|
Post by Emrys Cadwallader on Feb 8, 2011 23:13:37 GMT 1
Emrys Gawain CadwalladerIt’s the weak who accepts tawdry untruths about freedom. [/size] Emrys Cadwallader. Den selvbevidste og udspekulerede 16-årige slange med det røde hår, som optræder i skolens politiske kredse under Hallows’ banner. 6. årgangs fuldblodsslange af slægten Llewellyn, der som næsteleder for Hallows har et ambivalent forhold til sit kollegiums negative magiarv, og hvor hans medslanger overfor ham har et forhold af ligeså svingende karakter. En handlekraftig og idealistisk ung mand, der står urokkeligt fast på sine holdninger og som med en politikers ynde ytrer sine meninger, og engagerer sig i alt hvad han foretager sig. Ambitioner og målrettethed er nøgleord hos ham, og har han først ladet blikket hvile på et mål, lader han ikke blikket vige fra det før han står med sit objekt i hånden. Han er villig til at kæmpe for sit mål, og leder altid for et hul i fjendens forsvar eller en genvej til at opnå sit mål. For ham kommer man længere med at samle de bedste kort på hånden og spille de dårlige ud for publikum, frem for at spille de bedste ud først og sidde med dårlige kort til sidst. Ellers tænker han sig til en måde at vinde på. Politik er dog førsteprioriteten hos ham og har efterhånden også sat præg i hans omgangskreds: på godt og ondt. De opsatte spilmuligheder nedenunder er kun de idéer jeg selv har fået til hvad der kunne være sjovt at få af spil til Emrys og er udelukkende vejledende. Der må gerne komme meget andet guf på bordet. I er velkomne til selv at komme med inputs eller modficere en spilidé, så den passer lige til netop dig! ALLIES It is always difficult to distinguish friends amongst foesAs in blood, equally as in bond – Blodsbroderen • Selvom Emrys udelukker binder stærke bånd til de få mennesker han betragter som venner, er der alligevel et bånd der er bundet stærkere end de andre: og det bånd er forseglet med blod. At blodet er stærkere end båndet er et gammelt ideal som Emrys er fuldt ud overbevist om er korrekt, og ved blodspagten står de to drenge nu hinanden så tæt, at Emrys faktisk betragter sin blodsbror som sin egentlige bror. Blodsbroderen er Emrys’ allerfortroligste ven og rygstøtte, som han stoler fuldt ud på og som han aldrig vil svigte for noget som helst. Det med at have blandet blod kan både have været en fuldkommen bevidst handling fra drengenes side som en ubrydelig pagt imellem dem for at cementere deres forhold overfor hinanden – eller det kan have været ved et uheld (f.eks. under en fodboldkamp hvor de to drenge støder sammen og ved et uheld strejfer to blødende sår hinanden), som Emrys nu tager dybt alvorligt. Blodet kan have blandet det dårlige blod op hos dem – de kan have været fjender, der har fået blandet blod ved et uheld og nu vil Emrys i hvert fald binde venskabsbånd? Complete confidentiality – Den tætte veninde • Der er nogen ting man bare ikke kan snakke med sin blodsbror om. Og især ikke kærligheden i dens mange smertefulde og dejlige facetter, ej heller hvis man har et problem indenfor vennekredsen. Derfor har Emrys andre samtaleemner hos en tæt veninde, han har haft igennem i et stykke tid. Hun kan have været der op igennem Hogwarts’ skoletid – hun kan have været der før – eller hun kan bare dele et så stærkt bånd med Emrys, at de er blevet tæt forbundne uden at have kendt hinanden så længe. Hun har ligesom blodsbroderen meget til fælles med Emrys og de deler hemmeligheder og fortroligheder – den eneste forskel er bare at de ikke har blandet blod (det kan dog godt arrangeres at han også får en blodsøster, hvis din karakter er indforstået med blod). Hos sin veninde har han gode samtaler, spiller spil, og laver ellers alt imellem himmel og jord som gode venner kan. Hun har tillige hans skulder og hans ører, hvis der skulle være noget. Han er heller ikke bleg for at gøre ting for sin tætte veninde – mangler hun en ledsager til ballet i sidste øjeblik, en til at binde hendes kjole i ryggen, eller en til at sætte en uforskammet fyr eller stalker på plads, kan hun trygt gå til Emrys. Let’s do the time warp again – Gamle venner • Før Emrys gik ind i politik for alvor, havde han en del flere venner end han har nu. Der har garanteret været et par slanger, der blev skuffede – et par mennesker, han underprioriterede, og så videre.. hvis din karakter hører til den her kategori, kan det være spændende at se på hvad de har ment om deres fald, om de er villige til at tilgive ham – og om det kan hjælpes på benene igen. Han er på vej ud i de sociale lag igen. Playing the ball, winning the game - Fodboldfanatikerne • Her søges et par mugglerdrenge og et par halvblodsfyre, der har en vis interesse for mugglernes fodbold og spiller dette fascinerende spil med Emrys fra tid til anden. Fuldblodsfyre grebet af spillet godtages også. Spillet drengene imellem er hyggelig, konkurrencen imellem dem er intens, men der er stadig et godt bånd imellem samtlige spillere. Et par drenge Emrys blandt andet snakker professionel fodbold med og tackler på udendørsarealerne. De behøves ikke at være venner, men har det godt med hinanden og har det sjovt når bolden er i spil. Første gang Emrys selv spillede fodbold var som purung i sin hjemstavn, så det er muligt at et par af fyrene og Emrys kan kende hinanden fra hjemmefronten (enten ved at bo i byen eller have været på ferie i Moelfre, hvor man har spillet bold) • Jeg søger naturligvis også almindelige venskaber, overfladiske bekendtskaber, skakspillere, kollegiekammerater, Hallows, etc. – det jeg listede op ovenover var bare mine egne umiddelbare idéer. Skulle jeg liste alt det almindelige op, er I jo allerede smuttet ud af tråden. =) OPPONENTS I want those who get to know me, to become