Cleona Ashworth
Box-navn | Vegas |
Alder | Nitten |
Stilling | Målmand for Ballycastle Bats |
|
Post by Cleona Ashworth on Feb 28, 2015 2:38:24 GMT 1
Cleona morede sig, nu hvor de endelig var begyndt på en samtale, der både var sjov og spændende. En slags selskabsleg ville hendes far have kaldt det.
"Ah, der kan man bare se. Det forklarer din tilbageholdenhed," sagde hun drillende, og løftede sin cider op til læberne, inden hun svarede på hans spørgsmål. "Jeg gik ud i 2108. En prægtig årgang," sagde hun og tænkte på sine to klassekammerater, der nu også var hendes holdkammerater. "Hvad med dig?"
|
|
Louis Howe
Box-navn | Josie |
Alder | Enogtyve |
Stilling | Praktikant |
|
Post by Louis Howe on Feb 28, 2015 12:12:29 GMT 1
Louis fnyste et lille grin af heksen. De løver havde altid så meget at sige. "To år tidligere," svarede han, og med lidt hurtig hovedregning kom han frem til hendes alder.
"Hvad foretager du dig så nu?" spurgte han efterfølgende, et emne han interesserede sig meget for - arbejde.
|
|
Cleona Ashworth
Box-navn | Vegas |
Alder | Nitten |
|
Post by Cleona Ashworth on Feb 28, 2015 12:20:19 GMT 1
Cleona grine lidt af hans fnys, hun fandt at det var en mærkelig måde at grine på. Men så igen, alle lød jo ikke ens. Og han lød morsom, når han gjorde det. "Så er det derfor, vi ikke kender hinanden," med to år og et kollegium til forskel, havde de nok ikke set meget til hinanden.
"Jeg spiller quidditch til hverdag, og har gjort det siden skolen," svarede hun, og overvejede, om han havde gættet, hvem hun var. Det så dog ikke sådan ud.
|
|
Louis Howe
Box-navn | Josie |
Alder | Enogtyve |
Stilling | Praktikant |
|
Post by Louis Howe on Mar 1, 2015 0:12:57 GMT 1
Louis nikkede til det, hun sagde. Han havde ikke gættet, at hun spillede, men det var ikke første gang, hun havde overrasket. Han trak tænkende de mørke øjenbryn en smule sammen.
"For hvem? Jeg kender nogle, der spiller for Ballycastle Bats," sagde han og så undersøgende på hende. Hvis hun kendte nogle af drengene, havde de sikkert mødtes før. Hans nysgerrighed vågnede pludselig.
|
|
Cleona Ashworth
Box-navn | Vegas |
Alder | Nitten |
|
Post by Cleona Ashworth on Mar 1, 2015 0:27:20 GMT 1
Cleona så undersøgende på troldmanden overfor hende. Han kendte nogle af hendes holdkammerater? Hun rynkede panden, mens et lusket smil spillede på hendes læber. "Så, det gør du. Der kan man bare se," svarede hun drillende og betragtede ham indgående.
"Jeg spiller for Ballycastle Bats," svarede hun så på hans spørgsmål. Det indskrænkede så sandelig mulighederne for, hvem hun kunne være.
|
|
Louis Howe
Box-navn | Josie |
Alder | Enogtyve |
Stilling | Praktikant |
|
Post by Louis Howe on Mar 1, 2015 20:40:55 GMT 1
Louis kunne ikke undgå at føle sig en smule dum. Dette var blandt andet derfor, han overhovedet ikke brød sig om idéen om masker - alle var fremmede, selvom man kunne have set dem før.
