|
Post by Elisia Thorne on Feb 21, 2012 15:05:25 GMT 1
for some small change TAG - ALEAWORDS - 308OUTFIT[/center] Da vejret udenfor var kedeligt og gråt, var der godt fyldt inde i fællesstuen. Regnen piskede mod vinduerne, hvilket kun gjorde det mere hyggeligt at bruge sine aften timer herinde, hvor pejsen knitrede og varmede folks kolde lemmer. Elisia sad ovre i en lænestol med benene oppe på en pult, hun havde selvfølgelig en bog i skødet og sad endnu en gang og læste om stormhatte eliksiren, da hun for det meste benyttede en time uden lektier til at studere netop denne eliksir.
Ind i mellem tog hendes blik dog en runde i stuen for at se om alt var som det skulle være.Der sad en gruppe anden års elever over i den anden ende af stuen, o g hun fornemmede helt klart at hvis ikke hun havde været der var de begyndt at lave ballade, og hun kunne tydeligt fornemme at dette specielt ville gå ud over en person, som hun vidste var mugglerfødt. Hun havde dog allerede været efter dem før, og de vidste at de ikke kunne slippe af sted med at drille en stakkels lille dreng, bare fordi han var født med et andet blod, i hendes åsyn.
Elisia lod dog blikket sænke sig til bogens sider igen, hvorefter hun bladrede til næste afsnit og sukkede dybt. Historien om stormhatte eliksiren viste hende bare for utrolig naiv hun var, og hun bladrede irriteret videre til en af de andre eliksirer, som hun vidste faktisk gjorde en forskel.
|
|
|
Post by Alea Kirabo Hobbs on Feb 21, 2012 19:00:03 GMT 1
They looked high and low for one with her special glow
Alea gned sin pande med pegefingrene på begge hænder. Hun var træt og en lille smule irriteret, selvom det ikke lå til hende at lade verden gå sig på. Fyringen af en af de yngre vejledere havde dog effektivt gjort noget ved hendes mening omkring Hogwarts underviser i forvandling og hun kunne mærke, at det påvirkede hende, at skolen nu så tydeligt gjorde forskel på eleverne. Det havde aldrig været så udtalt som før. Hun var ikke alene, det vidste hun. De politiske møder, som plejede at være rene kaffe-kage-arrangementer hos Status Quo, var på det sidste blevet en bikube af nye meninger. Hun var ikke ene om at være ved at nå sin smertetærskel – eller alene om at have blandet blod. Det gjorde hende nervøs at rektor tillod, eller måske ligefrem påskyndede, den opførsel, som Emanuel Maverick lagde for dagen.
Et dybt suk forlod hende, som hun foldede sin avis sammen med den intention at forlade sit hjørne og finde op på sovesalen. Inden hun nåede så langt fik hun dog øje på et bekendt ansigt i den anden ende af rummet og hun satte i stedet retningen imod dennes lænestol, kun for at dumpe ned i den ledige ved siden af med et mildt smil. ”Hej, Thorne. Kan jeg spørge dig om noget?” Hun hævede begge øjenbryn en anelse og så på den anden pige, som hun vidste var af nøjagtig lige så forskellig baggrund som hende selv. ”Du kender Lithgow godt, ikke? Var den begrundelse han gav den samme som den professor Maverick fortalte os om til mødet i sidste uge?”
Tag: Elisia Thorne ● ● ● Outfit:
[/color][/size] Uniform
[/center][/blockquote]
|
|
|
Post by Elisia Thorne on Feb 22, 2012 10:52:18 GMT 1
for some small change TAG - ALEAWORDS - 399OUTFIT[/center] Elisia kiggede op fra sin bog da hun fornemmede at der var et andet levende væsen på vej over mod hende, i hvert fald havde Alea kurs mod hende, og da hun satte sig i lænestolen var Elisia sikker på at hun ville snakke med hende, hvilket var grunden til at hun lukkede bogen og lagde den på bordet ved siden af sig. Hun smilede tilbage til den ældre pige, Elisia havde aldrig fået snakket meget med Alea ud over til møderne, men hun syntes faktisk hun var en skøn pige og havde ikke noget imod at tale lidt med hende. ”Selvfølgelig må du det” Sagde hun og lænede sig lidt hen mod hendes lænestol, dog uden at komme så tæt på at det virkede ubehageligt. Elisias mund snerpede lidt sammen ved tanken om Simon, ja hun kendte ham godt, men åbenbart ikke godt nok til at hendes ord kunne sive ind i hans lille hjerne. Hun besluttede sig dog for at prøve at lægge sine irritationer væk i denne samtale, selvom hun måtte indrømme over for sig selv at hun mest havde lyst til at råbe over ham.
