|
Post by Vinnie Smith on Jan 19, 2011 16:11:10 GMT 1
( Link til profil) Navnet er Smith. Vinnie Smith.Forord:Jeg vil her smide plots ind, som jeg søger efter, når jeg søger efter dem. Tråden vil derfor løbende blive opdateret, når/hvis jeg nu kommer på et eller andet, som jeg vil tilføje. Det kan samtidig bevirke, at der sommetider slet ikke er nogle plots herinde, foruden de banale relationer (venner/veninder/ekskæreste/, eksempelvis). Desuden vil punktet "Andet" altid være at finde på siden her, da jeg aldrig er afvisende overfor andre idéer end de som jeg lige selv har fundet på - med andre ord: Har du et plot i tankerne, så er der gode chancer for, at vi sagtens kan finde ud af noget. Kort opsummeringen af karakteren:Vinnie Smith er en gammeldags fyr. Han har gammeldags værdier. Han er dog en god, venlig og omgængelig ung mand. Han sætter enorm pris på sine venner, og har ligeså lidt til overs for de som han ikke bryder sig om. Vinnie er konkurrencemenneske, lettere mandschauvinist og har en meget dominerende person. Han er hurtigt i betrækket til en bemærkning, men ikke en som aktivt opsøger konflikter - selvom han dog søger at agere mellemmand i alle han opdager. Hvad han dog har aller nærest, er hans og hans families ære. Hvad jeg søger:Romantiske forhold: Datid. Har de været sammen en aften? Måske de har holdt om hinanden, gisnende, imens de betragtede en flot stjernehimmel? Måske de bare smiler og griner til hinanden, som var de stadig 10-år gamle, og småforelskede... Ekskærester, måske, ligefrem? Romantiske forhold: Nutid. Her er vel og mærke ikke tale om et reelt kæresteforhold, men derimod andre romantiske relationer. Flirter de? Måske de er tiltrukket af hinanden - måske kun den ene, af den anden? Der kan være alverdens forskellige plots. Venner/Veninder: Punktet giver nok langt hen af vejen sig selv. Venner og veninder som Vinnie har fået igennem hans 6 år på skolen. Der behøver ikke være noget særligt forhold imellem Vinnie og din karakter - så længe de bare er stadiet over "bekendte". Bedste kammerat: Den bedste mandlige ven! Der ligger ikke meget mere i det, end at det er en karakter som bare går vildt godt i spændt med Vinnie. De er sammen det meste af tiden, og underholder hinanden på diverse måder. De bakker op om hinanden igennem tykt og tyndt, og karakteren skal dele en form for vilje til at gøre godt på skolen, ved at bryde konflikter op som de opstår. Der er her ikke tale om et venskab, men et form for broderskab. "Fjendtlige" forhold: Er karakterene negativt stemt overfor hinanden? Er der tale om nedladenhed, gensidige kolde skuldre - hvad er der tale om? Hvorfor? Andet: Andet! Alt hvad du kan finde på. Hvad tænker du på? Kunne Vinnie måske være x? Ja. Kunne han måske gøre y? Ja, det kan han skam. Det er bare at dele din idé, og så ser vi på det.
|
|
Lily Abott
Dimittend
her colours comes and goes; it trembles to a lily, it wavers to a rose
|
Post by Lily Abott on Jan 20, 2011 19:49:28 GMT 1
LILY OG VINNIE altså, lily og vinnie er jo på samme årgang, og går dermed i klasse sammen. så vidt jeg har forstået er vinnie ret inkarneret fodboldfan? lily er selv glad for sporten, og headhunter så mange som muligt til at sparke lidt frem og tilbage, selvom hun ikke ville have så mange chancer, med sin lille størrelse. jeg ved ikke hvad det mere kunne være? har du muligvis idéer?
IMOGEN OG VINNIE de er jo både kollegie- og klassekammerater og kender selvfølgelig hinanden. imogen er ret drenget i sin opførsel og er typen der bare stikker en person der irriterer hende en på siden af kassen. hun er desuden anfører for ravnenes quidditchhold. de kunne muligvis være venner?
MEREDITH OG VINNIE uha, mary er jo lidt af en drengebedårer, og jeg er sikker på at vinnie på et eller andet tidspunkt ville have fanget hendes interesse. hvad med en form for one-nighter til det for nyligt overståede julebal? punchen var jo godt fyldt med blåbærrom, så skulle de have fået et par under vesten, ville det fra hendes side ikke være usandsynligt. what you say?