"Jeg var inde og se jer spille for ikke så lang tid siden," sagde han og så undersøgende på den anden. Hvor mange hekse havde der været på holdet? Han havde lidt svært ved at huske det, mest fordi han havde betragtet Ollie det meste af tiden. "Jeg er dog ikke så sportsinteresseret. Hvilken position?" spurgte han for doven til at bryde sin hjerne med at regne det ud.
|
|
Cleona Ashworth
Box-navn | Vegas |
Alder | Nitten |
|
Post by Cleona Ashworth on Mar 2, 2015 10:54:09 GMT 1
Cleona smilede, da han sagde, at han havde været inde og se dem. Det var altid rart at møde en fra publikum. Det gjorde hende dog også lidt mere alvorlig. Hun kunne i hvert fald ikke sidde her og ligne en sjuskedorte, når han lige om lidt, vidste hvem hun var.
"Jeg spiller målmand. Kender du nogle af de andre spillere?" Spurgte hun så nysgerrig, og lige nu kunne hun godt tænke sig, at de der masker smuttede deres vej.
|
|
Louis Howe
Box-navn | Josie |
Alder | Enogtyve |
Stilling | Praktikant |
|
Post by Louis Howe on Mar 2, 2015 21:20:51 GMT 1
Louis nikkede. Det dæmrede lidt for ham, og han syntes at kunne huske at registrere, at der havde været en kvindelig målmand på holdet. Han satte sig lidt bedre til rette på stolen.
"Ja, min bror bor sammen med nogle af dem - Ollie, Brody, Ajax," svarede han og kløede sig på kinden. "Det var Ollie, der gav mig en fribillet," tilføjede han og trak en anelse på smilebåndet ved tanken. For at det ikke skulle være løgn, havde han faktisk lyst til at se endnu en kamp på et tidspunkt.
|
|
Cleona Ashworth
Box-navn | Vegas |
Alder | Nitten |
|
Post by Cleona Ashworth on Mar 2, 2015 22:02:10 GMT 1
Cleona smilede bredt, da troldmanden overfor ham fortalte, hvem på holdet han kendte. det var en glædelig overraskelse. "Ollie er min bedste ven. Hov..." sagde hun og kiggede undersøgende på ham. Nu vidste hun godt, hvem han var. Eller næsten i hvert fald.
"Jeg har min gang i det hus dagligt. Og du er bror til Howe? Du må være Loius!" Hendes smil blev til at grin og afslørede hendes hvide tænder, da hun afslørede den andens identitet.
|
|
Louis Howe
Box-navn | Josie |
Alder | Enogtyve |
Stilling | Praktikant |
|
Post by Louis Howe on Mar 8, 2015 14:50:20 GMT 1
Louis nikkede smilende og begyndte at pille sin maske af. Det måtte han godt, nu hvor hun havde gættet, hvem han var, ikke? "Korrekt," svarede han og placerede masken i sit skød. Overfladisk rettede han på sit hår, før han fandt den anden med blikket igen.
"Nu er det vel min tur til at gætte," sagde han en smule opgivende og kneb let øjnene sammen. "Ashworth?" Det lød nogenlunde rigtig, og hvis det ikke var, så gjorde det ham egentlig ikke noget at have gættet forkert. Han havde sikkert mødt alle af Ballycastle Bats' spillere mindst én gang, men han var ikke interesseret nok til at indprente deres ansigter.
|
|
Cleona Ashworth
Box-navn | Vegas |
Alder | Nitten |
|
Post by Cleona Ashworth on Mar 9, 2015 15:04:51 GMT 1
Cleona kunne ikke lade være med at smile af sin store succes med at gætte, hvem troldmanden overfor hende var. Hun fandt det meget utroligt, at de ikke havde snakket sammen før nu, for han var egentlig en ret spændende og finurlig person. Hun kunne godt tænke sig at være venner med ham i hvert fald. Og ikke venner som med Ajax og Maxwell.
"Hvis du mener holdets flotteste og bedste kvindelige målmand, så er det mig ja," sagde hun med et smil og tog masken af. Hun lavede lidt ansigts gymnastik, for at vænne sig til følelsen af ikke at have masken på.
|
|