|
Post by Catherina Philips on Dec 5, 2014 18:01:25 GMT 1
Catherina var på en eller anden måde blevet væk fra Miles og nu gik hun lidt fortabt rundt, uden at vide hvor hun skulle gøre af sig selv. Hun overvejede flygtigt om han havde droppet hende for nogle af de smukkere kvinder der var her i aften. Hun var blevet en smule bevidst om sin egen alder, nu hun havde set alle de voksne kvinder, der havde slået hendes udseende til enhver tid. Måske hun bare skulle gå tilbage til sit værelse. Derfor satte hun sig en smule surt ned på en stol og rettede på sin lyserøde kjole, mens hendes blik gled hen over gæsterne. Efter et øjeblik fik hun dog øje på Rysse, sin gode veninde, som hun ivrigt vinkede til.
|
|
|
Post by Chrysanta Ó Catháin on Dec 5, 2014 18:19:01 GMT 1
Med et vink forsvandt Joseph af Chrystanas synsfelt. En anelse rastløst bevægede hun sig rundt mellem de andre deltagere af begivenheden. Så fangede en anden person hendes blik. Catherina så intet mindre en fantastisk ud med de rødblonde lokker, der havde fanget en smule af aftenens glitter og kjolen, der sad så fint om venindes figur. En anelse tør i halsen, hældte Rysse hurtigt indholdet af sit glas ned, og tungspidsen fugtede de tørre læber. Pludselig virkede den korte, spraglede kjole så utilstrækkelig sammen med de, som altid, ustyrlige krøller. Hurtigt rev hun en lok bag øret og satte i bevægelse mod veninden. " Hey Cath," Chrystana sendte veninden et bredt smil og lod hænderne glide ned over kjolen. " Leder du efter nogen?"
|
|
|
Post by Catherina Philips on Dec 5, 2014 18:35:24 GMT 1
Catherinas ansigt lyste op i et smil da veninden besluttede sig for at gå hendes vej, hun rettede sig lidt op og strøg en lok af sit hår bag øret. Hun bemærkede ikke nogen forskel på deres tøj, hun forventede ikke at andre var så pyntesyg som hun selv var. "Min partner er væk.. Han stak nok af med en eller anden smuk kvinde." Bemærkede hun med et usikkert smil og trak på sine skuldre. "Det er en flot kjole, hvor køber man sådan en?" Spurgte hun og så undersøgende på de spraglede farver. Rysse havde altid de mest fantastiske klæder på.
|
|
|
Post by Chrysanta Ó Catháin on Dec 5, 2014 20:24:59 GMT 1
Chrystana rystede straks på hovedet og rakte ud efter venindes hånd, som hun gav et blidt klem. Huden føltes silkeblød og glat under hendes noget ru hænder. "Han finder ikke en smukkere end dig, så det tror jeg ikke, Cath." Ordene var strømmet ud af munden på hende, før hun kunne nå at stoppe dem. En anelse forlegen skiftede hun vægten over til det andet ben. Smilet blev en anelse usikkert. Catherina vidste det jo ikke. Hun kunne ikke selv se, hvor smuk hun var med de bløde læber og varme øjne. Hun vidste ikke selv, hvor fantasisk varm og kærligt et menneske, hun var. Og Chrystana turde ikke fortælle hende det.
"En genbrugsbutik i Camden. Den er et par gader fra, hvor mine forældre bor." forklarede hun med et bredt smil - lettet over, at samtaleemnet var kommet videre. Selv havde Rysse elsket den for de mange farver.
|
|
|
Post by Catherina Philips on Dec 5, 2014 21:23:47 GMT 1
Catherina rødmede en smule over hendes ord og rystede lidt på hovedet. Hun smilede dog da Rysse svarede på hendes spørgsmål. "Jeg har aldrig været der, må jeg besøge jer i juleferien?" Spurgte hun og blottede sine tænder i et større smil, mens hun så veninden i øjnene. Hun havde altid gerne ville se London, hun havde kun været der som helt lille og kunne nærmest ikke huske noget længere. Det lød som et spændende sted, selvom der var så få magikere.
|
|
|
Post by Chrysanta Ó Catháin on Dec 6, 2014 12:36:18 GMT 1
Chrystanas tænder blottedes i et bredt smil, da Cathy foreslog et besøg i juleferien. Ivrigt nikkede hun, før en tanke faldt hende ind. "Men.. Din storebror er da Adam Philips, ikke?" Hun kløede sig i de viltre krøller, før hånden igen dumpede tungt ned langs siden. Det var ikke fordi Adam var direkte ubehagelig, men det var ikke skjult, at han var imod Casimirs overbevisning. "Jeg mener.. Det vil han jo ikke kunne lide." Hjertet sank i maven på hende. Tænk, at en så sød pige som Cathy kunne have en bror som Adam. De to var så langt fra hinanden.
|
|
|
Post by Catherina Philips on Dec 6, 2014 12:50:18 GMT 1
Catherina lagde surt sine arme over kors da den jævnaldrende pige nævnte Adam. "Han bestemmer ikke over mig, jeg kan gøre hvad jeg har lyst til." Bemærkede hun stædigt og skubbede underlæben lidt frem. "Men nej det ville han nok ikke, jeg er dog ligeglad, jeg vil besøge jer i juleferien.. og se London!" Et smil dukkede op på hendes læber igen. "Og du skal vise mig alle de fantastiske kjolebutikker!" Hun tog Rysses hånd og gav den et klem, mens hun så smilende på hende.
|
|
|
Post by Chrysanta Ó Catháin on Dec 6, 2014 14:10:52 GMT 1
Rysse kunne ikke tilbageholde et smil ved Cathys trodsighed. Af og til havde den pige altså et løvehjerte. Smilet havde fundet vej tilbage til hendes læber og voksede støt i takt med venindens ord. Hun vidste godt at forældrene ville være mere end lykkelige, hvis Chrysanta bragte veninder med hjem til julen.
