|
Post by Emrys Cadwallader on Apr 17, 2011 20:14:43 GMT 1
Stuart • Det er jo et rent adrenalinskud af genialitet du har postet! Lad os se om jeg kan få hovedet ud af skyerne på den. Og idéerne passer strålende, så dem skal vi bare pudse lidt, så de skinner! Jeg er meget tilfreds her.
Du har opfattet helt rigtigt, Emrys står stærkt i alle de fag han har – han går ekstremt højt op i dem, fordi han mener at jo bedre karakterer man har, jo mere åben er hans muligheder for at nå til tops i den politiske verden. Og hvis de er så gode venner, som jeg tænker de er, vil Emrys gerne hjælpe ham, både med at vedblive at holde hans hoved nede i bøgerne og hjælpe ham til at forstå, så han også kan få et bedre afsæt ude i verden. Jeg så inde på Stuarts profil, da jeg tyggede den igennem, at han faktisk også drømmer om en ministerpost – da jeg tænker at netop de to drenge er alt for gode sammen til at tage politik op, vil Emrys nok alligevel som en storebror og ven gerne se ham med på vejen til succes. =) De drenge kunne have det så sjovt med al den fest og farver, som Stu kan lave.. Emrys kan jo også godt lide fest og farver.
Blodsbroderen er bestemt ikke blevet taget endnu – og den må du meget gerne tage, hvis du har lyst! Jeg synes bare det kunne være en sjov idé, idet blod jo netop er tykkere end vand – og det gør dem jo næsten til fuldbyrdede søskende i Emrys’ øjne? Det kan jo også give et udgangspunkt for deres venskab – det kan enten være tilfældigt, men når de to står på så god fod som jeg tror de vil gøre, må det næsten være intentionelt at de har blandet blod. =) Det kan gå langt tilbage eller vi kan mikse den nu, hvis du er frisk.
Foruden ven ser jeg også mulighed for, som du siger, storebror/beskytter – Emrys har ikke selv nogen søskende, og har faktisk det meste af sit liv savnet dem - han vil nok, i kraft af det mentale aldersforspring han har, også gå lidt som Stuarts storebror, som du siger, og være glad for det. =) Og vi kan snildt aftale at de to drenge kan holde ferie hos Emrys, etc. Emrys vil forsøge at holde ham ude af problemerne, sætte ham foran bøgerne og så bare generelt gå rundt og have det spas med ham. Især også hvis de ender med at blande blod, så de faktisk er brødre. Det vil de begge have god nytte af – Emrys bliver livet op af Stus upåklagelige humør og Stu ser det velsagtens som en pligt at drysse lidt feststøv og farver af på Emrys’ skuldre når han bliver kedelig, imens Stuart får en til at holde hans hoved lidt ned i bøgerne og hjælpe ham.
Hvad siger du til ovenstående? Er det i orden? Og endnu engang tak for guffet! =)
|
|
|
Post by Stuart Fellton on Apr 18, 2011 14:38:36 GMT 1
|
|
|
Post by Agnes Llewellyn on Apr 19, 2011 14:19:26 GMT 1
agnes altså jeg har i meget mere at tilføje til det at have mange søskende eller ej, end at det er nogle rigtig gode idéer og grunde til, at de irriterer sig på hinanden! jeg kan forestille mig, til de der familiemiddage, at agnes er blevet en smule rastløs, nu når hun ikke fik de andres opmærksomhed. det kan have ført til en masse drilleri, som at binde skosnørrene sammen under bordet osv., så jeg synes, vi starter det, fra da de var små!
og det er et tricky spørgsmål, som jeg faktisk ikke har et svar på. agnes har sine stærke meninger og kan nemt skifte fra den ene side til den anden, så snart hun skifter mening. så jeg tror, det skifter lidt, hvis side hun er på. hun kommer ikke til at vise åbenlyst, hvem hun holder med, men det kan da bare irritere emrys endnu mere - at hun ikke får 'taget sig sammen' og valgt side.
og det er et ynkeligt svar jeg har givet dig, men jeg er sådan set med på alt det, som du har forslået! det lyder rigtig godt.
|
|
|
Post by Thomas Chancellor on Apr 20, 2011 13:46:45 GMT 1
All things shiny
Det ligger tilsyneladende i kortene, at ingen af mine karakterer skal have noget videre glimrende forhold til Emrys. Umiddelbart ville han og Thomas i hvert fald være de mest åbenlyse opponenter, omend fjender nok er at tage munden lidt for fuld.
