Oliver Howe
Box-navn | taut |
Alder | Fireogtyve |
Stilling | Lærling hos Howes Husremedier |
|
Post by Oliver Howe on Nov 11, 2014 19:51:48 GMT 1
Oliver Howe Oliver er en karakter in the making. Jeg har et ret klat billede af, hvordan han er som person, og hvordan hans baggrund ser ud, men jeg tænker at det kan tilpasses til eventuelle plots og andre gode ideer. Der vil jeg give et kort billede af ham: Ollie er en myndig halvblodsmagiker fra Hogsmeade, der i oplæring i familivirksomheden Howes Husremedier, der har beliggenhed på Hovedgaden. Han står til at arve firmaet men er noget mindre kompetent end sin lillebror, der (hvis man spørger Ollie) har det lidt for nemt. Han er gammel løve eller puffer, quidditchspiller og et meget omsorgsfuldt, noget dreamy (nogen ville kalde det distræt) menneske der altid sørger for menneskene omkring ham (hvis han altså husker det). Flyvning har altid været et frirum for ham, fordi han er født med en spastisk lammelse i foden og derfor har haft problemer med at udøve sport. Lammelsen kommer af at han er for tidligt født, og det har medvirket til en årrække med undervægt, som endelig blev bekæmpet i de sene år på Hogwarts. Plottwist: Han gider slet ikke at overtage familievirksomheden, men det har han ikke regnet ud endnu. Tanken er, at han skal rives ud af sit lille drømmeunivers og finde sin passion i healing, måske medi-wizarding. Indsæt karakter som indflydelse her. Tanken er at han er 23-24 år, på jagt efter kærlighed (i stedet for en forfremmelse), altid ude på løjer, har en quidditchkost over skulderen og et skævt smil på læben. Han holder sine venner tætte men har unægteligt trådt nogen over tæerne i løbet af sin skoletid og fordi han dagdrømmer sig væk og slipper taget på virkeligheden til tider. Mit motto er: jo mere kreativt, jo bedre, så jeg søger alt fra lidt bekendtskaber til nogen fra hans skoletid, foreslag til en tråd til længerevarende plots og den slags. Jeg kommer til at være mere præcis i det jeg søger, når jeg har skrevet ham færdig, men min forhåbning er at skrive ham med nogle ekstra inputs!
|
|
Thea Drummond
Box-navn | Conflux |
Alder | Syvogtyve |
Stilling | Hovedassistent |
|
Post by Thea Drummond on Nov 11, 2014 20:25:22 GMT 1
Eyyy gurl. Jeg har, lissom, tænkt enormt længe over det, men kunne godt finde på at skrive en kammerat til Oliver. Måske typen der altid har, og måske altid vil, rode dem ind i problemer for så - oftest - at rode dem ud igen. Tænker at de kunne godt være slyngvenner (er der noget der hedder det?). Han er måske typen der lidt savner sine Hogwartsdage; mildt tilfælde af Peter Pan syndrom. Men nok om mig, hvad tænker du?
|
|
Oliver Howe
Box-navn | taut |
Alder | Fireogtyve |
|
Post by Oliver Howe on Nov 11, 2014 20:32:37 GMT 1
Jeg tænker 'nice'. Hele den der virksomhed ligger som sådan på Olivers skuldre (lige indtil den bliver flyttet over på brorens skuldre), og selvom han har et ben i en drømmeverden, så skal der nok lidt mere til, for at han oprigtigt skal klare sit job dårligt. Studievenner fra Hogwarts-tiden? Egentlig hælder jeg mest til Gryffindor, og han er helt sikkert ikke kommet ned på jorden efter han satte sig på en kost for første gang. Så måske har de også quidditch til fælles, hvis ikke i udøvning så helt sikkert som interesse.
|
|
Thea Drummond
Box-navn | Conflux |
Alder | Syvogtyve |
Stilling | Hovedassistent |
|
Post by Thea Drummond on Nov 11, 2014 20:37:01 GMT 1
Jeg tror ikke Lucas/Brian/Patrick/Anders (eksperimenterer lidt) har SPILLET Quidditch, men han kunne godt være en stor fan. Måske den slags fan der ved virkelig meget om det og forstår komplicerede koncepter og kender statistikker når det kommer til quidditch, men klarede sig ellers ikke særlig godt i skolen. Jeg tror helt klart at han ville ønske at han kunne, men han bliver utilpas ved højderne så han lever måske lidt igennem Oliver på det punkt. Han vil gerne være.. manager for et Quidditch hold eller noget.