admirers of my enemies ’Till the ink fade away - Fjender • Når man går rundt med politiske spidssko som Emrys, må man forvente sig et par fjender. Og især når han flager med en meget ligefrem vimpel på sit eget kollegium. Som Hallow har han meget kritiske holdninger til dødsgardister (familien, samt negativ magikerarv) og at han som slange blafrer lidt meget med dem gør ikke sagerne bedre. Har du en kerneslange eller en Riddler, der føler sig irriteret over at Emrys går for meget rundt med hatteskyggen hævet? I så fald kunne det være sjovt at have lidt forskellige fjendskab mod Emrys – både på den politiske bane i form af politiske brandtaler med ildsprudlende kommentarer, eller som duelfjender. Der er mange muligheder. Og Emrys er oplagt at være fjendtlig imod. Han kan nemlig sagtens være fjendtlig igen. A battle lost – Ham der stjal guldet fra skatkisten (oversat: Ham der nuppede pigen) • Emrys er normalt en meget kræsen fugl imellem de lyserøde skyer. Han har et meget fast blik på hvad det er han søger – en uafhængig pige, der kan give ham noget modspil og som ikke bare giver op for ingenting, og som også kan sætte sig ind i politik (hun behøver dog ikke at være aktiv, hun skal bare helst ikke stå og sige: ”Koalitionsregering? Hvad?”, ej heller skal hun være for følsom) Når det er sagt, er markedet allerede snævret meget ind – og da han altid jagter, har der nok været et par gutter eller tre der har nuppet et par charmerende kvinder for øjnene af ham. Mere eller mindre bevidst. Det kan man have gjort for sjov, bevidst.. alt mellem himmel og jord! Hvem elsker at snyde en slange for mad? A battle intensified - Konkurrenter • Man behøves ikke at stå under fjendskabet som konkurrent – der kan være venskabelig konkurrence, eller den helt store politiske konkurrence.. i al fald er Emrys i alle former for konkurrence indstillet på at hale sejren i land - og han giver ikke helt så lidt op. Er et slag først tabt på forhånd, bliver han ved med at kæmpe for sejren. Måske giver modparten op på vejen eller viser svaghed. Især sidstnævnte er han en ørn til at se – han leder efter huller i folks forsvar. Han behøver ikke vold, men bruger andre metoder. • Akkurat som med det ovenstående, søges der også fjendskab til Emrys ud over de oplistede små punkter. Alment fjendskab, et fjendskab over skakbrættet, en der bare vil sætte ham ud af det politiske spil – beskyd ham med problemer! Det er yderst kærkomment. THE DESIRES AND DAMNATIONS OF ONES HEART And while your head is spinning, hold tight it’s just beginning Sweet sedative in a world of bitterness – Betagelse • Der findes skam også lidt mere i Emrys’ liv end kun politikken, og hjerteanliggender kan man med god vilje betegne som en af dem. Men han er yderst kræsen på lige det punkt. Han søger for det første ikke det der ligner en pige med nemt til tårer, der giver let op eller som ikke kan tænke en tanke selv – han søger en kvinde med karakter, med en vis form for selvstændig tankegang og som kan spille bolden tilbage til ham, når han skyder den imod hende. En, der kan trække ham rundt i manegen efter at han har trukket folk rundt på politikkens skakbræt. De er ikke helt nemme at finde, den slags piger, og derfor giver han ikke så let op, når først han har udset sig en af dem. Og han giver ikke just op. Selvom det måske kun er en betagelse, lægger han mere end hvad man umiddelbart tror i ordet. Lyder det som en af dine karakterer, så skriv endelig! Wherever I am you’ll always be, more than just a memory – Gammel flamme der blusser op • Fra tid til anden finder man ud af at der er ting fra fortiden, man troede der var begravet godt, som skubber sig op igen. Og måske kunne sådan en være sjov for Emrys – at han realiserer en pige han måske havde følelser for et stykke tid siden, faktisk lige er tingen han gerne vil have tilbage. Han kan have ignoreret sine følelser af mange grunde, eller hun kan have vendt ham ryggen. Så må han vise sig tilliden værdig og forsøge at vinde hendes opmærksomhed og kæmpe lidt for sagerne. Finding out that I’m the one true obligation – Ekskærester (hvor dybt bruddet er afgøres) • Mange af de episoder med kærligheder der har været hos Emrys, er endt i en blindgyde. Enten på grund af hans engagement i politik og ofringen af kærligheden, eller på grund af at han har bragt politik ind i forholdet. Han har lært lektien nogenlunde nu, men der ligger stadig glasskår rundt omkring. Lyserød er bestemt ikke hans favoritfarve, men han kan nu godt lide at se på den engang imellem. • Samme ting som ovenover. Flere små amourøse idéer til Emrys? Skyd løs med kuløren! MISCELLANEOUS MYSTERIES If I ever leave this place alive, well thankee for the things you did in my life • Jeg er mere end åben for alskens idéer, som falder udenfor de ovenstående kategorier til Emrys. Har din karakter væddet med Emrys om hvem der kunne komme hurtigst til Astronomi og nu skylder han din karakter en lakridsfjerpen? Er din karakter bare vild med at pointere hvor rødt Emrys’ hår er? Selv ikke fantasien kan sætte grænser her – så skyd løs med de dejlige og lystige idéer og lad os få sat et spil igang! Acknowledgements Adam and The Ants Chess The Decemberists Flogging Molly Madness Images: cumberbatchfans of LJ [/right]
|
|
|
Post by austin on Feb 9, 2011 16:05:35 GMT 1
Emrys, Emrys, Emrys. Jeg nærmest insisterer på at plotte med dig.
Caroline Abbey ------- Har vi sådan set fået nogenlunde på plads, hm? Hvis du vil bruge hende til at udfylde en tom plads på listen, skal du derudover være velkommen, men ellers vil jeg vige pladsen for andre.
Emma Ivory ------- Er min lille fuldblods-puffer med hovedet i skyerne og næsen begravet i kærlighedsromaner. Jeg ser ikke det store potentiale for en relation her.