”Nej” Sagde hun og rystede på hovedet. ”Simon er overbevist om at Prof. Maverick har afsat ham fordi han er mugglerfødt” Sagde hun hviskende, for at være sikker på at ingen andre hørte dem, det var ikke godt hvis alle og enhver begyndte at finde ud af hvad Simon egentlig gik og pynsede på. ”Og tro mig, han har ikke tænkt sig at lade det ligge” Sagde hun og rystede på hovedet. ”Jeg snakkede med ham forleden dag. Jeg er bekymret for ham, jeg er bange for at han snubler over sine egne fødder” Forsatte hun og sendte hende et bekymret blik. Det gjorde det bare ikke bedre at en mugglerfødt begyndte at opfører sig dumt, når de i forvejen behandlede dem som skidt.
|
|
|
Post by Alea Kirabo Hobbs on Feb 23, 2012 17:07:16 GMT 1
Alea havde selv sænket stemmen, temmelig bevidst om at emnet ikke var egnet for andre ører end de få. Hun vidste at Elisia var halvblods og en del af burning day. Der kunne således ikke være nogen tvivl om hvor hun stod henne og Aleas egen neutralitet stod tilpas meget for fald til at hendes skrupler var blevet overmandet af hendes retfærdighedsfølelse og moral. Hun lænede sig lidt ind imod den yngre pige, rynkede panden og lyttede i tavshed, før hun nikkede. ”Det er en konstant fare med de unge brushoveder,” bemærkede hun både lavmælt og alvorligt, med tydelig fortrydelse. ”Selvfølgelig er han blevet afsat fordi han er mugglerfødt, men det er vigtigt at ingen af jer mister besindelsen. Lithgows tid som vejleder var talt fra den dag professor Maverick blev indsat som Slytherins overhoved, men det samme gælder hverken dig eller Moore. Lige så længe professor Mowett sidder som jeres overhoved er i sikre – hvis bare i sørger for at holde jer på den rene sti og holde jeres karakterer. Det er det allervigtigste. Giv ikke rektor nogen undskyldninger for at kræve jer erstattet – forstår du det?” Hun så indtrængende på Elsia, afventede en reaktion og fortsatte derpå ufortrydeligt. ”Det er essentielt at sørge for, at der er elever af blandet blod og elever, der går imod fuldblodsherredømmet på skolens vigtige poster, men det hjælper intet at forsøge at udfordre rektor eller lærerne. Det eneste man får ud af det er at de gør det endnu sværere for os. Vi kan ikke gøre andet end at modarbejde dem i skjul... Hvad sagde Lithgow helt præcist? Har du en fornemmelse af hvad han har tænkt sig?”
[/color][/size] Uniform
[/center][/blockquote]
|
|
|
Post by Elisia Thorne on Feb 23, 2012 17:26:08 GMT 1
for some small change TAG - ALEAWORDS - 306OUTFIT[/center] Elisia lyttede til det Alea havde at sige, og kunne ikke lade være med at trække lidt på smilebåndet. Hun følte at Alea sad og gentog det hun prøvede at få ind i Simons hoved, uden held desværre, men i det mindste vidste hun at den kvindelige prefækt var på hende side. Ikke at hun ligefrem havde regnet med at Alea ville opfordre til at man løb op til Prof. Maverick for at trække hans bukser ned. ”Ja.. ” Sagde hun og skulle til at forsætte, men Alea havde for travlt med at snakke videre, så hun lod hende forsætte lidt endnu, og svarede derfor først da hun var helt færdig. ”Det var præcis det jeg prøvede at få ind i hans hoved. Altså, at det ikke hjælper ham at opfører sig dumt.” Sagde hun og rystede på hovedet, Simon var vist en tabt sjæl, hvis ikke Elisia selv kunne nå ind til ham vidste hun ikke hvem der kunne. Måske Anessa, de var jo gode venner.
