Rose Corra Rains
Jun 18, 2011 16:19:02 GMT 1
Post by Rose Corra Rains on Jun 18, 2011 16:19:02 GMT 1
FULDE NAVN Rose Corra Rains
ALDER 16
FØDSELSDAG 15. januar 2065
KØN Pige
LOYALITET Direkte Status Quo.
NATIONALITET Halvt fransk (fader), halvt britisk (moder).
BLOD Halvblods (hendes mor er halvblods, så hun er jo enlig fjerde del blods).
RACE Wilie (en fjerdedel wilie). Da Rose’ mor var halvt wilie, har hun nok arvet det derfra.
TRYLLESTAV 11,3’’, af Rosentræ og med kerne af Dragehjertebånd.
KÆLEDYR En slørugle ved navn Cael.
KOST Ingen.
KOLLEGIUM Slytherin
ÅRGANG/BESKÆFTIGELSE 6. årgang
PATRONUS Selv om Rose er en fremragende magiker, har det endnu ikke lykkedes hende at frembringe en patronus. Det bedste minde hun har kunnet finde frem var dog en gang efter et langt skænderi hvor hendes far var gået hjemmefra og Rose og hendes mor måtte leve i uvished om han vendte hjem. Så trods hun stadig var oprevet da faderen endelig dukkede op igen, blev hun gladere end nogensinde for at vise at hendes familie ville forblive samlet. Hvis det engang vil lykkedes Rose at frembringe en patronus vil det vise sig som en gazelle. Et elegant og meget opmærksomt dyr.
BOGGART Noget Rose altid har undret sig over, var praktikken ved en boggart, og hvorfor man så meget som ville overveje at bruge den i sin undervisning. Rose er dog på forhånd klar over hvad hendes boggart er, den ville fremtræde som vand. Falde til jorden som vand og stille begynde at stige fra jorden af op om hendes fødder.
DEMENTOR ”Mor, lad mig nu bare komme i vandet, jeg skal nok blive hvor du kan se mig!” Mor bliver altid ved og ved med at sige hun ikke vil lade mig gå ud i havet og bade. Det er da åndsvagt, jeg er 7 år jeg kan da godt klare mig selv! Med armene over kors stirre jeg op i min mors isblå øjne og hun sukker opgivende da hun indser at hun ikke kan blive ved med at nægte mig min vilje. Da jeg endelig kan se at hun siger ja, selv inden hun siger det hviner jeg muntert og sætter i fuld løb mod det brusende vand.
Det kolde forskrækker mig en smule, men jeg kaster mig bare hovedkulds ned under vandet da det bliver muligt. Da jeg bryder op over vandet igen er jeg pludselig noget længere ude på vand end jeg lige troede. Bølgerne hiver blidt i min lille krop og får mig automatisk til at glide fra side til side. Glæden fylder min krop og jeg vender mig om i vandet så jeg kan se mor der ser underligt bekymret ud inde på vand. Hun er jo bare bekymret, som altid!
Mit hoved er under vand.. Hvad er op? Hvad er ned? HVAD SKER DER!? Jeg vil skrige men vandet er over det hele. Jeg fægter med arme og ben i et forsøg på at komme op over vandet. Det sortner for mine øjne, og det eneste jeg ser klart er tanken om at min mor havde ret. Jeg har aldrig været god til at holde vejret, og da det ikke går længere åbner jeg munden og alt er helt sort nu…. Pludselig slår jeg øjnene op og den blå himmel er over mit hoved. Tårer løber ned af min mors kinder. Hvad skete der lige der?
Så Rose’ store frygt er vand. Tanken om hovedet under vand. Hun kan godt klare at tage et bad og sådan, men når det gælder om at skulle svømme i vand går det ikke. Hun kan slet ikke håndtere at være i nærheden af søer eller have, medmindre hun er flere meter fra kanten.
DRØMMESPEJLET Selv om Rose ved at der er en fordel i forholds til udseende i at være en smule wilie, er hendes største ønske ikke at være det. Grunden er at hun har set sig selv vred, og ved hvor hæslig hun ser ud i de situationer. Så hvis hun nogensinde fandt drømmespejlet, ville hun se sig selv rasende, men uden næb og vinger.
AMORTENTIA Ny klippet græs, den friske lugt efter et regnskyl, en lugt der minder meget om jordbær og olie.
VERITASERUM At hun er halvt wilie. Hendes mor ved det selvfølgelig, og hendes far, men ikke engang resten af hendes familie ved det. Hun har kun én gang fortalt det til en ven, men det kunne godt ske at nogle ville få det af vide, men hun ville nu aldrig frivilligt gi sig for den hemmelighed.
