|
Post by Anessa Llewellyn Yates on Sept 16, 2012 14:13:33 GMT 1
..some are silly giraffes or insecure frogsbut if one is not careful, those slimy warthogscan ruin it for all the othersTag: Sarah Bones - Outfit: Here Anessa skuttede sig en smule da vinden greb fat i hendes kappe og fik den til at hvirvle omkring hende. Hun gør let og trak den tæt omkring sig. Hun følte sig normalt ikke vanvittigt kuldskær, men med sin beskedne kropsfylde var der alligevel grænser for hvor meget hun kunne stå imod med en bidende efterårsvind. Hun satte farten ned da hun nærmere sig den indrammede quidditchbane, lagde nakken tilbage og skærmede for lyset med den ene hånd blot for at se flere små skikkelser suse rundt i luften. Hun smilede skævt og satte i gang igen, nu sikker på at kunne finde lige den hun søgte nede ved banen.
Hun gik ikke ind på selve banen, men satte kursen direkte mod spiller-bænkene langs palisaderne på jorden. Hun slog sig ned på en vilkårlig bænk og lænede sig tilbage mod det malede træ bag sig, mens hun betragtede de gule og sorte spillere lande en efter en og sætte kursen mod omklædningsrummene.
Efter et sekund begyndte hendes fod at vippe rastløst mod gulvet mens hun igen begyndte at gruble over hvad der var sket aftenen før. Faktisk var det ret umuligt ikke at tænke på det. Den insisterende kildren i mellemgulvet meldte sig igen, ikke at den gjorde hende noget som helst klogere på hvad hun skulle gøre eller mene, men den fik alligevel hendes mundvige til at sitre i et svagt smil som hun kvalte ved at sætte fortænderne mod sin egen underlæbe.
|
|
|
Post by Sarah Bones on Sept 16, 2012 16:14:46 GMT 1
...Tell me, what is it you plan to do with your one wild and precious life?
Angrebet på Gareth Collins havde lagt en dæmper på hele skolen og gjort mere end en enkelt elev agtpågivende og nervøs for at gå alene rundt. Det hverken kunne eller måtte dog betyde, at optagelsesprøverne for Hufflepuffs quidditchhold blev sat i bero og det var netop dem, der var ved at blive afviklet i øjeblikket. Sarah var træt og forpustet efter en lang dags forsøg på at vælge imellem kandidaterne til de to ledige poster, men det fremstod alligevel rimelig klart, hvem der endte som årets nye angriber og basker.
Lige efter at potentialet for at blive slået ned på skolens arealer så ud til at være steget og havde tilføjet en relativt dårlig stemning, som man måtte kæmpe sig igennem, var årets første skoleavis naturligvis udkommet med en temmelig flabet svada om hende selv og hun havde allerede været ved at støde sammen med Rhiannon over både ordlyden og den hemmelige forfatter. Uden at have fået nogen afklaring på spørgsmålet om hvem der havde et horn i siden på hende var hendes eget humør ikke ligefrem i toppen og hun fandt sig selv med en temmelig kort lunte, der flere gange – aldeles uretfærdigt – var gået ud over både nye og gamle spillere. En af de nye havde hun decideret ignoreret, som konsekvens af avisens indhold, og hun havde forsøgt at lade som om hun ikke så hans blikke på hende, hvilket vist nok var lykkedes nogenlunde.
Da klokken endelig slog seks blæste hun højlydt i fløjten, der lød skarpt ud over hele stadion. Flokken af nuværende og potentielle spillere landede og hun sendte dem alle sammen ind i omklædningsrummet med besked om at de bare skulle finde op til skolen alene. Afgørelsen ville først falde senere, selvom den halvvejs var truffet i hendes hoved. For en god ordens skyld havde hun dog stadig tænkt sig at høre hvad resten af holdet synes og især med hensyn til et af navnene ville hun hellere have at de foreslog det end at hun selv gjorde.
