|
Post by Anessa Llewellyn Yates on Nov 7, 2011 16:35:17 GMT 1
So quick bright things come to confusion......Ill met by moonlight, proud Titania...~ ~ ~ ~ ~Tag: Heather Heartfield - Outfit: Here Anessa havde fundet en ledig stol ved et af de bagerste borde og havde efterhånden siddet der et stykke tid og set fraværende på glasset med lyserød punch foran sig. Hun havde ikke drukket af det endnu, og skulle hun være komplet ærlig, så havde hun vældig meget lyst til at hælde noget langs stærkere end det sukrede stads indenbords. Der var dog ingen udsigter til at det lod sig gøre. Ikke med mindre hun forlod festen og det havde hun absolut heller ikke lyst til. Hun havde glædet sig i flere uger, men det var som om hele boblen af festhumør og spændt forventning var punkteret næsten allerede før hun satte foden i storsalen.
Hun sukkede dybt og opgivende, før hun alligevel løftede glasset, tog en forsvarlig mundfuld og med en grimasse hurtigt satte det fra sig igen. Hun havde aldrig haft den store søde tand og slet ikke til noget der i mistænkelig grad lignede en fejlslagen blanding fra nogen eliksirtime. Glasset fik et langt skub ind midt på bordet, før hun satte begge albuer i bordet og lod hovedet hvile i hænderne, mens hun med overfladisk interesse lod blikket glide rundt i salen.
Der var masser af velkendte ansigter, men umiddelbart havde hun ingen trang til at gøre opmærksom på sig selv. Ikke mere end hvad hendes kostume allerede gjorde. I stedet besluttede hun sig for at frisk luft måtte være sagen og rejste sig lettere besværet på de høje hæle. Hun daskede irriteret til skørterne for at få dem udenfor farezonen af sine fødder og begyndte så at bane sig vej igennem den fyldte sal mod hovedindgangen.
|
|
|
Post by Heather Heartfield on Nov 7, 2011 21:10:33 GMT 1
"Why, oh why does the bird not fly, when it has wings and an open sky?"
Heather løsrev sig fra dansegulvet med den klare overbevisning at det var på tide med en pause, noget at drikke og måske en mulighed for at hvile fødderne lidt. Hun smilede til ham hun forlod, men slap ikke helt af med ham, før de hver havde fundet og fyldt et glas med det søde, selvlysende sukkervand. Der havde hendes blik fundet en fjerprydet skikkelse der sad ved bordet længst fra musikken og så langt mindre feststemt ud end forventede. At have blikket på veninden og nævne hende ved navn hjalp også på at få fyren i en anden retning.
Hun sukkede let og stillede mod Anessa, bænken og freden blot for at se den anden rejse sig op. Til hendes held og lettelse så skørterne ud til at hæmme veninden nok til at hun kunne nå derhen, før stilletterne fik hende mere end et par skridt. "Du skal altså bevæge dig hurtigere, hvis du vil undslippe mig, Birdie!" Med de ord hægtede hun sin ene arm ind under den andens, mens hun holdt glasset væk fra dem. "Hvor er du på vej hen? Festen er den anden vej..." Hun smilede muntert til den anden, før det falmede lige så stille ind og en forundret rynke trådte frem i hendes pande. "Er der noget galt?"
Tag: Anessa L. Yates ¤ Tøj: Her
|
|
|
Post by Anessa Llewellyn Yates on Nov 8, 2011 15:54:08 GMT 1
So quick bright things come to confusion......Ill met by moonlight, proud Titania.~ ~ ~ ~ ~Tag: Heather Heartfield - Outfit: Here Anessa lagde ikke mærke til hvem hun passerede i sit lettere ensporede ønske om at komme ud fra salen, om bare for en kort bemærkning. Hun havde dog næppe sat i gang, før nogen stak en arm under hendes og holdt den fast. Hun stoppede brat igen og havde de første tyve halvskarpe kommentarer parat til misæderen. De smuldere dog hurtigt, da hun så op på mødte venindens smilende ansigt. Hun fnøs halvhjertet og kastede et hurtigt blik ud over salen ”Birdie...” hun drejede hovedet tilbage og så på Heather med et smil der aldrig helt nåede hendes blå øjne ”Jeg kan næsten bedre lide den en 'åbenbaring'..” fortsatte hun tydeligt sarkastisk.