Alexander Young ------- Al står for alt det modsatte af Emrys. Han er løve, dybt promiscuøs, overhovedet ikke politisk engageret og hans liv går ud på at presse så meget morskab ud af hverdagen som det er ham menneskeligt muligt. Han kunne så nemt være en af dem, der nuppede honningen fra honningkrukken inden Emrys nåede at tælle til ti - ikke for at genere ham, men alene fordi det er den han er. Hvis der er 'tail' i farvandet, så er Alexander der. Han kunne også være en tidligere ven og de to ting står ikke nødvendigvis i vejen for hinanden.
Liam Banes ------- Underviser i besværgelser. Hans politiske holdning er ikke en han vifter alle folk om ørerne med, men de ældre Hallows er klar over hvor hans loyalitet ville ligge, hvis han selv var elev. Jeg lurer lidt på, om han har givet hemmelig ekstraundervisning til de små poder.
Rosie Williams ------- Som med Emma, er jeg jævnt blank på mulige relationer her. Tøsebarnet er femten, puffer, Todd Monroys gode veninde, animagus...?
|
|
|
Post by Psyche Hestia Guillotine on Feb 9, 2011 17:18:58 GMT 1
Akila & EmrysAkila går på Ravenclaw, 7. årgang og er tilsvarende 17 år gammel. Hun kommer fra Egypten, er en stærk og selvstændig kvinde, med en fast tro på gamle egyptiske guder, og andre mystiske eller okkutle ting.. Ud over det er hun en nogenlunde normal teenagepige, og ligesom Emrys er hun tilhænger af The Hallows. Jeg har ikke lige så mange ideer med hende, men er villig til lidt af hvert... Du kan lige få hendes profil herPsyche & EmrysPsyche er fuldblodsfanatiker, men ikke totalt åbenlys omkring det. Faktisk er det kun folk der virkelig gør et nummer ud af altid at lytte til hvad hun siger, der ved det... Ud over det synes jeg faktisk hun passer på mange af punkterne, men jeg vil da gerne lige pointere at jeg øjeblikkeligt tænkte på Psyche, da jeg læste afsnittet om betagelsen, for hun vil helt sikkert være i stand til at give ham den modstand han har brug for.. Desuden er detogså muligheder indenfor fjendskab, eller bare noget almindelige venskab, så jeg vil lige lade dig byde lidt ind, med hvad du lige føler mest for... Da de begge to er fuldblodede, er det også muligheden for at de kan have kendt hinanden længe, eftersom fuldblodsfamilierne har det med at blande sig meget med hinanden.. Igen får du lige profilen herLousiana & EmrysLousiana er ret speciel, så jeg vil lade sig starte med at tage et kig på hende, og så kan vi snakke om det... Hendes profil ligger her... Jeg har ikke så mange tanker, men i og med at Emrys hører til slangerne, vil jeg gætte på at hun automatisk er bange for ham, i hvert fald til at starte med.
|
|
|
Post by Emrys Cadwallader on Feb 9, 2011 18:04:44 GMT 1
Kæreste Em, du er jo indbefattet af sjov, når der plottes. Den fornøjelse vil jeg på ingen måde snyde mig selv for. Lad os se hvad vi kan finde ud af. Carrie:Jeg tror vi har Carrie og Emrys i hus, og nu kan vi bare finde et tidspunkt at lade de to konkurrenter mødes indenfor deres politiske spillefelt. Der er jo lidt administrative opgaver som leder og næsteleder i fællesskab kan koordinere (dagsordener for møderne, opslag for debatterne, etc.) I al fald er der jo som sagt en lettere modvilje fra Emrys’ side over at det ikke er ham, der bærer titlen som Hallows’ leder og at Carrie har karriereforspring. De er godt på plads, javist – vi må bare lige finde plads til at de kan spille lidt mod hinanden, når vi føler for det. Emma:Jeg må indrømme at jeg på samme måde som du ikke umiddelbart ser nogle idéer til plots, der kan være fordelagtige for dem begge to – det ville være ganske synd for den dejlige puffer her at blive udsat for en slange. De går på samme årgang og ved nok hvem hinanden er takket være fællestimer, men så tænker jeg også at det er nok for dem. =) Alexander:Alex og Emrys er jeg mere end interesseret i at finde noget til, det er der en hel masse guf i. =) Dine forslag lyder gode, og jeg tænker vi godt kunne blande både noget tidligere ven og ’småkagestjæler’ lidt sammen? De kan have været venner et par år inden Emrys fordybede sig for alvor i politikken, og bestridt sig lidt imod skolens reglement med lidt nattetogter og harmløs sjov og ballade, som begyndte at blive svært for dem da Emrys ville have et godt politisk image og fik en mere ’seriøs’ tilgang til sit liv. Igennem deres tid som venner kan jeg godt forestille mig at Alex har taget en hel del af Emrys’ små flammer, fordi at dem som Emrys har haft øjnene på i stedet har haft deres på Alex, og Alex har leget med pigebørnene, bare fordi han ikke kunne lade være, uanset om han vidste Emrys havde interesse i dem eller ej. Jeg kan udmærket forestille mig, at ligeså meget som det ærgrer Emrys at Alex har taget småkagerne fra kagedåsen, er Emrys sikkert også lidt misundelig på den ’evne’ som han har til at fiske hjerter – i smug kunne Emrys måske stå og forsøge at lure hvad det egentlig er der gør at hunkønnet lige falder pladask for ham, andet end hans, i forhold til Emrys, lidt mindre strenge tilgang til livet. Emrys betragter sig selv som en