NOAH OG VINNIE de er også klassekammerater, og noah er en typisk sportsidiot. det er sikkert en god mulighed for relation, ikke sandt?
|
|
|
Post by Vinnie Smith on Jan 20, 2011 20:29:24 GMT 1
Vi tager dem bare i samme rækkefølge, som du har fyret op for:
Vinnie og Lily Er da helt vild med idéen om, at de har et kammerateligt forhold (Som Vinnie ikke normalt har med tøsebørn) hvor de får spillet en del fodbold. Hvad lægger jeg så i "kammerateligt"? Jeg taler om, at det ikke er så meget "Hej søde, hvordan går det?" men mere gensidige provokationer, at man er lidt med på den værste, med hinanden - at respekten og venskabet ligesom er underforstået, og ikke kommer til overfladen på den traditionelle måde. Hvad siger du til det? Vinnie og Imogen Her synes jeg, at Imogen virker som en rimelig dominerende(omend ikke andet, så meget selvstændig) ung dame, hvilket Vinnie egentlig ikke er meget for. Han er dog ikke åbent diskriminerende eller noget, men heller ikke gode venner med hende. Skal vi kalde den "gensidig respekt", hvor de er på fornavn, hilser, og er venlige - men ikke rigtigt venner? Vinnie og Meredith Ikke meget at tilføje her. Synes det lyder som en rigtig fin idé. Vinnie og Noah Synes den er fin. De har(ligesom Vinnie & Lily) et kammerateligt forhold - men deres mere fysisk end verbal, hvor de skubber lidt til hinanden, og tager lidt pis på den anden med pranks og sådan noget. Lyder det OK?
|
|
|
Post by Night on Jan 23, 2011 13:23:09 GMT 1
Det lyder bare helt fint det hele.
|
|
|
Post by Molinda Carter on Jan 27, 2011 12:44:02 GMT 1
Okay, nu hvor jeg ser et Vinnie er et konkurrence mennesker og en anelse mandchauvanistisk, så tænker jeg umiddelbart at Mol ville gå i kødet på ham på sekundet. Tror måske de to kan havde et forhold hvor de har konkurreret lidt, måske endda være oppe og toppes på et tidspunkt eller to, ikke noget seriøst had, men ja en gammeldags fyr..og en Cyber goth. Han synes måske at Mol hun er for meget, og hun synes at Vinnie burde smutte tilbage til køkkenet hvor han hører hjemme eller noget af den slags. Måske har de aldrig rigtigt snakket til hinanden andet end den ene gang hvor de kom op og toppes over et emne.
|
|
|
Post by Vinnie Smith on Jan 27, 2011 12:47:54 GMT 1
God vurdering du laver dér. Efter at have læst Molinda, så var det sådan cirka præcis hvad jeg selv havde forestillet mig også.
Vinnie og Molinda kom engang (forinden havde de blot hilst på hinanden et par gange) for 2 år(?) siden rigtigt op at skændes om et eller andet de egentlig begge har glemt idag, men hvor deres forskelligheder stadig huskes.
I hvor høj grad bryder de sig ikke om hinanden? Er det et åbent, vredt og negativt forhold, undgår de hinanden - eller er det mere indædt/ passivt-aggressivt?
|
|
|
Post by Molinda Carter on Jan 27, 2011 12:51:33 GMT 1
Tænkte måske ikke det var sådan et virkeligt had forhold måske bare et af de der. " Gud hvor er han irriterende..og hans hår er grimt." " Hun er bare sådan en kælling..og har i set den tøjstil" agtigt, du ved de ruller øjnene af hende og måske hvis de endeligt mødes er der et par kommentarer. Ikke had fra en anden verden, men bare at de finder den andens personlighed irriterende, og ingen af dem er villige til at bakke ud af det.
|
|
|
Post by Vinnie Smith on Jan 27, 2011 13:07:08 GMT 1
Det aftaler vi bare, så. Lyder fint.
