|
Post by Ewan Froggenhall on Dec 5, 2014 19:40:00 GMT 1
Alkohol gjorde desværre ikke Ewan meget mere løssluppen og på trods af dansen med Kenna, var han stadig en smule akavet i den store samling af magikere. Hans øjne gled endnu engang hen over gæsterne, mens han forsøgte at finde frem til et kendt ansigt og da hans blik faldt på hans ældste bror, smilede han for sig selv. "Jeg har tænkt mig at sende en ansøgning til Hogwarts om at blive pedel i morgen, lyder det ikke som en god ide? Tror du ikke de tager mig. Jeg ville blive en fremragende pedel" Bemærkede han da han nåede hen til den ældre mand og pressede læberne sammen, mens han smilede overvejende til Fergus. Derefter tog hane en tår af bægeret med den boblende væske og vendte blikket ud mod de dansende par.
|
|
|
Post by Fergus Froggenhall on Dec 5, 2014 23:03:02 GMT 1
Fergus var ikke til større forsamlinger uden noget reelt formål. Hvis han endelig skulle have en festlig aften, foretrak han at det var med langt flere mennesker og dén grad uden nogen, som han til dagligt underviste. Så selvom han var overraskende pænt klædt i en dybgrøn, knælang kappe, mørk kalvekrøs og sorte plusfours, så han alligevel ikke videre tilpas ud.
Det hjalp en anelse, da Ewan dukkede op. På mange måder var Fergus lige så meget en far som en bror for den yngre bror, med den undtagelse at det aldrig havde været hans job at være noget forbillede. Professoren fnøs muntert. "Drevet til vanvid af presseverden allerede, knægt?"
|
|
|
Post by Ewan Froggenhall on Dec 5, 2014 23:31:08 GMT 1
"Mig? Du ved jeg lever og ånder for at irritere historier ud af folk. Jeg ville dø uden den mulighed.. En langsom pinefuld død, der vil ende med at jeg dukker op som et spøgelse på Profettidende og hjemsøge stedet i al evighed" Den lange smøre af ord var en almindelig reaktion hos Ewan, der havde en vane med at snakke meget, når han var i godt humør og Fergus havde fået hans akavethed til at forsvinde et øjeblik. "Hvordan er det at feste med eleverne? Er du bange for det vil kompromittere din position i klasselokalet?" Han blottede sine tænder i et skævt smil og så på ham med et glimt i øjet.
|
|
|
Post by Fergus Froggenhall on Dec 5, 2014 23:57:26 GMT 1
Fergus hævede et enkelt øjenbryn, uden at tage sig så meget af lillebroderens ordstrøm. Til gengæld fnøs han lavmælt og gav Ewans skulder et let klap. "Er du ved at skrive en artikel, knægt?" spurgte han sigende. Han rystede let på hovedet og tog en solid tår af den kvalmende søde punch. Det fik ham til at skære en grimasse.
"Lad os bare sige, at det her ikke lige er min type fest," brummede han og drejede sig en anelse, for diskret at kunne hælde noget at indholdet fra en lommelærke ned i den søde drik. Det tog i det mindste det værste af smagen. Han tilbød Ewan det samme.
|
|
|
Post by Ewan Froggenhall on Dec 6, 2014 10:55:12 GMT 1
Ewan grinede afdæmpet over Fergus' ord, hvorefter hans blik gled ned på brorens bæger med punch. Han rakte sit eget frem og smilede tilfreds over den lille tilføjelse. "Den blev lige lidt mere overkommelig" Bemærkede han og tog en tår af punchen, der smagte en smule bedre efter at blive blandet op med noget stærkere.
