er heldig at have dig, Greengate." Sagde Thea blot og drak resten af sin kaffe. Hun havde egentlig ikke tænkt sig at prikke yderliere til den ældre heks. Hun havde fået den information hun søgte og hun tvivlede på at samtalen kunne bære mere frugt. Greengate var for stædigt overbevist om at hendes lille lov umuligt kunne skabe problemer og så ikke nogen umiddelbar grund til at korregere hende ud over generelt skadefryd. "En anden gang." Nikkede hun relativt venskabeligt. Der var i hvert fald nogen ting at være, om ikke andet så hvordan hun bedst kunne dække siden egen ryg hvis alt det her gik galt.
/Tråd slut?
|
|