Jeg har dog også andre ideer, med lidt mere dybde end erklærede dybdegående uenigheder om hvordan den magiske verden burde formes. Emrys kunne jeg nemlig godt forestille mig i rollen som provokationen. Direkte citeret fra min egen plottråd:
Ville det være noget, som du kunne være interesseret i?
|
|
|
Post by Olivia Strange on Apr 20, 2011 14:43:43 GMT 1
OliviaOlivia har virkelig brug for en rigtig god ven, og jeg ser potentiale i Emry. Men jeg ved ikke om, det bare er mig, eller om de overhovedet ikke passer sammen? Jeg tænkte bare, at den måde hvorpå at Emry gerne vil beskytte og hjælpe hans veninde passer godt til Olivia. Hun søger nemlig en dreng, som hun kan se lidt som en far, som hun fortæller alt, og som altid er der for hende. Han kan så se hende, som en han skal passe lidt på og beskytte, og mægtig gerne vil gøre glad. Han vil selvfølgelig være modtager for en masse kram og kindkys, så det håber jeg ikke, at han er bleg over for.
Hvordan lyder det? Det kan sagtens modificeres.
|
|
|
Post by Emrys Cadwallader on Apr 25, 2011 15:49:15 GMT 1
Agnes • Den er helt i vinkel med at vi starter den fra da de var små. =) Så kan vi putte en masse små referencer til skarnsstreger og andet godt ind i trådene. Se, det kunne jo være ligeså sjovt at hun ikke har noget reelt udmeldt ståsted i det politiske, som du siger – så vil han på en gang, som du siger, irritere sig over at hun står neutralt og tænker hun bør tage sig sammen, men samtidig vil han nok forsøge at vinde hende over. Det er bare lige en bekræftelse på at alt som sagt står godt her med hvad vi har aftalt til dem – så hvis det er, må du meget gerne prikke lidt til mig når du på et tidspunkt får lyst (og tid) til at lade hende drille ham lidt i en tråd og de kan blive irriterede på hinanden. =) Det kunne være sjovt, i hvert fald. =) ------
Thomas • Det er nu altså sjovt at vores karakterer lige på det punkt ikke rigtig har det for godt med hinanden, men nu er Emrys heller ikke den allerletteste person at være kompatibel med. Jeg har allerede haft lidt kig inde på din nye charmerende herre her – og vi er bestemt interesserede. Undskyld at det har taget lidt tid, men vi har siddet og kogt mental suppe på den i lidt tid. =)
Emrys vil sagtens kunne bruges i rollen som provokatøren, den vil passe ham udmærket. Det kunne i hvert fald være rart at han får lov til at lufte sine politiske meninger og få lidt modspil på dem. Han er jo ikke bleg for politiske diskussioner af nogen art, hvad end det er med de allierede eller med oppositionen. Og sidstnævnte synes han egentlig er sjovest, for dem er der nu mest man kan tale om. Han kan godt lide at høre andres meninger, og så derefter sætte dem op mod sine egne. Han er jo en idealist til yderste fingerled, der står stærkt på hans egne meninger, og kan argumentere godt for dem – men det virker bedst, når der er noget man kan argumentere imod, såsom Thomas’ holdninger. Han bliver nok også opildnet af at han, når han stiller spørgsmål ved overbevisningerne, faktisk nogen gange føler at det er givtigt. En lille medgivende bemærkning kan være nok til at han stædigt pensler videre. Han kan godt se når der er noget der kan give mening at prikke til, og på det punkt er han ret vedholdende og vil gerne køre rundt i samme skuffe, hvis det giver mening. Så jeg tænker at Emrys måske i mange år har forsøgt at prikke til ham verbalt, mere eller mindre succesfuldt. =) Igennem diskussionerne har han nok grejet, at Thomas ikke er nogen Riddler-fanatiker, og har derefter besluttet sig for at forsøge at stille spørgsmål for at se præcis hvor ildfast han er. Det er ikke en rekrutteringsdebat, men nærmere et forsøg på at se om mandens grænser kan flyttes og udvide den politiske horisont. Og når der endelig er en man kan diskutere med på et rent politisk plan, hvor det ikke bliver personligt (*host*) vil han ikke se den gå til spilde. Udfordre den andens synspunkter som enhver bevidst politiker – han ved de er uenige og vil se i hvor høj grad det er. =)