Hun trak på skuldrene og nikkede kort mod de store døre ud ”Den vej... luft og ting..” hun flyttede lidt på fødderne og så ned på de sorte skosnuder der et øjeblik tittede frem under det midnatsblå skørt. Så skar hun en grimasse og rystede hurtigt på hovedet da den anden fortsatte ”Ikke noget vigtigt eller interessant.” hun så op igen og smilede prøvende igen ”Jeg tror bare jeg glemte min fest-stemning ude ved foden af trappen.”
Hun rynkede brynene lidt og så undersøgende på Heathers ansigt, mens hun lagde hovedet lidt på skrå ”Hvorfor lignede du en kat der havde fået en hel skål fløde for sig selv?” spurgte hun i et tydeligt forsøg på at skifte emne, selvom hun dog var oprigtigt nysgerrig og havde en vag mistanke om, at venindens munterhed ikke kun skyldtes festen.
|
|
|
Post by Heather Heartfield on Nov 9, 2011 22:12:25 GMT 1
Heather stoppede op midt i et skridt, som Anessa gjorde det og trippede så let for at komme helt i stå. Hun havde ikke ventet andet end at skulle fortsætte. Hendes ene øjenbryn røg i vejret, mens latteren trådte frem i hendes blik. "Og hvem har så tilladt sig at kalde dig det?" Hun kunne næsten gætte det, men verden kunne jo være drejet af sin akse og have givet endnu flere lejlighed til at komme med kaldenavne. Et blik følgende venindens afslørede intet bestemt, kun feststemte mennesker.
Den noget afdæmpede og affejende udstråling havde den modsatte effekt og fik hende kun til at låse den andens arm fastere i sin. Hun lagde hovedet let på skrå, før hun sukkede let og rystede opgivende på det. "Så må vi hellere gå ud og finde det, mens du fortæller mig hvad der løb bort med det i første omgang." Festen havde været omdrejningspunktet for meget snak og glæde for ikke at tale om hvad kostume-vælgningen havde været at noget måtte være sket. og det siden de skiltes på vejen fra opholdsstuen. Heather gav den andens arm et klem og tog så de første skridt videre mod døren.
"Hvad gør jeg?" Hendes blik var dog tilbage på veninden øjeblikket efter med et uforstående skær, der endte i en grimasse og et blik der flakkede irriteret mod rummet, før hun fæstede det på Anessa. "Næh hov, så let slipper du ikke! Der er desuden intet andet end festglæde der..." Det sidste fik en undertone af længsel efter mere, som hun stoppede godt og grundigt ned hvor den hørte hjemme. Hun havde set Thomas flere gange allerede. Hver gang med Julie og aldrig seende i hendes retning. Det var ikke let at håndtere, når prikket til. Hvorfor skulle han være så forvirrende i sine signaler, for han virkede ikke til at se på Julie som hende? Heather blik trak mod salen, før hun skulede let til Nessie og fortsatte næsten anklagende. "Nu er det dig der skifter emne!"
|
|
|
Post by Anessa Llewellyn Yates on Nov 10, 2011 16:06:08 GMT 1
So quick bright things come to confusion......Ill met by moonlight, proud Titania.~ ~ ~ ~ ~Tag: Heather Heartfield - Outfit: Here Anessa drejede hovedet og så mere end sigende på veninden med et sarkastisk hævet øjenbryn ”Behøver du virkelig spørge?” hun fnøs halvhjertet og svarede så alligevel mens hun lod blikket glide ud over salen ”Simon, selvfølgelig... lige før han udnævnte sig til en homoseksuel humlebi.” konstaterede hun tørt og fnøs igen.
Hun drejede igen hovedet mod Heather og rynkede brynene svagt, for så at nikke kort og følge med uden yderligere protester ”Hvad?” hun skar en lille grimasse og trak på skuldrene ”Bierne måske... der fandt søfolks selskab mere interessant end påfugles.” vævede hun i vanlig tvetydighed, men var alligevel underligt taknemmelig for det klem hendes arm fik fra den anden.