Hun så efter sine spillere, som de i samlet flok gik forlod banen, og skulle selv lige til at svinge sig op på kosten igen, da hun fik øje på en enkelt tilskuer, der sad og skuttede sig i kulden. Med let rynket pande gik hun i stedet hen til bænkerækkerne, for at standse foran Anessa med begge bryn hævet og en afventede mine. ”Hvad laver du her?” Hun ville normalt have smilet, rodet op i sin modstanders korte hår eller tvunget hende ind i et mudret kram, men lige nu var hun faktisk stadig en god del irriteret på både hende og Rhiannon og hun fik derfor ikke engang antydningen af en trækning i mundvigene.
Tag: Anessa Yates ~ Outfit:
[/color] [/size] Click
[/center][/blockquote]
|
|
|
Post by Anessa Llewellyn Yates on Sept 16, 2012 18:01:39 GMT 1
..some are silly giraffes or insecure frogsbut if one is not careful, those slimy warthogscan ruin it for all the othersTag: Sarah Bones - Outfit: Here Anessa sad stadig i sine egne tanker på bænken, med den sorte kappe trukket tæt omkring sig selv, mens hun med et halvt øje så på Hufflepuff-spillerne. Hun endte med at konkludere, at Sarah måtte havde gang i udtagelserne og ikke årets første træning som hun havde troet og hendes blik på de udvandrende elever mens hun hilste på nogle stykker med et lille nik. Hun rettede sig lidt op uden slippe grebet om kappens kanter, da hun fandt Sarah med blikket.
Hun smilede helt automatisk mens veninden kom nærmere, men rynkede så brynene lidt, da den anden kom tæt nok på til at hun kunne se hendes ansigt tydeligt. Hendes eget smil blegnede tydeligt over en indledende hilsen hun ikke helt havde forventet og hun så spørgende på Grævlingen ”Venter på dig..” hun rankede sig lidt mere og følte sig pludselig endnu mindre end hun egentligt var, siddende på bænken mens veninden stod op i sin fulde højde ”Var det så svært at vælge?” hun gjorde et lille kast med hovedet i den retning resten af flokken var forsvundet og så afventende på Sarah igen ”Eller er der noget andet galt?”
|
|
|
Post by Sarah Bones on Sept 16, 2012 18:53:09 GMT 1
Sarah havde ingen planer om at lade som om hun var i skide godt humør. Omvendt ville hun gerne give veninden muligheden for at sige undskyld eller forklare sig. Hun plantede den ene hånd i siden, imens den anden stadig holdt om hendes kost.
Da Anessa ikke lod som om hun fortrød det mindste røg begge hendes øjenbryn et kort øjeblik op og hun så temmelig sigende ud, før hun himlede med øjnene. ”Hvad tror du selv, Nessie?” Hun gav ikke den anden tid til at svare, men slap sin egen hofte, for at gestikulere med den frie hånd. ”Det er så meget ikke i orden! Hvem i Voldemorts sure skridtbind er jeres sladderheks og hvordan kan i seriøst godkende den slags?! Hvad tror han nu om mig?! Jeg er ikke en eller anden billig tøjte eller et menneske uden følelser. Hvordan kan i synes det er OK at skrive sådan om jeres veninde?!” Selv kosten var halvvejs røget med i gestikken og hun strammede ubevidst grebet lidt om den, imens hun dirrede af den vrede hun ikke havde kunne lukke ud foran Rhiannon tidligere, da de var omgivet af mennesker.
[/color] [/size] Click
[/center][/blockquote]
|
|
|
Post by Anessa Llewellyn Yates on Sept 16, 2012 21:37:27 GMT 1
..some are silly giraffes or insecure frogsbut if one is not careful, those slimy warthogscan ruin it for all the othersTag: Sarah Bones - Outfit: Here Anessa rynkede panden lidt mere og trak på skuldrene over venindens tydelige fjendtlighed. Hun havde en idé om hvad den skyldtes, men så alligevel ikke. Ikke nok til at hun var sikker, mens hun så lettere forsvarsberedt på Sarah ”Det ved jeg ikke, men jeg er ret sikker på du fortæller mig det.” konstanterede hun tørt og lænede sig lidt tilbage på bænken uden at slippe den anden med blikket.
