|
Post by Marjorie Mason on May 20, 2013 16:13:33 GMT 1
W I T H - E L I O T - P A L M E R --- W E A R I N G - T H I S
Solen skinnede over den lille landsby og dagen var smuk. Næsten lige så smuk – det følte hun sig i hvert fald nogenlunde sikker på – var Marjorie i sine flagrende gevanter. Hun lukkede øjnene kortvarigt, imens hun ventede på at Eliot kom tilbage med deres drikkevarer. Der var endnu lidt tid til at både hun og han fyldte sytten. Derfor var der endnu lukket for muligheden for at drikke alkoholiske varer, men det var nu heller ikke nødvendigt for at nyde noget koldt på ”De tre koste”. Det eneste hun havde brug for var godt selskab og den jævnaldrende klassekammerat var netop det.
Med et smil, fik hun trommet lidt i bordet og set hen på nabobordet, hvor der sad en lille flok tredjeårselever og sludrede. De havde ingen særlig interesse for hende og hun gik hurtigt tilbage til at betragte indgangen til værtshuset, hvor hun forventede at hendes ven snart ville dukke op fra. Præcis hvorfor han havde spurgt hende om at følges til Hogsmeade – og ikke nogen af de andre – havde hun ikke helt forstået. Hun havde dog en aftale med en mindre flok senere, som hun ige skulle huske at spørge om han ville med til.
|
|
|
Post by Eliot Palmer on May 20, 2013 20:18:02 GMT 1
TAG - JORIE | OUTFIT - HERE Det tog lang tid inde ved baren, da der var fyldt med tørstige hogwarts elever der stod og ventede på at det blev deres tur. Det tog derfor noget tid før Eliot kom ud til sin veninde, som han så nervøst havde inviteret med, men han havde nu betalt for deres drikkevarer og bar dem nu med, så helt mislykket var det trods alt ikke. Et kæmpe smil bredte sig på hans læber da han fik øje på hende siddende i solen og han var hurtigt henne ved bordet hun sad ved og placerede deres drikkevarer på bordet.
"Hej smukke sylfide her kommer din tjener med din nektar." Et drillende smil viste sig på hans læber og han blinkede venskabeligt til hende. Derefter satte han sig ned på bænken ved siden af hende og løftede sit glas med kirsebærsaft op til læberne mens han lod den kølige væske løbe ned i sin hals. "Ah! Forfriskende!" Kommenterede han med et smil og tog sin taske op, som han tømte for at se på alt det han havde været ude og købe. En hel slikpose dukkede op og derefter også en ny hat som han smilende satte på hovedet.
|
|
|
Post by Marjorie Mason on May 20, 2013 21:32:48 GMT 1
Marjories læber skiltes i et endnu mere overbevisende smil, da først Eliot dukkede frem i døren med deres to glas. Hun tog imod sit eget med et ”tak,” der tydeligvis var ægte. Det så da også ganske godt ud, det han i sidste ende havde valgt, uden andre ledetråde end 'et eller andet koldt og sødt'.
En munter lyd forlod hende over hans ordvalg og hun rystede lidt på hovedet, uden at kommentere det. I stedet nøjedes hun med selv at tage en tår, løftede glasset anerkendende og satte det fra sig med en tilfreds mine.
Hun betragtede hans gennemrodning af tasken og skævede til nabobordet igen, da tredjeårseleverne tydeligvis fandt det ganske interessant. ”Forresten, så har jeg lavet en aftale med Rhiannon og Julian og et par andre her om en halv times tid. Vi skal hen i boghandlen – der kommer en eller anden forfatter de er vilde med og signerer. Vil du med?”
Hun tog endnu en tår af glasset og vippede lidt med fødderne, imens hun betragtede Eliot. Det var ganske hyggeligt, hvis man spurgte hende.
|
|
|
Post by Eliot Palmer on May 21, 2013 18:07:54 GMT 1
Eliot var godt klar over at hun ikke tog hans komplimenter særlig seriøst, men i virkeligheden mente han alle de ord han havde sagt, men var som altid ikke i stand til at sige dem så hun vidste han mente det. Han smilede skævt til hende og satte sig, drak lidt af sin kirsebærsaft og betragtede de forbipasserende et øjeblik indtil hun forsatte samtalen.
