|
Post by Emrys Cadwallader on Oct 6, 2011 20:28:11 GMT 1
Collected chronicles of creativity
[/b][/size] - Emrys Cadwallader er politiker, pragmatiker og idealist til det alleryderste. Fuldblodsslange af den gamle Llewellyn-slægt, og har et ambivalent forhold til sit kollegiums negative magihistorie. Hvis en situation kan vendes til hans eget formål, er han ikke sen til at gøre det. Han er handlekraftig, men observerer inden han handler og tænker før han taler. Han drømmer om at sætte spor i verden – og han er gået ind i politik med målet om at skabe en glorværdig fremtid for alle retfærdige magikere. Han har haft øjne på lederskabet siden han startede, og efter sur tjenstvillighed og påpasselig adfærd er han nu blevet leder af Hallows. Og når han først har øjnene på et mål, fjerner han dem ikke igen. Det kan give ham en ensporet væremåde i andres øjne, men han har som så mange andre også menneskelige sider. Foruden at han er velovervejet, er retorisk svær at slå af pinden og har manererne på rette sted, er han kendt for at snakke som et andet vandfald – og det er ligegyldigt om hvorvidt folk lytter eller ej. Han er ambitiøs og målrettet, og mener at man skal eliminere alle eventuelle forhindringer, inden de kommer i vejen for en. Det er derfor at han engagerer sig så meget i studierne, da et godt gennemsnit kan åbne alle døre. Men skal man eliminere forhindringer, handler det om at tænke det igennem først. Fjender er irriterende, men det ville være dumt at slå dem ihjel; det vil være hans fjender der ler sidst, når han skal sidde 13 år i Azkaban og karrieren ryger i vasken for den korte fornøjelse. Hans kæpheste foruden hans politik er historiebøger, historiske litterære værker, mugglerskak (det giver en følelsen af magt, når man rykker brikkerne selv!), mysticisme, vennerne og veninderne, og hatte! Hatte, hatte, hatte! Han elsker de gamle børe såvel som de nye smarte hatte, men holder det for sig selv. Ligesom han heller ikke praler med at han faktisk er fascineret af Spådom og tanken om højere magter. Den orangehårede karotte er slet ikke så farlig som han lyder her – faktisk er han ganske tilnærmelig, når først man lige får sat ørepropper i ørerne eller lærer ham at kende. =) Det er hans sidste år på skolen, så du kan stadig nå slutspurten, hvis du skulle have idéer til at lege med karotten. Vi søger som tingene står politiske allierede og fjender, der er villige til at sparke liv i sagerne – sige deres mening, hjælpe til, gøre livet surt for lederen.. alt hvad I kunne tænke jer til. Men! Skulle det ikke være politik du har i tankerne, så er der bestemt også andet vi mangler. =) Han mangler i særdeleshed en tæt veninde og en fortrolig ven – han har dog en blodsbroder der er gået ud af skolen, så det bliver udelukkende på vennefod. Det må gerne være en der har kendt ham igennem længere tid. Og hvad der ellers måtte være af geniale idéer, små bekendtskaber og andet til ham er meget velkomne – fyr løs og få lidt karottefarve ind i dit spil! - Snart på vej! - James er skolens evigt distræte og sværmeriske astronomiunderviser. Han går livet i møde med en uforlignelig livsglæde om dagen, og han er en sand kedel af højt humør og opmuntrende intellektuelle sætninger. Om aftenen sidder han alene og studerer stjernerne eller læser børnebøger (de er så vidunderligt ukomplicerede) i skæret fra et stearinlys. Et par ord der karakteriserer ham er godhjertet, eftertænksom, apatisk, intellektuel og hyggeelskende. Han er en mugglerfødt troldmand, der er så betaget af sine egne magiske evner, at han mener at magien skal bruge til at udrette fantastiske ting ud over det sædvanlige. Han er mødt med blandede følelser på skolen hos eleverne: nogen mener at han er en utrolig fascinerende lærer, og andre mener at han er en lille muggler uden nogen autoritet. Han behandler dog