lige stor idiot hver gang han forsøger at lære scoretricks af sin gamle bedste ven. Ikke at Emrys nogensinde kunne finde på at jagte piger på samme måde som Alex, men skal vi finde ud af noget konkret til dem, vil Emrys sikkert kunne se det som en glimrende tilfredsstillelse for ham selv og som ’payback’ (minihævn) for alle de stjålne hunkønssmåkager, hvis han på et tidspunkt kunne slå benene væk under et eller andet betagende og intellektuelt kvindfolk som Alex havde haft øjnene på. Vi kan også arrangere at Alex finder ud af at gentage fortiden og nupper en pige Emrys holder øje med. Emrys’ små natlige eventyr er heller ikke helt slut endnu, og de to drenge kan have en eller anden indforstået ’overenskomst’ med at de dækker over hinandens foretagender ude efter mørkets frembrud og ikke er interesseret i at indberette den anden, selvom de ikke længere er på vennefod? Med deres tidligere venskab i erindring holder han ikke andet mod Alex end han har nuppet frygtelig mange piger fra ham, men i dag ser han nok ikke sin tidligere ven som andet end en halvvoksen spasmager, der endnu skal lære at behandle piger som væsner og ikke som dyr man jagter. Men han er så ekspert på de dyr han jager, skal det siges. Giv endelig din mening om dette til kende. =) Liam:Hemmelig undervisning lyder spændende herovre, og som følge af det har Emrys naturligvis også en vis beundring for at han støtter en del af de samme idealer han kæmper for, men også at han heller ikke blafrer med den. Beskedenhed er jo en glimrende dyd, især i den position han har. Emrys kan godt fungere lidt som ’opdateringsboks’ for Liam foruden at Carrie nok også opdaterer som leder, hvor han bliver opdateret lidt med hvad der sker indenfor den politiske elevkreds på skolen og hvor de kan diskutere politiske anliggender lidt hist og her til de hemmelige stunder. Kunne der også være mulighed for at Emrys kunne rådføre sig med en så politisk engageret professor om mindre problemstillinger og deres modtræk, nu hvor professoren jo er generationen over og desuden har set sin bid af verden og hvad der fungerer? Desuden ville Emrys nok også helst bryde sig om at få eventuel inputs fra Liam, frem for andre fra Hallows – at skulle bruge andres syn på sagen er for Emrys lidt et svaghedstegn, og dem har han på ingen måde interesse i at vise overfor Carrie. Der skal være helt rent bord der. Rosie:Jeg må også indrømme, at det er svært at finde knudepunkter for Emrys og dine to fine grævlinger. Hvor der måske var lidt genkendelse af hinanden oppe hos Emma, er der nok ikke lige noget hos Rosie. Vi må se om grævlingerne kan komme i spil, når der kommer udvidelser.
|
|
|
Post by austin on Feb 9, 2011 20:11:59 GMT 1
Heldigt, for du slipper ikke. ^^
Caroline Abbey ------- Ja. Og apropos det, så tror jeg lige jeg stikker dig min msn per pm, for jeg har lige lidt ideer til hvad der kunne fungere på siden her og kunne godt tænke mig en pingpong over emnet inden vi smider dem i spil sammen.
Emma Ivory ------- Jeg tror du har ret. Pufferen her er ganske vidst den sejeste af de to tøser, men jeg tror sgu heller ikke hun ville have det særlig godt med så beregnende et menneske i længden. Han ville angiveligt heller ikke sige hende noget og vise versa.
Alexander Young ------- Oh. Det blev til meget. Såeh: Tidligere venner, rivaler i spillet om pigebørnenes opmærksomhed/gunst og nu med en gensidig forståelse for ikke at sladre omkring hinanden (hvis du ser på tråden med Al og Kaptajn Kennith vil det også fremgå at han trods alt sætter ære ret højt)?
Mit indtryk er, at Emrys er lige så slem til objektifikation af hunkønsvæsner som Alexander, men jeg kan have taget fejl?
Emrys er misundelig, prøver at aflure Al hans 'tricks' og ville egentlig gerne se sit snit til at snuppe en af de piger Alexander har gang i? Lige nu er der ret frit på banen, sådan, men planen er at få ham smidt sammen med hans ekskæreste Rachel for i hvert fald en lille periode, lade dem pleje hinandens egoer lidt.
Liam Banes ------- Jeg tænkte nok, at han og den idé ville vække jubel. Selvfølgelig tænker jeg i, at Liam ved meget af det Carrie ved, men det er ikke så skide spændende at spille med sig selv. Han er helt klar på at rådgive etc. også selvom han egentlig ikke rigtig ved noget om politik indefra. De ældste elever kender ham desuden som noget mere livlig i timerne end han er nu, og har nok luret, at det er påvirkning ovenfra, samt sorgen over tabet af hans gode ven (underviseren i mugglerstudier), der har gjort ham lidt stivere i masken i timerne. Jeg overvejer ideen lidt. Han er jo ganske vidst ikke professor i fmmk, men det eleverne lærer der er jo også besværgelser, så jeg tænker, at han ville være den rette mand til jobbet. (: Han kan godt lide dedikerede elever af enhver art, men er dybt overbeskyttende overfor sin datter og guddatter (Sofia Banes og Mabelle Dempsey).
Rosie Williams ------- Vi parkerer hende for nu. Det kan være linkene Todd Monroy og Donia Allaway (hendes bedste veninde) viser sig at lede til noget på et tidspunkt.
