|
Post by Evander Boothe King on Aug 1, 2012 17:26:44 GMT 1
When people run in circles It's a very, very mad world
Der var gået stort set præcis den aftalte tid, da Evander dukkede op ved Floridors iscafé med en enkelt indkøbspose, der var godt fyldt op med bøger og en enkelt ekstra kappe, der erstattede den han fik ødelagt året før under en lidt vel dramatisk undervisningstime i besværgelser. Hans far var han sluppet fri fra uden de helt vilde kraftanstrengelser og han stod nu formentlig i købmandsforretningen ude på den anden side af ”den utætte kedel”. Det der med at tage sin far med på noget, der med lidt god vilje kunne klassificeres som en date, var ikke noget Evan havde for vane – eller havde tænkt sig at begynde på. Heller ikke selvom det primært var et skalkeskjul for at lære en modstander bedre at kende.
Han stak hænderne i lommerne på de mørke bukser, kiggede sig rundt og endte med at konkludere, at Elisia ikke var der endnu. Borde kneb det med, og da en heks og hendes datter rejste sig og et enkelt blev ledigt, skyndte han sig derfor at snuppe det. Indkøbsposen landede på jorden ved siden af det ene bordben og han dumpede ned i en af de to stole, der stod halvt i solen, halvt i skyggen fra den stribede markise.
Tag: Elisia ~ Outfit:
[/color] [/size] Click
[/center][/blockquote]
|
|
|
Post by Elisia Thorne on Aug 1, 2012 18:06:12 GMT 1
Feeding the spirit with strawberry icecream TAG - EVANWORDS - 351OUTFIT[/center] Køen i apoteket bevægede sig i sneglefart. En eller anden forvirret gammel mand der ikke havde fået sin godkendelse med til de sjældnere dele han skulle bruge blokerede for de andre. Det endte med at et par af dem der stod i køen måtte hanke op i ham og sætte ham udenfor døren, hvor han råbte og bankede mod vinduet. Elisia sukkede dybt og betragtede frustreret den desperate mand, men da køen pludselig bevægede sig igen, var hun hurtigt ved kassen og ude af butikken. Den efterhånden tunge kedel var ikke særlig praktisk, men hun havde heldigvis fået sin mor til at fortrylle den så den var mindre tung end den ville være ellers.
Den unge pige med stråhatten satte farten op og snoede sig igennem menneskemængden, med retning mod Floridors Iscafé. Hun fik øje på Evan der sad ved et bord under markisen og vinkede smilende til ham, med den hånd der ikke havde et godt tag i kedlen. Da hun nåede hen til bordet han sad ved, placerede hun kedlen inderst og dumpede ned i den frie stol, mens hun tog hatten af og strøg fingrene gennem håret. ”Undskyld forsinkelsen.. Der var en gammel mand der ville købe nogle ting han skulle have haft et papir med til, som han så ikke havde.. Han ville slet ikke gå.” Forklarede hun og satte hatten på igen med et smil. ”Sikke en god ide du fik ellers, det er så varmt at jeg kunne spise tre kugler jordbæris!” Elisia smilede bredt til ham og satte albuerne på bordet, hvorefter hun plantede hagen i sine hænder.
|
|
|
Post by Evander Boothe King on Aug 1, 2012 21:05:02 GMT 1
Evander rettede ryggen lidt, da han fik øje på Elisias skikkelse med den letgenkendelige hat på øverste etage. Han smilede klædeligt, men vinkede trods alt ikke til hende, som hun kom nærmere. I stedet nøjedes han med at nikke en enkelt gang og sikrede sig at pungen lå på sin vante plads i hans lomme, så han rent faktisk kunne betale for den is han havde lovet hende. Det gjorde den selvfølgelig og han bad tavst sig selv om at slappe af. Det var ren forretning, det her.
Forklaringen fik det til at sitre lidt i hans mundvige, ligesom hendes åbenlyse entusiasme, og han skubbede stolen tilbage, for at rejse sig op, uden at bruge tid på at fortælle hende, at det selvølgelig var i orden. ”Tre kugler jordbæris er på vej,” konkluderede han derimod blot, med et svagt drillende spor i de grå øjne. ”Vaffel eller bæger?” Han hvilede hænderne imod ryglænet på caféstolen og lænede sig en smule frem imod hende med let hævede øjenbryn og en afventende mine.