alle sine elever med den samme respekt og muntre høflighed, uanset hvad de måtte synes om ham. Han er en af de få lærere, der sætter viljen til at lære ligeså højt som evner, og han ser noget godt i alle uden at kigge længe efter det. Der er intet der giver ham mere glæde end at belære sine elever om sine elskede stjerner, og når han gør det, er der ingen ende på hans entusiasme og venlighed overfor eleverne. Der er ingen tvivl om at han er dygtig – og der findes kun få, der ved ligeså meget som nattehimlen som James. Han har viet sit liv til studiet af små himmellegemer og det univers de bebor i mange år, og kunne ikke drømme om andet. Til trods for hans beskedne fysiske udstråling (han er 1,63 høj, er uden nogen som helst sportslig formåen og evigt iklædt sutsko) har han et stort hjerte, og han vil altid gøre sit bedste for at hjælpe en elev der har brug for det – og så lige en tand mere også. Selvom han kun har undervist i et enkelt år på skolen, var det den slags egenskaber der gav ham stillingen som Overhoved for ravnene i år – og han vil gøre sit bedste for at vise at valget har været rigtigt, selvom det var atypisk. Bag munterheden og verdensfjernheden hviler der dog en sorgfuld erkendelse, han bærer alene i allerdybeste hemmelighed; erkendelsen af at han nærer følelser for mænd. Følelser han ikke tør udleve af frygt for hvad andre måtte tænke om ham. Hans hemmelighed har gjort at han aldrig nogensinde har oplevet at blive kysset, endsige at få kærlighedens magi gengældt i stedet for kun at opleve sine egen skjulte forelskelser. James søger alle slags bekendtskaber, store som små, fra kolleger som elever. Kort sagt: alt der kan give lidt spil – hvor lidt der så måtte være i det. Han er en hyggespreder og lever og ånder hos mig for at sprede den her glæde i trådene. Han kan indgå i sin autoritet som lærer i tråde, han kan have en hjælpende samtale med en ravn, eller han kan hjælpe med nogle lektier i Astronomi udenfor skoletid; det kommer helt an på hvad der passer ind i dit spil. =) Jeg er generelt meget åben med ham, da han endnu ikke er blomstret helt op til sit nye liv herinde, og jeg ville gerne se ham i spil til uforpligtende hyggestunder eller småplots. Skriv jeres idéer og I skal få svar. [/blockquote][/justify]
|
|
Skye Hayes-Jenkins
6. ?rgang & Angriber
There cannot be a crisis next week. My schedule is already full
|
Post by Skye Hayes-Jenkins on Oct 8, 2011 16:32:23 GMT 1
Emrys &SkyeF?r det f?rste.. Jeg er den f?rste der skrive i denne her plottr?d, wuhuuu! S? til det alvorlige. Min lille Skye her er jo politiker, og g?r nok n?rmest ind for ligestilling p? alle t?nkelige punkter. Hun er et at de mest ?benlyse medlemmer af Hallows, og det er n?sten ikke til at lukke munden p? hende til m?derne. Hun siger altid sin mening uden noget omsv?b, er er bestemt ikke kendt for sine retoriske evner. Hun har ?nsket at m?ve sig ind p? en lederpost i Hallows, men det er ikke min tanke at det skal lykkes for hende. T?sen kan jo ikke altid vinde, og desuden bliver politiske ledere jo n?dt til at t?nke x) N? men, eftersom Skye er helt umulig at komme udenom n?r man er leder (og n?steleder) i hende gruppe, bliver Emrys jo n?dt til at have et forhold til hende (muhahaha!). Jeg har som udgangspunkt besluttet at Skye kan lide alle mennesker, s? jeg vil derfor lade sig fort?lle om, om Emrys synes hun er lige s? irriterende som den flue der summer i dit ?re n?r du vil sove, eller bare totalt adorable... Du kan se lidt mere p? hende herDesuden burde hun nok ogs? have et plot med Collin, eftersom de minimum spiller quidditch sammen, men det m? blive efter jeg f?r taget mig sammen til at l?se hans profil *smirk* Jeg er også åben for plots med din hyggelige lærer, men det er igen en profil jeg lige skal have læst ordentligt igennem, før jeg foreslår en helt masse.