"Det er heller ikke min." Han skar en diskret grimasse, men så derefter nysgerrigt på storebroren og løftede sine øjenbryn. "Men du virkede da ellers til at være tilfreds med din partner på dansegulvet?" Bemærkede han og smilede til ham med et glimt i øjnene.
|
|
|
Post by Fergus Froggenhall on Dec 7, 2014 21:07:45 GMT 1
Fergus nøjedes med at sende Ewan et sigende blik, der bekræftede hans enighed. Det tog det værste af den søde smag og han stak lommelærken forsvarligt tilbage ind under gevandterne. Han fnøs lavmælt og blinkede langsomt, idet han drejede hovedet ud mod salen igen.
"Lucy er en god tøs," svarede han med en skuldertrækning. "Når man ikke kan slippe, kan man lige så godt få det ud af det man kan," bemærkede han og strøg hånden tilbage over håret, før han tog endnu en tår af pokalen. Han hævede et øjenbryn og sendte Ewan et sideblik. "Du har ikke været lige så fornuftig, knægt?"
|
|
|
Post by Ewan Froggenhall on Dec 7, 2014 21:58:52 GMT 1
Ewan havde slet ikke haft samme tanker som storebroren, han havde bare tænkt at han ville tage afsted og forsøge at få det overstået så hurtigt som muligt. Det kunne godt være han burde have gjort som Fergus, men han var jo ikke Årets Charmetrold.
"Nu har jeg aldrig haft samme effekt på damerne som dig bror, så jeg tvivler på det ville fungere. Jeg kunne højst gøre mig forhåbninger om at få lokket en skrigende havfrue med.. eller måske en banshee. Ikke ligefrem behageligt selskab" Han grinede afdæmpet og tog en slurk af sin punch, mens han skævede mod den ældre mand.
|
|
|
Post by Fergus Froggenhall on Dec 7, 2014 22:04:59 GMT 1
Fergus lo hæst og sendte Ewan et temmelig påtaget, skuffet blik. "Aye, du og Paddy har altid været en torn i min side," svarede han tørt, men muntert og lænede sig op mod muren. Fergus havde i dén grad haft sin omgang med damerne i løbet af årene og selvom det var væsentlig modereret, så var han bestemt ikke for gammel til den slags.
Han så sig undersøgende rundt, før blikket landede på en lyshåret heks, der stod for sig selv og så sig lidt omkring. Fergus nikkede i hendes retning. "Det handler om at gribe mulighederne, mens de er der, knægt," tilføjede han med et sigende blik.
|
|
|
Post by Ewan Froggenhall on Dec 7, 2014 22:30:04 GMT 1
Ewan skar en grimasse over Fergus' ord og himlede med øjnene, mens han smilede flygtigt. "Mange tak, jeg elsker også dig" Bemærkede han og drak endnu en tår af punchen i bægeret.
Brorens nik fik ham til at se i samme retning og han så ud som om han havde lyst til at krybe i sin egen grav. "Tak, du er virkelig en stor hjælp." Sagde han uden at gå hen til den kønne blonde dame. Han vidste hvad der ville ske, den ellers så litterære Ewan ville falde hen over sine ord. Han havde det bedre her ved siden af sin bror, det var så dejlig trygt.
|
|
|
Post by Fergus Froggenhall on Dec 7, 2014 22:34:22 GMT 1
Fergus lo hjerteligt over Ewans svar og rakte ud for at ruske lillebroderens skuldre en anelse. "Tag det ikke så tungt, knægt," svarede han spøgende, før han nikkede i retning af blondinen, der var væsentlig yngre end hvad Fergus var interesseret i, men så omtrentligt ud til at være på Ewans alder. Nok lidt yngre.
Storebroderen sukkede svagt, før han trak på skuldrene og smilede skævt, så arret stod tydeligt frem på den ene kind. "Livet er et par chancer værd," bemærkede han, uden at opfordre sin lillebror yderligere. Med en baggrund som forbandelsesbryder, havde Fergus for længst lært at bryde udenfor sin komfortzone. Måske allerede endda før det.
|
|
|
Post by Ewan Froggenhall on Dec 7, 2014 23:06:40 GMT 1
Ewan skulede mod ham og trak på skuldrene, hvis ikke han gjorde det nu, ville han høre for det resten af sit liv. Derfor besluttede han sig for at gå hen og snakke med den unge dame, i stedet for at blive pint yderligere af sin storebror.