[/color] [/size] Click
[/center][/blockquote]
|
|
|
Post by Elisia Thorne on Aug 2, 2012 9:02:19 GMT 1
Feeding the spirit with strawberry icecream TAG - EVANWORDS - 286OUTFIT[/center] Elisias smil blev kun større af Evans pludselige initiativ og hun løftede hatten så hun bedre kunne se ham i øjnene. ”Bæger tak!” Svarede hun og lænede sig en smule tilbage, da hun følte han kom en smule tæt på hende. Hun var ikke rigtig sikker på hvad hans intention var med det, men i hvert fald påvirkede det hende.
Da han var gået vendte hun sig mod bordet igen og gav sig til at vente. Det var rart at have noget andet at foretage sig end at lave eliksirer, tænkte hun mens hun smilede let for sig selv. Ravnen fik efter et par sekunder den ide at foretage sig noget mens hun ventede og nuppede en af de bøger hun havde i kedlen. Botanik blev det denne gang, hun havde med vilje undgået eliksir bøgerne. Elisia bladrede ligegyldigt i den, da hendes tanker var andre steder, men blev pludselig interesseret da hun faldt over planten stormhatten. Hun læste et par linjer, men lukkede så bogen hurtigt og skubbe den ned i kedlen. Hun lænede sig derefter tilbage i stolen og begyndte at pille ved sin halskæde, mens hun lod blikket løbe hen over de andre gæster, der heldigvis var for optaget af deres is til at lægge mærke til hende.
|
|
|
Post by Evander Boothe King on Aug 2, 2012 15:21:09 GMT 1
Evanders bryn røg en smule op, som Elisia lænede sig tilbage, på trods af at der allerede var et helt bord imellem dem. Han forstod dog en hentydning og slap stolens ryglæn, for at rette sig helt op med et enkelt nik. ”Modtaget,” svarede han enkelt, før han drejede sig rundt, stak hænderne i lommerne og forsvandt ind i butikken efter ravnens bestilling og noget til ham selv, som han ærlig talt ikke havde besluttet sig for endnu.
Da han tre minutter efter dukkede op igen med to bægre, et med jordbæris og et med chokolade, var hans selvsikre mine genvundet og han placerede begge isdesserter på bordet, før han selv dumpede ned overfor brunetten med stråhatten. ”Jeg glemte at spørge om du ville have flødeskum og syltetøj, men ekspedienten sagde, at du var velkommen til at komme ind og få det ovenpå, hvis det var.” Han smilede antydningsvist til hende og rykkede sin egen plastikske op af isen, hvor den netop var blevet stukket ned.
En enkelt bid af chokoladeisen var egentlig nok for Evander, der ikke var den helt store slikmund, men han var der trods alt ikke kun for sin egen fornøjelses skyld, men for at lære hende bedre at kende. ”Hvordan kan det egentlig være, at du er så interessere i Eliksirer?” En høfligt spørgende mine slørede temmelig godt, at han måske i bund og grund ikke var så interesseret, imens han gjorde flere små indhug på isen.
[/color] [/size] Click
[/center][/blockquote]
|
|
|
Post by Elisia Thorne on Aug 2, 2012 22:29:54 GMT 1
Feeding the spirit with strawberry icecream TAG - EVANWORDS - 312OUTFIT[/center] Elisia så op da der blev stillet et bæger jordbæris foran hende, hun tog hatten af mens han satte sig og lagde den i kedlen, da hun havde brug for at få lidt luft i håret. Hun strøg hurtigt fingrene igennem det, håbede på det ikke sad alt for filtret og så derefter på ham med et smil. "Det er helt fint. Det er nok med tre kugler is" Svarede hun og lod skeen køre igennem isen med en forventningsfuld mine, mens isen krøllede sammen og blev til en lille kugle på spidsen af skeen. Hun lukkede munden om den kolde substans og drejede så skeen rundt i munden for til sidst at trække den langsomt ud mellem læberne, for at vinde lidt tid til at svare på spørgsmålet.