|
|
|
Post by Emrys Cadwallader on Oct 9, 2011 12:55:54 GMT 1
På det professionelle plan ser Emrys nok i hvert fald Skye som et nyttigt redskab for hans virke, og der er ingen tvivl om at hun bliver budt velkommen hver eneste gang til møderne. Officielt fordi hun er en allieret, uofficielt på Emrys’ dagsorden fordi hun indirekte ordner det beskidte arbejde i form af ubehagelighederne for ham. Hun får luftet de mere ubehagelige sider af politikken på en meget bramfri måde og undlader at sætte lederen direkte for skud, når hun kun er et menigt medlem. Han vil gerne have rene hænder, den lille karotte. Det kan være en grund Emrys kunne have til ikke at se hende som næsteleder i stedet for den ret tjenstvillige NPC jeg har lavet til formålet; han vil ikke forbindes direkte med de mere kantede udtalelser hun kan komme med, selvom hun faktisk ville være en ret magtfuld næstkommanderende i kraft af hendes forældres politiske baggrund. Den ved Emrys naturligvis alt om. Og så er hun nok også lidt svær at gøre stueren i de argumenter. =) Hun ordner fodarbejdet for ham, og er et af de få medlemmer, der ikke lader sig holde tilbage og sidder tavs ved bordet. Når hun engagerer sig sådan, har hun allerede sørget for at hun bliver inddraget i en helt masse praktisk arbejde hos lederen og næstelederen. Skulle der komme et problem med de udtalelser hun laver, vil Emrys redde hende med formål ikke at få gruppens og hendes eget image plettet, men han vil til hver en tid tage afstand til den måde hun formulerer tingene på, hvis hun ikke gør det til gode argumenter med sikker grund og hun skal ikke vide sig for sikker på at blive støttet i de allerærligste argumenter. Det hun faktisk siger af politiske mærkesager er han helt enig i. =) Så om end hun ikke er den store strategretoriker, så er hun ihærdig, hun er ikke en mytterist og ellers også ganske nyttig til ens egne formål. Hun vil nok blive brugt som igangsætter og praktisk udøver, hvis I kunne være interesserede, ellers kan hun også bare få lov til at brage løs. Hvis der er noget lidt farligt politisk stof der skal ud, kommer Emrys nok listende hen med det til hende. Selvom han som slange prøver at sløre det, kan det måske være interessant for jer at se om hun mistænker hendes ”funktion” som bombeattrap i gruppen på et tidspunkt? Rent personligt synes han nok at hun ikke tænker alt igennem, men den slags mennesker er jo gode at have ved hånden – og når han ser bort fra sine politiske bagtanker, er hun jo når det kommer til stykket ganske hyggelig. Egentlig synes jeg lidt de skal have et godt forhold til hinanden på det plan der kunne hedde almindelig velvilje mod den anden, da hun garanteret kunne irritere ham lidt med sine anderledes måder at argumentere for sagerne på: og desuden kunne det være sjovt at se hende stædigt slå et eller andet fast på tre linjer, som Emrys derefter bruger fire gange så meget på at erklære sig enig i. Hun kunne drille ham godmodigt nok med at være skolens største sludrechatol og sige at han snakker så pænt og regelrigtigt, men at der ikke rigtig bliver sagt nok. =) Men det kunne jo vende på en tallerken, hvis hun finder ud af hvordan han lidt udnytter hende i gruppen. Emrys vil i hvert fald gøre sit bedste for at holde sig på god fod med hende. =) Vi kan jo lave et kompromis med Collin; siden jeg har læst Skye, kunne jeg gå ind og lægge et svar i din plottråd med ham en af dagene som gengæld for den her. (: James kan du få rigelig lejlighed til at plotte med, hvis du får en lærerkarakter ind på siden. =) - Håber du kunne bruge ovenstående. Feel free til at rette til og beskære.
[/justify]
|
|
Skye Hayes-Jenkins
6. ?rgang & Angriber
|
Post by Skye Hayes-Jenkins on Oct 9, 2011 13:11:38 GMT 1
Emrys &SkyeDu får et lidt kortfattet svar tilbage denne gang, så er du advaret First off; Det er det mest slangsagtige jeg har set Emrys være! Og så til det alvorlige; Emrys skal være mere end velkommen til at udnytte Skye til de beskidte arbejde i gruppen, og drage fordel af hendes manglende omtanke, men hun er bestemt ikke en hjernedød gås og hun kender udemærket det politiske spil, så han skal passe på med ikke at benytte sig for meget af "Skye-løsningen", hvis ikke hun skal vende sig imod ham. Hun kan jo sagtens komme med nogle ret bramfrie, og ikke særligt stuerene, udtalelser om sin leder. Vi må jo se hvor god Emrys er til sin manipulation, men jeg synes også det kunne være lidt interessant hvis han ikke er helt fantastisk til det, så Skye så småt kan begynde at regne ud hvad han bruger hende til.. Alt i alt, synes jeg det du siger lyder fornuftigt, så derfor vil jeg ikke kommentere en helt masse på det.. Du skal være mere end velkommen til at kigge forbi Skye (og Psyches) plottråd med Collin, jeg vil se frem til det
|
|
|
Post by Emrys Cadwallader on Oct 9, 2011 13:35:13 GMT 1
