|
Post by Jake Dunham on Nov 22, 2010 12:58:36 GMT 1
Først lidt om jake. PERSONLIGHED Jake er på nogle punkter som en hver anden 17 årig dreng, da han har en svaghed for piger. Men det er nok også der hans egentlige lighed med andre 17årige drenge stopper. Han er en enspænder og prøver egenligt at forblive så uset som muligt både af andre drenge og af piger. Han virker tit rimlig dyster når han bare går rundt for sig selv især da han sjældent smile. men hvis man først kommer i gennem det er han en pålidelig og hjælpsom ven som altid vil være der for sine venner uanset hvad det er de har brug for. Han virker meget hemligheds fuld og hvis man prøver at spørge ham ud omkring hans fortid er det mange ting der ikke bliver fortalt og derved mange huller i hans fortid. Der skal meget til at han stole på folk nok til at ville fortælle dem om hans hævnlyst og/eller at han er animagus da begge ting er meget vigtige for ham at det forbliver ukent af de fleste Jeg søger lidt af hvert til Jake. Men da han er en enspænder ved jeg ikke helt hvordan det skal hænge sammen så jeg er åben for ideer Venner Jeg er egentlig meget åbent for ideer, Men da jake er sådan lidt af en enspænder er det måske kun lidt overfladiske venskaber, men samtidig søger jeg hvertfald en ven, som er kommet ind på livet af ham og kender til han er Animagus samt hans baggrunds historie. 7 år på en skole med næsten en helt kolegie som hader mugglerfødte er det jo næsten umulig for en mugglerfødt fyr som jake ikke at skaffe sig nogle fjender blandt dem. Her er jeg egentlig bare åbne for alle former for ideer. så bare skydløs med ideer hvis i for nogen Her har jeg egentlig ikke selv nogen ideer til hvordan det skulle være, men syntes alligvel at der skulle være en mulighed for at i kunne komme med ideer hvis i kom på nogen i kan eventuelt læse i Jakes profil i finder den under gryffindor. hvis der er noget i vil vide.
|
|
|
Post by lou on Nov 22, 2010 13:50:18 GMT 1
Aaaalrighty then!
Kort om Lou: hun er ikke typen, der snakker om følelser, meget naiv og uerfaren på kærligheds-banen, hun er meget målrettet og viljefast, får altid, hvad hun vil have, fordi hun selv sørger for at opnå det. Hvis man ikke kender hende fremstår hun som ret hård, men overfor sine venner er hun meget hengiven. Selvom hun aldrig siger noget om det, så plejer hendes nærmeste altid at vide, hvordan hun føler for dem, fordi hun altid er der for dem. Hun har tre ældre brødre og fremstår selv som ret drenget en gang i mellem.
I forhold til Jake, så tror jeg, at deres forhold kan gå to veje:
Den første er, at Jake og Lou ikke fungerer sammen. Da Lou er meget selektiv omkring sine venner - fordi hun ikke gider spilde sin tid på ligegyldige og overfladiske bekendtskaber og kun vil være venner med folk hun kan stole på - så er Jake måske ikke lige den, hun vil prøve at tage kontakt til. I og med, at han er så hemmelighedsfuld, så ville Lou måske se ham som en, man ikke ligerem kan stole på. Den anden er, at Lou og Jake fungerer fint sammen, fordi Lou sagtens ville kunne være venner med Jake uden at behøve at vide alt muligt om hans fortid. Hun snager ikke, og hun ville aldrig prøve at få Jake til at spytte ud om noget, som han ikke selv har lyst til at snakke om. Dog er hun en dårlig lytter, så hvis Jake skulle få brug til at fortælle nogen om sin private ting ville hun nok føle sig lidt akavet i forhold til situationen.
|
|
|
Post by Jake Dunham on Nov 22, 2010 13:56:02 GMT 1
Begge er gode ideer, hvilken en af dem vil du helst havde gang i. For begge to ville egentlig godt kunne passe sammen med Jake,
|
|
|
Post by lou on Nov 22, 2010 14:01:12 GMT 1
Jamen hvis du spørger mig, så synes jeg helt klart, at vi skal gå efter den første. Det er rart med lidt diversitet i plottene, og det er sjovt, hvis alle løver ikke bare lige sådan er venner (;
Så jeg synes, at vi siger, at de ikke fungerer sammen - måske ligefrem er irriterede på hinanden? De går jo på samme kollegie, så de ses nok med jævne mellemrum.