Hun betragtede hende tavst mens hun rasede videre og modstod fristelsen til at himle med øjnene. Det var bestemt ikke lige hvad hun havde regnet med, eller overhovedet hvorfor hun var kommet herned ”Hvem der samler sladderet bliver anonymt i år. Af åbenlyse grunde.” hun så sigende på Sarah mens hun fortsatte ”Det er langtfra første gang du er blevet nævnt der, men det er første gang du har gjort sådan et stort nummer ud af det.” hun så mindre forsvarsberedt ud, men i stedet tydeligt nysgerrig ”Hvad er der anderledes ved ham Owens der siden der ikke bare kan grines af det ligesom ellers?” hun blev siddende, selvom hun egentligt havde mest lyst til at rejse sig og gå igen ”Rhi han været i det sladder flere gange. Jeg har været der.” hun tav og så afventende op, stadig lettere uforstående over hvorfor der skulle gøres et større nummer ud af at veninden havde kysset på en knægt til sommerfesten.
|
|
|
Post by Sarah Bones on Sept 16, 2012 21:52:59 GMT 1
Sarah var klar til at sige så meget mere, indigneret og temmelig såret som hun var. Det punkterede dog alt sammen sat overfor Anessas spørgsmål og hun stod i et langt øjeblik bare og så perplekst på veninden. Vinden var stadig kølig og hendes tøj var lavet til at bevæge sig i, ikke til at stå stille, men hun mærkede alligevel ikke rigtig kulden. Hendes underlæbe endte fanget mellem hendes fortænder og hun kastede et enkelt blik over i retning af omklædningsrummene, hvor hun vidste de stadig ville være inde, grinende og pjattende som sædvanlig, imens de nye kandidater pakkede lidt spændte sammen.
Da hun så tilbage på ravnen var det med et træk på skuldrene, der ikke engang nærmede sig at være et ordentligt svar. Hun tog en dyb indånding, sukkede og slog lidt ud med den ene hånd. ”Det er bare anderledes. Han er så seriøs og han stiller alle de her krav, som jeg gerne vil leve op til, fordi han... Og så kommer den skide skoleavis med de latterlige beskyldninger og hvad nu hvis han ikke vil have mig alligevel, fordi jeres latterlige ”sladderheks” har idømt mig stemplet som skolens letteste fangst? Jeg har aldrig været sammen med andre end dig. Heller ikke ham! Men hvad nu hvis han tror jeg bare har været over det hele?” Lettere magtesløs slog hun ud med hånden igen og snøftede en enkelt gang ind, selvom hendes øjne kun var svagt fugtige. ”... Jeg kan virkelig godt lide ham, Anessa. Og jeg synes ikke jeres sladderkasse er den mindste smule morsom.”
[/color] [/size] Click
[/center][/blockquote]
|
|
|
Post by Anessa Llewellyn Yates on Sept 17, 2012 1:26:16 GMT 1
..some are silly giraffes or insecure frogsbut if one is not careful, those slimy warthogscan ruin it for all the othersTag: Sarah Bones - Outfit: Here Anessas forsvarsberedte mine glattedes ud og forsvandt da det så ud til Sarah punkterede bare en smule. Hun fulgte kort venindens blik i retning af omklædningsrummene, før hun så tilbage på hende og betragtede hende undersøgende og selv drog en konklusion eller to. Hun forblev tavs mens Sarah begyndte at tale og så alvorligt på hende, selvom det sitrede svagt i hendes mundvige over de indrømmelser der kom med i købet.