|
|
Oliver Howe
Box-navn | taut |
Alder | Fireogtyve |
|
Post by Oliver Howe on Nov 11, 2014 20:55:04 GMT 1
Ok, ok. Jeg tror jeg er kommet frem til, at Oliver er Gryffindor, årgang 2103 (24 år). Har de gået på samme kollegie? Måske er det urealistisk at de har hængt sammen SÅ tæt siden skolen, men det er jo en mulighed. Min pointe er bare, at de ikke behøver at have gået på samme kollegium.
|
|
Philippa Blythe
Box-navn | Mer |
Alder | Fireogtyve |
Stilling | Sekretær hos Howes Husremedier |
|
Post by Philippa Blythe on Nov 11, 2014 22:15:43 GMT 1
En evt. sekretær til Mr. Howe er nu ankommet. Lad mig høre!
|
|
Oliver Howe
Box-navn | taut |
Alder | Fireogtyve |
|
Post by Oliver Howe on Nov 11, 2014 22:21:31 GMT 1
Jo, nu skal du høre! Howe-familien har en familie virksomhed kaldet Howes Husremedier. De holder til i Hovedgaden i Hogsmeade og sælger - ja, husremedier i form af medicin der ikke kræver 'recept'. Tænk dig et magisk apotek med en masse opkvikker-tonics og lakridsrødder der får dine tænder til at skinne. Lige nu er Olivers far, Reginald (trooor jeg han hedder), chefen, men idet Ollie er ældst står han næst i køen. Så han er i oplæring. Hvorom alt er, så har de et kontor ovenover butikken, hvor de uomstvisteligt har brug for en sekretær. Olivers lillebror sidder nok med noget af det, men hvis de har en reel sekretær ville han nok bare følge ham/hende i hælene lidt a la praktik. jeg har slet ikke nogle krav til stillingen
|
|
|
Post by Beatrice Sinclair Ivory on Nov 12, 2014 0:01:34 GMT 1
Oliver Howe - Jeg ved ikke helt, hvad jeg vil, men jeg ved, jeg vil! Selv håber jeg på bare en smule jordforbindelse til min flyvske Quidditch-spiller, og som jeg læser det, kan Mr. Howe muligvis hjælpe med det - med en eventuel fælles interesse i for flyvning? Hun er godt nok - hvad? 5 årgange under ham, så de har desværre lige akkurat misset Quidditch på samme hold. Men de der opkvikker-tonics har hun nok haft et ok forbrug af, så de kan eventuelt have mødtes der? Ideer?
|
|
Philippa Blythe
Box-navn | Mer |
Alder | Fireogtyve |
|
Post by Philippa Blythe on Nov 12, 2014 16:12:56 GMT 1
Det lyder faktisk ganske fint. Nu er Pippa stadig i støbeskeen, men jeg har et billede af at hun drømmer om at åbne sin egen bogbutik (måske endda selv at skrive), men for at det kan ske skal der jo skrabes lidt sammen til pengepungen, og der tænker jeg at et job som sekretær er et glimrende job for en som hende - og at hun har en mor som er eliksirmester skader jo ikke at det er hos netop Howes Husremedier at hun ender. . . Jeg kan se at Oliver også er 24, og at de altså er jævnaldrende, men vi kan jo evt. plotte videre, når vi begge har fået mere styr på vores karakterer.
|
|
Oliver Howe
Box-navn | taut |
Alder | Fireogtyve |
|
Post by Oliver Howe on Nov 12, 2014 18:47:10 GMT 1
Beatrice Sinclair Ivory De kunne snildt have mødt hinanden i butikken. Nu står Oliver som sådan ikke i den, men han er jo med til at overvåge den med farmand og sørge for, at alt går, som det skal. I første omgang har han nok genkendt hende som en fra Ballycastle Bata, men lidt småsnak har nok ledt dem ind på deres fælles uddannelse. Måske har han inviteret hende ud på en drink? På et respektabelt tidspunkt i døgnet, selvfølgelig, men helt professionel er han ikke Philippa Blythe Glimrende, jeg har jo læst karakterarket, og hun er smadderfin. De har jo gået på årgang sammen så har uden tvivl kendt til hinanden, så det har nok været rimelig specielt for Ollie at hun pludselig er hans underordnede. Reelt kan han nok slet ikke finde ud af det og betragter hende mere som en ven. Derudover har de jo også det til fælles, at de gerne vil noget andet (selvom han ikke har regnet ud, hvad det er endnu!), så hun vil sikkert være god indflydelse Jeg kalder for sådan en 'på kontoret mens Mr. Howe står til møde med nogen i kaminen mens Oliver er ligeglad og snakker med Philippa'-tråd! Thea Drummond Hvor er min broski??
