Freya Bythell
Box-navn | eggs |
Alder | Treogtyve |
Stilling | Butiksmedarbejder |
|
Post by Freya Bythell on Feb 10, 2015 0:00:12 GMT 1
Daniel OwensFreya befandt sig i baren på Tarantallegra en torsdag efter at have ageret danseinstruktør. Det havde været en god aften indtil videre og hun havde egentlig planer om at tage hjem indenfor ikke så lang tid da hun skulle op og på arbejde fredag morgen. Hun skulle bare lige et glas vand og en lille drink inden hun ville forlade stedet. Det plejede at være hyggeligt at blive hængende lidt. Håret fik håndturen imens hun bællede det glas vand som var blevet rakt over til hende.
|
|
Daniel Owens
Box-navn | Emma |
Alder | Enogtyve |
Stilling | Bartender |
Andet | Metamorphmagus |
|
Post by Daniel Owens on Feb 10, 2015 19:13:20 GMT 1
Dan havde en enkelt, sikker friaften og det var torsdag. Her var han sikker på, at andre passede kroen, medmindre der skete noget fuldstændig uforudset, for torsdag aften skulle han danse. Han var behageligt brugt, da først de var færdige den dag og tørstig som en mand, der havde gået en tur i Sahara.
Han lænede sig imod baren og løftede et glas fyldt med vand til læberne. Først da det var halvt tømt, så han smilende på danseinstruktøren ved siden af. "Tak for en god time." Han smilede skævt. "Det går ikke langsomt."
|
|
Freya Bythell
Box-navn | eggs |
Alder | Treogtyve |
|
Post by Freya Bythell on Feb 10, 2015 20:21:23 GMT 1
Freya rettede med det samme blikket imod kommentarens ophavsmand og hovedet drejede med. Hun smilede til ham, glad for den kommentar han var kommet med, og nikkede som et tak. Hun rettede sig den sidste smule op og vendte sig helt imod ham. "Går det for hurtigt?" spurgte hun efter hans anden kommentar, imens hun så undersøgende på ham.
Hun så helst at folk sagde til hvis der var noget der ikke passede dem, så hun håbede på at de magikere hun underviste ville sige til hvis det var tilfældet. Drinken fik hun taget i hånden og fik pillet lidt ved glasset.
|
|
Daniel Owens
Box-navn | Emma |
Alder | Enogtyve |
Stilling | Bartender |
Andet | Metamorphmagus |
|
Post by Daniel Owens on Feb 10, 2015 22:02:53 GMT 1
Daniel vippede glasset lidt imellem fingrene og rystede på hovedet. "Ikke for mig," svarede han roligt, før han tog en tår mere. "Det er godt med lidt udfordringer."
Han kastede et blik ud over rummet. Mange kendte ansigter var efterhånden til stede til lektionerne og han følte sig temmelig glimrende tilpas. "Hvor har du lært at undervise i dans henne?"
|
|
Freya Bythell
Box-navn | eggs |
Alder | Treogtyve |
|
Post by Freya Bythell on Feb 10, 2015 22:43:40 GMT 1
Freya smilede til hans svar hvilket gerne skulle tydeliggøre at hun var glad for at han ikke mente at det gik for hurtigt. En slags lettelse, kunne man vel godt kalde det.
"Jeg har danset i mange år," begyndte hun og så mod hans øjne. "Men jeg har ikke fået undervisning i at undervise. Til gengæld har jeg haft en del undervisere selv som jeg har spurgt til råds og opsamlet noget undervisningsteknik hos igennem tiderne."
|
|
Daniel Owens
Box-navn | Emma |
Alder | Enogtyve |
Stilling | Bartender |
Andet | Metamorphmagus |
|
Post by Daniel Owens on Feb 11, 2015 0:32:54 GMT 1
Daniel nikkede let, drak den sidste slurk vand og knækkede med nakken. Han vidste ikke hvad han ellers skulle sige til emnet. Det var så at sige udtømt - og han var træt. Han rømmede sig lidt og smilede skævt. "Kender du også til kædedanse? Vi kunne godt bruge en, der kom og satte lidt fut i tingene på Hatten en fredag eller lørdag."
Ikke at han havde spurgt sin far om det ville være i orden, men Timothy Owens plejede ikke ligefrem at være manden, der satte en stopper for noget, som fik gæsterne op af stolene - så længe de ikke kom op af stolene og ud af kroen.
|
|
Freya Bythell
Box-navn | eggs |
Alder | Treogtyve |
|
Post by Freya Bythell on Feb 11, 2015 16:10:21 GMT 1
Freya grinede ved hans spørgsmål. "Lidt. Jeg må indrømme at det ikke er det jeg har beskæftiget mig særlig meget med, men det lyder sjovt. Måske kender du nogle jeg kan lære?" Hendes smil viste at hun ikke ligefrem var afvisende overfor ideen.