|
|
|
Post by Emrys Cadwallader on Feb 11, 2011 23:06:34 GMT 1
Akila:Jeg kiggede lidt ind på hendes profil, og jeg tror den mest umiddelbare kobling mellem dem ville være, hvis ikke de har mødtes til et Hallows-møde såfremt hun er politisk engageret, at hun skulle kende til Emrys’ ”hemmelighed” i og med at han er fascineret af mysticisme og divinationskunst i den grad, at han ikke vil stå og sige noget forkert om overnaturlige kræfter, hvis nu de faktisk skulle eksistere (han er overbevist om at der er mere imellem himmel og jord, han synes bare selv det lyder latterligt for en politiker at sige og går derved ikke og flager med det) Hvis de skal have relationer, kan vi sige at de snakker sammen til et møde og at hun kan have opdaget hans hemmelighed ved at han har siddet i smug og læst en bog om kiromanti, etc. og derved har snakket verdensoverbevisning og forholdet mellem himmel og jord med ham – men vi kan også godt enten lade dem hvile eller bare lave dem til bekendte igennem Hallows-møderne? (: Psyche:Akkurat som vi talte om for et stykke tid siden, synes jeg stadig at eventuelle relationer mellem Psyche og Emrys kunne være ret sjove, netop fordi Psyche som vi talte om, aldrig reklamerer med sin overbevisning som Riddler, og Emrys kunne nok sagtens forledes til at lade være med at skænke det en tanke og tro at hun bare er neutral i debatten. Hende vil vi gerne have ind i omgangskredsen! Det kunne give en god spænding i plottet, at hun egentlig er ’fjenden’ set politisk – men så er spørgsmålet jo så om Emrys kan se bort fra det, hvis han nogensinde finder ud af det. =) Jeg læste også og kan udmærket godt se hvor godt møntet hun faktisk er på idealbeskrivelsen af Emrys’ ultimative drømmepige, idet hun jo glimrende mørklægger de (for Emrys) mindre fordelagtige sider. =) At de skulle have kendt hinanden i et godt stykke tid, ser jeg på ingen måde nogen forhindring for. De er jo begge walisere, og idet jeg tænker Emrys’ familie som lidt af en rejseglad familie, kan Psyches familie være venner af de to fuldblodsmagikere og derigennem har Emrys og Psyche lært hinanden at kende? Jeg kan forestille mig at Emrys ville være godt betaget af hendes skønhed (hvem ville ikke det? *host*) men også af hendes meget skarpe modspil, selvstændigheden og nok også hendes steppebrand af et temperament.. jeg tænker også, at Emrys synes at det er endnu mere spændende at han ikke kan få hende bare ved at knipse med fingrene, og at hun omtrent er ligeså livlig personlighedsmæssigt som en fakkel.. og hvis de skal have kendt hinanden i lang tid, kan det have været noget han har pønset med i lang tid, men som kun er blevet endnu stærkere over årene. Han vil gerne gå videre med det, men vi kan jo altid se dem i spil sammen og se hvordan det harmonerer. Lyder det som en god idé? (: Louisiana:Javist, jeg må medgive at Louisiana er lidt ud over det sædvanlige – men jeg synes at hun var berigende læsning. =) Koblingen mellem Emrys og hende ville ikke være helt så konkret, men mit bedste bud ville være en psykologisk kobling imellem dem, som vi ville kunne forsøge at gøre konkret i et par tråde.. Mit umiddelbare indtryk af Louisiana fra profilen var, at hun til trods for hendes resignerede attitude til verden, og at hun igennem observationer viser lettere aparte karaktertræk og lettere mentale afvigelser. Hvis dette ikke er helt forkert antaget, kunne man kombinere den med at Emrys har et flair for at gå at observere i skyggerne, når han ikke er i færd med den politiske scene eller bekendtskabskredsen. Han kan ikke lade være med at gå og betragte, på godt og ondt. Det skal ikke fejltages som en stalker, men han kan have bemærket hende, set lidt ting og i sig selv siddet og forsøgt at koble de ting hun udadtil har gjort. =) Han kan have set Louisiana rundt omkring og lagt mærke til lidt forskelligt. Den kan man også drage din ind med, at hun kan være lettere bange for ham, i og med at han er slange, og samtidig også har haft øjnene på hende i visse situationer, men aldrig har reageret på hendes gøren og laden. =) Emrys ville finde det interessant at vide hvorfor Louisiana opfører sig som hun gør, men have takt nok for sig selv til ikke at gå hen og fritte hende ud om det, ej heller høre på hvad folk måske går og siger. Hun vil dog ikke kunne undgå at se at han er påfaldende meget i nærheden af hende (nogen gange tilfældigt – andre gange kan det være mere planlagt) Hvad det kunne føre til, er at Emrys et eller andet sted gerne vil finde ud af hvad der måske ligger under det umiddelbare hos Louisiana, og at han mest af alt helst vil nå til en sandhed, men han ved ikke hvordan han når til den, idet han ikke kender hende. =) Kommunikationsmæssigt ville de måske sætte barrierer op for hinanden, idet ingen af dem lægger tillid til den anden på bordet med det samme.. Jeg er ikke helt sikker på at det ville kunne leves fyldestgørende ud i tråde, mit forslag, men det var mit umiddelbare bud på sagerne. Forhåbentlig har det været ventetiden værd. (:
|
|
|
Post by Psyche Hestia Guillotine on Feb 12, 2011 0:24:07 GMT 1
Enormt meget input! Så må jeg lige se om jeg kan svare ordentligt Akila & EmrysJeg kan godt lide idéen om at de har mødtes til et Hallows-møde, og hun måske lige har snuppet ham i at læse om et eller andet semi-alternativt, som f.eks. kiromanti. Akila ville være henrykt for at have en åndsfælle på skolen, også selvom om det måske ikke lige er 100%, og jeg tror heller ikke hun ville plapre ud med det til alle og enhver, hvis hun har kunnet fornemme på ham at han ikke ønskede det. Så kender de hinanden gennem det her hallows-møde, og kan i ny og næ diskutere det her med hvordan hele verden er opbygget, uden egentlig at have ret meget andet end det tilfælles. Man kan vel kalde det en slags intellektuelt fællesskab, uden de ligefrem er de bedste venner. Alt i alt, for lige at summe op, er jeg helt med på det jeg tror du sagde.. Psyche & EmrysFøler nærmest at det er for lidt, bare at sige at, det er okay med mig, men du har simpelthen uddybet det så præcist at jeg ikke rigtigt har andet at sige o.O Men synes helt klart vi skal sige de har kendt hinanden fra barndommen, og så kan denne her tiltrækning ligesom havde opbygget sig gennem årene. Alt efter hvor godt de så ender med at kunne lide hinanden i sidste ende, bliver det virkelig spændende at se hvad pokker Emrys gør, når han på et tidspunkt finder ud af at hun er riddler. Vil dog pointere at det ikke er totalt fasttømret fuldblodsfanatisme. Hun er mest tilhørende riddlers, fordi hun er overbevist om at en muggler dræbte hendes mor, og ikke så meget på grund af det der med at holde blodet rent. Psyche kan være en voldsomt hadefuld person... Det elsker jeg hende for Men som du sagde, er det nok en god idé lige at tage en tråd og se hvordan de svinger sammen... Jeg ville gerne hvis du kunne starte den, for jeg har lidt travlt for tiden, men hvis du virkelig ikke kan lokkes til det, kan jeg godt gøre det... Lousiana & EmrysUuuuh! Det lyder som om jeg virkelig får en mulighed for at spille på hvor komplet forstyrret hun er, hvis vi gør det som du foreslår! Alene af den grund elsker jeg dit foreslag. Det er ikke sikkert at Lousiana ville lægge mærke til at han holdt øje med hende, men hvis han gør det så meget som det lyder til, har hun nok opdaget det på et eller andet tidspunkt.. Et usædvanligt sent tidspunkt. Jeg synes også den der "vil vide mere, men vil ikke snakke med hende"-approach er ret spændende, selvom jeg sagtens tror det kunne skræmme Lousiana fra vid og sans hvis han bare står der og betragter hende. Hun er mere bange for stille personer, end folk som er enormt fremfusende, så hvis han kigger for intenst på hende i for lang tid flygter hun simpelthen. Hvis ikke hun går i dådyr-i-billygter-mode. Når det kommer til trådene kan du have ret i at det muligvis kan være svært at spille, men jeg er i hvert fald klar på en udfordring, og hvis vi så finder ud af at det ikke går, så er der jo ikke så meget at gøre ved det.
