|
Post by Lucy Loddington on Dec 10, 2014 0:03:10 GMT 1
Lucy betragtede sine omgivelser med et strålende smil. Hun havde just danset med Fergus Froggenhall, og en rosa farve spillede derfor på hendes kinder. Heksen var iført en hvid kjole, og en enkel lok var faldet ud af det opsatte hår. Det var tydeligt, at hun var glad for at være her. Efter ikke at have sat fod på Hogwarts de sidste 12 år, havde det været en glædelig overraskelse, da hun blev inviteret til juleballet, og heksen var også indstillet på, at der skulle komme det meste ud af aftenen som muligt.
|
|
|
Post by Terrance Tweedy on Dec 10, 2014 0:36:32 GMT 1
Terrance havde danset den første dans med Agnes og var på vej for at hente drikkevarer til både hende og sig selv, da han var ved at gå direkte forbi Lucy. Det kunne han dog ikke finde på, da først han fik øje på hende. Tværtimod standsede han op med et klædeligt smil. "Lucy Loddington," hilste han varmt, før han omfavnede hende. "Jeg fik ikke tid til at hilse på dig før. Froggenhall, aye?"
Et muntert glimt var at finde i hans øjne, som han betragtede hende lidt, kortvarigt en anelse nysgerrig. Han havde ikke set det komme.
|
|
|
Post by Geneva Greengate on Dec 10, 2014 20:25:57 GMT 1
Geneva var klædt i en lang sort kjole, der understregede hendes feminine kurver, men dog stadig overlod en del til fantasien. Hun stod og snakkede med nogle kollegaer fra ministeriet, da hun pludselig hørte Terrys stemme i nærheden og drejede ansigtet i den retning. Da hun også fik øje på Lucy undskyldte hun sig og forlod kollegaernes selskab for at hilse på sine venner. "Det her ser hyggeligt ud, har i noget imod jeg spolere den gode stemning med min tilstedeværelse?" Spurgte hun og lagde en hånd på Tweedys skulder, inden hun strakte sig for at give Lucy et kys på kinden.
|
|
|
Post by Lucy Loddington on Dec 11, 2014 16:10:51 GMT 1
Lucy havde et drømmende udtryk i øjnene, og der gik et øjeblik, før hun opdagede Tweedy. "Terrance," hilste hun igen, gav ham et blidt klem, hvorefter hun så på ham uden at opfange det nysgerrige glimt i hans øjne. Hun skulle lige til at åbne munden, da de blå øjne fandt en slank hånd på Terrys skulder og derefter et velkendt ansigt. "Geneva!" Lucy besvarede venindens kindkys, før hun så skiftevis på dem begge med et varmt smil. "Og jeg som troede, at aftenen allerede var perfekt!"
|
|
|
Post by Terrance Tweedy on Dec 11, 2014 16:24:51 GMT 1
Terrance havde knapt sluppet Lucy, før en anden bekendt dukkede op og han skød en hvid pil efter at komme direkte tilbage til Agnes. Fortrydelsen skulle man dog lede længe efter, som han så fra den ene til anden af de smukke, jævnaldrende kvinder. Han rettede lidt på kraven i de imponerende, lilla rober og smilede varmt.
"Godt at se jer begge to," fastslog han tilfredst. "Tegner det til at blive en god aften - hvis man kan sige så meget efter den første dans?"
|
|
|
Post by Geneva Greengate on Dec 11, 2014 20:21:26 GMT 1
Geneva trak hånden væk fra Terrys skulder og placerede den i stedet på sin hofte, hvorefter hun blottede sine tænder i et smil. "Ja, den er da ganske fin, jeg har dog ikke haft tid til at finde en ledsager. Men mon ikke jeg kan finde en i aften, med lidt held" Bemærkede hun med et skævt smil og så undersøgende på Lucy. "Hvordan er det at følges med Alt for Heksenes Supercharmesmil? Lever han op til sin titel?" Spurgte hun og blinkede venskabeligt til veninden, mens hun puffede let til hendes skulder.
|
|
|
Post by Lucy Loddington on Dec 11, 2014 20:49:39 GMT 1
Lucy så på sin veninde halvt forstående for, hvad hun mente, og så alligevel ikke. Hun begyndte pludselig at grine af Genevas efterfølgende spørgsmål. "Tænk, det havde jeg helt glemt! Fergus er, som han nu er," svarede hun og så hen på Terry, "han er bare sig selv."
Lucy var den ældste af de tre, men alligevel havde hun aldrig forstået, hvornår de drillede hende. Tanken om Fergus Froggenhall gjorde hende glad, men det blev hun jo altid, når hun tænkte på sine venner.
|
|
|
Post by Terrance Tweedy on Dec 14, 2014 1:22:56 GMT 1
Terrance fnøs muntert og rystede lidt på hovedet over de to hekse. Han skar en lille grimasse og havde intet behov for at høre hvor god eller dårlig hans kollega og ven var. Derfor skiftede han emne uden at blinke, som han så Lucy i øjnene.
