|
Gensyn
Dec 6, 2014 20:13:56 GMT 1
Post by Hector Attwater on Dec 6, 2014 20:13:56 GMT 1
Hector vandrede hvileløst rundt alene, mens han forsøgte at ignorere de kolde blikke han fik ind i mellem. Maggie havde han sluppet et øjeblik og lade gå en runde for at tale med andre folk end ham, men han savnede allerede hendes opmuntrende personlighed. Han var på nippet til at flygte ud på badeværelset, men så blev hans blik fanget af et kønt ansigt, sin nabos Philippas. Han tøvede dog et øjeblik, usikker på om hun havde hørt rygterne om ham, men det var næsten uundgåeligt. Da han fik øjenkontakt forsøgte han at tyde om der var noget afvisende i hendes reaktion, hvorefter han løftede hånden og vinkede diskret, inden han bevægede sig hen til hende med et skævt smil. "Hej Philippa.. længe siden.. " Bemærkede han og så overvejende på hende. "Du ser smuk ud" Udbrød han med et skævt smil, han havde vist drukket lidt for meget punch for at dulme sine nerver.
|
|
Philippa Blythe
Box-navn | Mer |
Alder | Fireogtyve |
Stilling | Sekretær hos Howes Husremedier |
|
Gensyn
Dec 6, 2014 21:13:40 GMT 1
Post by Philippa Blythe on Dec 6, 2014 21:13:40 GMT 1
Philippa stod i udkanten af festsalen, og så lidt rundt, uden helt at vide hvad hun skulle gøre af sig selv. At se de yngre elever danse rundt med hinanden fik et varmt smil frem på læberne, og hun var i løbet af aftenen stødt på flere af de gamle elever, mens hun havde været ude at danse en gang eller to. Nu stod hun dog her, med et champagneglas i hånden, og overvejede om det var for tidligt at snige sig ud af baglokalet. Tanken om en varm dyne og en god bog, virkede pludselig meget mere tiltalende, end at bruge flere minutter i disse klemmende sko, der alligevel kun løftede hende et par centimeter. Hun rystede på hovedet af sig selv, og løftede glasset, for at tømme det helt for indhold.
Hun tørrede munden med håndryggen, og gik et skridt frem, hvor hun skridtet efter var ved at støde ind i en. Hun så op, og de grønne øjne fastlåste sig straks i Hectors, hvis vink fra før ikke var blevet bemærket af hende. ”.. Hej, Hector”, svarede hun ham overrasket, hvorefter hendes kinder meget mod sin vilje begyndte at blusse svagt, da han kommenterede på hendes udseende. ”Jeg havde ikke forventet at se dig her i aften”, kommenterede hun, og fortrød allerede sekundet efter, fordi hvordan det måtte lyde for ham, var slet ikke måden hun havde ment det.. ”Jeg mener.. Jeg havde selv ikke regnet med at møde op i aften”, ikke en særlig god redning, men det var et forsøg. Hun sendte ham et let smil. ”Hygger du dig?”
|
|
|
Gensyn
Dec 6, 2014 21:40:09 GMT 1
Post by Hector Attwater on Dec 6, 2014 21:40:09 GMT 1
Hector stivnede flygtigt over hendes ord og skar en diskret grimasse mens han kløede sig i nakken. Han var tæt på at fortryde at han overhovedet havde sagt hej til hende, men blev mere forhåbningsfuld da hun rettede det. "Havde du ikke?" Spurgte han i munden på hende og smilede undskyldende, inden han trak på skuldrene. "Ikke rigtig, jeg kunne godt undvære de onde blikke og de beskidte kommentarer.. udover det.. så ja.." Svarede han og tilføjede for sig selv, udover at jeg følges med min ekskæreste som nu er min ven, fordi en mere interessant mand dukkede op, tænkte han for sig selv. Derefter stillede sig ved siden af hende og lænede sig op ad væggen med et noget opgivende udtryk i ansigtet. Han vidste ikke længere hvorfor han var her, til festen, eller i Hogsmeade. "Ærlig talt, så ville jeg helst forsvinde. Langt væk." Kommenterede han og tog en tår af en flaske han selv havde taget med med stærk sprit, derefter rakte han den til hende for at tilbyde hende en tår.
