|
Post by Pandora Jean Evans on Nov 25, 2010 18:36:58 GMT 1
let it snow , outfit - klik
Pandora fik et stik af dårlig samvittighed; dels af det faktum at hun tydeligvis ikke havde nogen problemer med at flirte med Jake, men så snart ting gik hen og blev den mindste smule seriøst eller bindende, så trak hun sig væk. Men det var måske også fordi Pandora havde det indtryk af at Jake var lidt badass, - og ærlig talt, så var det nok ærlig talt det hun fandt så interessant ved ham. Pandora havde bare før været i forhold med badass-typer. De var godt nok ikke badass på samme måde som Jake. Jake var en meget mild version af hvad hun havde oplevet før! Og det var altid den forkerte type hun faldt for, og de endte som regel med at såre hende, - og selvom hun havde svært ved at tro at hendes Jake ville gøre den slags imod hende, så holdt hun sig alligevel tilbage. Den anden side af sagen var så at godt nok var de venner, men de kendte ikke hinanden ud og ind... Måske fordi Jake ikke var meget for at tale om sig selv.
Hun droppede tankestrømmen og smilede svagt af det svar hun fik. "Jeg tror muligvis ikke at han ved at jeg er interesseret," indrømmede hun, og fik, selvom hun i forvejen havde vindbidte røde kinder, lidt rødere kinder ved hendes febrilske svar. Da Jake begyndte at sidde og rode med sin tryllestav fornemmede hun den akavede stemning der lagde sig i mellem dem. Hun lagde diskret sin hånd på den ene af hans, og sendte ham et lille venligt smil; i hendes øjne kunne det at holde i hånden sagtens betyde meget andet end når man gjorde det af forelskelse. Hvor ofte gik Pandora ikke med Imogen eller Julie i hånden? Pandora flyttede tavst blikket ud på søen igen, mens hendes samvittighed nagede på hende, fordi det måske ikke var specielt pænt gjort af hende at tage hans hånd i sin når hun lige havde siddet og snakket om at der var en dreng hun virkelig gerne ville følges med til ballet. "Har du fundet en, Jake?" spurgte hun, da hun kom i tanke om at de kun havde talt om hende.
|
|
|
Post by Jake Dunham on Nov 25, 2010 18:44:03 GMT 1
Jake sendte hende et skævt smil og lyttede til det hun sagde " tja så er det jo bare at gå hen og få fortalt ham det ikke sandt. du kan jo altid bruge en ugle. selvom han nok vil tro nogen gør grin med ham på den måde" sagde han med et grin. Han kunne levende forstille sig hvordan han selv ville reagere hvis en ugle kom med et brev hvor der stod at der var en pige der kunne lide ham. Han havde siddet i sine egne tanker lidt da hun lagde sin hånd oven på hans. han sendte hende et skævt smil og kiggede så kort ud over søen igen. Han rystede lidt på hovedet da hun spurgte om han havde fundet en " Du kender mig da for godt til at spørge om det pandora. Hvis jeg overhovedet møder op er jeg nok alene" han kunne godt mærke at hun ikke var fuldkommen glad, og han gættede sig til at det var fordi at hun ikke havde snakket om ham. Men da han heller ikke havde regnet med det til at begynde med, havde han sagt det først der kom til ham for at hun ikke skulle havde det dårligt over at inviterer en anden. Og han vidste jo at hun vidste at han var en enspænder type. Jake sendte hende et varmt smil og lagde så en arm om hende og gav hende et venskabeligt kram. mest for at hun samtidig ikke skulle se at han så en lille smule trist ud over at de ikke skulle gå til ballet sammen, da hun faktisk var den eneste pige som han havde forstillet sig at ville gå til ballet sammen med. Men da han igen gav slip på hende var hans ansigt præget af det samme varme smil som han havde haft før han krammede hende.
