|
Post by Jessie Taylor Blythe on Mar 7, 2012 22:17:46 GMT 1
Fly me to the moon Let me sing among those stars
Jess var fuldstændig tilfreds med verden. Hun sad omringet af mennesker, omgivet af musik og ganske aldeles beruset af både stemning og alkohol. Det betød ikke rigtig noget at hun ikke anede hvor rødtoppen befandt sig henne, at hun knap vidste hvad vedkommende ved siden af hende hed eller at hun var ret sikker på, at der var én, der havde givet hendes bagdel et klap, da hun møvede sig forbi for at komme til at sidde hvor hun gjorde nu.
Hun var i de ældre elevers verden og her befandt hun sig egentlig temmelig glimrende. Hendes mentale alder svarede måske til tider mere til en på fjerde årgang, men det kunne virkelig ikke røre hende mindre. Hun tog en tår mere af flasken med øl, spottede et halvvejs velkendt ansigt i mængden og rejste sig op. Atter engang måtte hun mase sig igennem, for at komme ud på gulvet, hvorfra der ikke var mere end et par skridt hen til ”Annabel!” Hun prikkede den ældre pige på skulderen uden skyggen af overvejelse og sendte hende et bredt smil. ”Har du været klog nok til at efterlade min bror i Skotland, eller er han allerede bukket under for sin svage lever?”
Tag: Annabel Baker ● ● ● Outfit:
[/color][/size] Click
[/center][/blockquote]
|
|
|
Post by Annabel Baker on Mar 12, 2012 23:40:06 GMT 1
sábado na balada a galera começou a dançar
[/size] Tag: Jessalyn Blythe • Outfit: Here[/center] Der havde uundgåeligt været lang kø til badeværelset og ganske naturligt havde Annabel taget sig den tid der var nødvendig, selvom hun mest af alt gerne ville tilbage i sofaen hvor hun kom fra. Det var dog alligevel lykkedes for hende at slippe væk igen og langsomt, grundet de mange feststemte mennesker, bevæge sig tilbage til sit udgangspunkt hos Matt. Hun havde regnet med at det ville gå rimelig nemt og uden problemer, lige indtil hun mærkede nogen prikke på sin skulder, efterfulgt af lyden af Annas eget navn. Annabel drejede hovedet blot for at se på den yngre løvinde med det karakteristiske røde hår, som tilfældigvis var Annas kærestes lillesøster. Som det naturligste i verden voksede et venligt smil frem på hendes læber og hun vendte sig helt imod den anden. "Jessie," hilste hun og rakte op for at stryge en enkelt af de løse hårlokker om bag øret. En munter lyd undslap hende over den andens spørgsmål og et tenderende smørret smil gled over hendes læber. "Han er her formodentlig et eller andet sted. Uanset sad han i hvert fald stadig op da jeg forlod ham, men man ved selvfølgelig aldrig."[/blockquote][/justify]
|
|
|
Post by Jessie Taylor Blythe on Mar 13, 2012 18:20:05 GMT 1
Jess var jævnt ligeglad med at hun ikke havde nogen reelle samtaler med sin storebrors nyfundne kæreste bag sig. Eftersom klumpedumpe havde udvalgt hende, måtte hun på en eller anden måde være okay – det var i hvert fald Jessies logik. Hun smilede stort til den ældre pige, stak hænderne i lommerne på de slidte bukser og ignorerede hvor umage et par de var, som de stod der. ”Med Matt ved man aldrig. Det ene øjeblik står han op, det næste er han faldet over sine egne fødder.” Hun satte ølflasken til læberne for en kort bemærkning og vrikkede lidt med øjenbrynene, inden hun fortsatte glidende ind i sin næste kommentar. ”Men i har vel sagtens allerede tilbragt rigeligt af ferien liggende ned.” Hendes blik var sigende, som hun så på sin storebrors kæreste, uden at forsøge at omformulere sig eller lægge skjul på hvad det lige var hun havde hentydet til. ”Jeg må sige, at han har været sløv på den bane, Matty, men det er da skide godt for ham, at der endelig er kommet gang i den. Du er jo ganske køn også.” Hun smilede ægte og kom så til at fnyse muntert. ”Det er ret komisk, ikke – apropos lagengymnastik. Jeg har altid sagt til ham at han ikke behøvede at få sig en pige, hvis han virkelig ikke kunne skaffe en, for han har jo allerede en bæver...” Hun gestikulerede imod Annabel, men rystede så på hovedet. ”... Hans patronus, altså.”