Som idealist alene er det halvt hans pligt at forsøge at sprede budskabet til der hvor der er nogen der hører efter, men det der vægter mest er at han som politiker mener, at jo færre intelligente politiske modparter der er, jo bedre – kan han sætte spørgsmålstegn ved Thomas’ overbevisninger og gennem den vej få ham selv til at se skeptisk på hans eget politiske ståsted, er hans formål udmærket tjent, også selvom Thomas ikke er nogen konkurrent på banen. Desuden kan Emrys slet ikke lade være, hvis nogen først stryger tændstikken til diskussion. Super dejligt at du har sat lidt mere kød på end bare at de er forskellige af overbevisning – det vil jeg gerne give et forsøg i al fald. =) Var det nogenlunde hvad du har i tankerne? Sig til hvis der er noget der skal ændres, etc.
Har du nogle umiddelbare forslag til hvordan vi bedst kan sætte det op mht. deres muligheder at diskutere på? Skal det være når de begge laver noget politisk papirarbejde og får muligheden for at tage politikken op, eller kan det være på andre tidspunkter? Jeg sidder nemlig og sysler lidt med tankerne, men det kunne være du havde overvejet. Vi (karotten og undertegnede) er i al fald meget glade for forslaget og vil rigtig gerne diskutere og debattere med ham! -----
Olivia • .. følger i en lidt mindre ordproppet post nedenunder. =)
|
|
|
Post by Thomas Chancellor on Apr 28, 2011 21:24:34 GMT 1
Ja. Jeg endte så også lige med at sætte den lidt på tænkeren i lidt tid. Der er ingen hast. Jeg tænker lige netop at Emrys er stædig nok, til også at få lokket Thomas lidt ud af skabet med sine holdninger. Det er desuden næppe fordi hans meninger har manglet udtryksform i diverse løbesedler igennem årerne, så hvis blot han bliver opfordret og prikket nok til, så skal de såmænd nok være kommet op. Det har sikkert hjulpet på sagen, at han oplevede at han ikke blev buet ud, fordi han udtrykte kritik omkring de nuværende tilstande og den træden rundt på æggeskaller, som han på mange måder selv er en del af. Jeg tror stadig initiativet ligger hos Emrys og kan ikke helt forestille mig, at Thom ligefrem opsøger ham, men jeg kunne faktisk godt forestille mig, at der ligger en relation, som måske ikke er så fjendtlig som den ellers ofte er blandt dele af de to oppositioner? Det huer ganske vist ikke mit drengebarn, at der bliver sat spørgsmålstegn ved hans ellers så faste overbevisninger, men han kan ikke helt modstå muligheden for at få lov til alligevel at debbatere, uden at få bidt hovedet af. Thomas laver ikke udpræget meget politisk papirarbejde. Jeg forestiller mig ikke at de har noget fast, men at det startede en dag på biblioteket, nærmest lidt tilfældigt. Det er stadig her eller på læsesalen, at de til tider falder i snak? Thom er en ægte ravn. Han bor nærmest på biblioteket. Jeg er glad for, at du synes om ideen! ^^
|
|
|
Post by Emrys Cadwallader on May 7, 2011 18:27:37 GMT 1