|
|
Philippa Blythe
Box-navn | Mer |
Alder | Fireogtyve |
|
Post by Philippa Blythe on Nov 12, 2014 18:51:18 GMT 1
Jeg er frisk på det hele. Tråden kan ikke komme hurtigt nok! Nu mangler de begge lige at blive godkendt, men ville du evt. være frisk på at oprette en tråd? Kunne du lokkes til det? For jeg kunne nok godt, men vil gerne vil have en 'føler' af stedet, hvis du forstår? 8'D
|
|
|
Post by Beatrice Sinclair Ivory on Nov 12, 2014 18:56:44 GMT 1
Oliver Howe - det kunne sagtens funke! Bea ville aldrig sige nej tak til en drink fra sådan en godte! Men lad os da prøve dem af, se om Bea kan træde i sin mors flirtende sko. Hun ville nok heller ikke kunne modstå fristelsen i at skrue ned for professionalismen i hans selskab.
|
|
|
Post by Cara Banes Felton on Nov 13, 2014 18:46:39 GMT 1
Oliver & Cara:
Umiddelbart virker Cara som Olivers diametrale modsætning: en uansvarlig, drillesyg ung dame, der ikke har har mange bekymringer i livet. Blot dette ville være interessant at se i aktion. Når det er sagt, er Oliver et år ældre end Cara, og de må derfor have brugt en del år på Hogwarts sammen. Som ældre, handsome elev er Oliver nok blevet spottet af Cara, men om det også er gået den anden vej, ved jeg ikke. Et direkte venskab mellem dem har jeg lidt svært ved at forestille mig, men jeg ved ikke om du har nogle idéer? Ellers kan vi jo også bare prøve dem af i en tråd, hvor Cara besøger ham i butikken?
|
|
Oliver Howe
Box-navn | taut |
Alder | Fireogtyve |
|
Post by Oliver Howe on Nov 14, 2014 17:28:33 GMT 1
Cara Banes Felton Det lyder nu tvært imod, som om de har rigtig meget til fælles Selvom Oliver lystrer sin familie, når det kommer til familie-virksomheden, så bliver han tit og ofte afsporet af sine dagdrømme og ikke mindst venner. Han er et meget impulsivt menneske, så længe det ikke handler om at svigte folk. Med hensyn til alderen, så har det ikke været noget problem for Howl; han er meget åben for venskaber, og var det i endnu højere grad i skoletiden. Han skulle lige ud af skallen, men på 3. år begyndte han endelig at opføre sig lidt mere 'normalt'. De behøver ikke at have være meget tætte venner, men hvis Cara er så drillesyg, som du siger, så er de garanteret stødt på hinanden op til flere gange. Måske har han endda taget en anden i forsvar, hvis Cara har drillet lidt for meget Hvilken butik arbejder hun i?
|
|
|
Post by Cara Banes Felton on Nov 14, 2014 18:11:20 GMT 1
Impulsiv og afsporet - det er da noget, Cara kan relatere til. Når du siger det på den måde, kan jeg da godt forestille mig et venskab - også ét der startede ved skoletiden. Oliver er nok den slags person Cara har enormt respekt for, og måske endda ser lidt op til. Men det laver nok ikke om på, at hun af og til søger at prøve hans grænser lidt af og 'opspore' hans impulsive side. Hun kan sagtens være den type der siger, 'Har du virkelig tænkt dig at følge planen? Blive udlært i butikken og forblive her resten af dit liv?' Det kunne være fedt hvis Oliver var typen, der prøvede at passe lidt på Cara, hvis han ved hvor uansvarlig og naiv hun er.
|
|