Jeg vil prøve at følge dit eksempel og være mere kortfattet denne gang. Han er jo ikke slange for ingenting – at han fandt på den her idé er dog også noget af det mest direkte snogeagtige han har gjort indtil videre. Ellers har det være at hytte sit eget skind og pragmatisere sig vej til magten. Han kan bestemt ikke være ufejlbarlig med det, selvom han selv tror at han er det – for det første kommer han med statsgaranti til at undervurdere hende, ligeså snart han en gang kan få hende til at tage skraldet; og selvom han da selv siger han aldrig undervurderer nogen, vil han komme til det. Det er for stor en faldgrube til at han lader være og han kommer til at snuble på magtens trappe et par gange – trust me. =) For det andet bliver det nok mere åbenlyst, jo mere sikker han er på at det virker – det kan være at det starter i det små, men at han så pludselig laver et fejltrin og bliver rigtig åbenlys. Magten kunne let stige karotten til hovedet her. =) Og jeg synes det kunne være fedt hvis hun begyndte at indse det i det små, det kunne virkelig give ham en rigtig presset situation hvis Skye begyndte at finde ud af at lederen udnytter sine medlemmer og ikke samarbejder med dem og hun så begynder at hentyde til at hun ved det. Der ville hun skam nok kunne få en ganske alvorlig lille knivspids at rette mod sin leder.. Så ville han godt nok få et problem med at holde sine hænder rene, for den slags vil han overhovedet ikke have kommer ud mellem nogen andre end dem og blakker hans fine rygte. Hvis hun udnyttede det, kunne hun faktisk køre et ret vildt show sidst på året. x) Det ville dog nok komme til at sætte det at de synes om hinanden på en knivsæg.. hvis vi kan leve med at de til sidst nok kommer til ikke at bryde sig om hinanden, så har jeg det fint her.
|
|
Skye Hayes-Jenkins
6. ?rgang & Angriber
|
Post by Skye Hayes-Jenkins on Oct 9, 2011 14:12:34 GMT 1
Emrys &SkyeLaver gerne et vildt show fra Skyes side sidst på året. Lige så snart hun finder ud af at han har udnyttet hende, og bevidst fået hende i problemer, vil hun ikke længere betragte ham som en ven, så uanset hvordan vi vender og drejer den, afslutter de ikke skoleåret på god fod, og så kan de jo lige så godt gå ud med et brag! Men indtil det sker, er de på god fod med hinanden, og så skal hun nok være sød og nøjes med at mobbe Emrys med hans måde at udtrykke sig på, og måske også nogle andre småting. Jeg synes vi skal lukke den her, det ser ud til at den er rimelig godt på plads og vi er forholdsvist enige.
|
|
|
Post by Jessie Taylor Blythe on Oct 12, 2011 20:38:59 GMT 1
Jeg kan på ingen måde overskue tekstblokkene til Karotten eller Professoren, men mener nu også at jeg kender dem godt nok til at kunne springe læsningen over! Nu prøver vi lige det der plotting igen med de nuværende små sole jeg har mig.
Emrys &ALEAPræfekt, Gryffindorelev, stræberagtig og selvopofrende lille dame, der er ganske aktiv inden for Status Quo. Hun ønsker at bygge bro imellem magikerne og begrave alle de der stridigheder omkring blod, som i hendes optik tager opmærksomheden fra alt det, der virkelig betyder noget. Hun har ikke den store fidus til politikere, som hun oftest mener er temmelig fulde af varm luft og ligegyldige floskler. Kong Gulerod lever ret godt op til det billede og jeg forestiller mig ikke at de er perlevenner, selvom hun ikke som sådan er ude på at gøre hans liv surt. Hun er diplomatisk og forholdsvis respektfuld, desuden også journalist på the wiz, men jeg tænker alligevel at en anelse misbilligelse har sneget sig igennem det alt sammen. Muligvis ved at hun er kommet til at lufte en eller anden hypotetisk og generel tanke om at politikere er store gasballoner med voldsomme armbevægelser, men uden særlig meget indhold? Det er ikke Emrys personligt hun har noget imod, men han er immervæk politiker lige ind til benet den lille karrottop... Tanker? (Hvad er det i øvrigt mine piger har med at synes at Emrys er lidt full of himself? xD) THOMASIh! Vi havde en idé til de her to engang, kan jeg huske. Jeg mindes dog ikke hvad. Var det noget med at sætte lidt fut i en reel debat riddlers vs. hallows? Kan du huske det? Jeg vil rigtig gerne have noget mere interessant spil/plot til min lille perle her. Det han har er godt, men der mangler noget mere med dybde, som ikke kun handler om kærlighed. Derudover har de en mindre besættelse af hver deres willie tilfælles, de to. Psyche og Heather. xD Det er brilliant. Især da Psyche og Thomas er riddlere og Emrys og Heather er hhv. Hallow og BD'er. Smukt. SIMONAk ja. Vejleder på Emrys' kollegie, mugglerfødt, hallow... Simon er ikke voldsomt aktiv. Han er dedikeret nok, men mere optaget af sine pligter som vejleder og sine egne aspirationer, end han er af politik. Vil du have et svar i den gamle tråd af Carries med ham? Du kan jo også eventuelt selv bruge det som oplæg til noget lignende, hvis du føler for det... Lån og tag alt hvad du kan bruge helt som du vil og få endelig bare taut/night til at slette det du ikke vil have derinde. The torch has been handed down. JESSIEAk ja. Mit lille frø. Quidditch-spiller, bedste ven med en af Emrys' yngre fætter (Siôn Llewellyn)... Medmindre du har en idé til noget grand, tror jeg vi lader hende være i kassen. - - - - - - Collin &
JESSIE Min hoppebold og kænguru her kunne sagtens se sig selv som værende venner med ham dersens grævlingen - men hun mumlede noget om hvor mange tæv de lige får, når de mødes til deres årlige kamp. Hun er overaktiv, drenget, vældig optimistisk og opfindsom - især når det kommer til brugen af skældsord, som hun er utrolig glad for. Tanker?