Olivia:Jeg undskylder ydmygt, at du ikke fik svar samtidig med de andre – den korte version af en lang historie var at jeg havde skrevet plotteriet til dig på en arbejdscomputer, jeg er i gang med at aflevere tilbage ved endt skoleår.. så jeg havde ikke fået flyttet den over før nu. Mange gange undskyld. =) Men her er den, og forhåbentligt kan du bruge den. Umiddelbart ser jeg intet problem i at Emrys kan fungere som en tæt ven, der påtager sig en lille ”faderrolle” i Olivias vennekreds – som du ganske rigtigt læste, er det i Emrys’ interesse at beskytte og hjælpe sine veninder på alle måder, og selvom de er jævnaldrende, har de to nogle grundlæggende forskellige personligheder, som sagtens ville kunne give Emrys en lidt mere faderlig rolle. Olivia er jo umiddelbart utrolig sprudlende og udadvendt, hvor Emrys er lidt mere mådeholden og mere ’alvorlig’ og voksen af fremtræden, selvom han stadig er engageret og meget selvbevidst og karakterfuld - men jeg tror at netop det aspekt af deres personligheder kan få Emrys til oprigtigt at holde af Olivia. Den energi som hun kanaliserer ud i verden og den optimistiske attitude hun ligger for dagen kan jeg godt se Emrys halvt beundre for dens uskyldige udtoning – og på den vis ønsker han kun alt det bedste for hende og ikke ønsker at bekymringerne skal vælte ud på hende og han vil gøre alt for at hun er glad? =) Og så er de jo begge to nogle snaksaglige væsner, og jeg kan godt se Emrys sidde og lytte til hendes problemer og forsøge at bringe smilet tilbage på hendes læber og gøre hende glad igen. Men jeg tænker, at siden de er jævnaldrende, kan de have været venner i mange år og på den måde været kommet tættere ind på hinanden (Emrys er ikke typen, der knytter bånd let; til gengæld knytter han dem stærkt) og jeg tænker at de to kan have fundet sammen tidligt og holdt ved hinanden? Nærmere detaljer kan vi aftale hvis du er frisk. Så Olivia er mere end velkommen i vennekredsen som en god veninde, hvor han agerer lidt som en far for hende. Det kunne være rart for ham at få sig en glad pige ind i omgangskredsen, der giver ham lidt kindkys (det har han intet imod og lægger ikke noget i det =) ) Lige af hvad jeg kunne læse mig til under Olivias interesser, er hun på sin vis fascineret af spøgelser, voodoo og alternativ magi (ret mig, hvis jeg er forkert på den) – og Emrys er, dog indrømmer han det ikke, selv ganske stor tilhænger af den okkulte verden med divinationskunst og overnaturlige hændelser. Han tror fuldt og fast på, at der er mere mellem himmel og jord, og er draget af det – han vil bare ikke indrømme det, fordi han tror det kan sænke hans politiske image og latterliggøre ham i oppositionens øjne. Så jeg tænker at de i hvert fald har et fælles knudepunkt og at hun ved, at han er ret glad for det overnaturlige, en hemmelighed han ellers ikke røber. =) Så foruden at han ufravigeligt altid vil hendes bedste, idet hun er en årelang veninde der står ham meget tæt og en pige som han synes utrolig godt om, kan de have nogle virkelig åndfulde og lange diskussioner på emnet, vil jeg mene, over den the som Emrys gerne laver til hende. Jeg håber da du kunne bruge input og er med på idéerne. Ellers må du hjertens gerne skrive i tråden! Her en af de næste dage lægger jeg lige min grævling og Olivias Quidditchmedspiller Collin ind under din plottråd – jeg har et par idéer i hovedet til dem.
|
|
|
Post by Emrys Cadwallader on May 15, 2011 11:20:07 GMT 1
Thomas • Profilskrivning til MS opslugte mig i så høj grad, at jeg faktisk glemte at jeg havde rørt et affirmativt svar tilbage til dig, som det sig hør og bør. Og så alt det med nedpakning etc. Man bør have flere hænder og flere tastaturer.
