Ny dagsorden
Nov 23, 2014 15:41:22 GMT 1
Post by Geneva Greengate on Nov 23, 2014 15:41:22 GMT 1
Lovændring
Geneva havde i løbet af det sidste stykke tid arbejdet på et nyt lovudkast som hun skulle fremføre for Højmagiratet i dag. Hun følte sig dog sikker i sin sag. Loven fulgte den gældende politiske dagsorden og hun var sikker på at de fleste af Højmagiratets medlemmer ville være enige med hende. Hun havde klædt sig i en lang sort kjole, en sort kappe, samt en sort spids hat som havde en blå blomst sat fast i båndet. Da hun fik lov til at komme ind, stillede hun sig foran medlemmerne, rakte dem en skriftlig udgave af lovforslaget og begyndte på en lang smøre af ord, som hun havde øvet en del gange.
“Siden i sommers er antallet af unge mugglerfødte, der ikke er blevet sendt af sted til Hogwarts steget markant. Dette ved vi alle kan have skrækkelige konsekvenser. Ikke kun fordi børnene mister en stor mulighed, men også fordi de kan gøre skade på deres omgivelser hvis ikke de lærer at styre deres magiske evner. Jeg har nu længe været frustreret over denne situation og i min higen efter at hjælpe de stakkels børn, er jeg kommet på et lovforslag. Jeg mener, at vi skal lave en ny afdeling under Magisk Uddannelse, som sørger for, at der bliver taget hånd om disse børn og flytter dem hen til et sted, hvor de kan være sikre fra mugglerverden, inden de skal starte på Hogwarts. Et sted hvor de trygt og godt kan vænne sig til deres nye liv. Et sted, der beskytter dem mod mugglernes fordømmelser, inden de skal starte på Hogwarts. Det skylder vi den nye magiske generation. Det er vores ansvar og jeg mener ikke at vi ville kunne leve med os selv, hvis ikke vi gør noget ved denne situation.” Hun havde gået rundt på den runde lille plads mens hun havde talt, men stod nu og betragtede medlemmerne med et afventende blik. Frederick Furnace, Ministeren for Magi, tog ordet og fik en afstemning på plads. Et tilfreds smil dukkede op på Genevas læber, da størstedelen af medlemmerne stemte for hendes forslag og hun forlod salen med en god følelse i maven.
Udenfor blev hun med det samme mødt af en journalist fra Profettidende, der ville lave en artikel om lovforslaget. Han blev selvfølgelig endnu mere interesseret da hun fortalte ham at det var blevet vedtaget og interviewet varede et stykke tid, inden han var tilfreds med den information han havde fået. Derefter tog fotografen et billede og så smuttede de ellers for at få artiklen færdig til aftenudgaven af Profettidende d. 23. november 2109.