Hun hævede begge øjenbryn ved venindens forvirring og så igen sigende på hende, denne gang med antydningen af et smil lurende i mundvigen ”Har du ikke slået kløerne i ham stivstikkeren endnu måske?” drillede hun kærligt, uden at mene noget ondt med det og så et øjeblik ganske tilfreds ud med at have fået afledt den anden. Det holdt dog kun få sekunder før Heather kaldte hendes bluff og igen fik Anessa selv til at skære en grimasse og se væk ”Det burde ikke komme bag på dig mere... du smitter.” drillede hun halvhjertet og sukkede så tungt mens de nærmere sig dørene.
|
|
|
Post by Heather Heartfield on Nov 12, 2011 15:53:54 GMT 1
Heather mødte roligt venindens blik, som hun besvarede med selv at hæve et øjenbryn. Andet svar så hun ikke nødvendigt lige der. Den anden valgte også uden yderligere skub at besvare spørgsmålet med lidt mere fyld på. Det fik hende dog til at le perlende og skæve mod salen igen uden at få øje på den omtalte og så tilbage på Nessie igen. "Så slemt synes jeg nu heller ikke han er ude... men glimmer og vinger? Det kræver sit ego at bære..." At Simon kunne var hun slet ikke i tvivl om.
Så rynkede hun brynene og så fuldstændig uforstående på den anden, mens de bevægede sig mod udgangen og mulighed for mere ugeneret tale. "Nu rabler du altså bare! Prøv igen og med lidt klarere tale tak!" Hun havde tydeligvis ikke hæftet sig nok ved folks kostumer hvis en flok bier plus søfolk kunne have undgået hendes blik helt. Desuden stak der mere under, hvis Anessas humør var så påvirket af det.
Et lille fnys fulgte med et vast blik, før et skævt smil brød igennem og blødte det hele lidt op. "Tydeligvis ikke!" Atter vandrede hendes blik mod omgivelserne, før hun mere end en smule irriterede fortsatte. "Han er hele tiden sammen med Julie..." Hun kunne faktisk godt lide Julie og vidste hun havde det svært lige nu efter brudet med kæresten, men kunne hun ikke have det svært støttet af en anden end lige Thomas? Heather træk vejret dybt og skubbede den ubegrundede jalousi væk, som så ofte før. Så lod hun blikket falde til gulvet foran sig. "Og han virker slet ikke til at ænse mig i aften... undviger mit blik og... jeg ved ikke..." Hun bed sig let i underlæben og skævede til den anden.
"Og det var slet ikke det vi skulle snakke om!" Hun forsøgte at lyde beslutsom, men med emnet åbnet på klem var det svært at lukke helt i igen. "Jaja, du har lært fra den bedste, men dig først idag! Så spyt så ud!" Hun fik det sagt, som de gik igennem dørene og indgangshallens tomhed fik det sidste til at runge en smule. Resolut drejede hun dem til venstre og hen af en gang mod en vinduesniche med en bænk.
|
|
|
Post by Anessa Llewellyn Yates on Nov 12, 2011 23:59:46 GMT 1
So quick bright things come to confusion......Ill met by moonlight, proud Titania.~ ~ ~ ~ ~Tag: Heather Heartfield - Outfit: Here Anessa himlede med øjnene og smilede modvilligt et øjeblik før hun kastede armene frustreret i vejret ”Nej, vel? Jeg synes han ser ganske glimrende ud. Hvis han ikke ville kunne han sgu da bare have sagt nej.” hun var egentligt ikke vred, bare lettere fortørnet over hele situationen som hun ikke anede hvordan hun skulle forholde sig til. Hun fortsatte ufortrødent ved venindens næste spørgsmål og den klare forvirring ”Bare...” hun sukkede teatralsk og skar en lille grimasse før hun modvilligt forklarede ”Mary Abbey... var mere spændende end mig, okay..”
Hun skiftede villigt emne og lyttede med rynket pande til Heather mens de nåede op til dørene og lod hurtigt blikket søge ud over salen efter den venindens affektioner gjaldt. Hun fandt ham dog ikke og så tilbage på Heather, stadig med en lille panderynke ”Og du har ikke overvejet bare at finde ham og trække af med ham? Ud at danse eller noget?” spurgte hun lettere snusfornuftigt og var som altid som første reaktion, mest stemt for at tage tyren ved hornene. Hun puffede svagt til veninden med albuen og så sigende på hende ”Måske tør han bare ikke gøre noget. Det er set før.” hun så ned og skar en lille grimasse igen, da Heather igen tvang emnet tilbage på Anessa selv.