|
|
|
Post by Akila Chione Arora on Jan 31, 2011 12:58:09 GMT 1
Akila & VinnieUhm.. Well... De er på samme kollegie og kun et år fra hinanden, så der er da en sandsynlighed for at de kender hinanden. Specielt fordi Akila er meget socialt anlagt. Anyway, jeg er totalt ikke oplagt til at skrive en masse og jeg fryser vildt meget, så du kan bare lige få hendes profil herPsyche & VinniePsyche er fuldblodsfanatiker og Vinnie er mugglerfødt, så jeg kan ikke se ret meget andet end et køligt forhold eller måske ligefrem noget had her.. Igen får du lige profilen herLousiana & VinnieLousiana er ret speciel, så jeg vil lade sig starte med at tage et kig på hende, og så kan vi snakke om det... Hendes profil ligger her
|
|
|
Post by Vinnie Smith on Jan 31, 2011 13:19:37 GMT 1
Vinnie og Akila: Den står lidt i det uvisse for mig, den her. De kender selvfølgelig hinanden, da de går på samme kollegie - men Akila virker meget gængs på mig, og Vinnies indtryk af hende ville afhænge helt og holdent af hendes indtryk af ham (hvordan hun behandler ham, i store træk)... Såeh, hvordan ville Akila se på Vinnie? Hvad synes hun om ham? Vinnie og Psyche: Ja, den havde du også luret. Psyche er meget selvstændig og viljefast, og hader desuden både mugglerfødte og drengerøve. Eftersom Vinnie passer ind i begge, og i forvejen ikke bryder sig enormt om førstnævnte karaktertræk... Ja, så lægger det lidt op til lidt "had", gør det ikke? Hun er endog "hidsig" hvilket Vinnie hader, hos kvinder.
Hvordan kommer "hadet" til udtryk? Hvad havde du forestillet dig?
Vinnie og Lousiana: Her er to muligheder, som jeg ser det. Vinnie vil, uanset hvad vi ender med, gerne hjælpe Lousiana. Han ville gerne stille sig til rådighed, og beskytte hende fra hvad han kan, da han kan se, at hun er meget psykisk skrøbelig.
Enten har han fået lov til, at komme ind på livet af hende, eller også har han ikke.
Enten er de, som jeg ser det, virkelig nære venner - eller også er de, på den helt anden side af spektret, bare "bekendte" som kender hinanden ved navn (da Lousiana i så fald ikke stoler nok på Vinnie til, at lade ham komme tæt på).
|
|
|
Post by Akila Chione Arora on Jan 31, 2011 13:42:42 GMT 1
Akila & Vinnie Akila er generelt venligtsindet, en lille smule hippie, så jeg er temmelig sikker på at hun til enhver tid vil være venlig overfor Vinnie, medmindre han giver hende grund til andet. Når det er sagt, så forstår jeg det sådan at han er gammeldags på den britiske måde (ja, der er flere måder at være gammeldags på), og det vil Akila nok synes er en lille smule kedeligt siden hun er vant til okkultisme og den slags, som hun alt i alt finder meget mere spændende.
Psyche & Vinnie Generelt er Psyche fjendtlig på en meget kølig måde, så jeg tror hendes "had" til ham vil vise sig mest gennem det at hun simpelthen bare ignorer ham. Ellers kan der sikkert godt være røget et par "Mudderblods"-hentydninger, og det er også muligt at hun har gjort et nummer ud af at fortælle ham helt præcist hvor lidt han er værd for det magiske samfund, og hvor lidt han har ret til at være på Hogwarts.
Lousiana & Vinnie Sagen er den at jeg allerede har 2 sådan virkelig tætte venner til Lou, og det aldrig har været meningen at hun skulle have ret mange tætte venner. Men hun kalder åbenbart mere på medlidenhed end jeg lige troede :b Hvis du føler for det kunne vi starte ud med et lidt dybere bekendtskab, altså et stykke forbi navneniveau, og så spille op mod det punkt hvor hun kan få sig selv til at stole på ham? Ellers er det også muligt at de kan være forholdsvist tætte venner, men alligevel ikke helt på samme niveau som f.eks. Aiden der var hendes første beskytter-agtige person.
|
|
|
Post by Vinnie Smith on Jan 31, 2011 14:11:45 GMT 1
Vinnie og Akila: Lidt samme vurdering jeg selv lavede, så det er helt fint. Vi siger, at de er venner, men ikke gode venner. De respekterer hinanden, men er så forskellige, at der ikke rigtigt er grobund for noget udover et simpelt venskab.
