|
Post by Selwyn Trengove on Apr 20, 2015 18:54:46 GMT 1
Kenna F. Kinnaird24. april 2110Endelig havde Selwyn taget sig sammen, og inviteret Kenna hjem til aftensmad. Efter demonstrationen havde han indset, at tiden var inde. Og han savnede hendes selskab oveni. Hans hjem havde fået en stor omgang rengøringsmagi, og han havde ikke haft det så rent siden hans forældre havde været på besøg sidst.
Maden som de skulle spise, var ikke noget han selv havde stået og lavet. Han havde ingen evner i et køkken, hvilket betød at maden var hjemmebragt. Han havde hentet den på De Tre Koste, og så bare varmet det op. Nu gik han bare og ventede på at Kenna ville komme.
|
|
|
Post by Kenna F. Kinnaird on Apr 20, 2015 20:37:07 GMT 1
Kenna havde ikke været ude siden den korte, intense affære med Matthew, som tydeligvis havde været en fejltagelse. Lad være med at gå ud med anti-ministeriemænd, var en god erfaring. Da hendes tidligere kollega bød hende på aftensmad, var der derfor en enkelt meget god grund til at sige ja: At rette op på fortidens fejltagelser. Hun dukkede op ved hans hjem uden at ane hvad hun skulle forvente. Hus, lejlighed, værelse hos Mr. og Mrs. Trengrove? Da hun stod udenfor døren, vippede hun lidt på fødderne, før hun løftede hånden og bankede på. Kjolen var simpel og væsentligt mere sart end noget hun havde på på arbejde. Med en skjorte og et par lange strømper under den og et varmt sjal over den, var den dog ikke upassende til formålet.
|
|
|
Post by Selwyn Trengove on Apr 21, 2015 17:11:29 GMT 1
Ved lyden af, at der blev banket på døren stivnede Selwyn i et kort øjeblik, inden han tog sig sammen. Det der med at invitere kvinder ind i sit hjem, det var ikke noget han gjorde så ofte. Og det var ærlig talt lang tid siden, at han havde haft middag med en kvinde, der ikke var hans mor.
Han smed viskestykket fra sig, forlod køkkenet og gik ud i gangen. Her åbnede han døren og gjorde plads til, at Kenna kunne træde indenfor i hans ungkarlehybel. "Velkommen til," sagde han med et skævt smil, inden han lukkede døren bag hende. Han betragtede hende skjult, og kunne ikke lade være med at synes, at hun stadigvæk var en flot kvinde.
|
|
|
Post by Kenna F. Kinnaird on Apr 21, 2015 17:24:36 GMT 1
Kenna var ikke som sådan nervøs. Hun var en stor pige og aftalen var, i allerhøjeste grad, en distraktion fra et liv, der stødt blev mere og mere kompliceret. Det var ikke mere end otteogfyrre timer siden hun første gang havde brugt en utilgivelig forbandelse og det sad stadig i hende. Følelsen. Magten. Ubehaget.
Da hun smilede til Selwyn og trådte forbi ham, bevidst om hans blik på sig, slap hun de tanker så godt som muligt. Hun trak sin lange, uldne sweater af og rakte ham den. "Tak for invitationen," svarede hun, før hun så ned over sig selv til skoene med de solide hæle. "Tager man skoene af i dit hjem, Selwyn?"
|
|
|
Post by Selwyn Trengove on Apr 21, 2015 19:58:57 GMT 1
Selwyn tog imod den sweater, som Kenna rakte dem, og hængte den op på en af knagerne, som var en del af knagerækken ved siden af hans hoveddør. "Velbekomme. Jeg tænkte, at vi trængte til lidt adspredelse," sagde han. Da hun spurgte om man tog skoene af, kiggede han ned på hendes fodtøj. "Jeg tror min underbo ville være glad for det," sagde han og sendte hende et kækt smil.
Selv var han selv på strømpefødder, og når han var alene var det sutsko der prydede hans fødder. Han viste hende ind i stuen, der både fungerede som spisestue og dagligstue. Sådan var det, når man havde en lille toværelseslejlighed.
|
|
|
Post by Kenna F. Kinnaird on Apr 22, 2015 1:17:39 GMT 1
Kenna smilede skævt og bøjede sig for at løsne sine sko, før hun efterlod dem i gangen og fulgte efter ham. Hendes blik gled over interiøret og hun nikkede let, vurderende uden overhovedet at tænke over det.
"Ikke dårligt," konstaterede hun, svagt drillende, før hun så på Selwyn. "Fortæl mig så. Inviterer du alle dine tidligere kollegaer herhen?" Hun hævede begge øjenbryn en anelse og betragtede ham afslappet, men med et muntert glimt i de lyse øjne.
|
|
|
Post by Selwyn Trengove on Apr 30, 2015 13:24:51 GMT 1
Selwyn fulgte blot Kenna med øjnene, mens de gik ind i stuen. Han smilede drillende til hende og trak på skuldrene. "Det tjener godt som ungkarlelejlighed," sagde han blot, og sendte selv sin stue et granskende blik.
Til hendes spørgsmål lo han blot og rystede på hovedet. "Du er den første af hunkøn i hvert fald," sagde han med et drillende og skævt smil. Han gik hen til et vitrine skab og åbnede det. "Rødvin eller øl?"
|
|
|
Post by Kenna F. Kinnaird on May 1, 2015 13:48:27 GMT 1
Kenna hævede et enkelt øjenbryn og nikkede lidt, en anelse undrende. Han var ikke den første mandlige kollega hun havde været hjemme hos. Hverken på kammeratlig eller mere romantisk vis. Men så meget var ikke en hemmelighed. Forholdet med Eldridge havde trods alt varet to år.
Hun tog en kort indånding og trak let på skuldrene. "Jeg kunne godt drikke en øl. Hvad har du?" Hendes egen svaghed fra wychwood til trods, kunne hun også leve med andre magikermærker.
|
|
|
Post by Selwyn Trengove on May 7, 2015 21:59:35 GMT 1
Selwyn til et par høje ølglas ud af skabet, og lukkede glasdøren til igen. Så gik han hen imod Kenna, stadigvæk med et drenget smil på læberne. "Jeg har lidt af hvert. Jeg er ikke helt sikker på, hvilke mærker jeg har," svarede han ærligt og forlod stuen til fordel for køkkenet.
Han var faktisk ikke super god til at have gæster på besøg. Især ikke de kvindelige af slagsen, når der skulle laves andet end sengegymnastik. Og drengene opførte sig, som de nu gjorde. Han rumsterede lidt rundt ude i køkkenet, og åbnede tilsidst køleskabsdøren. "Jeg har Wychwood, Blackendale, Skyale og noget Snake beer?"
|
|
|
Post by Kenna F. Kinnaird on May 18, 2015 17:08:42 GMT 1
Kenna fnøs dæmpet over Selwyn og sank ned at sidde på en stol, imens hun for sig selv tænkte, at hun havde været på vennebesøg hos Agnes, der havde mere sensuelt potentiale end de første par minutter hos kollegaen lovede.
"Wychwood, tak. Hvad du nu lige har at byde på," Hun så ud i luften som hun sad der og krydsede det ene ben over det andet. "Jeg er ikke så krævende..."
|
|