|
|
Philippa Blythe
Box-navn | Mer |
Alder | Fireogtyve |
|
Gensyn
Dec 6, 2014 21:56:28 GMT 1
Post by Philippa Blythe on Dec 6, 2014 21:56:28 GMT 1
Måden Hector reagerede på hendes ord fik hende til at bide sine tænder svagt ned i underlæben. ”Nej, men fordi jeg ikke havde indtrykket af at du var typen der var til dans og .. mange mennesker.. Ikke fordi”, forklarede hun, og tænkte at sætningen forklarede sig selv, uden at hun færdiggjorde den. Et sammenbidt udtryk kom over Phillipas ansigt. ”Du fortjener det ikke.. Du har intet gjort galt..”, mumlede hun, og lod blikket køre rundt, og kunne tydeligt mærke de blikke han snakkede om. De stod ikke i samme båd, men Philippa huskede tydeligt de blikke hun før i tiden havde fået sendt, og det gjorde hende helt vred på hans vegne.
Først da han talte igen vendte hun sin opmærksomhed mod Hector. Hun blev ved med at have øjnene rettet mod ham, selv da hun løftede flasken mod sine læber, og tog en tår. Den stærke væske fik hende til at lave en grimasse, men så rakte hun den tilbage, og tog fat i hans arm. ”Kom”
Philippa bevægede sig hen mod bordet med drikkevarer, bukkede sig diskret ned, og da hun rejste sig igen havde hun en hel champagneflaske i hånden. Hurtigt efter sneg hun sig hen mod bagindgangen, og fik åbnet døren stille, inden hun sneg sig ud af den. Den friske luft der ramte, og bed i huden, var en skøn forandring fra det varme lokale. Hun fik hurtigt åbnet flasken, og da en høj lyd lød ved proppen der fløj af sted, vendte hun sig om mod ham med et smil. ”Det her er hvad jeg kalder en fest”, sagde hun så og rakte ham champagneflasken.
|
|
|
Gensyn
Dec 6, 2014 22:25:42 GMT 1
Post by Hector Attwater on Dec 6, 2014 22:25:42 GMT 1
Hector stirrede ud i luften mens hun talte og hørte ikke rigtig hendes ord. Han rakte hende lommelærken lettere fraværende, men vågnede op da hun tog fat i hans arm og bad ham om at følge med. Han gjorde som hun sagde og blev lettet over at finde ud af at hendes plan var at snige sig udenfor.
Den friske luft var befriende og han følte sig straks mere tryg, med udsigten ud over skoven, hvor han havde været så mange gange det sidste stykke tid. Han tog imod flasken med boblende væske og drak en ordentlig slurk inden han tørrede læberne af med håndryggen og rakte flasken tilbage til hende. "Ja. God ide du fik.. Jeg havde det som et cirkusdyr derinde.." Mumlede han, oprigtig taknemmelig for hendes påfund. "Det er et under de ikke overfaldt mig da jeg ankom, men jeg må nok snart smutte, inden folk får for meget at drikke og glemmer alt om god opførsel.. " Han skar en mindre grimasse og tog sin lommelærke frem igen, som han drak af. Det kunne han bedre lide, end den søde alkohol i flasken.
|
|
Philippa Blythe
Box-navn | Mer |
Alder | Fireogtyve |
|
Gensyn
Dec 6, 2014 22:45:57 GMT 1
Post by Philippa Blythe on Dec 6, 2014 22:45:57 GMT 1
Phillippa tog imod flasken, og førte den op til læberne for at tage en væsentlig mindre slurk en Hector, mens blikket var vendt op mod himlen. For en der altid havde følt sig kvalt i store forsamlinger, var det en befriende følelse at kigge op på noget så fredfyldt som de stjerner der begyndte at dukke frem. Hun nikkede til hans ord. Det var forståeligt nok. ”Vores snak om Den Forbudte Skov har en helt anden betydning nu, var..”, sagde hun, og sendte ham et skævt smil, inden hun vendte blikket ud mod skoven. Kort nød hun bare stilheden, og lagde sit hoved bagud med lukkede øjne, mens hun nød luften der ramte de varme kinder.
Hun løftede hovedet og så lige mod ham. Så godt hun kunne nu hvor mørket skjulte hans ansigt halvt. ”Det var modigt af dig at lade dig registrere”, hendes blik var alvorligt. ”Frygt kan få det værste frem i mennesker. Jeg håber ikke du kommer til at opleve det for ofte”
|
|
|
Gensyn
Dec 6, 2014 23:03:39 GMT 1
Post by Hector Attwater on Dec 6, 2014 23:03:39 GMT 1
Hector kunne forstå hvorfor Maggie og Philippa var så gode veninder, de havde begge to hjerter af guld. Hendes ord fik ham til at smile for sig selv og han nikkede eftertænksomt. "Jeg har fortrudt det en del gange siden da" Tilstod han ærligt og tog endnu en tår af sin lommelærke, hvorefter han så ud mod skoven og tænkte over hendes ord et øjeblik.
