|
Post by Isabella Marie Jones on Jan 20, 2011 14:18:39 GMT 1
Til Vinnie Smith Storsalen lå pænt meget øde hen, på nær fem piger der sad ved Slytherin-kollegiets bord. Isabella selv havde sat sig op på bordet, og sad med fødderne på bænken. Det var ikke mere end en time siden de alle havde siddet nede i salen og spist aftensmad, men Isabella og hendes veninder var bare aldrig kommet op i deres opholdsstue. Hvorfor også det, når man lige så godt kunne blive siddende dernede? Hun så intet problem i at sidde der og more sig. Det måtte da være lige så godt som at sidde oppe i opholdsstuen. Og nu var det jo ikke fordi de talte om noget som ingen andre måtte vide, så de havde heller ikke brug for privatliv.
“Eih! Ham Mudblood… han er fandeme så irriterende,” sagde Isabella og himlede med øjnene. En af tøserne havde lige kort nævnt ham i forbindelse med et eller andet. Hun var faldet i staver, og havde derfor ikke opfattet hvad de lige havde siddet og talt om, men lige så snart hun hørte dem sige navnet Vinnie, sukkede hun opgivende. De andre begyndte at grine og bekræftede hende i sine ord og så begyndte de ellers at sidde og fortælle en masse historier om de forskellige elever, de havde noget imod. Hvis man så på de fem veninder, som de sad nu, ville man få det indtryk at de bare var nogle forfærdelige sladderhanke, og at de var de rene kællinger… det var dog ikke tilfældet, men det kunne godt blive lidt skrappe og bitchy… og især Isabella kunne være bitchy!
|
|
|
Post by Vinnie Smith on Jan 20, 2011 14:32:03 GMT 1
Vinnie var vågnet tidligt, og havde egentlig haft en god morgen. Til trods for, at han var B-menneske, så havde han været frisk og veludhvilet. Han havde følt sig som superman - sådan rigtigt fuld af kræfter og energi. Han havde været til time, og for første gang i lang tid, så havde han faktisk deltaget, i stedet for at sidde og falde i staver. Hans dag var så blevet mere eller mindre ødelagt, da han hørte hvordan nogle bagtalte ham - og så endda kaldte ham for "stikker"!
Med hans baggrund, så var Vinnie mere end stødt over netop dét ord, da han gik voldsomt op i, at man aldrig stak nogen - men i stedet altid stod bag hinanden. Han konfronterede den blonde pige som havde brugt ordet, og selvom hun først ikke ænsede ham, så nævnte hun et navn. En eller anden fra Gryffindor. Vinnie fandt så hende, og hun fortalte - efter at have svinet ham til, at det vist oprindeligt kom fra "Isabella Jones". Vinnie kendte hende ikke ligefrem - ja okay, han vidste hun ikke brød sig om andet end renblods-troldmænd, og især ikke mugglerfødte... Men han var ikke engang hendes bekendt eller noget. "Christ, fucking kælling af et tøsebarn" tænkte han til sig selv, som han så begav sig imod storsalen, hvor han havde fået tiltusket sig information om, at Isabella skulle være.
Han genkendte hende hurtigt, som han trådte ind. Han var iført sin skoleuniform, og gik med hænderne i lommerne. Han gik langsomt over imod hende, og måtte ærgrende hæve øjenbrynene som han sandede, at hun netop sad og snakkede "sladr" med sine veninder. I sådan en gruppe dér... Så var de jo nærmest umulige. Det ændrede dog ikke på, at han ville have hende til at stoppe med, at sprede rygter om ham - især når det var voldsomt usande.
"Isabella..." forsøgte han, at få hendes opmærksomhed. "Du er Isabella, ikke?" han tog hænderne op af lommerne, og så indgående på hende, som han afventede reaktion. Noget sagde ham, at hun slet ikke ville ænse ham, eller måske fornærme ham fra inden en reel samtale var gået igang, hvis hun overhovedet ville tillade dét.
|
|
|
Post by Isabella Marie Jones on Jan 22, 2011 20:25:24 GMT 1
Til Vinnie Smith De fem piger havde siddet og moret sig gevaldigt lige indtil en af dem havde bevæget munden, uden der kom lyd ud. Hun havde mimet ordene ‘Mudblood… behind you!’. Dette havde fået Isabella til at himle med øjnene. Derefter havde veninden fortsat sladderen, så de fire sad og talte i munden på hinanden, imens Isabella opmærksomt lyttede til de skridt der nærmede sig bordet hvor de sad. Hvad mon han nu ville hende? Hun var så træt af ham, og havde sådan lyst til bare at pande ham en, meeeen… det var nok ikke det smarteste at gøre, så hun ville bare forholde sig rolig men fortsat irritere ham.
