|
Post by Kathleen Kennith on Jul 4, 2011 20:05:18 GMT 1
"It is so hard to believe because it is so hard to obey." Kathleen holdt døren åben med en fod, balanceren bakken med varm chokolade i hænderne, mens hun brugte skulderen til at skubbe yderligere til døren så hun kunne komme helt ind i opholdsstuen. Hun lod blikket søge rundt til hun fandt Hayley og lyste op i et stort varmt smil. "Det lykkedes! Og endda uden det store besvær...." Hun stilede direkte mod de to dybe lænestole i hjørnet nærmest ildstedet og og satte bakken fra sig på det lille bord imellem dem. "Faktisk virkede husalfer helt begejstrede for at kunne sætte det sammen og jeg tror de udstyrede os med småkager til hele årgangen!" Hun smilede muntert til den anden, flyttede så tæppet der lå i den ene stol, foldede det ud, krøb op i stolen og viklede sig ind i tæppet. selvom det var ved at være sommer træk det koldt ind her hen under aften. Især efter en dag tilbragt med U.G.L.-eksamen i "Magiens Historie". Den havde været helt igennem drænende og nu trængte hun bare til hygge, varm chokolade og godt selskab.
Hun så over på den anden, før hun fiskede en kop frem på bakken og hældte chokolade op. derefter fandt hun efter lidt roden rundt også en underkop, satte koppen på den og rakte begge dele over til den anden pige. "Værs'go! duften alene var ved at få mig til at gå i stå i køkkenet..." Hun fnisede og fandt så også en kop til sig selv, hældte chokolade i den og så spekulativt på bakken, før hun fandt den anden underkop. Med koppen på den så hun konspirerende over på den anden. "Hvor mange tror du jeg finder hvis jeg bliver ved med at lede?" Latteren var synlig i hendes blik som hun snuppede en småkage og lænede sig tilbage i stolen. "Åh, det her er livet! Det er næsten til at glemme U.G.L.'erne så langt fra er overstået..."
Tag: Hayley Ivory Ord: 378 Notes: Jeg har sat dem om aftenen efter vel overstået U.G.L.-eksamen i magiens historie. Den slags skal bare fejres!
|
|
|
Post by Hayley Ivory on Jul 6, 2011 22:30:23 GMT 1
Efter en lang udmattende dag med U.G.L -eksamenerne var Hayley godt udkørt. Hun kom ind i opholdsstuen med hendes og Kathleen's bøger. Hun trak sig hen til ildstedet og trak to lænestole tættere på. Hun smuttede hurtigt op i sovesalen efter hendes troldmands brikker, de tykke sokker og Hercules (hendes meget fede kat). Hun nærmest sank ned i den bløde stol, mens hun bare så i ilden og ventede på Kate. Hayley så Kate komme og smilede til hende. Kate stillede bakken med småkager og varm chokolade. Hayley nussede Hercules og snuppede en kage. Varmen fra kagen spredtes i hendes mund, de var virkelig gode! Hun tog en og havde den i mundvigen, mens hun tog imod koppen med den varme chokolade fra veninden. Hun dyppede kagen tog en bid og sagde '' Taark! Det dufter også virkelig lækkert!'' og fnisede let. Varmen fra drikken var ubeskrivelig god og hyggelig. Hun tog en til tår og slikkede sig om munden. Hun grinede højlydt af den uforstående joke og lænede hovedet tilbage. Hun tog en slurk af chokoladen og stillede den på bordet. Hun fandt de tykke uldstrømper, hendes mor havde strikket til hende og tog dem på. Hun nikkede mens hun svarede '' Du har så meget ret! Har du læst op til eliksir? Jeg mangler stadig at gennem gå nogen sider...?''. Hayley gik over til en anden stol lidt længere væk og snuppede tæppede fra ryglænet, viklede det om sig og satte sig igen. Hun tog en kage og dyppede den i chokoladen. ''Skal vi spille troldmandsskak?'' sagde hun smilende over til den anden pige. ''Jeg slår dig!'' sagde hun fnisende. Tag: Kathleen Kennith Ord: 308 Notes: Jeg forstår ikke den der joke der "Hvor mange tror du jeg finder hvis jeg bliver ved med at lede?" ... Jeg synes det er fint, jeg ved ikke med stavefejl og sådan xD Gør det noget? Er det ellers ok?