"Så længe jeg møder folk som dig skal jeg nok klare det andet.." Bemærkede han, men hans blik var mørkt af usikkerhed da han smilede til hende. Han gled derefter ned ad muren og satte sig i græsset, mens han hvilede hænderne på knæene. "Det værste er at jeg ingen fremtid har. Hvad kan jeg stille op med mit liv som et omvandrende monster? Ingenting" Tænkte han højt og lænede hovedet tilbage med et suk.
|
|
Philippa Blythe
Box-navn | Mer |
Alder | Fireogtyve |
|
Gensyn
Dec 6, 2014 23:23:55 GMT 1
Post by Philippa Blythe on Dec 6, 2014 23:23:55 GMT 1
Efter et par lange sekunder satte Philippa sig ned i græsset ved siden af ham. Hun glattede sin blå kjole ud, og placerede flasken et sted den ikke ville vælte, før hun tænkende flettede sine fingre ind i hinanden. At holde hemmeligheden for sig selv ville nok have gjort hans liv nemmere – men samtidig forestillede hun sig at sådan en hemmelighed ville ende med at æde en op indefra.
”Lad vær med at tal sådan”, udbrød hun, og lagde hovedet på skrå, i det hun vendte de grønne øjne mod ham. ”Det er forfærdeligt du skal leve med det resten af dit liv, men det er stadig dig der tager valget om du vil lade det styre dit liv, eller om du skal være den der i kontrol”, hun rettede hovedet op og lænede sig et par centimeter forover. ”Der er flere eksempler i historiebøgerne på folk der har lidt under samme omstændigheder som du og stadig levet livet. Se bare på Remus Lupin. Han blev bidt som barn og han endte med at blive en af de største forkæmpere under kampen ved Hogwarts”, det alvorlige udtryk løsnede lidt op og i stedet kom et venligt smil frem på læberne.
|
|
|
Gensyn
Dec 6, 2014 23:37:12 GMT 1
Post by Hector Attwater on Dec 6, 2014 23:37:12 GMT 1
Hector var rørt over hendes optimisme, men det smittede ikke af på ham, i stedet følte han sig bare en smule misforstået. Han havde dog ikke tænkt sig at diskutere det med hende. Lupin havde måske været en del af Fønixordenen, men det havde været en undtagelse der bekræftede reglen og han ville nok ikke have haft mange muligheder selv hvis han havde overlevet Slaget på Hogwarts. Han havde gjort som Hector gjorde nu, taget arbejde der var en del lavere ens hans evner. Det var i hvert fald hvad Hector havde fortolket ud fra de bøger han havde fundet om emnet, der dog også havde nævnt at forbandelsen ikke var arvelig, hvilket var et lyspunkt.
"Tak" Mumlede han uden at virke specielt overbevist, i stedet tog han endnu en tår af sin lommelærke, mens hans blik hvilede på skoven og han overvejede hvorvidt han bare skulle rejse sig op og gå.
|
|
Philippa Blythe
Box-navn | Mer |
Alder | Fireogtyve |
|
Gensyn
Dec 6, 2014 23:46:26 GMT 1
Post by Philippa Blythe on Dec 6, 2014 23:46:26 GMT 1
Philippa kunne ikke lade vær med at føle en vis skuffelse ved hans korte svar. Hun sukkede let og trak så skuldrende. ”Men hvad ved jeg..”, svarede hun og gik pludselig over i en helt anden boldbane. ”Jeg ved jo egentlig kun hvad jeg læser i historiebøgerne.. Jeg har ingen forstand på hvordan det må være for dig.. ”
Philippa rakte ud efter flasken, og tog en tår, og fik så en tanke, som fik hende til at fnise lavt. ”På den anden side.. Nu hvor i sikkert får endnu færre kunder end før, så har du rigelig med tid til at skrive en biografi”, smilet hun sendte ham var bredt, kommentaren tydelig et forsøg på at løfte stemningen en smule.
|
|
|
Gensyn
Dec 6, 2014 23:54:25 GMT 1
Post by Hector Attwater on Dec 6, 2014 23:54:25 GMT 1
Hector smilede en smule undskyldende til hende og havde lidt dårlig samvittighed over ikke at kunne reagere mere optimistisk på hendes forsøg på at opmuntre ham. Han trak derefter på skuldrene og så spørgende på hende da hun kom til at fnise. Hendes ord formåede at få ham til at le højt og han rystede på hovedet, mens han lænede sig tilbage mod muren.