”Ja, jeg har en ret god fornemmelse af det. Han sagde at de ville fortryde det de havde gjort, og han så meget hævngerrig ud, og jeg er sikker på at det er noget der ligger over niveauet overilet. Jeg prøvede at snakke ham til fornuft, men det kunne jeg bare ikke. Han er fast besluttet på at få hævn, men mener selv at det bliver klogere end at gå op og trække bukserne ned på Prof. Maverick” Sagde hun, stadig lavmælt, men man kunne tydeligt høre, at Elisia var frustreret og hidsig over Simon og hans opførsel. ”Han mener umuligt at nogen af os kan sætte os ind i hans situation, han er fuldstændig lukket af. ” Sagde hun og rystede bekymret på hovedet.
|
|
|
Post by Alea Kirabo Hobbs on Feb 25, 2012 0:12:35 GMT 1
Alea havde talt sig varm, men tav alligevel, som Elisia tog ordet. Hun nikkede svagt, lyttede alvorligt og groede langsomt men tydeligt bekymret for den yngre knægt – men også i højere grad for hvad han kunne ende med at gøre. At pigen ved siden af hende havde en hvis indsigt var åbenbart, men at indsigten også kunne være både begrænset og farvet var det samme. Intet stod helt klart og Alea endte med at sidde med rynket pande og blot betragte hende i stilhed i et langt øjeblik.
Da hun endelig rev sig løs fra sine spekulationer var det med et vagt smil og hun rømmede sig lavmælt, som hun rettede sig op. ”Jeg skal nok hive fat i ham, Thorne. Måske vil han ikke tale med mig, men det er for så vidt ligegyldigt. Han skal nok komme til at lytte.” Hun så undersøgende på den anden pige og lagde hovedet en anelse på skrå. ”Du bekymrer dig meget for dine medmennesker, gør du ikke? Du behøver ikke bekymre dig for Lithgow eller for skolen. Vi skal nok få vendt udviklingen. Små skridt...”
[/color][/size] Uniform
[/center][/blockquote]
|
|
|
Post by Elisia Thorne on Feb 25, 2012 10:30:14 GMT 1
for some small change TAG - ALEAWORDS - 260OUTFIT[/center] Elisia smilede venligt til Alea og trak på skuldrene. Hun tog det ikke som noget usædvanligt at bekymre sig om andre mennesker, men det lod til at de fleste andre blev overraskede over hvor meget energi hun lå i at passe på sine nærmeste. ”Du kan ikke være sikker på at han overhovedet vil lytte, jeg havde svært ved at trænge ind til ham, han affejede alle de ting jeg sagde” Sagde hun og rystede opgivende på hovedet. Simon havde gjort det meget klart, at han havde besluttet sig for hvilken vej han ville tage og ikke havde tænkt sig at ændre den. ”Og det skal nok gå, jeg er ikke helt sikker på Lithgow, men vi andre skal nok blive her til vores uddannelse er ovre. De har jo brug for nogle elever på skolen, hvis her kun er fuldblods har de jo slet ikke nok mennesker” Sagde hun og himlede med øjnene. ”Men du har ret, vi skal nok få vendt det her, i det mindste bliver vi bare nødt til det.. Lige meget hvad der sker” Sagde hun bestemt og tog sin bog og lagde den ned i tasken, som hun havde stående ved siden af stolen.
|
|
|
Post by Alea Kirabo Hobbs on Feb 26, 2012 0:26:38 GMT 1
Alea trak lidt på skuldrene med antydningen af et smil. ”Han får slet ikke et valg, skal du se,” konstaterede hun lige dele selvsikkert og myndigt. Hvis et halvt år som præfekt ikke havde givet hende en følelse af at kunne sætte sig i respekt i stort set enhver situation, så vidste hun virkelig ikke hvad det havde lært hende.
Hun så alvorligt på Elisia med en panderynke, der kun voksede, som hun fortsatte. Da hun afsluttede med en beslutsom erklæring tog Alea en dyb indånding, men ordene kom ikke så nemt til hende og i adskillige øjeblikke sad hun bare og overvejede, uden at slippe den anden pige med blikket. Så rømmede hun sig lavmælt og åbnede munden. ”Men mere end blot at blive her, så gælder det om at bevare en hvis myndighed,” begyndte hun. Hendes stemme var lavmælt og hun lænede sig ind imod vejlederen, for at fortsætte snakken i en hvisken.
[/color][/size] Uniform
CLOSED[/center][/blockquote]
|
|