Jonathan MacLeod
Dimittend
"I didnae stutter, wumman... Whit's fur ye'll no go by ye."
|
Post by Jonathan MacLeod on Apr 20, 2011 22:24:05 GMT 1
Jonathan Chesire MacLeod
er en Slytherinelev på syvende årgang, og meget ærekær. Den unge mand har stolte skotske rødder, og er vokset op på slottet Dunvegan, som ligger på øen Isle of Skye, og har derfor altid være vant til finere omgivelser. Selv er han halvblods, med en far der stammer fra en stor fuldblodsfamilie, og på ingen måde blodsfanatiker. Derimod er han flabet, selvsikker og dameglad, en ting der efter sigende ikke burde være nogen der var i tvivl om.
Jonathan mangler især venner og fjender, gamle flirts og to mere specifikke ting. Den ene er den kæreste han havde på sit sjette år. De var sammen i en rum tid, og han havde haft hende med hjemme på slottet på Skye. Han var vildt forelsket i denne pige, og var i en periode sikker på at de skulle ende sammen, indtil hun en dag var ham utro. I dag kan de slet ikke sammen overhovedet. Den anden er en jævnaldrende, som Jonathan engang var i et voldsomt opgør med, hvor Jonathan blev såret og arret tværs over brystet. Dette kan meget vel være en ærkefjende.
Fri leg!
|
|
|
Post by fenella on Apr 20, 2011 23:14:15 GMT 1
Aaah... jeg er en drama-queen in spe... - Enter Fenella som den hadede ex... what say you? herligt meget galde i luften når de er nødt til at se hinanden hver dag på kollegiet...
[/blockquote]
|
|
Jonathan MacLeod
Dimittend
|
Post by Jonathan MacLeod on Apr 21, 2011 17:32:31 GMT 1
Umiddelbart lyder det fint, men jeg smider lige lidt flere krav ind, og så kan vi se om Fenella stadig er up to the task. x) Det er ikke blot meningen at det er Jonathan der har været hovedkulds forelsket, men også omvendt. Hans patronus bygger på et minde sammen med hende (se profil for nærmere beskrivelse) Og så forestiller jeg mig at forholdet skal have varet... Et års tid? Starten af sjette år til slutningen (lige før sommerferien) Hmm? Og hvis Fenella ikke har haft problemer med hans manglende politiske interesse og halvblodsstatus, then it's a go. x)
|
|
|
Post by fenella on Apr 21, 2011 18:00:40 GMT 1
*stiller sig skoleret og lytter pænt og opmærksomt og går i tænkeboks* Faktisk... Så er det hele ret perfekt. Og jeg er stadig game. Flere grunde: Jeg har et stykke tid siddet og ledt efter modsætningen til hendes vanlige bitchy, skruppelløse side. Jeg troede jeg havde den, men det røg til jorden. Uanset hvor gennemført en lille heks hun er, så er hun kun menneske, og har fejl, mangler og følelser som alle andre. Følelser har det med at trumfe personlige meninger og holdninger når de først rammer for alvor, så ja, jeg er med! All the way. Det kunne være rart at have det i hendes bagage... det ville give mig noget much needed til hendes personlighed. Har allerede et ret klart billede af hvorfor hun endte med at være så dybt unfair som hun var. Deler gerne på pm en af dagene. Og den manglende blodstatus har været større problem end den manglende politiske interesse... Men igen... when love strikes... Og at skulle se på ham hver dag og blive mindet om at man ikke er en iskold snedronning hele vejen igennen! *brrr* Ubehageligt! x) This could be good.. Deal then?
|
|
Jonathan MacLeod
Dimittend
|
Post by Jonathan MacLeod on Apr 21, 2011 18:10:09 GMT 1
PM'en modtages gerne. x) Og, det lyder da helt klart som en aftale! Er der brug for at få sagt mere lige nu? :) Jeg forestiller mig måske den ærkefjende jeg nævnte øverst, kunne være samme person som Fenella i sin tid gik bag om ryggen på Jonathan med. Har du idéer til hvem?
|
|
|
Post by fenella on Apr 21, 2011 18:14:49 GMT 1
Nej, det tror jeg ikke... vi kan uddybe den over pm evt og få detaljerne på plads. Synkronisere historierne. ;)
Og ja, det har jeg måske faktisk... hmm... *Plys-tænke-stilling*
Den, tager jeg også lige i den pm. Jeg lover at lægge den senest i morgen. Påske and all...