Rys glemte alt om kjoler og jul, da Catherinas hånd fandt hendes. En anelse rødmende gav hun den et klem tilbage. "Jeg ville elske det, hvis du besøgte mig i julen, Cath." Hun fastholdt venindens blik med let lyserøde kinder. Hvis hun dog bare havde haft Casimirs modighed nu, havde hendes læber sikkert fundet Cathys allerede.
|
|
|
Post by Catherina Philips on Dec 6, 2014 14:35:19 GMT 1
Catherina rejste sig ivrigt op, så hendes krøller dansede om hendes nakke. "Godt. Det er en aftale!" Sagde hun og lagde den anden hånd om Rysse's, mens hun ruskede den entusiastisk. "Jeg håber det kommer til at sne, det ville være så smukt." Sagde hun med betagelse i stemmen og så op mod loftet, hvor hun kunne spotte snefnug der dalede ned over gæsterne. Til sidst slap hun venindens hånd, og placerede i stedet sine hænder på lænden, mens hendes blik igen gled hen over rummet i søgen efter Miles - som hun i virkeligheden nok burde lede efter.
|
|
|
Post by Chrysanta Ó Catháin on Dec 6, 2014 23:50:21 GMT 1
Rysse betragtede betaget venindes vildt dansende hår. Selvom hun ikke selv havde den største interesse i hverken hår eller tøj, kunne hun ikke andet end at beundre Cathys altid perfekt siddende lokker og tøj. Smilet blev bredere ved den åbenlyse glæde. "Aftale," mumlede hun konspiratorisk med et muntert glimt i øjnene. Det var længe siden, det havde sneet til jul hjemme i Camden, men bare for synet af Catherinas glæde, ville sne bringe endnu større lykke til hende.
Chrystana fulgte Cathys blik rundt i lokalet. Selvom hun vidste, at denne var kommet til ballet med en date, ville Rys ikke slippe hende igen. "Vil du danse?" spurgte hun forsigtigt og trak lidt ned i kjolen, der pludselig synes at sidde helt forkert om hendes femtenårige krop.
|
|
|
Post by Catherina Philips on Dec 10, 2014 19:32:32 GMT 1
Cathys blik søgte efter Miles, men da han stadig ikke var til at se drejede hun ansigtet mod Rysse igen, mens hun strøg et lok af sit hår bag øret. Et forbløffet smil dukkede op på hendes læber over spørgsmålet og hun løftede hånden foran sin mund og udbrød et tøset fnis. "Ja okay.. Hvem skal føre.. mig eller dig?" Spurgte hun og rødmede en anelse, mens hun så undersøgende på veninden, med et drillende smil og et glimt i øjet.
|
|
|
Post by Chrysanta Ó Catháin on Dec 10, 2014 20:48:37 GMT 1
En dyb rødmen skyllede over Rysses ansigt ved Catherinas tøsede fnis. Havde det ikke været for det hurtige ja, kunne de grå øjne sagtens have været blanke, men humøret blev heldigvis reddet af svaret. Et forsigtigt smil. Blidt greb hun venindes hånd. "Jeg kan sagtens."
Med en varsom ømhed lagde Rys hånden om Cathys liv og stillede sig over for hende. Forsigtigt satte hun i bevægelse til musikken. Selvom hun ikke var det mest graciøse menneske på skolen, formåede hun alligevel næsten at holde takten, og hun sendte et skævt smil mod Catherina. "Jeg er glad for, jeg kender dig, Cath." mumlede hun afprøvende.
|
|
|
Post by Catherina Philips on Dec 10, 2014 21:25:28 GMT 1
Catherina opfattede intet andet end at det var en venskabelig dans mellem to veninder, som hun havde haft så mange andre gange før, når der var mangel på mandlige dansepartnere. Hun smilede strålende over Rysses søde ord og grinede en anelse. "I lige måde, du er min bedste veninde Rysse. Jeg elsker dig højere end nogen anden på denne jord" Hun smilede mildt og så ind i den jævnaldrende piges øjne, mens hun bevægede sig videre i dansen.
|
|
|
Post by Chrysanta Ó Catháin on Dec 10, 2014 21:39:58 GMT 1
Chrystana lyste straks op ved Cathys ord. Intet svar kunne have glædet hende mere. Ganske blidt gav hun venindens hånd et klem, og strøg prøvende sin tommelfinger omkring hendes talje. Catherina havde altid haft de smukkeste øjne - varme og omsorgsfulde. "Jeg elsker også dig."
I det øjeblik vidste hun det. Prøvende og så alligevel aprubt tilbagelagde Rysse distancen mellem de to og trykkede sine læber mod venindens.
|
|
|
Post by Catherina Philips on Dec 10, 2014 22:18:43 GMT 1
Catherina blev pludselig meget bevidst om venindens kærtegn på hendes talje og tonen i hendes stemme da hun svarede. Inden hun nåede at få muligheden for at reagere, havde Rysse allerede lænet sig frem mod hende og presset læberne mod hendes. Cathys kinder havde det ofte med at blusse rødt op, men nu var hele hendes ansigt rødt som en tomat. Hun trak sig langsomt tilbage og gik et par skridt baglæns, mens hun slap venindens hånd. "Chrysanta, jeg.. jeg.. elsker dig ikke på den måde.. " Hviskede hun forvirret, mens hendes blik flakkede rundt i salen. Hvad var det der skete? Hun havde slet ikke set det komme.
|
|