|
|
|
Post by Kathleen Kennith on Jul 8, 2011 19:02:18 GMT 1
"It is so hard to believe because it is so hard to obey." Kathleen puttede sig bedre til rette i stolen med blikket rettet mod den varme drik hun holdt i hånden og et tilfreds smil på læberne. Med lidt god vilje kunne morgendagen glemmes for en stund og øjeblikke nydes til fulde. Det samme skulle den varme chokolade. "Ummm..." Hun svarede med en lyd hen over koppen, før hun sippede til den tæt ved brændende væske og kom med et par gispende følgelyde, som hun trods sin forsigtighed brændte tungen. Hun satte hurtigt koppen og underkoppen fra sig på bordet og snuppede en noget mere fredelig og sikker kage. Et grin kom frem på hendes læber sammen med Hayleys for at forsvinde med kagen. Den var så god som den duftede!
Hun snuppede en mere og lænede sig atter tilbage i stolen, mens hun så en smule misundelig på Hayleys hyggesokker. De så helt ekstremt behagelige ud. Det var Hayleys ord ikke så meget. Hun tyggede lidt på kagen, prøvende at finde ud af om hun skulle nikke eller ryste på hovedet og ikke komme til begge dele på engang fordi hun ikke kunne bestemme sig. "Både og. Jeg har læst, men mangler også noget..." hun lagde hovedet let på skrå med et indforstået smil. "Frisk på at få det klaret imorgen? hvis vi sidder sammen så..." Hun undlod at sige 'falder vi ikke i søvn' højt, men det lå lidt i luften. Hun så virkeligt frem til sommerferien og en tid væk fra de tvungne bøger.
Hun fulgte den anden med blikket, mens hun forsøgte sig med sin chokolade igen. "Gerne!" Hun lyste op i et smil, skubbede bakken med småkager og kanden med varm chokolade lidt til side, så der var plads til brættet og brikkerne. Så fnyste hun muntert. "Drøm videre smukke! jeg har ikke spillet med min far hver søndag hele året uden at lære lidt af det!" Hun var stadig elendig til troldmandsskak, noget Hayley formeneligt også vidste.
Tag: Hayley Ivory Ord: 375 Notes: Svar til før: Hun tænkte på at kopperne var så godt gemt at der derfor godt kunne skjule sig flere blandt småkagerne (; intet andet....
|
|
|
Post by Hayley Ivory on Aug 24, 2011 19:24:02 GMT 1
Undskyld for den lidt (meget) længe ventetid!!!!
Starter nu (;
|
|
|
Post by Kathleen Kennith on Aug 25, 2011 7:27:04 GMT 1
Weeee! Du kom tilbage! Hmm men måske vi skulle starte på en frisk? Et møde i diagonalstrædet lige før skolestart? Eller måske togturen derop? ... sådan nu da der kun er en uge til de starter det nye år
|
|
|
Post by Hayley Ivory on Aug 27, 2011 18:38:21 GMT 1
Jaaa, undskyld.... xD Helt sikkert! Hvad med hvis jeg kommer op til dig (eller omvendt) i sommerferien? og så kunne de måske følges eller noget i den retning?
|
|
|
Post by Kathleen Kennith on Aug 28, 2011 17:41:46 GMT 1
Hmm se det var også en mulighed (: Med Hayley hos Kate ville de nok ankomme med transit nøgle med hendes forældre lidt før (en dag eller to) før de andre ankommer med toget og Kate ville elske at have fået hende op på besøg og vise sit lille hjørne af Skotland og sine rejseminder frem!
Måske dagen før afrejse til Hogwarts? Hvis frisk, så starter jeg tandhjulene og får lavet en start (:
|
|
|
Post by Hayley Ivory on Sept 10, 2011 14:31:49 GMT 1
Jeg er frisk (;
|
|