Lily & Grace:For Grace betyder det mere at en elev prøver og kæmper og bliver ved med det, end at de bare har succes hver gang. Man lærer trods alt mere af at fejle og måtte prøve igen end af tankeløs succes. Hun vil hellere end gerne hjælpe med ekstra tid til en som Lily, der aldrig har givet op, men faktisk har valgt at fortsætte med faget selv efter at hun kunne slippe for det. Med den kunstneriske åre, som det ser ud til Lily også har, er jeg sikker på hun vil har set nogle af de samme undere og den generelle skønhed blandt blomsterne som Grace.
Så ekstra timer kan vi sagtens finde
Imogen & Grace:Nej, hun skiller sig vist ikke ligefrem ud i forhold til Grace, så intet stort der. Så skal det være som voksen kvinde at gå til, hvis Imogen trænger til det og så skal hun altid være velkommen
Meredith og Grace:Grace viser nok ikke lige den store forståelse for den opførsel i sine timer og jeg er mere end sikker på hun bare altid står bag Meredith når den slags bemærkninger falder. Flink som Grace jo er, vil der nok være faldet mere end en eftersidning på den bekostning og du kan være sikker på de altid vil involvere snavs, jord og vand... hvis ikke hun overrasker med noget i en helt anden retning. De fleste bemærkninger vil der dog blot komme svar på tiltale eller en irettesættelse for, men mulighed for eftersidning eller en underholdende time er der bestemt.
Og tiden for UGL'erne nærmer sig jo....
Noah & Grace:Det kan altid mærkes når nogen virkelig brænder for et fag eller bare viser ægte interesse for det og stiller intelligent spørgsmål og ekstra spørgsmål. Fra 6. og op, forventer Grace også en hvis dedikation, for de der har botanik her, har jo selv valgt det. Så et klart positivt billede af ham har hun, som også gælder udenfor timerne.
Hvad angår spil har jeg ikke lige nogen ideer klar, men skal da se om noget kommer op
Donia & Grace:Hmm ja, lad mig nu se. At hun har fået en tidsvender er i sig selv grund til respekt for hendes evner i Grace øjne, hvis hun ikke allerede gennem de forgående år havde vist det ud over en hver tvivl. Det vil blive bemærket hvem der altid har et svar, altid har styr på sine ting og vil gøre en indsats. Den slags byder også Grace som lærer at gøre en ekstra indsats for at Doriah får mest mulig ud af undervisning.
Det vil også give et par plus point til gode hvis Donia skulle få rodet sig ud i noget skidt med The Hallows og det var Grace der skulle afstraffe. For hun har vel ikke tænkt sig at skulle være
all talk and no action forevigt, vel? (den tidsvender ville også kunne give nogle gode muligheder for det... hvis hun tør...)
Aileen & Grace:Med to år i mellem sig da de gik på Hogwarts, men med samme kollegium har de klart kendt til hinanden der. Tvivler dog på det har været mere end ov har fåeterfladisk kendskab. Det kan have udviklet sig nærmere senere. Graces familie har så godt som alle tilknytning til Sct. Mungos og hun var indlagt for en længere periode (en-tre uger) lidt over et halvt år efter hun stoppede på Hogwarts. Så der kan de have mødtes igen uden problemer.
Venskab tror jeg dog først rigtig har været en mulighed efter at de begge ankom til Hogwarts igen. Der har det dog været oplagt med jævnaldrende døtre og det lidt fælles baggrund de trods alt har. Grace vil da have været på slottet i to år og kan sagtens have taget sig af at få Aileen til at føle sig hjemme blandt lærerne. Jeg vil gætte på de har været så godt som de eneste yngre kvinder i lærerstanden.
Så jeg ville sige venskab for de to dejlige damer, der trods deres forskelligheder også har en del tilfælles
Til tråde kommer der jo nok noget op og om ikke andet så det i storsalen
Tvivler på at den anden Kenniths metoder vil falde helt i Aileens smag...
Sofia & Grace:Sofia er jo på alder og årgang med Grace egen datter Kathleen (kommer snart), og da Aileen og Grace er blevet gode venner, hvis ikke ligefrem veninder efter de er havnet sammen på hogwarts igen begge to, så vil Grace naturligt have taget Sofia lidt mere til sig end de fleste andre af eleverne. Hun træder gerne til når Aileen er optaget af andet, men det gælder nu for alle der har brug for en voksen kvinde at gå til.
Bree & Grace:som præfekt vil hun ganske rigtig have en anden status og tilgang til Grace end de andre elever. Hun vil også være lukket tættere end til Grace som person. Hor tæt kommer an på flere ting, så som hvor meget tid de har brugt sammen udenfor undervisning, i hvilke situationer de har snakket og ikke mindste hvor åben Bree har været.
Med hensyn til plots er der altid råd og vejledning nu Brees NEWT's nærmer sig...
Samuel & Grace:det har jeg ingen problemer med at forestille mig han har nogen af delene. Hun er ikke sådan lige at bide skeer med, så han skal nok have fået mere end et vast ord med på vejen og ikke så få eftersidninger med den opførsel. Hvad angår det sidste så er jeg helt frisk på at se ham prøve og Grace sikker nok i sin position til at han bare skal komme an. Så bring I bare det værste
Mallory & Grace:Hvis hun har valgt at fortsætte med Botanik efter sine UGL'er må hun have en hvis interesse i det. At sige sin mening kan have flere effekter overfor Grace, fra irettesættelse, latter, sarkasme eller måske en desideret skideballe. Hun prøver faktisk så vidt muligt ikke at skade sine elever og høre de efter og følger anvisningerne de får, sker det kun ved uheld. Hun er til at gå til for en snak og vil give sin ærlige mening om det meste. Så har hun brug for en voksen er Grace her.
Charles & Grace:Blank her også... men der kan jo heller ikke være noget ved alle.
Robin & Grace:... hmm ja... har hun i det hele taget Botanik stadig? Det er jo en mulighed hun ikke har og så vil Grace mest møde hende ved tilfældigheder eller ved ballade...
Eleanor & Grace:Er også lidt blank her.... Der er altid en snak om næste år og hvorvidt hun skal fortsætte med Botanik efter sine UGL'er, men det er vist lige det jeg kan komme på...
Logan & Grace:Han lyder som en rigtig god dreng (ja, det bliver ikke sagt højt! Hun ved hvordan drenges ego'er er!). Hun takker altid gerne ja til hjælp efter timerne og det giver jo god mulighed for snak om løst og fast. Jeg kan sagtens se hende have taget ham lidt ekstra til sig, når han både er glad for faget og har haft brug for en til at træde i hans mors sted. uden at hun vil være blevet helt familiær, men så hun har været til at gå til med problemer, for en snak eller bare for et varmt smil. Hun ville aldrig have afvist ham og slet ikke når hun kender hans baggrund.
Håber jeg fik alt med for denne gang og ikke har tåget for meget