[/color][/size] Click
[/center][/blockquote]
|
|
|
Post by Annabel Baker on Mar 13, 2012 23:12:42 GMT 1
[/size] Tag: Jessalyn Blythe • Outfit: Here[/center] Annabel havde ikke fået nok at drikke til at hun var direkte fuld, men alligevel påvirket. Det havde ikke helt været til at undgå kammeraterne og deres – ifølge dem – glimrende drukspil, men siden Anna for det meste havde holdt sig til Matt, var det langt fra kørt af sporet. Ikke desto mindre kunne hun mærke det, langt fra vant til at drikke eller sågar deltage i privatfesterne. Det var nok også det samme der gjorde at Annabel ikke bakkede adskillige skridt bagud da først Jessie rigtigt kom i gang og hun nåede ikke rigtigt skyde noget ind, før op til flere kommentarer havde fået hende til at vride sig en anelse mentalt over de mange hentydninger, komplet ude af stand til at finde ud af lige nøjagtigt hvordan hun skulle reagere på den andens ligefremhed og tilsyneladende upåvirkede boren i hvad Anna trods alt mente var Matts og sit eget privatliv. Søster eller ej. Ikke desto mindre formåede Jessies sidste kommentar alligevel at få et smil til at brede sig over Annas læber og meget til sin egen overraskelse, måtte hun kvæle et grin over den. At det nok også havde noget at gøre med den forhøjede promille tænkte hun ikke over, men tog sig derimod let til den ene side af hovedet, stadig i et forsøg på ikke at fnise ukontrolleret. Anna lod armen falde igen og så lettere forundret på Jessie, med tydelig nysgerrighed i de brune øjne. "Taler du altid så meget?" var instinktivt det første der røg ud af hende, uden at hun på noget tidspunkt mente noget ondt med det. I stedet var det derimod sagt med tydelig morskab i stemmen og Anna hævede øjenbrynene en anelse. Musikken der kørte i baggrunden, alkoholen og det faktum at engelsk i forvejen ikke direkte var Annabels modersmål, havde ikke gjort det nemmere at få fat i alt hvad Jess havde sagt, selvom hun havde en rimelig klar fornemmelse af hvad hentydningen havde været. Alligevel rynkede hun undrende lidt på panden, tilsyneladende upåvirket over det faktum at hun ikke rigtigt havde svaret på hele den andens ordstrøm. "Jeg tror aldrig jeg har hørt udtrykket 'lagengymnastik' før. Eller ved hvad det betyder, egentlig."[/blockquote][/justify]
|
|
|
Post by Jessie Taylor Blythe on Mar 14, 2012 12:20:50 GMT 1
Jess var i vældig festligt humør og lod det uden tøven vælte ud med ord overfor den ældre slytherin-elev. Mængden af alkohol i hendes blod havde muligvis en smule effekt på både hendes talestrøm og valget af emne, der i bund og grund var en anelse mere upassende end hun måske trods alt ville have været i en anden situation. Hun fortrød dog intet, men grinede flabet over Annabels spørgsmål og trak lidt på skuldrene. ”Når man har så meget på hjerte og så mange tanker i hovedet, så må de ud,” konstaterede hun, før hun tog endnu en tår af sin dejligt kolde øl.
Festen kørte og Jessie svajede en anelse til musikken, uden at man dog reelt kunne betegne hendes bevægelser som en reel dans. Hun hævede begge øjenbryn, smilede smørret og betragtede sin storebrors kæreste med et alt andet end uskyldigt blik. ”Gymnastik på lagnerne, Baker... Tænk over det.” Et muntert fnys forlod hende og hun hævede øllen igen, uden at kunne holde op med at smile. ”Men lad endelig være med at svare,” opfordrede hun med et sigende blik. ”Jeg vil bare sige, at det er godt at Matty endelig har en.” Hun stak sin frie hånd i den ene bukselomme og så sig kort rundt, uden at lade sig mærke med, at hun for en gangs skyld var kommet med en bemærkning, der bar mere præg af omsorg end beskidt humor.