"Isabella... Du er Isabella, ikke?" hørte hun hans stemme, efter han var stoppet op.
Øjnene trillede rundt i hovedet på hende endnu engang, til de fire andre tøser, som hun langsomt og ligegyldigt vendte sig om. Blikket hun sendte ham fik ham til at fremstå som en komplet idiot. Som om han var en taber. “Tsk-tsk!” lød det ligegyldigt fra Isabella. Det ene øjenbryn var hævet som hun lagde armene over kors. “Det ved du jo udmærket godt, Mudblood…” svarede hun og vendte hovedet og mødte venindernes blikke, hvorefter de alle sammen lo hånligt på et og samme tidspunkt. Hun vendte derefter blikket stift tilbage til Vinnie Mudblood. Det var det samme blik hun sendte ham første gang hun vendte sig om mod ham. “Og hvad vil du mig så nu?..” spurgte hun koldt. Ja, det var et meget godt spørgsmål, syntes hun nu selv, for de havde overhovedet intet at tale om.
|
|
|
Post by Vinnie Smith on Jan 24, 2011 10:44:02 GMT 1
Vinnie bed tænderne sammen, lukkede øjnene og talte til ti. Han talte hurtigt, og ti var ikke nok. Han talte til tyve. Så til tredive. Han forestillede sig i sit stille sind, hvordan han stak Isabella en lige højre. Hun dejsede om, og han smækkede derefter hver og en af hendes tilstedeværende veninder en lige højre ligeså. Han smilede sagligt, og åbnede igen øjnene. Med hans aggressioner umiddelbart pakket væk, kunne han sagtens sætte sig udover hendes fornærmelser.
"Hvad jeg vil?" gentog han, og stak igen hænderne i hænderne i bukselommerne. "Jeg vil gerne frabede, at du går og fortæller historier om mig, som ikke passer..." svarede han, og lagde hovedet lidt på skrå, som han igen tog sine hænder op af lommerne. Armene hang livløst ned langs hans sider. "Faktisk vil jeg gerne frabede, i det hele taget, at du fortæller historier om mig." tilføjede han, og lod så blikket falde på hendes veninder - fra ansigt til ansigt, gik det, inden han så tilbage på Isabella. Det var et intetsigende blik, modsat hendes. Han var der bare for, at få en enkelt ting på plads, og så ville han gå igen. Han var ikke ude på noget.
Nu kunne Vinnie kun vente. Vente og se. Han kunne håbe, at Isabella ville føje ham, men han troede det ærlig talt ikke. "Måske vil hun..." tænkte han, og forestillede sig kort gå derfra, lettere triumferende. "...Måske vil hun ikke" afsluttede han tanken, og vidste så ikke rigtigt, hvad han ville gøre, skulle det være tilfældet.
|
|
|
Post by Isabella Marie Jones on Feb 1, 2011 20:49:58 GMT 1
Til Vinnie Smith Isabella sad og gloede på denne Vinnie, som om han var åndssvag - hvilket han jo også var - da han stod med lukkede øjne. Han så ud som om han var ved at berolige sig selv. Tsk.. Som om hun var bange for Vinne, denne dumme Mudblood dreng... Hvis han havde tænkt sig at lange hende en, ville hun sikkert fare i flæsket på ham uden at tøve et eneste sekund.
"Hvad jeg vil? Jeg vil gerne frabede, at du går og fortæller historier om mig, som ikke passer... Faktisk vil jeg gerne frabede, i det hele taget, at du fortæller historier om mig."
"Nå.. Så du vil gerne frabede at jeg fortæller historier om dig?" svarede hun og vrængede af ordet 'frabede'. "Og hvilke historier er det så, om jeg må spørge? For så vidt jeg selv er klar over, har jeg ikke fortalt nogle historier om dig." Hun vendte kort blikket over til veninderne og så tilbage til ham. Det var et undrende blik hun kiggede på Vinnie med. Det ville ikke være muligt hverken at se det på på hende eller høre det på hende, at hun løg. Hun havde sagt at han var en stikker, men hun havde set ham sladre til en lærer, efter at have stået i en situation mellem to andre personer. Han havde da stukket dem i ryggen da han sladrede til en voksen. Idiot!
OOC: Sorry det blev så kort.. Min krea er lidt lav for tiden -.-" - undskylder også for at der er gået så lang tid, inden jeg fik svaret..
|
|