Ikke så meget her, jeg synes stadig at det er en superb idé, og det er helt i vinkel, alt det som du har skrevet. =) Emrys begår sig jo også imellem bøgerne fra tid til anden, når han skal finde de store historiske værker eller andre litterære interessantheder, så jeg synes det lyder udmærket at han så drager fordel af Thoms evige tilstedeværelse på biblioteket ved synet af ham, og får bragt emnerne op til debat der, hvis de ved et tilfælde enten får øje på hinanden eller hvis Emrys smutter hen til ham og prikker. Jeg tænker, at hvis der netop har været noget oppe i Hallows/Riddlers-regi såsom et nyt anliggende på skolen eller en politisk begivenhed, vil Emrys gå hen til Thom og forsøge at høre ham om det. Som du siger, tror jeg også at de ikke er helt så fjendtlige mod hinanden, som oppositionen nok ellers er, takket være deres uenigheder – jeg tænker at Emrys, når han kan fornemme at Thom måske ikke er helt så besat af al vanviddet ovre på den anden side, at han har noget uudtrykt respekt for ham. Og det tæller også, at han faktisk ligger øre til Emrys’ plapren og svarer igen. =) Så de to drenge gavner vist hinandens politiske meninger godt, de kan da i hvert fald vise dem uden at de bliver verbalt halshugget af modparten. Desuden er der ikke mange man kan snakke med ellers på skolen i den politiske kreds, der er i hvert fald ikke mange der gerne lufter deres mening. (:
Nu smutter jeg jo en tur til det grønlandske farvand i morgen eftermiddag, men kan det være at vi kan sætte de to herrer i gang med en lille debat som opvarmning til Hallows-mødet, inden vi starter det, når jeg er tilbage på landjorden igen? Så meningerne kan stå frisk i erindring hos væsnet bag skærmen og så Emrys endelig kan få lov til at lufte meningerne? Men ellers, som sagt, det er skønt at kunne få Thom ind på en politisk plads.. glæder mig til at sætte dem i gang med noget, når du får tid. (:
|
|
|
Post by Olivia Strange on May 16, 2011 21:41:04 GMT 1
Olivia
Jeg er glad for, at jeg ikke var den eneste, der kunne se, at de to ville passe fint sammen. Og det gør ikke noget, at du var så længe om at svare, det kunne du jo sådan set ikke gøre for. Som du også kan se, har jeg også selv været lidt tid om at svare tilbage, da der lige kom en plejeplan i vejen. Fiktive Johannes skulle lige hjælpes med hans aktivitetsniveau. Derfor er det også tvivlsomt hvordan kvaliteten af mine idéer er i dag. XD
Jeg tænker også, at faderrollen mere beror på, deres forskellige personligheder end aldersforskel. Olivia er mere åben, uskyldig og barnlig, og Emry er alvorlig, ansvarsbevidst og ”voksen”. Dermed barnet og faderen. Det med at Emry halvt beundrer Olivia, kunne jeg godt se, fordi hun er så optimistisk og uskyldig, da det måske er egenskaber han mangler, eller i hvert fald er langt fra. Han ønsker derfor ikke, at hendes uskyld og optimisme forsvinder, og beskytter hende, men han beskytter hende også, fordi at han bare generelt holder af hende. Olivia vil ikke lægge mærke til Emrys beundring, fordi at hun selv beundrer Emry for hans modenhed og ro, og ser lidt op til ham. Olivia vil være rigtig glad for, at Emry hører på hendes problemer uanset, hvor små og ligegyldige de er, så den del lyder også rigtig fint.
Angående deres venskabs længde, synes jeg det lyder godt, hvis de har kendt hinanden længe. Måske har Olivia allerede som mindre tændt beskytter-genet i Emry, hvor han måske har hjulpet og beskyttet hende i nogle grimme situationer. Så det kan vi helt klart se nærmere på og aftale nærmere.
Emry bliver nok den af Olivias venner, som hun uddelegerer flest kys og kram til, så hun ville være rigtig glad for, hvis han ikke lagde noget i det. For hun kan overhovedet ikke se noget romantik imellem dem, ikke fordi at Emry er uattraktiv for hende, men fordi at de er så gode venner.
Når Emry også er interesseret i alternativ magi, kunne det være et muligt samtale emne på en mørk stormfuld aften over en kop te og måske fører til nogle små eksperimenter med alternativ magi. Dog i hemmelighed, da Emry jo ikke vil have det skal være offentligt kendt at han interesserer sig for sådan en slags magi, selvom Olivia nok vil have den mening, at Emry ikke skal ligge skjul på den han virkelig er.
Dine idéer er fede, så tak for dem. Jeg har ikke rigtigt nogle nye idéer for tiden, andet end det supplerende, som jeg allerede har skrevet.
Og uh! Vi ser lige på Collin og Olivia en anden dag. (:
|
|