[/color][/size] Click
[/center][/blockquote]
|
|
|
Post by Annabel Baker on Mar 14, 2012 21:31:31 GMT 1
[/size] Tag: Jessalyn Blythe • Outfit: Here[/center] Annabel morede sig allerede over Jessie som hun i øvrigt ikke rigtigt havde mere kendskab til, end hvad Matt havde nævnt og fortalt og det var fortsat med et lettere forundret blik at hun betragtede den yngre løvinde, der tydeligvis ikke havde noget problem med at kommunikere med andre personer. Annabel blottede tænderne i et øjeblik i et smil og nikkede svagt. "Det er selvfølgelig rigtigt."Annabel tænkte ikke så meget over det, da hun undrede sig højt over det udtryk Jessie havde brugt og der gik et par øjeblikke før det dæmrede. Uvilkårligt gled hendes øjenbryn en anelse op og hun vred sig mentalt endnu engang, uden helt at kunne lade være med at ånde lettet lidt op da Jessie skød endnu en kommentar ind, før hun begyndte at vælte en forlegen kommentar ud. I stedet smilede hun forsigtigt igen, om end oprigtigt, uden helt at kunne ryste fornemmelsen af at være blevet en lille smule overvældet af sig. Alligevel bredte sommerfuglene sig dog lystigt over Matts lillesøsters ord. Smilet vandt lidt kraft og hun så på den yngre pige med oprigtig varme i blikket. "Det er jeg glad for at høre," smilet blev lidt mere skævt og hun trak lidt på skuldrene. "Jeg holder i hvert fald meget af din bror allerede."[/blockquote][/justify]
|
|
|
Post by Jessie Taylor Blythe on Mar 14, 2012 22:48:15 GMT 1
Jess morede sig ret tydeligt over Annabels ansigtsudtryk, sådan som hun ofte gjorde, når hun snakkede med nye mennesker, der ikke var forberedt på hendes ordstrømme eller bramfrihed. Hun smilede skævt, som hun afbrød et eventuelt svar på sit eget halve spørgsmål og drejede sin øl lidt imellem fingrene, uden rigtig at slække grebet omkring flasken.
Den ærlige tilkendegivelse var hurtigt ude, som når man trak et plaster af, og Jess nikkede nærmest fraværende til reaktionen, uden rigtig at have lyst til at hænge fast i den form for snak – og da slet ikke med Matts kæreste. Af samme grund brød hun ind med et spørgsmål næsten før Annabel havde talt færdig. ”Passer det, at du skal med os hjem til Banchory i aften?” Hun hævede begge øjenbryn spørgende, pausede i et øjeblik og blødte derpå op i et nærmest undskyldende smil. ”Ja i får altså lige mig på slæb, fordi vores far insisterede på at det var meget vigtigt at jeg lige nåede hjem over inden afgangen til Hogwarts.” Jess skar en grimasse, trak på skuldrene og himlede med øjnene. ”Hvad kan man gøre? Slå den skid og la' den tørre,” konkluderede hun pragmatisk. ”Jeg skal desuden nok lade være med at sladre, hvis du hellere vil sove på Matts værelse end på mit. Det er alligevel totalt tåbeligt at have sådan en regl, når vi begge to lige har brugt fire dage på at sove i en andens seng – synes du ikke? Jeg mener... Det er jo ikke ligefrem fordi jeg har sovet på min kærestes lillesøsters værelse, vel?”
