Borderline
Jan 24, 2011 19:29:38 GMT 1
Post by Xavier Adler on Jan 24, 2011 19:29:38 GMT 1
til julie aderyn young
the sting of the truth ...
. . . . . . . . . . .
the sting of the truth ...
. . . . . . . . . . .
Xavier stillede sig klar foran den håndtagsmanglende dør indtil Ravenclaws opholdsstue. I syv år havde han modtaget gåder fra det bronze dørslag, formet som en ørn, og i syv år havde han løst disse. Det var en underlig fornemmelse at tænke på, at alt dette snart ville være over, og at han snart ville træde ud i verdenen som en udlært troldmand, forhåbentlig et skridt tættere på at blive Auror.
"Rejse igennem mig prøver mange, jeg lever i samvær med rum. Nogen gange siges det at jeg flyver, andre gange at jeg går langsomt. Hvad er jeg?"
"Tid," svarede Xavier uden et sekunds tøven. Efter så mange år var han efterhånden blevet vandt til de mange gåder, der førhen havde syntes ubrydelige.
Opholdsstuen bugnede allerede af mætte elever, der alle nød et par timer i de bløde sofaer inden sengen kaldte. Xavier havde gjort et hurtigt stop i biblioteket og snublede over det første trin i en typisk entré. De fleste kendte efterhånden hans akavede og klodsede person, og han behøvede derfor ikke længere at bekymre sig over deres reaktion, der var vendt mod alt andet end ham. Til gengæld var der kommet så mange elever til, at der ikke var én eneste ledig plads ved et bord. Lidt hurtig-tænkning fandt ham hurtigt en plads, måske en lidt usandsynlig en af slagsen, men ikke desto mindre levede den op til kravende han havde stillet.
Xavier trak en stol hen til vindueskarmen, hvor han et sekund forinden havde placeret hans bøger. Han satte sig godt til rette og åbnede den første bog om botanik, men han nåede ikke langt før hans blik strøg mod udsigten foran ham. Til dels kunne han se hans eget spejlbillede, hvilket kun gjorde ham opmærksom på hvor meget hans hår var spredt til alle sider, men det var det lille lysglimt i gården der havde fanget ham.
'Hvilken elev er dum nok til at være ude på denne tid?'