|
|
|
Post by Emrys Cadwallader on Feb 28, 2011 19:57:09 GMT 1
Først og fremmest må du nu undskylde det sene svar, Em – de plottråde tages lidt af gangen, bid for bid, så man når at tænke sagerne igennem. Men jeg synes nu at med det arbejde der er lagt, skal du da også have dig et svar inden jeg smutter mod det akvamarine igen. Alexander:Du fortjente jo også lidt småkager. =) Men oh yes til det ovenstående – du koger suppen så flot ned, gør du. Jeg har lige skimtet den igennem, denne lille træfning mellem kaptajn Kennith og omtalte bolværksmatros, og lige umiddelbart har de herrer begge to orden i det personlige æreskodeks – hvis der kommer en lejlighed til at spille den ud, er Emrys mere end beredt herovre. Dit indtryk er bestemt ikke forkert, det er bare mig der fra tid til anden fremstiller det dårligt – han har meget nydelige firkantede objektive briller på, hvad angår den rosarøde græsplæne, og der er bestemt en hel del objektifikation der går ind over, især når det kommer til hvordan han vurderer hunkønnet. Han reducerer ret mange af dem til dukker, gør han – andre af dem ophøjer han næsten på piedestaler som græske gudinder.. Men javist, det var netop det jeg tænkte, han kunne godt tænke sig en lille form for selvtilfredstillende ’hævntogt’, garanteret fordi han ikke har succes hos Caroline med at få væltet hende pt. =) Når der kommer lidt ro over det og de to løver slikker hinandens sår, vil noget af det sjove ved at nuppe noget af Alexanders nok stilne af for Emrys. Han vil allerhelst kunne se noget utilfredshed pejle sig vej over hans ansigt og sejren vil nok falme lidt hvis Alexander alligevel kigger mod Rach når Emrys smutter med en af pigerne, hvis det står til ham, omvendt er spillet åbent nu – jeg vil prøve i første omgang at sondere terrænet efter hvad der kan være værd at stjæle og høre om disses ejermænd/-kvinder kunne have interesse i at have et lille togt blandet ind, med mindre du selv allerede ved hvem der søger noget i stil med dette. Liam:Det er en super idé, synes jeg stadig. Selvom Liam nok ved en del af hvad Carrie ved, kan der måske godt tænkes at være nogle ting, Emrys bestemt ikke synes er alt for pæne at stille op for sin foresatte, især ikke når han forsøger at feje meget pænt foran den politiske gadedør – hvis man nu for eksempel kunne forestille sig at der kan være et emne, hvor han vil have et lidt bredere perspektiv på et aktuelt emne end bare aviserne fra den udefrastående verden, vil han måske kunne tage emnet op til en lille diskussion med Liam efter skoletid – det vil både fra Emrys’ side kunne forudsætte en stor respekt og tiltro til de evner han i Emrys’ hoved har som voksen politisk interesseret troldmand – han vil kunne se meget bredere på ting og forholde sig til konkrete tings konsekvenser og fordele, i kraft af hans alder og derved større erfaring. Det kunne jo også ske, hvis du beslutter dig for at lege videre med den hemmelige undervisning; selvom det kunne læne sig op af FMMK, kan der jo være et større fokus på Besværgelser, men hvor der samtidig også bliver puttet ind fra den anden vinkel.. jeg stemmer kun positivt for idéen. =) Jeg så netop nærmere på de to omtalte piger, og lige umiddelbart, med mindre jeg får fundet plots til dem hos deres mødre, har de ikke umiddelbart nogen relationer med Emrys, måske andet end at han kender dem af navn og ansigt, men så til gengæld heller ikke på nogen negativ måde. Den må jeg lige se på hos deres ejerfolk. =) Du må gerne lige lade ordet lyde, hvis du lige pludselig får en banebrydende idé mht. det her. Men ellers stemmer jeg nu varmt for alt aftalt og vil notere mig det, så vi har spilidéer liggende til når vi føler for at hale fat i de andre. (: Der kommer tilføjelser i kompagniet eventuelt, og der er du naturligvis også mere end velkommen, Em. =)
|
|
|
Post by Emrys Cadwallader on Feb 28, 2011 20:12:48 GMT 1
Nu kommer jeg jo selv i den situation, at jeg håber at jeg får svaret ordentligt, i betragtning af hvor længe du også har ventet på den her, Psyche – urimeligt lang tid, endda. *pff* Plottråde vil jeg bare gerne tænke lidt over, så tingene er på plads.. Men der var jo ellers også rigtig godt fra dig af. =) Akila:Den er helt i vinkel herfra, i al fald. =) Intellektuelt fællesskab på det rent spirituelle plan, og hvor de egentlig ikke står hinanden nærmere end det. Jeg tænker at hvis vi skal skyde idéerne i gang og sætte en begyndelse på, hvis vi får lyst til at lege med dem, kan vi jo lade dem mødes på biblioteket en eftermiddagsstund, hvor de vil kunne genkende hinanden fra