[/color][/size] Click
[/center][/blockquote]
|
|
|
Post by Annabel Baker on Mar 16, 2012 19:59:50 GMT 1
[/size] Tag: Jessalyn Blythe • Outfit: Here[/center] Annabel nåede knapt nok at færdiggøre sin sætning før Jess var i gang igen, men denne gang var hun alligevel mere forberedt på det end hun havde været for et øjeblik siden. Hun nikkede bekræftende en enkelt gang. "Det var planen, ja," svarede hun og smilede lidt da Jessie fortsatte. "Det skulle vel også være til at finde ud af," Annabel løftede en hånd for at stryge en hårlok om bag øret. "Vi kan altid lige finde hinanden igen til den tid, hvis det er. Jeg fornemmer ikke rigtigt det er nødvendigt at holde øje med dig indtil," kommenterede hun med et svagt drillende glimt i de mørke øjne. Endnu engang forstod Anna ikke rigtigt meningen bag det udtryk Jess brugte, men klog af skade lod hun være med at spørge ind til det denne gang. I stedet voksede smilet blot over de efterfølgende ord, der derimod gav glimrende mening og Anna slap en munter lyd. "Jeg ville nok ikke direkte beklage mig over hvis vi kunne finde ud af det, nej." Havde Annabel været helt ædru, ville hun nok have tøvet mere ved at tilslutte sig Jess' forslag, med tanke på at det immervæk ville være første gang hun skulle møde søskendeparrets forældre og det at gøre det modsatte af hvad de havde bedt om, muligvis ikke var det bedste førstehåndsindtryk at give. "Nej, det kan jeg ikke forestille mig. Det er også lidt et... sært koncept, hvis jeg må være så fri." Annabel var rimelig meget vant til at gøre som det passede hende derhjemme og i hendes univers virkede det temmelig mærkværdigt at de to ikke skulle have lov til at sove sammen, især fordi de trods alt ikke var børn længere. [/blockquote][/justify]
|
|
|
Post by Jessie Taylor Blythe on Mar 19, 2012 11:05:51 GMT 1
Jess plaprede løs, uden at overveje at hun måske overvældede Annabel med informationer og spørgsmål. Hun var svært nysgerrig på hvad storebroderens kæreste egentlig var for en, men det lå ikke til hende at stille dybdeborende spørgsmål til fritidsaktiviteter eller familiebaggrund, medmindre hun havde noget meget konkret at gå efter.
I stedet skøjtede hun rundt på overfladen og fnøs muntert over den andens konklusion om det manglende behov for overvågning. ”Nej på trods af at vores far egentlig satte det som betingelse for at jeg måtte komme, at Mrs. Cluck var med, så er jeg faktisk i stand til at klare mig selv – og ellers kan jeg jo altid bede store, stærke drenge som Will eller Siôn om hjælp,” bemærkede hun tørt, før et drillende smil hev lidt op i hendes mundvige.
Hun trak lidt på skuldrene af Annabels mening omkring sove-reglerne i huset i Banchory og pegede på hende med den ene finger, imens hun holdt om ølflasken med resten. ”Du var kærester med Willie,” konstaterede hun – som om det skulle komme som en overraskelse for den ældre pige. ”Det var da der jeg havde set dig før. Nej hvor spas...” Et lettere flabet smil hvilede på hendes læber, før hun satte flasken til og tog en tår. ”Det bliver i familien på Hogwarts, kan man sige.”
[/color][/size] Click
[/center][/blockquote]
|
|
|
Post by Matt Taylor Blythe on Mar 20, 2012 14:49:42 GMT 1
I may not always know what's right ...but I know I want you here tonight... ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬Tag; Annabel Baker & Jessie Blythe Wearing; This Matt havde stadig den korte samtale med Aisling siddende i baghovedet mens han igen bevægede sig gennem stueetagen og fortsatte op ad trappen mod festen igen. Hans feststemning havde på meget kort tid ramt nulpunktet, men han forsøgte stædigt at skubbe det fra sig og i stedet rent faktisk finde Annabel igen, som det hele tiden havde været hans mening.
Han stoppede nogle skridt indenfor døren til det første lokale og lod blikket glide over de mange mennesker. Han spottede hurtigt en orangerød manke og smilede for sig selv uden i første omgang at lægge mærke til hvem det var hans yngre søster talte med. Et skridt mere frem gjorde det dog ganske klart og han rynkede brynene let, mens han satte i retning af de to piger.