|
|
|
Post by Jake Dunham on Nov 22, 2010 14:08:19 GMT 1
Så vi siger at de ikke fungerer sammen. så må jeg bare prøve på at finde ud af hvordan det kan lade sig gøre i en tråd. Om det er lou som ikke kan lade være med at prøve at starte en skænderi med Jake eller hvad havde du helt nøjagtig i tankerne? for det med at han er enspænder gør det jo også lidt svært for dem at være irreteret på hinanden?
|
|
|
Post by lou on Nov 22, 2010 14:11:13 GMT 1
Ja ok, det kan nok blive lidt svært at tråde, hvis de har den form for forhod. Det ved jeg ikke, hvordan vi løser?
|
|
|
Post by Jake Dunham on Nov 22, 2010 14:13:43 GMT 1
Måske lidt af en blanding mellem de to? altså at de er meget irreteret på hinaden til tider, mest fordi han sjældendt siger noget. Og samtidig er de også venner?. det er sådan set den eneste løsning jeg lige kan komme op med
|
|
|
Post by lou on Nov 22, 2010 14:19:12 GMT 1
Det kan vi godt sige. Men de er vel ikke synderligt tætte så? Altså selvom de snakker en gang i mellem.
|
|
|
Post by Jake Dunham on Nov 22, 2010 14:19:51 GMT 1
Nej det er ikke just bedste venner. Men de kender da hinanden lidt.
|
|
|
Post by lou on Nov 22, 2010 14:20:35 GMT 1
|
|
|
Post by Jake Dunham on Nov 22, 2010 14:24:04 GMT 1
Godt så siger vi at de er bekendte. men samtidig bryder de sig ikke rigtig om hinanden?
|
|
|
Post by Psyche Hestia Guillotine on Nov 24, 2010 10:45:35 GMT 1
Well... Jeg har min halvsindssyge slange Psyche. Hun er 18 år, går på 7. årgang hos slangerne. Så er hun tilhænger af the riddlers, og påstår at hun er fuldblodet. I virkeligheden er hun halvt willie og halvt troldmand, og meget hidsigt anlagt (forestil dig en dobbelt Fleur, med semi-ondskabsfulde tendenser og et temperament på størrelse med mount everest) Kort sagt er hun lidt af en femme fatale. Sådan som jeg lige kan se det har Jake alle odds imod sig. Han er både mugglerfødt, løve og han holder med fønixordenen. Derfor ville det mest oplagte helt klart være hvis de var fjender. Men! Jeg er aldrig til det mest oplagte! xD Så vidt jeg lige har fattet det er Jake meget hemmelighedsfuld og meget glad for piger! Siden Psyche er en willie og willier har denne her sindssyge "tiltræk fyre"-magi, må hun vel være lidt ekstra interessant? Jeg tror Psyche ville finde hans hemmelighedsfulde og mystiske aspekt en smule tiltrækkende... Min plot idé er følgende! Og den holder kun, hvis jeg har forstået Jake rigtigt xD Psyche og Jake blev venner engang for længe siden, så de har været rimelig gode venner forholdsvist længe. Men! Siden Jake er meget hemmelighedsfuld, og de måske aldrig rigtigt har snakket om deres familier ved hun ikke at han er mugglerfødt... (sense the tension?) Så finder hun på et eller andet tidspunkt ud af det, og han finder ud af at hun er dødsgardist og sådan noget, og så bliver de fjender! Altså et venner til fjender forhold Hvad synes du?
|
|
|
Post by Jake Dunham on Nov 24, 2010 10:50:51 GMT 1
Du har forstået ham rigtig godt XD. og det kunne da helt klart virke det ville også virke lidt underligt når han nu var som han var. at han ikke havde bare en fjender på hogwarts. Så det synes jeg er en rigtig god ide.
|
|
|
Post by Psyche Hestia Guillotine on Nov 24, 2010 10:56:35 GMT 1
I så fald, synes jeg helt klart vi skal tage den tråd hvor hun finder ud af at han er muggler, så vi kan få spillet det der brud.. That would be cool...
|
|
|
Post by Jake Dunham on Nov 24, 2010 11:00:25 GMT 1
Heh. Men hvordan vil du så havde det skal ske? skal han komme til at fortælle om det. eller skal en af de andre slanger vide a han er mugglerfødt og fortæller hende det?
|
|