Hun fulgte tavst med den anden ud af salen og lod sig kort efter dumpe ned i vinduesnischen og pressede de blåmalede læber hårdt sammen. Hun var tavs lidt endnu, mens hun alt for tydeligt kunne mærke Heathers blik hvile på sig, og stædigt nægtede at se op. Den anspændte tavshed blev hurtigt for meget og hun endte med at skæve op og slå frustreret ud med armene endnu en gang ”Der er ikke noget! Virkelig. Det er bare en åndsvag tanke som skal slåes ned igen.” hun så ned igen og koncentrerede sig indædt om en fold i det blanke, mørkeblå stof.
|
|
|
Post by Heather Heartfield on Nov 13, 2011 18:41:39 GMT 1
Heather nikkede samtykkende, selvom hun ikke helt kunne undertrykke morskaben hun havde følt hver gang hun havde set Simon i løbet af aftenen og som ikke var blevet mindre med tiden. "Han kan bare godt lide at brokke sig nogen gange, men hvem kan ikke det?" Hun havde endnu engang hævet et øjenbryn, mens et skævt smil sneg sig frem sammen med et muntert glimt i de grågrønne øjne. Hverken hun selv eller Anessa kunne se sig fri for lige det behov. Smilet holdt, som den anden fortsatte, mens øjenbrynet faldt ned på plads. Så nikkede hun forstående. "Så han er faldet for en anden eller er hun bare det nye sort?" Det måtte jo ske på et eller andet tidspunkt, men så ud til at have ramt Nessie uforberedt alligevel.
Hun lod sig falde ned på bænken på bænken ved siden af den anden, mens hun passivt trak på skuldrene og så væk, ignorende den drillende albue i siden og det medfølgende blik. "Jo flere gange... det eller bare ja.. bare kysse ham og så se hvad der sker, men..." Hun kom med en frustreret lyd mens hun lænede sig tilbage på bænken og lod baghovedet hvile mod vindueskarmen, mens hun så op i loftet over dem. "Eller han er slet ikke interesseret i mig men kun i hvad han kan lære om willier og deres magi! Hvorfor skal det pludselig være så svært?" Hun løftede hovedet og så lige på veninden uden at dæmpe ned på sin frustration og den brændende glød det gav hendes blik.
"Men nok til at ødelægge dit festhumør det er da sikkert..." Hun åndede tungt ud og lod sit blik falde væk fra den anden, ladende stilheden mellem dem vokse og presse sig på. Ville Anessa ikke tale var der intet som tavshed der kunne få hende til det. Heather tog et par dybe indåndinger, drejede sig så på bænken, mens hun trak det ene ben op og endte med front mod den anden. Hendes hænder lod hun hvile i skødet, til hun med et lille suk rakte ud og fangede venindens nærmeste hånd. Tålmodighed var heller ikke hendes stærkeste side i aften. "Du ved jeg ikke vil grine lige meget hvad, ikke smukke?"
|
|
|
Post by Anessa Llewellyn Yates on Nov 13, 2011 20:22:53 GMT 1
So quick bright things come to confusion......Ill met by moonlight, proud Titania.~ ~ ~ ~ ~Tag: Heather Heartfield - Outfit: Here Anessa fnøs og kom næsten til at grine mens hun skævede til Heather og så trak på skuldrene ”Jeg brokker mig aldrig..” mumlede hun uden at kunne skjule at hun følte sig en smule ramt. Så skar hun en ny grimasse og så væk mens de gik. Der gik nogle øjeblikke før hun sukkede lydløst og svarede ”Åh han er faldet...” konstaterede hun tørt og pressede et øjeblik læberne hårdt sammen før hun fortsatte ”Så hårdt at det undrer mig han ikke har brækket næsen i faldet.”
Hun satte sig, knap så yndefuldt som ønsket, ned på bænken ved siden af Heather, spredende skørterne nogenlunde under sig, så de ikke endte mere krøllede end de allerede var. Hun rynkede brynene lidt og holdt blikket opmærksomt på veninden mens hun fortsatte og lod være at afbryde mens den anden talte, alt for tydeligt frustreret. Først da Heather tav talte hun selv igen og slog ud med den ene hånd ”Altså.. hvis du virkelig gerne vil finde ud af det, så må du gå ham på klingen før eller siden uanset. Enten det, eller du kommer til at sidde og ærgre dig herfra og til du er 80...” hun smilede svagt, men opmuntrende, mens hun lænede sig tilbage.