Som han nåede op mod Jessies ryg, nåede han at overhøre nogle af hendes ord og han skulede ubevidst til hendes baghovede, før han daskede hende et halvhjertet nakkedrag da han kom tæt nok på "Du holder aldrig kæft, gør du vel.. Pipsqueak?" han lod blikket glide over til Annabel og sendte hende et skævt, næsten undskyldende smil, og fortsatte endnu nogle skridt til han stod ved siden af hende "Du blev væk." konstaterede han med endnu et lille smil og skævede til sin søster med et hævet øjenbryn "Hvor mange pinlige historier har hun nået at fortælle dig?"
|
|
|
Post by Annabel Baker on Mar 21, 2012 8:32:09 GMT 1
[/size] Tag: Matthew & Jessalyn Blythe • Outfit: Here[/center] Da først Annabel lige havde vænnet sig til Jess' meget frembrusende tilgang, kunne hun ikke lade være med at more sig lidt over den yngre løve, der i hvert fald forstod at formulere sig glimrende. Annas øjenbryn gled lidt op og hun så tydeligvis underholdt på den anden. "Mrs. Cluck?" kom det muntert fra hende, uden at det var et spørgsmål om hvem der mentes med den omtale. "Men ja, det var også min fornemmelse at du er fint dækket ind."
Anna nåede kun lige nikke til Jessies fortsættelse, før hun opdagede den lyshårede skikkelse der nærmede sig bag den anden pige. Automatisk trak det yderligere op i hendes i forvejen smilende læber. Det underholdte ansigtsudtryk var endnu ikke forsvundet da Matt gav sin lillesøster et nakkedrag. Hun drejede sig automatisk lidt imod ham da han endte ved siden af hende og blottede tænderne i et halvt undskyldende smil i et øjeblik, uden dog at vise form for fortrydelse. "Der var lige nogen der stjal min opmærksomhed."Med de ord drejede hun hovedet lidt, så hun kunne se på Jessie igen, mens hendes hånd bevægede sig og fangede Matts, uden hun egentlig tænkte over det. Hun nåede dog kun se muntert på den yngre pige i et øjeblik før Matt havde stillet endnu et spørgsmål. Anna så skiftevis fra de to og hævede øjenbrynene lidt igen. "Ikke nok, lyder det til," svarede hun spøgende og sendte ham et skælmsk smil. [/blockquote][/justify]
|
|
|
Post by Jessie Taylor Blythe on Mar 21, 2012 12:44:26 GMT 1
Jess smilede blot en anelse bredere over Annabels spørgende tone og hævede begge øjenbryn en anelse. ”Fordi han er en pylrende hønemor, naturligvis,” konkluderede hun skamløst, nogenlunde lige før den omtaltes håndflade kolliderede med hendes baghoved. Det vippede lidt frem, samtidig med at hun løftede hånden og slog ud efter den angribende, med et smørret grin. ”Du ville jo først blive urolig, den dag jeg lige pludselig ikke sagde noget, Cluck!” Der var ingen fortrydelse at spore, som Matt fandt om på siden af den ældre pige og deres hænder smeltede sammen. Tværtimod var det, som Jess selv havde bemærket før, godt at se ham glad på den måde, uanset at hun ikke kunne drømme om at bruge de ord overfor ham – selv ikke i hendes muntre, berusede humør.
Hun vrikkede lidt med øjenbrynene, tog en slurk øl og smilede flabet af de to. ”Jeg har udleveret alle dine inderste hemmeligheder, Mattykins,” konkluderede hun. ”Hævn for at du sladrede til jordbærhjelmen om det der prinsesseskørt. Øje for øje.” Det udfordrende blik hun sendte ham i et sekund eller to blev hurtigt udvasket af endnu et grin.
[/color][/size] Click
[/center][/blockquote]
|
|
|
Post by Matt Taylor Blythe on Mar 21, 2012 13:27:42 GMT 1
I may not always know what's right ...but I know I want you here tonight... ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬Tag; Annabel Baker Wearing; This Matt himlede med øjnene og sendte Jess et halvhjertet, skulende blik, mens han fortsatte forbi hende og stillede sig ved siden af Annabel "Som om. Jeg har ventet på det skete de sidste 15 år." han lod uden protester sin hånd indfange af Annabels og så på hende med et skævt smil, mens han gjorde et kast med hovedet mod sin søster "Munden har ikke stået stille på hende siden hun blev født." han vendte ansigtet mod Jess igen og vippede lidt med øjenbrynene, og overraskende hurtigt skød tanken om sit sammenstød med Aisling fra sig.