- - - - - -
Mowett &ALEASom præfekt er det helt åbenlyst at Alea klarer sig godt i skolen. Ellers var hun aldrig blevet udnævnt til den stilling. Astronomi er desuden et af hendes yndlingsfag og jeg er ganske overbevist om at hun ikke kan andet end at synes godt om den hyggelige professor. Det forekommer mig umuligt andet. Potentialet for noget dramatisk plot ser jeg dog ikke lige særlig klart...? Sådan er det jo gerne med de der lærere. THOMASI Thom har Mowett ingen fan. Riddleren skriger ganske vist ikke op omkring det, man han mener ikke den lille professor har det fjerneste at gøre på skolen og jeg kan godt forestille mig at han i astronomitimerne decideret har valgt at ignorere ham - overhoved for kollegiet eller ej... Faktisk kunne jeg godt tænke mig til et opgør af en eller anden slags, hvis ellers den gode James ville tage konfrontationen. Hvad mener du? Det kunne måske være meget forfriskende med et elev-lærer opgør, hvor eleven ikke powerplayede og var helt cool i situationen for en gangs skyld. En dejlig ikke-kliché tråd? Det yderligere tiltalende i det er at det er et ret ukompliceret og alligevel underholdende plot! SIMONHelt modsat ham der riddleren ovenfor, hvis overhoved er mugglerfødt, sidder mugglerfødte Simon med et overhoved, der er fuldblodsfanatiker. xD Med tiden bliver han nok lettere desperat. Han er jo, som vejleder, temmelig udstillet og aftalen med taut er, at Emanuel forskelsbehandler ham negativt, ganske diskret. Det kunne sgu godt ende med at den bette tvilling brød en anelse sammen og den mest logiske lærer at gå til ville vel egentlig være Mowett... Her taler jeg vel og mærke langt ude i fremtiden! JESSIEDamen her tager intet særlig seriøst... Heller ikke sin astronomi-professor. xD - - - - - -Samlet oversigt med link til profiler og plottråd: HER
|
|
|
Post by Emrys Cadwallader on Oct 24, 2011 0:25:07 GMT 1
Jeg er glad for at du ikke lader dig skræmme væk af tekstblokkene, men bare hopper dem galant over. Så tjener de formålet. Dine idéer er jo så absolut henrivende, og jeg har således indsamlet nogle specialmuser til dig. Nu håber jeg blot at det lever op til din standard (og jeg forsøger at begrænse tekstblokkene) =) Karotten om:
[/b] • Alea: Super idé. I’m in. Han er jo nærmest ærkebilledet på en talende politiker der taler med store ord bare for at tale, og hvis hun har fået nævnt et eller andet helt generelt der måske har stødt hans politiske stolthed lidt, har han nok ikke meget til overs for hende nu. Hun kan have sagt det tilbage på 5., 6. år og han har bare stadig ikke glemt det. Overhovedet. Nages stadig vildt af den der lille generalisering af politikere som sladrechatoller i fint tøj. Han har som sådan ikke noget imod hendes politiske arbejde ovre hos SQ-folket, men han har noget imod hvordan hun ser på ham og kan ikke få billedet ud af hovedet. Han går nok mest og føler sig stødt i stedet for at sige noget igen, imens han tænker at hun da godt nok er illusioneret, tror at hun kan redde verden alene ved at hamre en bro op selv. Hvis de to skulle se hinanden i en tråd, ville Emrys som sagt nok gå rundt og være stødt over den lille sætning. (En kommentar på sidelinjen: dine piger har måske bare fat i noget af det rigtige? ) • Thomas: Jeg stak hovedet forbi min kopi af plottet, og det var kort sagt noget med at Emrys gik og frittede lidt til Thomas’ politiske holdninger og forsøgte at se hvor yderliggående han faktisk er som Riddler, en mild provokatør-rolle og så var det planen at de vist skulle udfordres begge to i nogle politiske diskussioner i alle de farlige yderligheder som kan opstå Riddler og Hallow imellem. Jeg havde ærligt talt glemt alt om det plot, skal jeg indrømme, men det kan sagtens reaktualiseres i en helt ny kageform. Foruden at jeg godt kan lide at de begge to har gang i et par blonde krudttønder, kunne jeg godt tænke mig at vinkle et plot til dem på noget politik, for de to er ikke ligefrem umiddelbare