|
|
|
Post by Pandora Jean Evans on Nov 27, 2010 16:31:37 GMT 1
Pandora bed sig diskret i læben uden rigtig at vide hvad hun skulle sige. "Tjo," svarede hun bare, en smule fraværende, og skævede frem for sig. Noget der syntes at ligne en fiskefinne dukkede op ved vandoverfladen men forsvandt ligeså hurtigt som det var kommet, og lavede vandcirkler i vandet. Hun smilede svagt for sig selv. Selvom det havde været hendes hensigt at varme Jakes hånd, så endte det egentlig med at være omvendt; at han varmede hende. Hun drejede sig i bænken, så hun vendte hen mod Jake, og kiggede intenst på ham mens han talte; som om hun forsøgte at analysere hvad han sagde så hun var sikker på at han talte oprigtigt. "Du skal da komme!" insisterede hun, og så en smule forarget ud ved tanken om at han legede med tanken om slet ikke at møde om. Hun havde endnu ikke sluppet hans hånd, og tog glædeligt imod hans kram, og tolkede det som at han ikke bar nag. Pandora havde slet ikke noget imod den arm han havde lagt over ryglænet , men hvilede i stedet hovedet op af armen. En kuldegysning gik igennem marv og ben på hende. "Måske skulle vi gå sammen i stedet, Jake," fortsatte hun så i sin tankespil... Hun havde jo faktisk ikke på noget tidspunkt sagt at de ikke kunne følges. Men det kunne de vel godt? Bare fordi man var partnere til ballet betød det jo ikke at man var et par-par i den forstand; og ærlig talt så havde hun ikke tålmodighed til at vente på at en anden skulle spørge! Hun sendte ham et varmt blik med sine mørke øjne. "Sådan, bare som de venner vi nu engang er? Du skal i hvert fald ikke komme alene," forklarede hun, og slap hans hånd med sin, for så at stikke den i lommen, så den ikke blev koldere end den i forvejen var.
|
|
|
Post by Jake Dunham on Nov 27, 2010 19:40:36 GMT 1
Jake grinte lidt og kiggede så på hende igen " Okey okey jeg skal nok komme" sagde han med et grin og smilte så varmt til hende, før han igen kiggede ud over søen. Han kiggede dog hurtigt tilbage på pandora da hun sagde at de kunne følges "vil du virkelig følges med mig? Jeg troede at du havde dine øjne på en anden dreng" sagde han drillende. Det var dog ikke til at skjule at han var glad for at hun havde spurgt ham, for selvom de var rigtig gode venner kunne han rigtig godt lide hende, og måske flirtede de engang i mellem, men det var jo aldrig blevet noget seriøst. Han rejste sig op og kiggede på hende med et varmt smil før han bukkede for hende"det vil være en ære at følges med dig til ballet Pandora" sagde han med et varmt smil. Han havde egentlig kun lavet sjov ud af det da han var blevet lidt nervøs han vidste ikke hvorfor da han ikke plejede at være nervøs når han var sammen med hende, tværtimod. Jake betragtede hende lidt som om han overvejede noget men han sagde dog ikke noget.