Hun er også den eneste der ved at hendes mor har været utro med en anden mand end hendes far, en ting hun hader da noget der ligger højt for hende er hendes familie, og af den grund ville hun aldrig fortælle dette videre.
FACECLAIM Emilie de Ravin
UDSEENDE Da Rose har wilie i blodet er det klart at hun er en noget køn pige. Hendes hår er langt og blond, og krøller oftest naturligt eller er sat op i en løs hestehale. Hendes ansigt er en smule langt, og hun har meget tydelige kindben. Hendes øjne har en lys blå farve, der godt kan være en smule grønlig/turkis alt efter lyset. Hendes læber er meget feminint formet og hendes underlæbe er en smule fyldig, så hun får en lettere klassisk ’strut mund’. Hendes hud er altid meget lys i det, og hendes kinder har oftest et noget lyserødt skær. Hendes krop er meget slank, og hun er cirka 1.67 høj, men ser en smule højere ud pga. hendes slanke krop.
INTERESSER At læse, dyr og spådom.
YNDLINGSFAG Rose ultimativt yndlingsfag er spådom. Hun elsker tanken om at man kan få bidder af sin fremtid frem ved en lille spådom, hun er dog også klar over at det er et svært fag og at det virkelig kræver noget at kunne læse hvad man finde ud af.
PERSONLIGHED
Styrker:
* Evnen til at tiltrække hankøn.
* Hendes klogskab.
*Tålmodighed.
*Hjælpsomhed.
Kun en enkelt gang har Rose elsket at have wilie blod i sig, og det var i hendes yngre dage da hun havde et crush på en dreng. Derfor kan hun godt se noget nyttigt i at være speciel på den måde, men alligevel vil hun helst holde wilie siden af hende så skjult som muligt. Men trods en wilie plejer at være stolt af sine charmerende sider, har det enlig bare gjort Rose genert. Hun er meget tilbageholdende, og holder sig enlig helst for sig selv. Det er meget forskelligt hvor hurtigt man kommer ind til hendes indre, alt efter hvem man er. Oftest er det enlig dem som Rose holder mest af det tager længst tid for at komme ind til hende. Men når man kommer forbi det generte vil man se den ufatteligt varme, drilske side af pigen.
Selv om Rose kun er halvblods er hun ufatteligt begavet. Af natur har hun altid klaret sig godt i skolen, men en af grundene er nok også at hun er et konkurrence mennesker, og derfor er meget ambitiøs med hendes skolearbejde. En af grundene til hun er så ambitiøs er også at hun ønsker at have stolte forældre.
Da hun har arbejdet så meget med hendes temperament, har det gjort Rose meget tålmodig. Hun har lært at alt tager sin tid, og at man bare må vente til at det fungere. Det har dog også givet hende gåpåmod og gjort at når hun sætter sig noget for hovedet skal det ske!
Svagheder:
*Den ikke så kønne wilie side.
*Lettere godtroende.
* Kan ikke tåle blod.
* Har svært ved at stole 100% på folk.
Som 'halvt' wilie har Rose måtte leve med nogle ting som andre hekse og troldmænd har kunnet gå fri for. Tanken om at hun måske vil kunne tiltrække det modsatte køn bare fordi hun tuller lidt rundt og danser lidt er noget hun hader. Alligevel er det mere den ’mørke’ side af at have wilie i sig der har påvirket Rose. Hun ved at hvis hendes temperament stiger for højt, vil hun blive en helt anden. Af denne grund har hun gennem hele sit liv arbejdet på, at gemme temperamentet væk. Hvis det så sker at hun mærker raseriet presse på flygter hun altid, for som alle andre har hun skam vrede gemt i kroppen. Rose er dog blevet meget tolerant, og bliver for det meste kun rasende hvis man lige rammer hende det forkerte sted.
To ting der er blandet sammen i Rose’ krop som modstrider hinanden en del er at hun er godtroende men stadig ikke tør stole på folk. Rose har gennem sit tidligere liv vænnet sig til at alt hvad der blev sagt til hende af påstande var sandt, af denne grund er hun blevet en smule godtroende. Det er kun hvad angår små påstande dog at hun kan blive en del godtroende. Når hun så finder ud af at hun er blevet fuppet bliver hun oftest meget irriteret, men hun prøver altid at holde raseriet tilbage. Når det så kommer til komplimenter osv. Er Rose dog mere skeptisk. Da hendes mor har været hendes far utro, og hendes far forlod hjemmet nogle dage tør hun ikke længere lade folk komme for tæt på. Hun vil ikke stole for meget på folk, fordi hun er bange for at miste. Dette gør hende noget indelukket på nogle områder, men det forhindre hende stadig ikke i at ville have selskab.