perlevenner og det ville jeg gerne stikke i. Jeg er ikke sikker på om Emrys ville kunne lokke Thom til sig udelukkende for politiske diskussioner, især ikke når Emrys jo officielt er Hallows’ ansigt udadtil. Emrys ville i hvert fald ikke have nogen skrupler med at få det til at fremstå for alle som om Thom er ved at falde ned i oppositionens spind – men din knægt er jo ikke dum. Jeg skal tænke længere end det. Kunne de have haft en distanceret kølighed mod hinanden helt generelt over en eller anden lille uoverensstemmelse, men taget det som gentlemen og så vidt muligt blot undgået hinanden, eller givet et køligt nik med efternavnet som hilsen – måske indtil nu? (: Jeg har muligvis hørt alt for meget Chess her, men nu kom jeg til at sidde og læse hans profil, og så overvejede jeg om man for de to ville kunne skabe noget der lignede et par tvungne træningssessioner i troldmandsskak, ala hvis der eksisterede en troldmandsskakturnering på højde med den for duellerne og de to var røget i samme pulje – og på den måde tvinge dem til at skulle døje modpartens selskab og diskutere (Emrys kan jo slet ikke holde mund.. ikke engang over skak, selvom han synes det er fedt..) Jeg tror ikke at de kommer ud af det som venner. Tværtimod, nærmest. De to går begge to ret meget op i det spil og i politik på hver deres måde – og jeg har det indtryk, at selvom Thom er fåmælt, er han ikke noget man koster rundt med og han er brainy nok til at være en reel trussel mod Emrys. Hvis han går nok op i spillet, kunne han brokke sig over at Emrys blander politik og skak sammen. Det her skakspil tænkte jeg kunne være en oplagt mulighed for dem for uundgåeligt at komme ind på et emne som deres politiske forskelligheder hvor man ikke just bliver venner, men også måske engang for alle afgøre hvem af dem der er den anden overlegen. Og så tænkte jeg at Emrys under de her skaksessioner kunne sidde og vifte lidt med sine idealer for samfundet i en nærmere fremtid, for at se hvor langt Thom vil gå for sine egne fremtidsidealer.. måske kan man give ham muligheder for at modarbejde Emrys på nogle punkter. Emrys snakker som sagt en hel del, og kunne nok godt tale sig over sig fra tid til anden. Det kunne Thom bruge til at spænde ben, blande sig, vise at han ikke er Riddler for ingenting. Det kunne være sjovt at se, hvis Emrys lufter en idé som han tror Thom ikke vil følge, og han så gør det. Har du nogle videre idéer? Sig til hvis den ikke duer.. =) • Simon: Du må meget gerne lade Simon gå ind og udtale sig i den gamle tråd der, selvom han ikke er forkæmper. Som Emrys siger i sin tale, er enhver håndsrækning velkommen, uanset hvor meget eller lidt den hånd vil udrette. Den tråd er skøn, den giver et herligt overblik, og sparer jer fra en irriterende lille PM om jeres politiske troskab her til vinter. =) Emrys har jo travlt med at passe sin egen opfyldte aspiration, og lige umiddelbart har han ikke noget han fabler om herovre. Vi vender tilbage til ham med en anden af herrerne. =) • Jessie:Hm, der er ingen geniale klokker der ringer oppe i hovedet lige nu.. none at all.. vi lader hende blive trygt og godt i kassen. (: Quidditchentusiasten om:• Jessie: Quidditchentusiast et og to! De må lige tage bestik af hinanden en dag. Collin bliver så sjældent luftet, en Puffer i sand forstand. Collin er altid med på løjer og spas, velmenende, enfoldig og evigt og altid som ham der griner og ikke ham hvis jokes man griner af – så Jess vil få godt spillerum til at lufte de opfindsomme farvede ord og hvad hun ellers må lyste. Jeg tænker at Quidditch nok er samtaleemne nummer et lige her, og at de to måske lige er typerne, der har useriøse samtaler imens de sidder og pudser hver deres kost? Han er ikke så forfærdelig kompliceret af sig, men kedelig er han aldrig og han giver bestemt aldrig bare op uden kamp, så måske kunne de to være venner udenfor banen og ”rivaler” på banen. Dog er der nok ikke megen tvivl om at det