"Det er så præcist og nervepirrende, hvis man begår en lille fejl er det hele ødelagt og man får det hurtigt at mærke. Det er så logisk for mig på mange måder... Og så elsker jeg bare at se hvordan det skifter farve og syder og bobler!" Elisia fortalte begejstret om faget, hvorefter hun stak skeen i isen endnu en gang. Hun følte sig efterhånden lidt tarvelig over at lyve for Evan, men det var jo ikke hendes hemmelighed som sådan og hun ville helst snakke med sin bror om det før hun begyndte at slynge om sig med hans sygdom.
|
|
|
Post by Evander Boothe King on Aug 2, 2012 23:20:32 GMT 1
Evander betragtede pigen foran sig med et lettere granskende blik, kun for at rømme sig diskret og se væk, da hun selv så på ham. Han smilede lidt for sig selv og slørede sin nysgerrighed i almen drenget interesse, noget der egentlig var ret nemt. Det skulle trods alt forestille at være en slags date. Hendes svar var relativt malende, men også lidt sødt, på en eller anden måde. Der lå dog ikke noget af umiddelbar interesse i det og han nøjedes med at smile skævt, som han nikkede.
Tavsheden faldt midlertidigt imellem dem, imens han overvejede andre spørgsmål, der ikke afslørede hans egentlige formål med at bruge tid sammen med hende. I stedet gav han sig til at finde ting, som man ville sige hvis man virkelig forsøgte at lære en pige at kende, men han var ingen ekspert på området og kom kun med et lettere bøvet ”så hvad kan du ellers lide? Ud over jordbæris og eliksirer?” Smilet han sendte hende var i midlertidig ægte nok, selvom han mentalt sparkede sig selv lidt, for ikke at kunne finde på noget bedre. Skeen brugte han primært til at røre rundt i bægeret, selvom han da fik et par mundfulde chokoladeis endnu.
[/color] [/size] Click
[/center][/blockquote]
|
|
|
Post by Elisia Thorne on Aug 3, 2012 10:03:30 GMT 1
Feeding the spirit with strawberry icecream TAG - EVANWORDS - 289OUTFIT[/center] Elisia havde været alt for optaget af sin egen fortælling til at tænke over at der ville lande en lettere akavet stilhed i mellem dem, når hun engang var færdig. Hun skyndte sig dog at tage en mundfuld is ind i munden, som hun smagte på, mens hun et kort sekund kiggede på de forbipassende i Diagonalstræde. Da han fandt på endnu et spørgsmål, følte hun sig lettet, men gik samtidig igang med at tænke over et eller andet som hun kunne byde ind med. "Ud over de åbenlyse ting som de fleste ravne kan lide? Som at læse en masse bøger og lave lektier? Jeg er jo glad for min vejleder post, det bedste er at det giver mig en bedre mulighed for at snakke med de yngre elever og de er nu altså så søde de kære børn." Svarede hun med et varmt smil og tænkte på alle de gange hun havde hjulpet dem med at finde vej eller berolige dem hvis de savnede deres forældre. "Men du må jo også have nogle interesser! Andet end at gå og spørge mig om ting og sager.." Kommenterede hun som et spørgsmål og så nysgerrigt på ham, mens en lille klump jordbæris ventede på hendes ske.
|
|
|
Post by Evander Boothe King on Aug 8, 2012 20:38:06 GMT 1
Evander lyttede og forsøgte at finde en grimasse, der kunne passe, selvom han ikke rigtig kunne sætte sig ind i noget af det Elisia sagde. I sidste ende så han relativt interesseret ud ved enden af hendes svar og nikkede, uden at spørge mere ind til noget af det. Han sænkede blikket kortvarigt til isen, tog endnu en bid og sank den.