"Jeg skal nok gå derover nu.. Vi snakkes senere, Kirsten giftekniv" Bemærkede han og tømte bægeret, satte det på bordet og gik hen til den unge heks, som han alligevel mente var for køn til at stå og kukkelure helt alene.
Forlader tråd
|
|
|
Post by Kenna F. Kinnaird on Dec 7, 2014 23:28:58 GMT 1
Kenna var en smule stakåndet efter sin dans og tog sig en velfortjent pause. Ud over at have pudret sin næse og hvad der var værre, hentede hun en pokal med punch og benyttede sig af muligheden for at se sig rundt på folk i salen.
Olly var forsvundet og det generede hende ikke det store. Det befriende ved at have en ledsager, der kun var en ven, var at man ikke behøvede at hænge på hinanden hele tiden. Tværtimod kunne man danse med charmerende skribenttyper på kanten af loven lige så meget man havde lyst til. Ham kiggede hun også flygtigt efter, men en anden nåede at fange hendes blik inden hun kom så langt.
Der var ikke den store afstand mellem tanke og handling for Kennas vedkommende og hun var snart efter ovre ved den ældste tilstedeværende Froggenhall med pokalen i den ene hånd og et smil på læberne. "Hvor er Lucy?" Navnet havde hun fået fra Ewan. Hendes blik spillede muntert over at sige det. "Er hun stukket af efter dansen?"
Den uskyldige mine var alt andet end overbevisende.
|
|
|
Post by Fergus Froggenhall on Dec 7, 2014 23:36:23 GMT 1
Fergus' blik hvilede underholdt og en anelse vurderende på Ewan og han opdagede ikke sin anden, eneste reelle unge dukke op, før hun stod ved siden. Eks-forbandelsesbryderen hævede et øjenbryn og fnøs muntert af sin datter, uden at lade sig påvirke synderligt af Kennas forsøg på at drille. "Hun er en voksen kvinde, der er i stand til at tage vare på sig selv," svarede han i stedet simpelt med et afslappet, antydningsvist smil.
Han tog en tår af punchen og så lidt på Kenna ud af den ene øjenkrog. "Hvor har du gjort af Hammersmith?" spurgte han med et muntert blik. Han huskede svagt at have undervist den tidligere Slytherinelev og han var ikke så uobservant, som man måske skulle tro.
|
|
|
Post by Kenna F. Kinnaird on Dec 7, 2014 23:50:03 GMT 1
Kennas tænder var kort synlige og hun vippede lidt i de røde hæle, som hun rystede lidt på hovedet over svaret. Til gengæld fik hans spørgsmål en kort latter fra hende og hun så sig lidt over rundt, før hun trak på skuldrene. "Han er en voksen mand, der er i stand til at tage vare på sig selv," konstaterede hun med et drillende glimt i de lyse øjne.
Hun tog en tår af den nærmest hysterisk farvede punch og skar en lille, munter grimasse. Det var en særlig del af oplevelsen.
|
|
|
Post by Fergus Froggenhall on Dec 8, 2014 0:03:07 GMT 1
Fergus lo hæst og bøjede nakken en anelse i anerkendelse. Han var i virkeligheden ikke så nysgerrig omkring hvem Kenna så og ikke så, sikker på at datteren nok selv skulle komme med en fortælling, når hun havde lyst til det. Imidlertid var det ikke noget han brugte alle sine vågne timer på at tænke over.
Til gengæld skævede han ned mod Kennas krus, før han rakte under vesten igen og tilbød hende lommelærken med ganske stor diskretion. "Det glider nemmere ned med lidt hjælp," bemærkede han muntert med et tenderende skælmsk blik.
|
|