bliver lille turbo-Jess, der kommer til at køre showet – der er ikke mange shows som Collin kører, hvis ikke lige det handler om at finde på et dumt påfund eller at hans hold så absolut vinder. For de er de sejeste, siger han. Jeg tror de kunne blive fine venner og lave en entusiastalliance, om end min plotgenialitet er begrænset, da jeg stadig ikke helt har sat fingeren på ham. Måske kunne man ordne det sådan, at hans venskab med overenergiske Jess er en af de ting, der eventuelt får ham til at indse at han er megaenfoldig, men hvor han bare trækker på skuldrene og tænker at det der med at skille sig ud, det gør alle andre meget bedre end ham? Det lille stjerneskud om: • Alea: Jeg tror nok det er gensidigt med hvad Mowett her tænker om hende, dygtig og arbejdsom. Men som sagt, de lærere har ikke de store plots med eleverne, så jeg tror bare jeg siger at det er det. Der er ikke lige drama i kog herovre. • Thomas:Jeg vil rigtig gerne have et opgør! =D For den havde jeg lidt håbet der ville komme, med ærkemuggler James på skolen og den generelle attitude der er på skolen.. at den kommer fra en elev og ikke en kollega er endnu mere naiz. At Thom ignorerer sit overhoved er altså dobbelt naiz, og James tager sin autoritet som både lærer og overhoved dybt alvorligt, men som lærer har han nok ikke taget konfrontationen over årene, fordi han er ret immun overfor al det jap omkring mugglernes ret til skolen eller ej når det blot kommer i hans timer, og i astronomitimerne er det knægtens eget valg hvad han gør, han får bare en karakter der spejler sig derefter. Naturligvis har han ikke megen respekt til overs for ham når han ignorerer astronomiens verden. Men nu hvor James er overhoved og har ansvar for alle ravne ligeligt, er det første han gør at stille sig hen foran Thom for en ”snak om tolerance”. Selv lille James kan få nok, og jeg kan godt love at han har tænkt sig at leve fuldkommen op til sin autoritet som Overhoved. Uanset hvor flink han ellers er i timerne. =) Der er jo også andre mugglerprofessorer på skolen og generelt andre mugglere, som han lidt ser det som sit ansvar at få Thom til at udvise respekt overfor. Forestil dig det dejlige billede: lave lille James, der konfronterer Thom (autoritet svinder måske lidt når man er lav?) I like it. Much. Den vil jeg glæde mig meget til at have. =) • Simon:Mowett er såmænd altid åben for uforbeholdent at støtte og hjælpe enhver der har brug for det, hvem end de måtte være, foruden selv at kæmpe med mugglermodstanden, så jeg kan nu godt forstå hvis Simon går op til ham. =) Han skal være velkommen. Når som helst det nu lige passer jer. =) • Jessie:Det er nu intet under at hun ikke kan tage ham seriøst (lidt komisk er han da), og det er helt i orden. Med mange undskyldninger for forsinkelserne og håber alt går i spænd med ovenstående! [/blockquote][/justify]
|
|
|
Post by Jessie Taylor Blythe on Oct 24, 2011 13:57:53 GMT 1
Dem, som jeg ikke selv har nævnt nedenfor igen, er bare all good.
Emrys &
ALEA Genialt! Så politikeren går stadig og er pigefornærmet? xD Det lyder simpelthen perfekt. Jeg skriver det ned herovre og så må vi have os en tråd på et tidspunkt over det tema. Det haster dog ikke, så jeg synes bare vi gemmer det til der er råderum rent plotmæssigt blandt alt det andet guf her på siden. Are you in?
THOMAS Faktisk synes jeg det lyder helt perfekt. Ideen om at de netop har undgået hinanden med høflig distance og bliver tvunget til at tilbringe tid i hinandens selskab over et spil skak... Eller flere. Det er i hvert fald en potentielt sprængfarlig men ganske interessant tråd, der kunne ligge der. At Thom skulle udnytte Emrys' lidt for ivrige plapren løs ved jeg ikke helt med. Han er ingen politiker, mit lille talgeni... Men det ville være interessant at teste dem overfor hinanden med en konkurrence som overskrift. Den ryger også på listen. Modsat Alea og Emrys synes jeg dog gerne det må ske i en nærmere fremtid.