"En biografi. God ide. Har du nogle gode titler? Mit liv som varulv - monster eller menneske? Eller.. bare.. Varulv - forbandelsen" Han drejede hovedet mod hende med et bredt smil og undlod at fortælle hende at han nok ikke ville få lov til at arbejde i Ulveantikvariatet meget længere. Selv ejeren af dette beskidte sted havde en negativ holdning til varulve, tilgengæld holdt han ikke styr på hvad der foregik i magikerverden.
|
|
Philippa Blythe
Box-navn | Mer |
Alder | Fireogtyve |
|
Gensyn
Dec 7, 2014 0:13:32 GMT 1
Post by Philippa Blythe on Dec 7, 2014 0:13:32 GMT 1
Skuffelsen falmede da hun hørte ham le, hvilket instinktivt fik hende til at blotte tænderne i et stort smil. Hun rystede grinende på hovedet, og rejste sig så op, for i små skridt at gå frem og tilbage, mens hænderne var om hagen, som grublede hun rent faktisk over et godt svar.. ”Hvad med.. Varulveguiden – aldrig mere hårløs”, hun smilede til ham, og gik lidt mere, inden hun stoppede op, og foreslog ”Eller hvad med … Varulvelige mig”, en titel der var tydelig inspireret af Glitteriks Smørhår. Hun rystede på hovedet, og lod sig grinende falde ned i græsset igen, nu overfor ham.
|
|
|
Gensyn
Dec 7, 2014 0:20:27 GMT 1
Post by Hector Attwater on Dec 7, 2014 0:20:27 GMT 1
Hector fulgte hende interesseret med blikket, mens hun begyndte at gå frem og tilbage, uden at smilet på hans læber var forsvundet. Han grinede stilfærdigt over hendes forslag og nikkede langsomt med et overvejende blik i sine øjne. "Varulvelige mig. Det må være den jeg bruger!" Hans smil blev en anelse større da hun satte sig foran ham og han lagde sig ned på græsset ved siden af hende. Hans øjne så op på stjernerne, hvorefter han træk vejret dybt så hans ånde blev til en lille sky i den kolde luft. Havde han ikke været så beruset, ville det nok have været mere ubehageligt at rode rundt på den kolde frosne jord. "Siden du er så glad for bøger, skriver du så nogen selv?" Spurgte han og så op på hende med løftede øjenbryn.
|
|
Philippa Blythe
Box-navn | Mer |
Alder | Fireogtyve |
|
Gensyn
Dec 7, 2014 19:23:54 GMT 1
Post by Philippa Blythe on Dec 7, 2014 19:23:54 GMT 1
Mængden af alkohol Philippa havde indtaget i løbet af aftenen var ikke stor, men nok til at hun ikke frøs, trods hun havde bare skuldre. Philippa blev siddende da han lagde sig, og lod sine fingerspidser strejfe de stive græsstrå, som efterlod en prikkende fornemmelse i fingrene. ”Nej”, svaret røg ud af hendes mund helt automatisk, mens så drejede hun hovedet, og da hendes øjne ramte hans, måtte hun sukke let. ”Eller jo.. Jeg prøver, i hvert fald.. Det er ikke så let som jeg troede det ville være”
Hun sendte ham et let smil. ”Måske det ville være nemmere hvis jeg bare skrev.. Men jeg har vist en tendens til at tænke for meget over hvad jeg tror andre gerne vil læse”
|
|
|
Gensyn
Dec 7, 2014 20:14:09 GMT 1
Post by Hector Attwater on Dec 7, 2014 20:14:09 GMT 1
Hector betragtede hende mens hun talte og satte sig op, da jorden alligevel var for kold. Han lagde armene på sine knæ igen og kløede sig lidt på sin kind. "Hvis du spurgte mig, ville jeg sige at jeg helst ville læse noget du gerne vil skrive." Bemærkede han med et skævt smil og så derefter nysgerrigt på hende. "Må jeg læse noget af det?" Spurgte han og løftede sine øjenbryn i en overdreven bedende mine.
|
|