møderne og de ordvekslinger de har haft der, hvorefter Emrys lige pludselig ”får travlt” med at pakke bøger sammen og erstatte en bog om tarotkort på bordet med en mere ’fornuftig’ bog i form af noget politisk, men hvor forsøget ikke går helt så godt som han kunne have håbet på og Akila får bidt mærke i det? Snurretoppen kan så snurre videre den vej.. Det kunne i hvert fald give en startmulighed for dem. Psyche: Netop at det ikke er den rendyrkede ”ondskab”, som Emrys har et billede af hos Riddlers, i form af fanatisme og blodsskyldstanker der optræder hos Psyche, kan virkelig sætte spørgsmålstegn ved den overbevisning Emrys har haft omkring Riddlers, hvis det kommer frem. =) Men ja, også her kunne jeg glæde mig til at se reaktionerne på det, når det kommer frem.. det vil jo virkelig kræve en beslutning fra hans side. At hun netop er så karakterfuld, både med temperament og som du også siger med det had og utilgivelighedsbånd hun nærer, er både for Emrys og mig ret spændende. Jeg starter med det samme en tråd for dem, hvor vi kan sætte alt det her sammen og prøve lunten af – jeg sender et link med uglen til den, når den er klar. Det skal nok blive godt! Louisiana:Det er netop hendes psykiske forstyrrelse, jeg godt kunne tænke mig kom frem. =) At det kunne være sent opbygger ikke så lidt af et klimaks, idet Emrys sikkert der står på vippen og virkelig overvejer om han skal hen og have renset ud i fantasifostrene ved at konfrontere hende.. og den tilgang han har til hende er den der egentlig mest hæmmer mig, men jeg tænker at fordi han netop har set hende i ’aktion’ og lagt mærke til de mange små pudsige detaljer og mærkværdige træk ved hende, hvor han bare har stået og betragtet hende, kunne han måske godt have bragt små handlinger ind afhængig af hvad der kan have været for en situation. Det har dog sikkert ikke virket mindre skræmmende på hende, hvor det måske har pirket endnu mere til Emrys.. jeg vil i al fald gerne give det en chance. Det kunne give et udmærket psykologisk spil med noget udfordring i at føre lidt handling i det også. Jeg kan lægge hovedet i sæbe, når jeg er færdig med Psyche og Emrys’ åbning, og så prøve at skrive de små startemner jeg kan have som idéer, så vi kan placere dem i forhold til hinanden i noget tråd? Jeg synes i al fald idéen skal prøves. Jeg vil i al fald gerne have lov at se hende lidt nærmere i tråd, fordi hun er så speciel. =) Endnu engang håber jeg på at det her går nogenlunde efter dit hoved, og jeg glæder mig til at sætte gevandterne i sving for dem.
|
|
|
Post by Psyche Hestia Guillotine on Mar 1, 2011 8:51:06 GMT 1
Akila & EmrysDet lyder alt i alt som en glimrende idé. Så vidt jeg kan se er den aftale egentlig godt på plads nu, så jeg tror bare jeg lader være med at sige mere. Psyche & EmrysJeg afventer spændt en ugle med en tråd Lousiana & EmrysJeg er så glad for at der er en der gerne vil spille sindssyg sammen med mig, bare lige for at få det fastslået. Når der kommer til startideer har jeg ikke lige så meget, så du må meget gerne lægger hovedet i sæbe på et tidspunkt. Det eneste jeg lige selv kan komme i tanke om, som måske kan udnyttes, er at hun har det med at snakke med sig selv, eller ting hun tror er der, men altså kun er fantasifostre. Det kunne sikkert godt give Emrys noget at reagerer på, hvis ikke man ligefrem kunne få det til at se ud som om hun snakkede til ham? Generelt nogle lidt korte svar, men det var alt hvad jeg lige havde
|
|
|
Post by drake on Mar 4, 2011 9:31:42 GMT 1
Emrys & Drake
Jeg tænker lidt at Drake og emrys forhold kunne være meget svingende, hvor de let kunne blive irriterede på hinanden. Drakes tro tilhøre klart den mørke herres regime, og tankerne om muggler udrydelsen er et klart håb i hans hjerne. Jeg tænker at de kunne være en form for fjender da de tydeligvis ikke har de samme meninger. Hvilket kunne skabe en del splid og problemer. tanker?
|
|
|
Post by Emrys Cadwallader on Apr 2, 2011 21:39:15 GMT 1
Drake:
Du må undskylde svaret her i plottråden har været længe undervejs - jeg havde glemt alt om den, for at spille alle kortene ud. Men du er nu husket! =)
Jeg ser, ligesom du, også de to herrers forhold som meget ambivalent, i og med at de står på to forskellige politiske vipper - Emrys på Hallows-fløjen og Drake på Riddlers-fløjen og de har som du hentyder forskellige syn på bl.a. blodspolitikken - så de kunne garantere kamme over fra tid til anden. MEN! Det kunne nu også være herligt at få en til Emrys, som han kan komme lidt ud på en kant med i debatten, og så en som kan irritere ham lidt.