- - - - - -
Collin &
JESSIE ”Min enfoldige mate Collin.” xD Jeg er helt med. Jess gør sig meget i det med drengevenner. Hun er helt ligeglad med, at han måske er lidt uopfindsom etc. hvis bare han er med på sjov, ballade og ikke mindst masser af Quidditch! Hun er såmænd slet ikke så indviklet selv.
- - - - - -
Mowett &THOMAS*gnækker* Det lyder helt som jeg havde tænkt mig. Umiddelbart tænker jeg det ville være logisk om Mowett havde indkaldt Thom til en samtale på sit kontor? Det eliminerer hele hensynet til andre elever... En sådan direkte ordre kan min lille ravn nok trods alt ikke ignorere. Hvad synes i? - - - - - -Samlet oversigt med link til profiler og plottråd: HER
|
|
|
Post by Emrys Cadwallader on Nov 21, 2011 21:17:04 GMT 1
Kære Emse, først og fremmest tak for de mange kreative guldkorn. De har virkelig været gode. Her kommer der så en bekræftelse på alt hvad du har sagt. =)
Karotten om:
[/b] • Alea:Ulig alle mine gængse formuleringslængdenormer vil jeg udtrykke mig i en letforståelig maritim vending: Aye aye, Cap’n! Jeg har selv skrevet det ovenstående ned og betragter det som en deal. Jeg vil glæde mig til at opleve ham stadig naget og stødt over Aleas lille generalisering ude i fremtiden (forestil dig billedet af Emrys, stående med armene over kors, efterfulgt af bemærkningen: ”Jeg er altså stadig ikke et sludrechatol i fine gevandter, stoppet til med tomme argumenter og ligegyldig retorik.” Når der lige kommer et spillemæssigt hulrum, prikker jeg lige til dig (eller du til mig) • Thomas:Hvor er jeg dog glad for at vi er på bølgelængde. Alt det du har sagt får et stort flueben. Jeg er helt bestemt også frisk på at lade der springe gnister mellem de to og tvungent føre dem sammen over et par slag skak. Det er jeg faktisk overbevist om at der kunne komme rigtig meget godt ud af, om end at der nok ikke skal være andre i nærheden.. Mit MU-skema er med forbehold for Halloween-forstyrrelser behageligt tomt, så en nærmere fremtid kan sagtens være nu? Er I for bebyrdede af Halloween til at få skudt de to i gang eller skal jeg ligge en tråd klar ud på sidelinjen til os? =) Quidditchentusiasten om:• Jessie:Sjov, ballade og Jess’ kreative indfald er meget velkomne! Det er kun skønt at Collin har fået sig noget potentielt spil. Han er altså blevet skammeligt gemt væk, hvilket han slet ikke fortjener. Skal I bruge ham den enfoldige grævling til noget, så sig til – han står til rådighed for hende når som helst. Det lille stjerneskud om:• Thomas:*gnider sig fornøjet i håndfladerne* This is pure magic. Jeg glæder mig usigeligt til at indkalde ham til en samtale på kontoret. Det er klart det mest logiske at tage samtalen på kontoret, som du så snedigt siger. Men i al fald tror jeg som du siger det kunne være et originalt frisk pust, og det bliver virkelig fedt at teste Mowetts autoritet på den måde. Nuvel, hvornår tror du at vi skal søsætte den her? Jeg er frisk når som helst du synes det passer ind i spillet og eget skema. =) [/blockquote][/justify]
|
|
|
Post by Jessie Taylor Blythe on Nov 25, 2011 14:41:50 GMT 1
Emrys &ALEAOhoho. Jamen det vil jeg så glæde mig til. ^^ Heldigvis har vi god tid til at få den passet ind. THOMASDet kunne sagtens være nu. Jeg tænker trods alt ikke at jeg kan forvente daglige svar fra jer, så det skulle der nok blive plads til uanset hvad. Det er kvaliteten, der tæller her. Start du endelig en tråd. - - - - - - Collin &
JESSIE Jeg har ikke nogen konkret idé til en tråd sådan lige her og nu, men vi kunne eventuelt se på en tråd til dem efter jul uanset koncept eller mål. Der behøver vel ikke som sådan være noget helt bestemt i tankerne, for at prøve dem af. Eller hvad mener du?
- - - - - -
Mowett &THOMASJamen sådan set er jeg også klar på at tage den tråd med det samme, men måske skulle man vælge enten Mowett/Thom eller Emrys/Thom? Det ved jeg ikke helt hvad du synes om...? - - - - - -Samlet oversigt med link til profiler og plottråd: HER
|
|