"Arbejder du da der?" indskød hun så med hovedet tiltet en smule. Hun kom der engang imellem, men ikke så meget som kunne være tilfældet, eftersom hun boede i Hogsmeade.
|
|
Daniel Owens
Box-navn | Emma |
Alder | Enogtyve |
Stilling | Bartender |
Andet | Metamorphmagus |
|
Post by Daniel Owens on Feb 14, 2015 14:30:04 GMT 1
Daniels tænder var kortvarigt synlige i et underholdt smil og han trak på skuldrene. "Nu og da," svarede han let, før han kløede sig lidt på halsen. "Min far ejer stedet og jeg regner med at overtage det en dag."
Hans blik spillede, som han satte det tomme glas fra sig og takkede nej til en genopfyldning.
|
|
Freya Bythell
Box-navn | eggs |
Alder | Treogtyve |
|
Post by Freya Bythell on Feb 14, 2015 20:56:00 GMT 1
Freya gjorde et enkelt nik til hans ord og smilede derefter. "Glæder du dig til det?" spurgte hun, da det var hendes første tanke. Med den usikkerhed hun selv besad i forhold til arbejdsmarkedet og alt det der gøgl kom hun til at tænke på hvordan det måtte være at have sådan en mulighed - eller pligt, hvis det var sådan landet lå.
"Undskyld, det er var underligt spørgsmål," sagde hun så hurtigt efter med et lille grin.
|
|
Daniel Owens
Box-navn | Emma |
Alder | Enogtyve |
Stilling | Bartender |
Andet | Metamorphmagus |
|
Post by Daniel Owens on Feb 15, 2015 13:46:10 GMT 1
Daniel trak på skuldrene og kløede sig let i skægget, hvilende afslappet og en anelse træt imod barens kant. "Slet ikke," afkræftede han hendes beklagelse, før han smilede. "Det er langt ude i fremtiden. Jeg er mere optaget af mit band."
Han fugtede læberne og så lidt ud over de andre mennesker, der var blevet hængende. "Så hvad laver du?"
|
|
Freya Bythell
Box-navn | eggs |
Alder | Treogtyve |
|
Post by Freya Bythell on Feb 15, 2015 18:45:59 GMT 1
Freya smilede da han gav udtryk for at han ikke tog det så tungt. Det ville måske også have været noget mærkeligt noget, men hun syntes nu alligevel at det var meget rart. Hun vippede sin drink en smule i sine hænder inden hun fik taget en sidste tår af den og derefter fik stillet den fra sig.
"Jeg... arbejder i Weasleys trick og fiduser," svarede hun da hun mente at hun havde forstået hvad han mente med spørgsmålet, der havde forvirrede hende i en kort stund.
|
|
Daniel Owens
Box-navn | Emma |
Alder | Enogtyve |
Stilling | Bartender |
Andet | Metamorphmagus |
|
Post by Daniel Owens on Feb 17, 2015 21:09:08 GMT 1
Dan hævede øjenbrynene lidt og smilede skævt. "Ah," svarede han. "Jeg vader ikke så tit rundt heroppe. Går det godt der?"
Han var klar over, at hans småsnak ikke var den mest interessante lige i det øjeblik, men han forsøgte at gøre op for det kedelige emne med en venlig, afslappet mine og lyttede reelt efter. Det var da for mærkeligt at blive undervist af Freya hver torsdag uden at vide mere om hende end han gjorde nu.
|
|
Freya Bythell
Box-navn | eggs |
Alder | Treogtyve |
|
Post by Freya Bythell on Feb 17, 2015 21:24:27 GMT 1
Freya nikkede som en del af hendes svar til hans spørgsmål. "Det går helt fint," svarede hun. "Vi har mest travlt i Hogwartsweekenderne," tilføjede hun så med et grin. "Men det giver nok sig selv." Ordene blev efterfulgt af en lille trækken på skuldrene.
"Du sagde at du spillede i et band - er I gode?" spurgte hun så. Hun syntes at det ville være lidt mere at tale om hans musik end om hendes butiksarbejde...
|
|
Daniel Owens
Box-navn | Emma |
Alder | Enogtyve |
Stilling | Bartender |
Andet | Metamorphmagus |
|
Post by Daniel Owens on Feb 17, 2015 21:48:41 GMT 1
Dan nikkede let og kneb så øjnene en smule sammen, før han førte skuldrene op til ørerne og lod dem falde igen. "Det synes vi selv. Jeg ved ikke om det er så meget et band, som det er min søster og jeg, der gøgler." Han smilede beklagende. "Men vi har da spillet herinde før."
Han knækkede let med nakken og så med beklagelse, at folk var begyndt at bevæge sig imod udgangen.
|
|
Freya Bythell
Box-navn | eggs |
Alder | Treogtyve |
|
Post by Freya Bythell on Feb 17, 2015 21:57:26 GMT 1
Freya smilede ved hans ord og tænkte ved sig selv at de da bare kunne kalde sig det. "Nå, har I gjort det mange gange?" spurgte hun. Hvis det var en enkelt gang var det sandsynligt at hun enten havde misset det eller ikke kunne huske det, men hun tænkte at der var en mulighed for at hun kunne placere dem.
Han fulgte hans blik i retning af de udgangen og blev mindet om at hun også hellere selv måtte komme afsted snart. Dog rettede hun blikket imod ham igen, da hun gerne lige ville høre ham ad.
|
|