Hendes hage sank påfaldende hurtigt mod brystet da Heather vendte tilbage til det emne hun helst ville undgå og alligevel ikke kunne skubbe fra sig. Hun rynkede brynene dybt og brugte nogle lange minutter på at overveje hvorvidt hun skulle sætte ord på sin forvirring eller ej og det blev Heathers hånd der trak hende ud af den lette trance. Hun løftede hovedet igen og mødte venindens blik og mærkede sit eget flakke afslørende. Så sukkede hun dybt, mens trak ikke hånden til sig ”Det er bare.. underligt..” hun rynkede panden igen ”Lidt for meget.. han snakker sgu ikke om andet og jeg bliver helt.. helt..” hun gik i stå og bed ned omkring sin underlæbe mens hun ledte efter ord ”Irriteret... vred... jeg ville godt være glad på hans vegne, men..” hun gik i stå og så lettere fortabt på Heather.
|
|
|
Post by Heather Heartfield on Nov 14, 2011 20:36:21 GMT 1
"Nej, nej, aldrig.. slet ikke... hvordan kunne jeg dog antyde det..." Heather holdt sin tone let, men tør. Så kom hun med en medfølende lyd, der på ingen måde dækkede hverken halvt eller helt. Så længe hun havde kendt Anessa havde der været en Simon. Hun kunne dog ikke holdet et muntert fnys tilbage. "Så slemt? Wauw... den er hård at høre på..." Et var en venindens flings, men en vens? Og endda en ven man var tættere end tæt med? Hun så undersøgende på den anden, men lod for en stund sine tanker blive usagte.
I stedet lod hun sin egen frustration få lidt frirum. At få det sagt hjalp, men gjorde hende ikke mindre irriteret på hende selv. Hun sendte Nessie et enkelt blik og så så mod gulvet igen. "Jeg ved det, jeg ved det, det er bare..." Hun gik i stå igen, sukkede og gentog sig selv lidt mere, "..svært." Hun lænede sig igen tilbage, så hun sad skulder ved skulder med Nessie og drejede ansigtet mod veninden. "Tror du han er interesseret? Helt ærligt, Nessie?" Lige meget svaret, så måtte hun finde Thomas til en snak inden aftenen var ovre.
Stilheden mellem dem varede til hun selv brød den og venindens flakkende blik sagde ikke så lidt om dennes sindstilstand. Hun beholdt hånden i sin og klemte den opfordrende som Anessa intet sagde. Så lyttede hun tavst til den anden tav og sukkede igen, mens et lille forstående smil brød frem på hendes læber. "Men i stedet for er du lidt jaloux...." Det var en følelse hun kendte alt, alt for godt fra sig selv og som hun slet ikke kunne styre efter egen mening. "Føler dig udenfor, tilsidesat.... ikke nok?" Hun satte lidt flere ord på, prøvende sig frem for at se om det var det den anden led af. Så lod hun hovedet glide lidt på skrå. "Men han er også noget helt for sig..."
|
|
|
Post by Anessa Llewellyn Yates on Nov 15, 2011 8:59:01 GMT 1
So quick bright things come to confusion......Ill met by moonlight, proud Titania.~ ~ ~ ~ ~Tag: Heather Heartfield - Outfit: Here Anessa skævede til Heathers ansigt, uden på nogen måde at kunne overhøre den tørre undertone i stemmen hun kendte aldeles glimrende. Hun himlede med øjnene og kunne så alligevel ikke helt lade være at trække på smilebåndet ”Det ved jeg heller ikke.. Oh du formastelige.” det lille strejf af morskab var dog hurtigt væk igen som de fortsatte i både ord og skridt og hun skar en grimasse og nikkede som eneste svar, mens hun så spekulativt frem for sig.
Da de først sad på bænken, skubbede hun villigt sine egne spekulationer om i baghovedet og lyttede til veninden med et opmærksomt udtryk. Hun skar en sympatisk grimasse og lænede sig lidt ind mod den andens skulder mens hun nikkede spagt ”Det må åbenbart ikke være let..” hun drejede hovedet og mødte alvorligt Heathers blik. Så nikkede hun med antydningen af et smil ”Ja.. det tror jeg..” hun puffede blidt til den anden ”Jeg synes faktisk han er ret åbenlys.” hun hævede brynene sigende over den tåbelige næb-substitut der dækkede hendes næse og skævede tilbage den vej de var kommet.