Inden han nåede at komme frem til mere at spørge hende om, var hun kommet ham i forkøbet og han hævede et enkelt øjenbryn, imens det trak lidt i hans mundvige. ”Jeg var ikke klar over at jeg endte med at udspørge dig,” konstaterede han med et skuldertræk og antydningen af et smil. ”Jeg prøver bare at lære dig bedre at kende.” Han rodede langsomt rundt i isen, imens han betragtede hende og gumlede lidt på det spørgsmål hun havde stillet ham i flere øjeblikke, før han tog en hørlig indånding. ”Politik,” svarede han, med et muntert glimt i begge øjne. ”Gruppepsykologi, mennesker, magi... Jeg har ikke en hobby med rhododendron-buske, men jeg kan godt lide diskussioner og fagbøger om mennesker og historie.” Han lagde hovedet lidt på skrå og tog endnu en lille bid is, uden at slippe Elisia med blikket. ”Var det svar nok, eller skal jeg uddybe?”
[/color] [/size] Click
[/center][/blockquote]
|
|
|
Post by Elisia Thorne on Aug 8, 2012 21:04:22 GMT 1
Feeding the spirit with strawberry icecream TAG - EVANWORDS - 232OUTFIT[/center] Elisia blev en smule forbløffet over hans svar og skyndte sig hurtigt at forklare: ”Nej nej slet ikke, jeg prøvede bare at være sjov.” Hun blev en kende genert over sit vovemod og valgte at koncentrere sig om isen mens hun sundede sig over sin fejltagelse. Da hun endelig turde kigge op på ham igen, selvfølgelig uden at vise hvor skamfuld hun egentlig var, så han heldigvis aldeles munter ud og hun slappede en del mere af. Elisia skyndte sig dog at nikke da han var færdig med sin liste af interesser og hun sank en klump is inden hun svarede: ”Nej nej det behøver du ikke.” Ravnen gjorde på alle mulige måder sit for ikke at være for besværlig. ”Det er en god is, men det burde jeg selvfølgelig vide efterhånden..” Kommenterede hun og satte en tot hår bag øret, mens hendes blik flakkede mellem ham og isen, som hun snart var halvvejs igennem.
|
|
|
Post by Evander Boothe King on Aug 10, 2012 20:11:27 GMT 1
Evander kom til at smile lettere skævt over Elisias reaktion på hans svage anklage og rømmede sig lidt, imens han fik tværet det af læberne igen. Inden hun så op på ham havde han selv rettet opmærksomheden imod sin is igen og forsøgte at lade være med at tænke over, at hun var ret sød, når hun blev helt forlegen over små detaljer. Det var noget han burde lade være med at spille på, men sikkert ikke kunne når det kom til stykket.
Han fulgte hendes bevægelse med hånden, som hun strøg håret om bag sit ene øre, og smilede igen, denne gang lidt mindre ud af morskab. ”Ja det er udmærket i sommervarmen, men jeg er ikke så vild med søde sager generelt. Det sætter sig også på sidebenene, hvis man ikke er varsom, og vi blev vist enige om at udseende betyder meget, hvis man skal ind i politik.” Hans blik var drillende, men bemærkningen i sig selv kringlet nok til at han ikke helt var sikker på om hun ville fange den. Det var en udfordring – forståelsesmæssigt, og en han halvt om halvt håbede at hun fejlede i. Det ville i det mindste være nemmere, hvis hun ikke var kvik, sådan at foregøgle det kommende år og lade hende være uvidende om alt andet end det han selv fortalte hende direkte.
[/color] [/size] Click
[/center][/blockquote]
|
|
|
Post by Elisia Thorne on Aug 12, 2012 10:01:59 GMT 1
Feeding the spirit with strawberry icecream TAG - EVANWORDS - 288OUTFIT[/center] Elisia betragtede ham undersøgende mens hun smagte på jordbærisen og nikkede uden at være helt sikker på hvad han hentydede til. Hun var ikke helt sikker på om han faktisk mente hun var køn og på den måde havde let ved at komme ind i politik, eller om det var hende selv der dragede den konklusion. I sidste ende var det for risikabelt at gå videre med, vurderede hun og smilede bare let til ham. "Ja, det er vigtigt, men heldigvis er jeg i den situation at jeg ikke tager på så nemt. Det skal nok ændre sig når jeg bliver ældre, men lige nu må jeg udnytte den heldige situation" Svarede hun og lagde hovedet let på skrå. "Tror jeg har lidt af en svaghed for søde sager.." Tilføjede hun med et tøset grin og nuppede sig endnu en ske is. Hun forstod virkelig ikke hvordan Evan fik hende til at opføre sig så åndssvagt, hun plejede ikke at være helt så tosset, men han havde vitterlig en anden påvirkning på hende end de fleste andre drenge. Det var nok fordi, at han var en af de eneste hun kendte på sin egen alder, der ikke kun gik op i alkohol og fester, hvor hun plejede at føle sig intellektuel overlegen.