"En eller anden forfatter? Lyder interessant.. Tror du han eller hun vil tage et billede med os? Så kan vi bruge flere dage med at blære os med det." Hans tone i stemmen var drillende, han mente det ikke helt seriøst, men der skete ikke så meget spændende i øjeblikket så han ville skubbe stemningen lidt op. "Forresten holder jeg fest i sommerferien - mine forældre har givet mig lov - de er helt med på at bruge masser af penge på at holde fest for os.. Og nej jeg køber da ikke den dyreste champagne ind.. Selvom min mor nok ville være pinligt berørt over at det ikke er vanvittig dyrt." Fortalte han og tog endnu en tår af sin saftevand, hvorefter han skævede mod hende med et mindre smil. Hans forældre elskede at få lov til at blære sig med deres mængde af penge og det gik også tit ud over Eliots venner, som sjældent havde noget imod det.
|
|
|
Post by Marjorie Mason on May 23, 2013 17:13:16 GMT 1
Marjorie smilede skævt og trak på skuldrene. Hun tog sig en tår endnu af den søde drikkelse, betragtede Eliot og kneb øjnene den mindste smule sammen. Hendes overvejelser omkring et svar, blev dog hurtigt dømt ligegyldige, da han fortsatte med sine sommerferieplaner.
Begge hendes øjenbryn røg op og hendes tænder blev kortvatigt synlige, før et muntert fnys forlod hende. ”Du behøver ikke købe champagne overhovedet. Ren vodka og et par tønder juice skulle kunne gøre det.” Hendes blik spillede drillende, imens hun vippede glasset lidt rundt på bordet. ”Men det lyder godt. Hvis du holder festen, så kommer jeg helt sikkert.”
Hun drak igen, skævede imod nabobordet og smilede underholdt over deres dårligt skjulte interesse. ”Hvem inviterer du med?”
|
|
|
Post by Eliot Palmer on May 24, 2013 8:26:23 GMT 1
Eliot så spørgende på hende da hun fnøs, men det ændrede sig til et bredt smil da han hørte hendes bemærkning. "Dejligt - det ville ikke være det samme uden dig.." Han benyttede også selv det stille øjeblik til at tage en tår af sin saft og smilede endnu en gang til hende da hun spurgte hvem han inviterede.
"Alle der vil med - vi har jo plads nok. Tror det bliver udenfor. Så håber jeg bare solen skinner." Sagde han og trak derefter på skuldrene. "Mine forældre ville ikke kunne se sig selv i øjnene hvis ikke der blev serveret champagne." Bemærkede han med et halvkvalt smil og rystede på hovedet.
"Har du det ellers godt?" Spurgte han og lænede sig lidt frem mod hende, med et spekulerende blik. "Du ved vel at du kan sige alt til mig, jeg lover dig jo altid at skride hvis du bliver lidt for mærkeligt." Bemærkede han med en sarkastisk tone i stemmen og smilede til hende med et glimt i øjet. [/blockquote]
|
|
|
Post by Marjorie Mason on May 24, 2013 19:19:12 GMT 1
Et klædeligt smil hvilede på Majories læber og hun løftede sin ene hånd, for at stryge en glat, lys hårtot om bag øret. Hun var aldrig i tvivl om at Eliot mente hvad han sagde – altså ud over når han lavede sjov med hende.
Alligevel formede en lille rynke sig på hendes næse og hun kneb øjnene en smule sammen, imens hun så tænksomt på ham. ”Ja, ja jeg har det godt. Rigtig fint,” svarede hun ham, tydeligvis distraheret.
”Men mener du at alle helt ned til første årgang bliver inviteret med? Er det ikke lige risikabelt nok, eller hvad? Hele Hogwarts, El?” Hun så tvivlende på ham, undlod at skæve over imod nabobordet denne gang og nøjedes med at fugte sine læber.
|
|
|
Post by Eliot Palmer on May 26, 2013 10:27:11 GMT 1
Eliot var glad for at hun havde det godt, selvom han godt kunne mærke at hun ikke havde været synderligt interesseret i at svare på hans ellers meget dybfølte spørgsmål. Han smilede bare for sig selv, tog en slurk af kirsebærsaften og slikkede sine læber bagefter.