Hun rejste sig da veninden tav igen, men nåede ikke at skyde noget ind før endnu en sætning fulgte ”Sarah..” begyndte hun og tænkte kort over hvor sjældent hun rent faktisk brugte hendes fornavn og ikke et eller andet drillende øgenavn ”Hvis ikke han vil det, så var han helt ærligt ikke værd at samle på uanset.” hun smilede svagt og kunne ikke frasige sig et stik af dårlig samvittighed affødt af den meget ukarakteristiske usikkerhed der emmede fra den anden ”Det ved jeg godt og det ved jeg du ikke har.” hun rynkede brynene og tøvede et øjeblik før hun fortsatte ”Jeg skal gladeligt fortælle ham at han er en idiot hvis han tror det.” hun slog ud med armene ”Eller skrive et opslag og smække på opslagstavlen, trække den tilbage og tage den på min kappe.” hun lod armene falde igen og så et langt øjeblik overvejende på veninden ”Undskyld.” hun smilede skævt ”Hvis jeg havde vidst der var mere i det havde jeg selv fjernet det før bladet røg i trykken.” hun kastede et blik mod omklædningsrummene igen ”Jeg er sikker på Rhi er enig.”
|
|
|
Post by Sarah Bones on Sept 17, 2012 20:26:02 GMT 1
Sarah ville have krydset armene beskyttende over brystet, hvis ikke det lige var hun stadig holdt kosten i den ene hånd. Hun brød sig ikke om situationen, selvom hendes vrede var fordampet betragteligt og erstattet med en lige så ubehagelig form for usikkerhed. Venindens forsikringer var dog basalt set ubrugelige og hun nøjedes med at skære ansigt og vende ansigtet væk, uden at finde fortrøsning i den fortrydelse, der lå i Anessas ord. Det var ironisk, fordi det netop var det hun havde været ude efter, men det var blevet overflødiggjort, da hun var blevet tvunget ud i at indrømme hvorfor det generede hende så meget. Næsten, i det mindste. Et lille sted i sit baghoved gjorde det hende en smule mindre irriteret at vide, at ravnen fortrød at hun ikke havde gjort noget for at standse det. Desværre var hun ikke fuldstændig sikker på at det samme gjalt deres fælles veninde, der stod inde i omklædningsrummet lige nu.
En dyb indånding senere rystede den nyudnævnte anfører på hovedet og sukkede tungt. ”Fuck it,” mumlede hun. ”Hvorfor er du her så? Jeg er sikker på at du ikke dukkede op for at få revet hovedet af...” Hun hævede begge øjenbryn følgende den tørre bemærkning og så sigende på Anessa, uden dog ligefrem at trække på smilebåndet.
[/color] [/size] Click
[/center][/blockquote]
|
|
|
Post by Anessa Llewellyn Yates on Sept 18, 2012 11:35:10 GMT 1
..some are silly giraffes or insecure frogsbut if one is not careful, those slimy warthogscan ruin it for all the othersTag: Sarah Bones - Outfit: Here Anessa forblev tavs efter at have undskyldt og betragtede Sarah afventende. Hun tøvede let da emnet blev slået hen, overhovedet ikke overbevist om, at det rent faktisk var lagt på hylden. På samme tid kunne hun ikke lade være at more sig en smule over, at den omtalte knægt tilsyneladende mente det ret alvorligt, nok til at have fået veninden til at overveje tingene nøjere.
Hun rystede på hovedet med en lille munter lyd og et skævt smil ”Nah, det ville være synd at sige, men så vigtigt var det heller ikke. Måske kom jeg for at lure på konkurrencen.” hun skævede mod omklædningsrummene igen ”Du kan sikkert godt nå at fange ham hvis du løber nu?” hun bed momentært ned omkring sin underlæbe og så overvejende på den anden et par sekunder før hun alligevel fortsatte ”Jeg har fundet ud af hvem der sendte de digte der.” hun kneb øjnene lidt sammen og så op på den betydeligt højere veninde og flyttede uroligt lidt på fødderne ”O'Connell.” hun så søgende på sarah for at lure om navnet ringede en klokke ”Vores årgang, oppe fra mit tårn, skriver på Wiz'en.”
|
|
|
Post by Sarah Bones on Sept 18, 2012 16:00:23 GMT 1
Sarah hævede begge øjenbryn lidt, uden at købe Anessas indledende forklaring. Hun skævede over imod omklædningsrummene, men rystede blot tavst på hovedet. Selvom hun godt vidste at det var umuligt at undgå konfrontationen for altid, så havde hun ikke lyst til at stå overfor Aeron og tage stilling til alt det lige nu.