Idéen med et ambivalent fjendeforhold lyder godt, og måske et af dem, der volder begge parter en vis irritation - idet de jo begge er slanger, kan de ikke undgå at støde på hinanden en gang imellem. Emrys er ikke den, der gør voldsomt meget ud af det, andet end hvis Drake får smidt en debat op eller direkte konfronterer ham (han er mere den verbale "kummefryser" type). Jeg kan se at Drake er en type, der gerne ser respekt givet ham – er det noget han viser? I så fald ville Emrys snildt benytte sig af det, han kan godt lide at spille på fjendernes fejl. Nu så jeg at Drake faktisk er en dueltype ligesom Emrys – hvis han får skubbet Emrys helt ud på overdrevet og virkelig tirret ham, kan vi godt sætte det op, at de kan være duelfjender og lade dem udkæmpe et par dueller mod hinanden, ikke de helt store og farlige dueller, men alligevel nogle hvor herrerne kan løse deres uoverensstemmelser? Det kunne da give deres overordnede, hhv. Caroline og Fenella, et par blår i øjnene. Hvis der er en sag, der ikke er blevet løst verbalt, og hvis Drake går ind og smider argumentatio ad hominem på Emrys, trækker han gerne staven i forsvar – dog i ly af natten og på direkte tomandshånd (ingen sekundanter, men holdes på et plan der hedder de to internt imellem.) På det punkt er han stolt – og måske burde han tage sekundant med, hvis han skal mod Drake. Desuden er han ikke typen, der reklamerer med hvad han laver om natten – det kunne Drake jo gøre for ham og skaffe ham i fedtefadet på. Hvad siger du til den idé? Ellers er dit input glimrende!
|
|
|
Post by Agnes Llewellyn on Apr 13, 2011 20:28:21 GMT 1
agnes nu er agnes og emrys jo fætter og kusine, så skal vi ikke lige finde på et forhold mellem dem? jeg tænker umiddelbart, at agnes let kan irritere og hidse sig op over emrys, men hun holder det inde, for de jo er familie. emrys vil helt sikkert være imod, hvordan agnes opfører sig, når det omhandler alt (at være populær, drenge etc.), så mon ikke irritationen er gensidig? de kan også altid have haft noget imod hinanden istedet for at det først skete, da de startede på hogwarts?
|
|
|
Post by Emrys Cadwallader on Apr 16, 2011 18:00:56 GMT 1
Agnes • Jo, det skal vi da! Rigtig dejlige forslag til ham, han har brug for nogen til at stikke til ham. =) Jeg var lige inde og læse hende, og han vil helt bestemt være irriteret over hendes umodne opmærksomhedskrævende opførsel, ligesom at hun nok vil synes at han er irriterende stivsikkeragtig og har næsen alt for langt nede i politik – men samtidig respekterer han hende dog alligevel for at hun er med i Hallows og er en del af familien, så han hader hende ikke – han er nok nærmere bare mere irriteret på hende. De er jo ret forskellige, de to – så det kan næsten ikke undgås at de har et lidt ambivalent forhold til hinanden og det meste af tiden er irriterede på hinanden. Llewellyn-familien er jo lettere ironisk bygget op i mine øjne, når de er 8 børn ovre på Agnes’ og Eddies side, imens Emrys er enebarn. =) Hun driller nok Emrys en del, og hvor han så driller hende lidt igen? De har jo skulle trækkes med hinanden i utrolig lang tid, og jeg tænker lidt at de sikkert har haft både gode tider, og (flest af de) dårlige. Det jeg kom til at tænke på er, at Emrys jo tit lidt savner at have søskende, og hun har dem i overflod – han spørger måske gentagne gange ind til hvordan det er at være lillesøster, så hun har måske ”luret” hans søskendesavn og driller ham - hvilket gør hun har en "kniv" hun kan stikke til ham med og irritere ham med, da han ellers aldrig siger det?
Til det du foreslog kan vi strække den ud til barnsben af - familien har mødtes ofte, og hvor Emrys og Mira ivrigt har diskuteret politik med de voksne, hvad gjorde Agnes så? Var hun med til det? Ved de store familiesammenkomster havde Emrys jo uanede mængder opmærksomhed fra sine forældre som lille, da han er den eneste, imens Agnes havde sværere ved at få den i kraft af 8 søskende - det kan være startet med nogle små uenigheder der. Jeg er frisk på at lade den gå langt tilbage.
Men hvordan har hun det mht. Hallows-møderne og den lille fejde, der kører mellem hhv. leder Abbey og næsteleder Cadwallader? Tager hun for det meste Carries eller Emrys’ parti, når de to ledere bliver uenige om et eller andet? Hendes storebror står vist ret tæt med Carrie, så vidt jeg lige husker, men står hun på samme vippe som ham? Hvis hun gør, giver det kun endnu større grund for Emrys til at være irriteret på hende – alene fordi hun sympatiserer med den leder, der er en torn i øjet på ham. Det vil dog ikke vare evigt, når Carrie går ud af skolen, men indtil da kan det kun være opbyggende irritation.
Så jeg tænker lidt – et irritationsforhold imellem dem, som alt for tit får lov at blusse op når familien ser hinanden, både på og udenfor skolen, og jeg tænker også lidt at Emrys af de to ser lidt sig selv som den ældste, selvom de er jævnaldrende, fordi Agnes opfører sig som hun gør, og nogen gange siger han noget til hende, som hun bare bliver endnu mere irriteret over at han tager sig frihed til at gøre? Måske også lidt internt verbalt drilleri og det som jeg foreslog? Og ellers kan du jo lige se hvordan mht. det politiske, så snakker vi om den når du har svaret. =) Men dejligt med noget modgang til ham, så har jeg det sjovt!
|
|
|
Post by Stuart Fellton on Apr 16, 2011 22:15:40 GMT 1
[/i]" blev for kedelig, så jeg prøvede at arbejde lidt videre på den. Jeg ønsker nemlig ikke, at de skal være fjender. Det dur Stu slet ikke til, og jeg har allerede en i tankerne, som alligevel ville passe smadder godt til netop den rolle. Det er ikke nogen hemmelighed, at Stu sådan karakter-mæssigt, ikke klare sig specielt godt. Han er doven af helveds til, forstår du. Det er mit indtryk, at Emrys er ret stær i de forskellige fag? - Tager jeg fejl? Jeg tænker.. lidt "Blodsbroderen", hvis den ikke er optaget. Oven i det, kunne Emrys prøve at holde Stu lidt ude af al den ballade, som han jo er så god til, at hoppe direkte ud i. Og så støtte op omkring lektiehjælp? Simpelthen være en slags storebror for knægten, som jo lidt.. Ja hvad siger man.. måske ikke er så moden iforhold til? Hans tanker er i hvert fald andre steder, end lige på skolearbejdet. Hvordan synes du det lyder? Jeg er ret åben, så hvis idéen ikke passer, vil jeg gerne prøve at finde på noget andet.[/ul]
|
|