"Førsteårselever? Ej okay, det tror jeg ikke. De får ingen officielt invitation.. Og jeg regner heller ikke med at de dukker op. Andenårselever nok heller ikke.. Tredjeårs er vist heller ikke så smart.. Fjerdeårs.. Hmm.. Ja det går. Fjerdeårs bliver grænsen, hvis de må for deres forældre selvfølgelig.. Men bortset fra det inviterer jeg alle!" Han lød meget besluttet på at udføre denne plan. Hans mål var at inviterer de tarvelige riddlers også, han var dog ret sikker på at de ikke ville komme, men i så fald havde han været den storsindede og det havde han det bedst med. Smålighed lå ikke til ham og han havde aldrig brudt sig om kun at invitere en mindre flok. At det i virkeligheden ikke var så smart var noget han ikke havde tænkt sig skulle ødelægge hans beslutning.
|
|
|
Post by Marjorie Mason on May 28, 2013 17:22:12 GMT 1
Marjorie smilede drillende til Eliot, som han begyndte sine overvejelser. Det voksede langsomt, før hun til sidst grinede og rystede lidt på hovedet. Hun nikkede sigende i retning af bordet med tredjeårselever, der pludselig så dybt uinteresserede ud. ”Det lyder smart nok,” svarede hun reelt, før hun tog en tår af sit glas. Der var ingen tvivl om at den lille forsamling, som ikke ville blive inviterede, ikke var særlig enige.
”Bliver der et tema for festen, eller er det bare 'kom som du er'? Med champagne, så må det næsten være pænt tøj. Kjoler og skjorter?” Hun klemte både læber og øjne lidt sammen og så tænksom ud. Der var få ting Marjorie fandt større, simpel fornøjelse i, end at vælge det helt rigtige tøj til en lejlighed og alle, som kendte hende, vidste netop det. ”Du kunne lave 'kollegietema',” foreslog hun ivrigt. ”Kom i noget, der symboliserer dit kollegium for dig. Ikke nødvendigvis farve – fordi du ved, nogen er ikke særlig flotte i gul og så ville det jo være synd for dem, hvis de var tvunget til det, bare fordi de er på Hufflepuff. Men kunne det ikke være lidt sjovt?”
|
|
|
Post by Eliot Palmer on May 28, 2013 21:07:48 GMT 1
Eliot tænkte over hendes spørgsmål med en koncentreret mine og pressede læberne mod hinanden. Han var ikke helt sikker på om der skulle være tema eller ej, men det behøvede han selvfølgelig ikke beslutte nu. I stedet for lyttede han til venindens ide og hævede øjenbrynene i en overvejende mine, mens han nikkede let.
"Så kommer jeg som en bog.. " Bemærkede han med et skævt smil og forsatte derefter: "Et tema kunne være sjovt ja.. Kollegietema.. Ja, det er også en mulighed.. Det må jeg lige tænke over.. Og det behøver ikke være noget fint.. Min storebror holdt fest med champagne og folk mødte op i jeans.. måske en pæn trøje.. men ikke sådan vildt overvældende.. Ellers skulle det være sådan 1920 stil.. ala slikhår og seje hatte.." Foreslog han og smilede bredt til hende. Eliot tænkte allerede over hvad han havde af tøj der kunne bruges til begge temaer, men var helt klar på at rende ud og finde nye klæder.
|
|
|
Post by Marjorie Mason on Jun 2, 2013 18:29:47 GMT 1
Marjorie smilede og nikkede, tydeligt opmuntrende idéen om at dukke op som bog, selvom det ikke ville blive hendes eget valg. Hun holdt så ganske meget af udklædning, at hun umuligt kunne have noget at protestere over.
Hendes mine forblev halvmunter og hun kneb de svagt spillende øjne lidt sammen. ”Tænker du flapper-stil, fjer, blondehandsker, perlehatte og blomsterbesatte hårbånd?”
Hun lænede sig lidt ind over bordet, men gav alligevel ikke Eliot tid til at svare med det samme. ”For det er vildt, vildt flot, ikke? Men jeg tror måske ikke helt folk kan overkomme det tema så nemt. Du ved. Det... Det er lidt mere krævende end jeans og t-shirt i hvert fald.”
|
|
|
Post by Eliot Palmer on Jun 4, 2013 17:44:49 GMT 1
Eliot smilede tilfreds da hun opremsede de ting han netop havde tænkt på og drak en tår af sin kirsebærsaft. Han lyttede til hendes ord og rynkede øjenbrynene let. "Måske - måske ikke noget tema så - men det skal stadig blive sjovt. Jeg tænker The Smashing Dazzling Ghosts skal spille.. det ville være fantastisk!" Fortalte han og blottede tænderne i et bredt smil.
Derefter satte han glasset tilbage på bordet og lænede sig tilbage, mens han placerede sine hænder på maven og lukkede øjnene for at nyde solens stråler. Han glædede sig til at begynde at invitere folk og fortælle dem om sommerfesten. Dog håbede han også han kunne finde mod til at fortælle Jorie hvordan han havde det med hende, selvom han ikke engang selv var helt sikker på sine følelser for hende endnu.
CLOSED
|
|