|
|
|
Post by Evander Boothe King on Aug 13, 2012 16:01:23 GMT 1
Evander hævede et enkelt øjenbryn, imens et kortvarigt, skævt smil krusede sig på hans læber. Han betragtede pigen foran sig i tavshed og fandt intet logisk svar eller noget at fortsætte med efter hendes tøsede fnisen. I stedet forsøgte han at se ud som om han var enormt optaget af sin is, imens han ledte efter et emne at tage op, der ikke lød som et forsøg på at bore i hendes privatliv, men alligevel var det.
Han rodede lidt meningsløst rundt i den halvsmeltede, brune omgang i sit bæger og kastede et blik ud på gaden før han så tilbage på Elisia med større målrettethed. ”Hvad laver din bror egentlig nu, hvor han ikke er på skolen?” Han lagde hovedet lidt på skrå og betragtede hende med almindelig nysgerrighed, selvom han naturligvis havde bagtanker.
[/color] [/size] Click
[/center][/blockquote]
|
|
|
Post by Elisia Thorne on Aug 14, 2012 11:31:51 GMT 1
Feeding the spirit with strawberry icecream TAG - EVANWORDS - 242OUTFIT[/center] Elisia vendte sig også mod sin is da hun var færdig med at snakke om sin heldige evne til ikke at tage på, og da samtalen døde lidt efter det, prøvede hun at finde på noget andet at sige. Hun var næsten færdig med sin is, der var et par halvt smeltede klumper tilbage, og hun spiste resten inden han begyndte at tale.
Hun havde langt fra regnet med Evan ville stille spørgsmål til hendes bror. Han havde altid holdt sig meget for sig selv og de færreste gad spilde deres tid på ham, fordi han var lidt af en social taber i de flestes hoveder. Elisia mente selvfølgelig at han var den mest pragtfulde bror man kunne ønske sig. "Han er arbejdsløs lige i øjeblikket.. Prøver at finde noget andet at tage sig til.. " Mumlede hun og så ned i sin tomme isskål. Endnu engang tænkte hun på eliksiren og den farve den havde haft efter hun havde lavet den. Hun var bange for den ikke ville virke.
|
|
|
Post by Evander Boothe King on Aug 14, 2012 23:29:33 GMT 1
Evander noterede sig naturligvis Elisias nedtrykte reaktion ved hans spørgsmål, der ellers så nemt kunne være forstået som almindelig konversation. Det gjorde ham sikker på, at der var noget at komme efter – men også på at han skulle være forsigtig, hvis han ville udfritte hende. Det drejede sig for alt i verden om at beholde hende på sin side. Et vagt, prøvende smil hev i hans mundvige, som han rakte en hånd ud, for at give hendes skulder et klem.
Blikket han sendte hende var bekymret, granskende, og han ventede et øjeblik med at sige noget. ”Hey... Det er okay. Han finder sikkert noget nyt – og noget bedre end at rende rundt på den skole han ikke selv blev færdig med, du ved. Det må have været svært for ham at se på glade studerende hver dag, et eller andet sted, ikke?” Han trak hånden til sig, så kort ned på den og rømmede sig lidt.
Uanset hans opgave, så var det decideret aldrig rart at se en sød pige hænge med næbbet og han forsøgte at smile opløftende til hende. ”Han ville sikkert ikke være glad for at vide, at hans lillesøster render rundt og bekymrer sig sådan for ham. Han er jo et voksent menneske, der kan passe på sig selv.” Han opgav at få mere ud af papbægeret, skubbede det lidt væk og samlede et stykke papirsserviet op for at tørre sig selv om munden i det tilfælde, at han skulle have pådraget sig isrester.
[/color] [/size] Click
[/center][/blockquote]
|
|