Hvis Rose har en forbi udover vand, er det blod! Hvis hun ser blod bliver hun straks svimmel og besvimer meget nemt. Dette har givet hende nogen problemer gennem tiden, men hun kæmper dog altid imod når hun kan mærke hun vil falde om.
* Regn
* Tryghed
* Familie
* Venner
* Stilhed
* Opmærksomhed i små doser
Dislikes:
*Fødselsdage (opmærksomheden)
* Vinter
* At være uvenner
* Stædige folk
* Blod
* Have/søer
* Fordomme
FAR Anthony Corra Rains, 50, regnskabschef, muggler.
MOR Ginger Corra Rains, 49, ingen, halvt halvblods og halvt wilie.
SØSKENDE ingen.
FØDSELSSTED England, London
HJEMBY London i et hus i udkanten af byen.
FAMILIEKÆLEDYR ingen.
HUSALF ingen.
HISTORIE Allerede da jeg var 5 fortalte min mor mig hvad hun var. Hun var halvt wilie, et smukt magisk væsen der dog også have en hæslig side ved sig. Jeg elskede tanken om at min mor var et magisk væsen, men da hun så brød stilheden og sagde at jeg også var en var jeg knap så glad. I flere dage vidste jeg ikke hvordan jeg skulle reagere på tanken, men da jeg så glemte det igen plagede det mig jo ikke længere. Det blev først aktuelt da jeg en dag blev meget sur på min far og wilie siden i mig viste sit sande ansigt. Jeg har aldrig rigtig brudt mig om fjerkræ, så at finde ud af man enlig selv har næb og vinger er nu ikke den bedste opdagelse. Men, ja, jeg måtte jo bare få det bedste ud af det.
Siden den dag hidsede min mor mig hele tiden op for at se hvor godt jeg kunne håndtere mit temperament. I flere år var det ikke muligt for mig overhovedet at holde styr på mig selv, men med tiden blev jeg i det mindste bedre, og af og til lykkedes det mig at styre mig.
Jeg har altid været forud for min tid, så jeg tror vel jeg har forstået meget som andre i sine yngre dage ikke ville have gjort. Da jeg var syv havde mor et arbejde. Hvad hun arbejdede som kan jeg ikke engang huske, men hun arbejdede sent om aftenen. Alligevel var hun altid hjemme ved 12 tiden, og hver gang vågnede jeg fordi jeg sover let. I starten af hendes arbejde gik det godt, men efterhånden skete det at klokken blev cirka 2 inden hun kom hjem. Om morgenen skændes mor og far altid over hendes sene arbejdstider. Noget sagde mig vel der var noget helt galt selv om jeg kun var 8.
Min far tog på forretningsrejse så mor og jeg var alene i en uges tid. Da var det jeg greb mor en aften. Jeg hørte en mandestemme inde fra mors soveværelse som var overfor mit i gangen. Latter lød fra rummet og godtroende troede jeg min far var kommet tidligere hjem. Jeg drønede ud af mine dyner og bankede hårdt på døren og åbnede døren. Synes af ens mor med en anden mand end sin far er ikke behageligt! Jeg kan huske jeg skreg, forbavset over hvad mine øjne så, for jeg havde aldrig ser far og mor på den måde. Morgenen efter kom far hjem og mor og jeg sagde intet til hinanden om hændelsen.
Mistanken om at min far vidste besked om min mors affære har altid gjort at jeg havde lyst til at råbe og skrige af min mor over hændelsen. Alligevel vidste jeg det ikke var noget jeg skulle blande mig i. Som 11 årig skete det dog en aften. Jeg var hjemme for en gangs skyld fra skolen på ferie. Mor og far havde været så glade for at se mig, og virkede så stolte af mig, og det virkede til at overskygge alt andet for mine forældre. En aften ved bordet røg bomben dog. Min far havde opdaget min mors affære ved at have taget et opkald der var kommet til hendes mobil. Så stille har jeg aldrig været under et skænderi mellem mor og far, så jeg var bare helt stille, sad bare ved spisebordet og holdt mund mens mine forældre sendte verbale slag mod hinanden. Indtil min far gik, uden at tage noget andet med sig end sin pung.
Mor og jeg var alene i 8 dage inden far kom hjem.
C-BOX NAVN Rejen
ALDER -
KONTAKT sofie.steensen(a)hotmail.com
ANDET -