Derimod spidsede hun lidt ører, da veninden afslørede den egentlige grund til at hun var der. Hun nikkede med et opfordrende ”ja?” og så afventende ned på den jævnaldrende blondine. Navnet fik kort en rynke frem på hendes pande, før hun fik sat ansigt på og et instinktivt latterfnys røg ud af hende. Hun slog den frie hånd for munden og så lettere vantro ud. ”Undskyld. Vent. Seriøst – James O'Connell? Langt hår, sort tøj, dyster mine? Han er din lille skabspoet? Det er simpelthen for sjovt...” Hun kom til at fnise igen. ”Undskyld. Har du konfronteret ham?”
[/color] [/size] Click
[/center][/blockquote]
|
|
|
Post by Anessa Llewellyn Yates on Sept 18, 2012 17:23:35 GMT 1
..some are silly giraffes or insecure frogsbut if one is not careful, those slimy warthogscan ruin it for all the othersTag: Sarah Bones - Outfit: Here Anessa så på Sarah med en halvnervøs maske og øjenbrynene et godt stykke oppe i panden, mens hun ventede på en reaktion fra hende. Den indledende morskab var forventet, men hun skar alligevel en grimasse, før hun nikkede med en bekræftende brummen ”Præcis ham..” hun rynkede panden lidt, og kom så alligevel selv til at fnise ”Hold nu kæft. Ikke sjovere end dig og ham der spillemanden, måske..”
Hun sparkede i græsset med den ene fod og nikkede langsomt ”Det, kan man vist godt sige, ja.” hun rømmede sig og så ned et øjeblik for at skjule både et lettere smørret smil og de kinder der føltes en smule varmere end normalt ”Jeg stak en seddel i hånden på ham i går efter Forvandling, med en tid og et sted.” hun skævede op igen mens hun fortsatte ”Og tænkte, at hvis det var ham, så ville han måske dukke op.” hun fnøs over sig selv ”Spørg mig ikke hvor jeg så logikken henne i det.” hun rystede på hovedet og rømmede sig igen.
|
|
|
Post by Sarah Bones on Sept 18, 2012 22:23:54 GMT 1
Sarah fnes lige indtil Anessa nævnte 'spillemanden' hvorefter hun brat holdt op og rynkede på næsen i stedet. Hun skuttede sig lidt og lyttede til resten af fortællingen med hævede øjenbryn. ”Det gør jeg heller ikke,” konkluderede hun tørt. ”Men han dukkede op, kan jeg regne ud. Og du er glad for det.” Hun så sigende på veninden, uden at forvente andet end vage protester.
Antydningen af et smil trak igen i hendes mundvige og hun rullede lidt med skuldrene. ”Fortæl mig hvad der skete og gør det lidt hurtigt. Jeg er ved at fryse til en ispind her og når nu du har franarret mig min lille soloflyvetur, så ved jeg at der er et varmt bad, der kalder på mig.” Hun trippede lidt på stedet og skævede over til omklædningsrummene igen, før hun rettede sin opmærksomhed imod veninden.
For sig selv havde hun konkluderet at flokken måtte være på vej ud på nuværende tidspunkt og helt rigtigt kunne hun få øjeblikke efter se en samling sortklædte Hufflepuffelever på vej over græsset ud af øjenkrogen. Hun så ikke rigtig efter, men fornemmede at antallet stemte overens med det forventede, uden rigtig at tænke bevidst over det.
[/color] [/size] Click
[/center][/blockquote]
|
|
|
Post by Anessa Llewellyn Yates on Sept 19, 2012 22:27:51 GMT 1
..some are silly giraffes or insecure frogsbut if one is not careful, those slimy warthogscan ruin it for all the othersTag: Sarah Bones - Outfit: Here Anessa rømmede sig hurtigt og så væk et øjeblik over det bratte stop i Sarahs fnisen, da hun nævne knægten der havde været samtaleemne indtil for få minutter siden. Så skar hun en lille grimasse og så op igen ”Tak, jeg ville have et seriøst forklaringsproblem.” hun nikkede en enkelt gang og skar så en lille grimasse ”Ja, det er jeg, men..” hun skævede i retning af omklædningsrummene i stedet for at gøre sin egen udredning færdig ”Walk and talk.” opfordrede hun kort og kontant, før hun selv begyndte at gå i den givne retning.