|
|
|
Post by Richard Donovan on Apr 23, 2011 20:50:52 GMT 1
Okay, jeg smider Richard ind. Richard er en stille fyr, han går mere ind for en rask nævekamp end en duel, han er fuldblods og stammer langt tilbage fra Ivory-slægten, hvilket vil sige at han er Irer. Grunden til at jeg smider Richard ind er fordi at jeg mangler fjender til ham, han går godt nok kun på 6. årgang, men knægten er stor af sin alder, at han i en vredesrus kunne have forvoldt så meget skade på en anden, ville være en sjældenhed men ikke utænkeligt, det kunne eventuelt være et "uheld"?
|
|
|
Post by Olivia Strange on Apr 24, 2011 15:15:28 GMT 1
Jeg tager lige mine piger med her ind. Olivia & Jonathan Olivia og Jonathan kunne være gode venner. De kan have et sådan venskab, hvor de ikke snakker om dybe følelser, men mere praler af deres nye ejendele og sportslige præstationer. Olivia spiller quidditch, så det vil hovedsageligt være det, hun praler med. Selvom de aldrig snakker om følelser, er de rigtig gode venner, lidt ligesom søskende. Eilionoir & JonathanEilionoir er også skotte, måske ikke lige helt så stolt som Jonathan, men hun vil sagtens kunne snakke med på en snak om Skotland. Jeg ved ikke om det er en god ide, men Eli ville i hvert fald synes, at det var hyggeligt med en snak over en scotch.
|
|
Jonathan MacLeod
Dimittend
|
Post by Jonathan MacLeod on Apr 26, 2011 10:19:29 GMT 1
Richard Hmm... Nu er det sådan at pladsen som ærkefjende i hvert fald er taget, men det betyder da ikke det er helt udelukket. Dog har jeg svært ved at forestille mig hvad der skulle have sket, som har forsaget at de var kommet op at toppes?
Olivia Et overfladisk venneforhold? Sagtens. Hvordan forestiller du dig, de er kommet i snak og senere hen er blevet venskabelige?
Eilionor Det lyder da hyggeligt. ;)
|
|
|
Post by Arthur Hampton on Apr 26, 2011 15:09:06 GMT 1
jonathan &,
Jeg smider lige et par ind!
arthur [hufflepuff, syvende årgang] ja, nu er han ikke ligefrem den største voldsbror du kan finde på slottet, men jeg kunne godt forestille mig noget fjendskab af en art her. Okay... Grund? Jeg kunne forestille mig jalousi, i hvert fald fra Arthurs side, da han selv har det med at være halvdårlig til lidt af det hele. Det er under alle omstændigheder et plot der er let at bygge på!
xavier [ravenclaw, syvende årgang] okay, Xavier er så heller ikke din typiske voldsbror, men han er til gengæld god til hans besværgelser (skulle de have endt i totterne på hinanden). Endnu en potentiel fjende/hadeobjekt, men ellers kan jeg ikke sætte ham på andet lige i dette sekund.
|
|
Jonathan MacLeod
Dimittend
|
Post by Jonathan MacLeod on Apr 26, 2011 16:02:10 GMT 1
Arthur Jeg ved ikke om du har fået et forkert indtryk af Jonathan, men han er bestemt heller ikke den typiske voldsbror. Faktisk skal der en del til, før han overhovedet overvejer den fysiske løsning. Desuden er han en meget atypisk Slytherinelev. ;) Men hvis du er fast besluttet på at det skal være fjendskab (eftersom jeg ellers godt kunne se dem klikke som kammerater), så vil jeg gerne høre lidt mere specifikt hvad du har i tankerne? Evt. episoder?