Lyder det OK?
Vinnie og Psyche: Okay. Vinnie vil i så fald give hende en ligeså hård skulder, og de gange hun har pointeret hans lave værdi, har han svaret igen ved, at kalde hende en klam kælling eller noget lignende.
Vinnie og Lousiana: Indledningsvis vil jeg lige bemærkede, at jeg ikke tror karakteren kalder på medlidenhed - du har bare været heldige med, at der er nogle virkeligt venligtsindede karakterere på Hogwarts(tydeligvis). Eller uheldig, uafhængig af hvordan man ser på det (at hun skulle have meget få venner).
Jeg stillede jo bare to muligheder op, så hvis du føler at Lousiana allerede har nok "nære venner" i hendes to, så er det bare fedt. Så kører vi med mulighed #2 som hedder, at de blot er på fornavn (og altså ved hvem hinanden er), hvor Lousiana bliver lettere intimideret af Vinnies stærke personlighed - og derfor ikke lader ham komme tættere på, grundet hendes skrøbelighed.
Lyder det OK?
|
|
|
Post by Akila Chione Arora on Jan 31, 2011 14:23:54 GMT 1
Akila & Vinnie Lyder fint
Psyche & Vinnie Hvis han svarer igen, så har der helt sikkert også været kampe, for Pysche har den der grimme vane med at angribe fysisk, specielt når nogen fornærmer hendes person. Ud over det lyder det fornuftigt
Lousiana & Vinnie Altså, nu er Vinnie virkelig ikke specielt skræmmende (sorry to say, men der findes mange andre karakterer som er betydeligt værre), så jeg tror nærmere det at hun ikke stoler på ham, bare er at spørgsmål om hun stort set ikke stoler på nogen, og ikke så meget et spørgsmål om hvem han er. Men jo, ud over det lyder det vel fornuftigt.
|
|
|
Post by Vinnie Smith on Jan 31, 2011 14:34:07 GMT 1
Vinnie og PsycheOg når du siger "kampe" mener du fysiske kampe, og *kun* det? Ingen magi involveret? I så fald, er de vel også mere åbenlyst fjender, når det før er sket, at Vinnie har taget imod Psyches tæsk (han slår ikke på tøser), uden at trække sig tilbage. Vinnie og Lousiana"Det lyder helt ok, undtaget næsten alt hvad du lige skrev" - haha Jeg tror du misforstår hvad jeg skriver. Jeg skrev netop, at Lousiana grundet hendes psykiske skrøbelighed blev intimideret af Vinnies personlighed - ikke hans udseende. Når hun har svært ved, at stole på folk, så hjælper det jo ikke at folk er vildt fremme i skoene, og nærmest kræver at hun stoler på dem - hvilket Vinnie qua hans ekstroverte og hjælpsomme person ville gøre, da han ville hjælpe hende. Igen, jeg taler altså ikke om, at Vinnie skræmmer hende - men om, at hun har endnu sværere ved at stole på ham, grundet hans udadvente og højtråbende fremtræden.
|
|
|
Post by Akila Chione Arora on Jan 31, 2011 14:49:58 GMT 1
Psyche & VinniePsyche er meget fysisk, så jeg mener stort set kun fysiske tæsk, ja Lousiana & VinnieJeg forstod dig skam godt, men som sagt virker Vinnie ikke intimiderende (intimiderende=skræmmende, så det er jo et spørgsmål om, om hun er bange for ham eller ej, hvis det er det ord du insisterer på at bruge). Sagen er den at det sagtens kan være hun synes det er ubehageligt at han er som han er, hvis han presser meget på for at hun skal kunne lide ham/stole på ham. Ubehagelig, ikke intimiderende, for når han er så meget "fremme i skoene", som du siger, er det også en hel del nemmere at have en fornemmelse for hvad han er for en og... tilpasse sig det, kan man vel sige.. Hun kan ligesom se hvad det næste der kommer er, om man vil... Jeg tror derimod hun ville blive skræmt, altså virkelig skræmt, af sådan nogle stille skumle typer, eller folk der direkte er efter hende. Typer som er dyb utilregnelige, og pludseligt kunne finde på at angribe hende, fysisk såvel som psykisk. Sådan en type synes jeg bestemt ikke Vinnie virker som.
|
|