Uden at tænke over det flettede han fingrene ind mellem Annabels og sendte hende et hurtigt smil, uden for alvor at virke som om hendes forsvinden var et problem. Det var det heller ikke nu hun var indenfor rækkevidde igen og han nøjedes med at nikke let til hendes forklaring før han så på Jess igen og fnøs opgivende "Hvorfor er jeg overhovedet ikke overrasket." han skar en grimasse da hun brugte deres mors foretrukne kælenavn "Drop lige det navn der. Du er ikke mor, vel." han smilede uskyldigt, men lettere smørret og fnøs igen "Du har ingen beviser." han gav Annabels hånd et klem og drejede hovedet mod hende igen "Du skal ikke tro på hende. Hun har en meget livlig fantasi." han blinkede drilsk og gik helt pr automatik et halvt skridt tilbage i forventning om det slag han var næsten sikker på ville komme.
|
|
|
Post by Annabel Baker on Mar 22, 2012 10:18:31 GMT 1
[/size] Tag: Jessalyn Blythe • Outfit: Here[/center] Annas øjenbryn gled en anelse op over Jessies forklaring og hun nåede lige at svare med et muntert "ah," før omtalte dukkede op. Annabel så underholdt til over ordudvekslingen mellem de to søskende uden selv at blande sig. I stedet fandt hun blot naturligt Matts hånd og lod fingrene glide ind i mellem hans. Automatisk drejede hun hovedet og så på ham da han talte til hende. Et muntert fnys gled over hendes læber. "Imponerende," svarede hun og drejede ansigtet i retning af Jess igen med et muntert blik. Anna havde ikke rigtigt selv noget at indskyde i de to søskendes smådrillerier og fandt det egentlig også ganske spændende bare at lytte til dem. Annabel kunne ikke helt skjule et smørret smil over det kælenavn Jess denne gang brugte og så kortvarigt ned imod gulvet for at skjule det. Hun drejede hovedet igen da Matt gav hendes hånd et klem og klukkede lidt over hans ord. "Jeg vil bare gerne vide hvad det er, du er så bange for hun fortæller," svarede hun drillende med blottede tænder og mærkede automatisk sin arm ryge lidt med, som Matt trådte et halvt skridt bagud. [/blockquote][/justify]
|
|
|
Post by Jessie Taylor Blythe on Mar 23, 2012 12:32:40 GMT 1
Jessies øjne spillede af udpræget morskab, da hun modsvarede Matthews forklaring – og ikke mindst hans kærestes reaktion på den – ved at bukke. ”Imponerende er mit mellemnavn,” erklærede hun med et bredt, flabet smil på læberne, før hun vrikkede lidt med øjenbrynene. ”Matty lærte i øvrigt først selv at tale lige omkring samme tidspunkt... Altså da jeg blev født.” Hun så på ham med en mine, der ikke formåede at få hende til at se tilpas uskyldig ud, på trods af forsøget på selvsamme. ”Hans første ord var nej – og kan det undre nogen?” Hendes smil var tydeligt drillende og stemningen let. Det gik ikke op for Jess at hun og Matts mundhuggerier måske udelukede Annabel lidt fra samtalen, men fortsatte blot lystigt i højt humør, kun afbrudt af ølflasken, der fra tid til anden krævede hendes opmærksomhed.
Et fnys forlod hende dog, da hendes storebror nægtede. Hun hævede begge øjenbryn, men kom så til at grine, i det øjeblik han veg tilbage. ”Er du nervøs, Mrs. Cluck?” Spurgte hun, med tydelig morskab og begge øjenbryn let hævede. ”Hvis det er den slags tilbagetrækninger, der kommer til at præge finalekampen, så ser det sort ud for Gryffindors drøm om en andenplads...”
[/color][/size] Click
[/center][/blockquote]
|
|