Xavier Jeg kan ikke se hvorfor Jonathan skulle have noget imod Xavier, beklager. Han er slet ikke så fjendsk anlagt. ;) Faktisk ville Xavier være en person, Jonathan kunne finde på at gå til for at få hjælp med en besværlig stil? What you say?
|
|
|
Post by Xavier Adler on Apr 26, 2011 21:18:55 GMT 1
Bah! Det var fordi jeg havde sat mig hans "battle scar" for hovedet (og så er der ikke plads til så meget mere, haha!) Men okay, jeg er også klar på noget venskab, hvis du ser dem begge bedre egnet til dette - det gør også det hele så meget lettere!
xavier er i hvert fald fuldkommen klar på at give noget lektiehjælp, det er jo næsten det han lever for!
|
|
|
Post by Psyche Hestia Guillotine on Apr 28, 2011 10:31:23 GMT 1
Jonathan & Psyche Soooooo.... Den hidsige wilie her, går på samme årgang som Jonathan. Efter en kort gennemlæsning af Jonathans profil, synes jeg faktisk ham og Psyche minder lidt om hinanden. Hun bliver også fysisk når hun bliver vred, men hun bliver så meget hurtigere vred end han gør. Jeg kunne sagtens forestille mig at hun kunne stå for en del sår og skrammer, men jeg synes ikke ærkefjender lyder helt rigtigt for de to slanger her... Jeg synes det bliver lidt for kedeligt bare at sige "venner" eller "fjender", og jeg foretrækker virkelig de indviklede plots. Jeg har dog ikke ligefrem de helt vilde ideer lige nu, men tror godt Psyche kunne være tiltrukket af ham, men også blive irriteret over hans temperament, eller mangel på samme. Men siden jeg, som sagt, ikke lige har så meget, vil jeg slutte af med at sige at jeg tror de kunne have et meget svingende forhold til hinanden, og at du har linket til Psyches nede i signaturen
Så har jeg også Lousiana Bloodworth, hvis profil ligger her og Akila Arora som du kan finde her. De to har jeg godt nok ikke lige nogen ideer til, men nu kan du da lige så på dem, og se om du har noget
|
|
Jonathan MacLeod
Dimittend
|
Post by Jonathan MacLeod on Apr 29, 2011 9:19:03 GMT 1
Arthur Det sker. ;) Men, hvis vi kunne sige de var kammerater, ville det bare være super. Måske ikke noget videre kompliceret, ikke noget med at snakke dybere følelser, bare et helt og holdent platonisk venskab? Intet kompliceret. x)
Xavier Det lyder super. Jeg forestiller mig også at de godt kunne være venner ud over det, og at det ikke decideret bliver kategoriseret som lektierhjælp. Mere bare sådan en aftale de laver en gang i mellem om at studere sammen, selvom de begge godt ved at det er fordi Jonathan egentlig har brug for Xaviers hjælp. De nævner det bare ikke rigtigt... x) Hmm?
Psyche Hmm... Den er lidt kringlet den her... Jeg kunne godt se for mig at de var kommet op at toppes et par gange, men hvis han ville aldrig kunne få sig selv til at volde hende nogen som helst form for harme, når hun trods alt er en pige. Men på trods af det, er det jo næsten klart at Jonathan er tiltrukket af hende, på grund af hendes wiliegener. Det er jo lige før han intet valg har. x) Jeg synes det kunne være sjovt at lave noget kompliceret ud af det, men på stående fod har jeg ikke lige noget forslag, men det kan være du har det? Jeg forestiller mig i hvert fald de har et meget mærkværdigt og ustabilt bekendtskab. Jake er Jonathans ærkefjende, og ud fra hvad jeg lige kunne se i boxen er Psyche og Jake i familie?
Akila kunne jeg i øvrigt godt se ham, komme ret godt ud af det med.
|
|
|
Post by Psyche Hestia Guillotine on May 12, 2011 17:29:32 GMT 1
Jonathan & Psyche Boxen har ret. Jake er Psyches grandfætter, og hun har den del respekt for ham, så der er en vis mulighed for at det forhold Jake har til Jonathan, har en indvirkning på det forhold Psyche får til ham. Det kommer dog an på, hvorfor de er ærkefjender? Hvis der ikke er en ordentlig grund, kan hun sagtens ignorere det faktum at Jake ikke kan lide Jonathan. Ellers kan venskabet jo altid være undercover, eller sådan noget. Eller der kan være tale om en slags forbudt fysisk tiltrækning, selvom de rent følelsesmæssigt ikke kun udstå hinanden? Jeg synes det kommer lidt an på, hvad det er, der har fået Jake og Jonathan op at toppes, så det må du lige lade mig vide
|
|