Tavsheden var trykkende og Anessa flyttede ukomfortabelt på sig, både før og efter Heather tog hendes hånd og hun selv fik tungen på gled. Hun løftede hovedet igen, lidt for hurtigt og så tydeligt forsvarsberedt på Heather som snakken fortsatte ”Jeg er da ikke en skid jaloux!” røg det impulsivt ud af hende og hun åbnede munden for at benægte fakta endnu mere. Hun nåede dog aldrig til det som Heather fortsatte og satte ret præcise ord på den følelse der gnavede i hende. Hun rynkede panden, lukkede munden og bøjede hagen ned mod brystet og lod blikket synke med den ”Han er en narrøv lige nu er han..” mumlede hun uden egentligt at mene det og lænede så hovedet til siden, indtil hendes kind hvilede let mod Heathers skulder.
|
|
|
Post by Heather Heartfield on Nov 16, 2011 20:33:20 GMT 1
Heather sendte veninden et skævt smil under vidende øjne, men lod med det emnet falde. Der var ikke det store mere at sige. Det kunne der dog komme med tiden, men lige for nu gled deres snak væk og endnu engang mod hende og hendes hjerteproblemer. Langt fra så forvirrende som Anessas var ved at udvikle sig til, men slemme nok for en der hadede at miste kontrollen og følte at lige det var hvad hun havde. Hun sukkede let og fandt så endnu et smil frem, mens kampgejsten tændtes påny i hendes blik. "Siger man ikke også at, hvis det ikke er værd at kæmpe for er det ingenting værd?" Hun mødte den andens blik og sænkede så sit, mens et genert smil formede sig.
Puffet blev dog hurtigt besvaret med et tilsvarende og et halvt fnys halvt grin. "Virkelig? Jamen så må jeg jo til den..." Venindens forsikring var det sidste skub hendes beslutsomhed havde brug for, selvom den efterfølgende tavshed gav sommerfuglene lidt for frit løb. Det hjalp at distrahere sig selv med den andens nærvær og især da det kun var alt for tydeligt at Nessie havde brug for en lige nu. Hun mødte igen den andens blik, før hun fnøs. "Og du glemmer hvem du taler med!" Hun betragtede den anden som hun gengav følelserne der var så ofte optrædende for hende og klemte så venindens hånd som hun så væk. "Helt bestemt..."
Heather lod sit hoved falde ned og hvile mod Anessas, mens hendes blik gled til væggen overfor. "Det var ikke lige sådan her vi havde forestillet os aftenen..." Et nyt fnys slap fra hende ved det, før en let opgivende latter fulgte. de havde snakket så meget om kostumer, dans, oppyntning og drenge at det virkede helt åndssvagt nu. Især siddende i en dyster gang, hvor det træk koldt fra vinduerne.
|
|
|
Post by Anessa Llewellyn Yates on Nov 17, 2011 11:13:08 GMT 1
So quick bright things come to confusion......Ill met by moonlight, proud Titania.~ ~ ~ ~ ~Tag: Heather Heartfield - Outfit: Here Anessas blik var faldet igen under Heathers vidende blik og fandt ikke nye ord at føje på puljen før Heather talte igen. Anessa smilede skævt, mere end lille grimasse end et egentligt smil, da hun alt for tydeligt genkendte den stædige undertone i venindens stemme. Den der klart fortalte hende, at hun var helt og holdent sikker på hun havde ret. Lige i dette tilfælde kunne Anessa også kune give hende ret og hun endte med at trække let på skuldrene igen ”Måske..” hun løftede hovedet og så Heather i øjnene igen med tydelig tvivl i sit eget blik ”Men hvad så hvis man ender med at kæmpe forgæves?” fik hun spagt frem, ukarakteristisk usikker på situationen.
Hun fandt dog et ægte, oprigtigt smil frem som emnet igen drejede i Heathers favør og nikkede langsomt et par gange ”Ja du må...” bekræftede hun med et svagt drillende glimt i de lyse øjne og puffede igen til den anden arm ”Hvadlaver du i det hele taget her når du kunne jagte mandfolk?” hendes mundvige trak op i et begyndende drillende smil, men stivnede så halvejs og trak modsatte vej igen, da Heather uden de mindte anstrengelser afslørede hendes bluff. Hun så hurtigt ned og opgav på forhånd at protestere imod venindens ulidelige logik. Først da hendes hånd fik et lille klem igen, skævede hun op, tydeligt ikke tilfreds med situationen. Hun blev siddende tavs nogle minutter og bare stirrede ud i luften uden at se noget.