"Hvad synes I om menneskemængden, hm? Det virker som om hele Hogsmeade og Godricdalen har besluttet sig for at dukke op. Et held at vi har udvidet storsalen, ellers ville det gå hen og blive trangt." Han hævede begge øjenbryn en anelse og så fra den ene til den anden.
|
|
|
Post by Geneva Greengate on Dec 14, 2014 21:50:51 GMT 1
Geneva så rundt i salen med et dovent blik og strøg en lok af sit sorte hår bag øret. "Ja her er godt nok mange i aften.. I har gjort det godt Terry, det er meget smukt." Sagde hun og smilede venligt til ham. "Men jeg havde selvfølgelig ikke forventet andet" Hun blinkede venskabeligt til sin gamle ven og så derefter på Lucy, med et skævt smil på sine læber.
|
|
|
Post by Lucy Loddington on Dec 15, 2014 13:09:48 GMT 1
Lucy nikkede bifaldende til Genevas ord og fik et tænkende ansigtsudtryk. "Jeg synes også, at salen virker større, men det er første gang efter 12 år, at jeg har sat fod herinde, så jeg var ikke helt sikker," sagde hun og fik et sentimentalt glimt i øjet, da hun så på henholdsvis heksen og troldmanden foran hende - hendes gamle skolekammerater.
Lucy lod blikket hvile på Terry. "Det må være noget af en udfordring at holde styr på så mange deltagende," tilføjede hun og gestikulerede med den ene hånd ud mod salen.
|
|
|
Post by Terrance Tweedy on Dec 15, 2014 20:38:44 GMT 1
Terrance hævede et øjenbryn og fnøs muntert. "Det kan man sige. Men vi har hjælp. Og vi forventer selvfølgelig god opførsel fra alle." Hans mine blev uundgåeligt alvorlig. Hvis rygterne talte sandt, kunne man ikke forvente den slags overhovedet - men det blev ikke bedre af at tale om det. "Bortset fra de unge mennesker. Men de ved udmærket hvad der er tilladt og hvad der ikke er. Jeg skal selv på runde om lidt tid og se til, at de holder sig indenfor rammerne. Inden da vil jeg gerne nå at tale lidt med min ledsager, så de damer må undskylde mig." Han blinkede med det ene øje til dem, før han bukkede let fortsatte videre imod fontænen med punchfyldte pokaler. Forlader tråd
|
|
|
Post by Geneva Greengate on Dec 16, 2014 19:27:33 GMT 1
Genevas blik blev alvorligt som Terrys og hun rynkede sine øjenbryn mens hun så rundt i salen. Da han undskyldte sig blødte hendes ansigt op i et smil og hun så efter ham et langt øjeblik, inden hun vendte blikket mod Lucy, uden at kunne lade være med at ærgre sig over at deres ven havde forladt dem så hurtigt. "En ledsager, jamen dog. Jeg er vist den eneste af os tre der er dukket op alene, hvis jeg havde vidst det, havde jeg måske fundet en at følges med." Bemærkede hun med et smil og lagde armene over kors, mens hun forsøgte at skjule den lurende ensomme følelse der var opstået i hende lige pludselig.
|
|
|
Post by Lucy Loddington on Dec 16, 2014 20:09:30 GMT 1
Lucy betragtede Terrance, som han talte, og da han tilsidst undskyldte sig selv, nikkede hun forstående. Heksen havde kun fået et glimt af hans ledsager og syntes, at hun havde set hende før, men kunne ikke vide sig sikker. "God aften, Terrance," sagde hun, idet han vendte sig og gik, og så kort efter ham, før hun fikserede blikket på Geneva.
Hun smilede varmt af den mørkhårede heks' ord. "Det er nu ikke fordi, Fergus er ved min side hele tiden. Han er faktisk oftere på runde end ude på dansegulvet, men det passer vel ham bedre." Lucy betragtede Geneva. "Jeg vil med glæde holde dig med selskab i mellemtiden," tilføjede hun og tilbød sin arm til veninden, så de kunne spadsere. "Og hvor ser du dog smuk ud i aften!"
|
|
|
Post by Geneva Greengate on Dec 18, 2014 20:02:26 GMT 1
Genevas blik gled rundt i balsalen efter mulige ledsagere til næste gang, men hun fandt frem til at de enten var for unge eller allerede taget. Hun kunne godt forstå at Lucy havde fulgtes med Fergus, hun havde også altid fundet ham interessant, men hun var ikke så smuk som den blonde ældre kvinde og formåede altid at skræmme alle væk. "Tak" Svarede hun fraværende og blottede tænderne i et smil. "Du ser også bedårende ud, men det gør du jo altid" Hun blinkede venskabeligt til hende, hvorefter hun lagde armen om den ældre kvindes og begyndte deres lille spadsertur gennem mængden af gæster.
|
|
|
Post by Lucy Loddington on Dec 21, 2014 14:46:08 GMT 1
Hvis Lucy havde været en mere opmærksom heks, havde hun været bedre til at støtte veninden, der tydeligvis var ærgerlig over ikke at have en ledsager. Men den lyshårede heks var desværre ikke så god til at opfange sådanne signaler, så hun lod det ubevidst gå hende ubemærket forbi.
Lucy klemte blidt Genevas arm ved komplimentet - den mørkhårede heks fejlede ikke med at få hende i endnu bedre humør. "Jeg kan godt lide at se på de andres kjoler," sagde hun og så rundt i salen. "Det er interessant at se, hvordan hver enkelte heks udstråler hver sin personlighed med sin beklædning," tilføjede hun og smilede.
|
|