Hun ventede til hun var sikker på Sarah fulgte med før hun fortsatte ”Han er altså slet ikke så slem, eller..” hun skar en lille grimasse og fnøs over sig selv ”Jeg har bare aldrig tænkt på ham på lige den måde, men nu kan jeg ikke lade være med det.” hun slog ud med begge arme og skævede op til Sarah med et smørret smil ”Han gik bare lige på og hårdt. Smask! Så stod jeg der og var blevet kysset på, hvad giver du mig.” hun rystede på hovedet, uden at kunne se særlig utilfreds ud alligevel.
|
|
|
Post by Sarah Bones on Sept 20, 2012 18:52:33 GMT 1
Sarah fnøs og stak kosten over skulderen, imens hun satte efter Anessa. Et skævt smil hvilede på hendes læber og voksede langsomt, imens veninden talte.
Hun endte med at stikke sin frie albue i siden på hende og grinede fjoget. ”Du er viiild med ham,” pippede hun, temmelig overdrevet tøset, for ligesom at understrege sin pointe. ”Så han kysser godt, kan jeg regne ud. Jamen altså. De bedste ting kommer også i overraskende indpakninger, så det burde ikke chokere nogen, vel?” Hun smilede drillende og blinkede en enkelt gang til Anessa, som de nåede indgangen til omklædningsrummet. ”Vil du med ind og sladre videre? Jeg kan nok ikke tillade mig at tilbyde dig et delebad mere, men du ved...”
[/color] [/size] Click
[/center][/blockquote]
|
|
|
Post by Anessa Llewellyn Yates on Sept 20, 2012 22:56:33 GMT 1
..some are silly giraffes or insecure frogsbut if one is not careful, those slimy warthogscan ruin it for all the othersTag: Sarah Bones - Outfit: Here Anessa smilede tilfreds da Sarah fulgte med og trak igen kappen til omkring sig. På trods af strømpebukser var uniformsskørtet ikke ligefrem det bedst dækkende mod den kolde vind, men Sarahs drillende påstand fik effektivt ledt tankerne væk fra frysende ben ”Hallo!” udbrød hun indigneret og tog et halvt skridt til siden for at bumbe halvhjertet ind i veninden ”Jeg ved ikke hvad jeg er, okay!” fortsatte hun og skar en lille grimasse. Efterfølgende så hun op med et sukkersødt smil ”Ikke halvt så godt som dig.” hendes blik spillede drilsk et øjeblik, før hun trak på skuldrene ”Men det var ikke ligefrem ubehageligt, nej. Mere lidt, kikset, på den søde måde.” hun skar ansigt igen, ude af stand til at finde nogen ord der dækkede helt ”Undtagen hjemmestrikkede sweatre som bare aldrig er nogen genial gaveidé.” mumlede hun, med overlæg ude af kontekst og tav.
Hun fnøs muntert da de stoppede foran døren ind til omklædningsrummet og nikkede ”Det er mere spændende end eliksir-teori..” kommenterede hun tørt og skubbede døren op for at fortsætte indenfor ”Det andet er bare synd og skam. Nu går jeg rundt og er skuffet resten af ugen.” hun drejede hovedet med et drillende smil ”Heldigt for mig at jeg allerede har været i bad i dag.” hun fortsatte frem, stadig med et lettere smørret smil og stoppede så da hun nåede langt nok frem og fik øje på en enlig skikkelse der sad tilbage på en bænk. Hun måtte et øjeblik kæmpe for at kvæle et fnis, fik held med det og vendte sig mod Sarah igen ”Ved nærmere eftertanke så burde jeg virkelig få lavet de lektier.” hun så sigende på veninden, vippede en enkelt gang med øjenbrynene og gik så tilbage mod døren igen med et lavmælt ”Puds ham!” som afskedssalut før hun vinkede og smuttede ud på gangen igen.
O U T
|
|