Så undslap en lyd hende ved Heathers henkastede kommentar. Halvt et grynt og halvt et fnys.. måske endda noget der mindede om et grin. Hun rettede sig lidt op og så opgivende på veninden igen ”Det er da det jeg har gået og glædet mig til det sidste år. Kom frisk!” hun rystede på hovedet og fnøs igen, uden at kunne lade være at smile lidt ”Hvad sidder du i det hele taget her for endnu?” hun gjorde et kast med hovedet tilbage ned ad korridoren ”Han er derinde et sted, ikke herude i min selvynk.” hun hævede begge bryn og så opfordrende på Heather.
|
|
|
Post by Heather Heartfield on Nov 18, 2011 21:36:47 GMT 1
Heather hævede blikket fra armbåndene om hendes håndled, hun havde siddet og fulgte hvordan viklede sig, og så uforstående på veninden, da denne svarede i en helt anden retning end de opfordrende ord der hidtil var kommet fra den kant. Hendes blik gled over i let forundring og tvivlen blomstrede frem i hende igen, hvilket kunne høres i hendes stemme som hun dæmpet fik frem. "Jeg troede lige du syntes det var en god ide?" Hun sendte den anden et spørgende blik, trak så på skuldrene, som får at slå det hele hen som ubetydeligt og lod blikket falde til gulvet igen. "Fejler det, så var der nok ikke andet ind egen indbildning... så var der ikke noget..." Hun sukkede og sank hen i tavshed, som Anessa dog ikke lod vare længe.
Atter sendte hun veninden et skævt blik, som den skiftede retning endnu engang og trak så igen på skuldrene, før hun fandt et ikke særlig dybtfølt smil frem. "Taler med dig, fjolle, det troede jeg du havde opdaget?" Drilleriet faldt lidt til jorden som stemning slet ikke var til det og i stedet blev Heathers blik lettere vurderende som veninden sad mundlam og nægtede at se op. Hun lod det med et lille suk falde til en anden god gang med den klare formodning om at det ikke ville vare længe.
"Ummm... Lever bænken op til forventningerne?" Hendes stemme var tør, men på ingen måder uden humor og smilet var endelig vendt tilbage igen. Det var for åndssvagt at de sad hvor de gjorde til andet end at le af det. Venindens ord fik hendes blik til at flakke mod døren ind til storsalen, før de vendte tilbage til den anden med et fornyet anstrøg af bekymring for den anden foruden den svage længsel efter at vende tilbage til salen. "Du er ok for nu?" Hun undlod helt at svare på den andens spørgsmål og stillede i stedet sit eget, ventende på et tilfredsstillende svar, før hun ville rejse sig og gå. Veninder kom bare før fyre - især når fyren ikke var hendes endnu.
|
|
|
Post by Anessa Llewellyn Yates on Nov 18, 2011 23:18:39 GMT 1
So quick bright things come to confusion......Ill met by moonlight, proud Titania.~ ~ ~ ~ ~Tag: Heather Heartfield - Outfit: Here Anessa drejede hovedet og så forvirret på Heather et øjeblik, med en klar fornemmelse af, at de lige havde talt grumt forbi hinanden. Hendes blik flakkede tydeligt ”Gjorde jeg?” hun flyttede ubekvemt på sig og så hurtigt ned med rynkede bryn. Det var aldeles uvant at være i tvivl på den måde for hende og hun brød sig ikke en snus om det. Hun skævede på til Heathers ansigt igen og trak på skuldrene ”Du har sandsynligvis ret.. som altid.”
Hun fnøs og himlede med øjnene før hun puffede til Heather med skulderen endnu en gang ”Tak for oplysningen smarte, det havde jeg aldrig selv regnet ud.” hun rakte barnligt tunge under næbbet der sad på hendes næse og rystede så på hovedet med et skævt smil. Smilet gled over i en grimasse der blev fuldt op med et næsten muntert fnys ”Jo tak, det er absolut den bedste bænk på Hogwarts. Jeg tør næsten vove den påstand, at den er som skabt til mig og den komplimenterer fjerene så yndigt.”hun tav og betragtede tavst og indgående Heather i den efterfølgende stilhed. Et lille smil sneg sig ind på hendes blå-malede læber og hun nikkede langsomt en enkelt gang, da Heather stillede et enkelt spørgsmål ”Ja jeg er...” hun løftede armen og lagde den i stedet omkring venindens skuldre og gav dem et fast, opmuntrende klem ”Smut.. skift snøren ud med et net og se hvad der sker.”
|
|