|
|
|
Post by Pandora Jean Evans on Nov 27, 2010 21:55:18 GMT 1
Ved Jakes reaktion, lo Pandora let, og ved hans spørgsmål nikkede hun bare leende. Det glædede hende altid at gøre sine venner og omgangskreds godt tilpas, og hvis det gjorde Jake glad at følges med hende, så var det bestemt det værd! For ærlig talt, så var det ikke særlig vigtigt for Pandora hvem hun fulgtes med. Det var jo ikke sådan, at den hun fulgtes med skulle scores eller noget. Faktisk synes hun lidt at sådan nogle events som for eksempel juleballet, var lidt overrated. Men det glædede hende oprigtigt at se Jakes glæde. "Ærlig talt, så gider jeg ikke vente på at han skal spørge mig, og så synes jeg nu heller ikke det er så vigtigt!" indrømmede hun smilende, "desuden vil jeg ikke ende som den eneste pige uden en følgesvend! Det er næsten for sørgeligt." lo hun let, og daskede drilsk til ham. Det var egentlig ikke fordi hun ikke var blevet spurgt før, men det var af folk hun ikke rigtig kendte, og da havde det været kort tid efter meldingen af juleballet. Hun blev lidt overrasket over den gestus hans lavede for hende, med bukken og det hele, og begyndte at le igen. Der ville i hvert fald ikke blive nogen problemer med det formelle, kunne hun forstå på hans bukken. Hun stoppede dog sin latter forholdsvist hurtigt igen, fordi Jake virkede helt... nervøs? Det var ellers uvant for deres venskab. "Jeg tror helt sikkert vi kommer til at more os!" sagde hun for at få sat lidt gang i samtalen igen, og smilede tøvende til Jake, som virkede lidt fjern, hvilket fik hende til at tale, før hun tænkte sætningen igennem. "Er der noget i vejen?" spurgte hun diskret, med henblik på hans overvejende blik.
|
|
|
Post by Jake Dunham on Nov 27, 2010 22:11:52 GMT 1
Jake grinte lidt og kiggede på hende " Jeg tror ikke på at du ville være alene. og hvis du endelig var ville du stadig havde en masse at danse med"sagde han med et grin. Han lyttede til hvad hun sagde og nikkede så lidt med et smil som for at give hende ret. Han havde stået i sine egne tanker da hendes stemme endnu engang brød igennem og fandt vej ind til ham. han kigge på hende med et smil "Nej det er ikke noget" sagde han med et grin. han overvejede egentlig at vise hende at han var animagus da han mente at han kendte hende godt nok til det. men Han var alligevel ikke helt sikker og var derfor ikke hundrede på at det ville være en god ide at vise hende det, og hvad godt havde han håbet ville komme ud af det?. Han satte sig ned ved siden af hende igen og sendte hende et skævt smil før han gav hende et venskabeligt kram.Han regnede ikke med at hun ville hoppe på det med at alt var fint men hvis han nu opførte sig som om at det forholdt sig sådan kunne det jo være at hun alligevel hoppede på det.
|
|
|
Post by Pandora Jean Evans on Nov 28, 2010 15:02:01 GMT 1
Pandora vidste ikke helt om hun skulle grine af Jakes kommentar. Den måde han ophøjede hende på, gjorde hende genert og smigret på en mærkværdig akavet måde. Som om Pandora var uopnåelig, hvilket virkede forkert i hendes hoved. Hun smilede svagt til ham. "Jeg tror ikke at jeg er så god til at danse, hvis jeg skal være helt oprigtig," svarede hun en smule genert, og lod blikket glide udover søen.
Selvom Pandora ikke fandt Jakes svar specielt overbevisende, undlod hun at kommentere det; hvis det var vigtigt, så ville han vel fortælle det før eller siden? Hun nappede blidt sig selv i underlæben, og rodede en hånd igennem sit mørkerøde hår, for igen at fjerne håret fra hendes ansigt og øjne. Diskret fangede hendes blik Jake i øjenkrogen, og da hun gjorde gled blikket tilbage på ham, tids nok til at modtage endnu en venskabelig omfavnelse. Hun smilede mildt under hele omfavnelse, og rettede sine øjne på hans, da de slap hinanden igen. En smule desperat ledte hun efter et nyt samtaleemne, og det varede ikke længe før hun kom op med et. "Gad vide om det bliver en hvid jul i år," mumlede hun og lænede sig tilbage i bænken, for at kigge udover det hvide landskab. Okay, det var et temmeligt tamt samtaleemne, men det var det bedste hun kunne mønstrere lige nu. Hun smilede let over sin egen idioti.
|
|
|
Post by Jake Dunham on Nov 28, 2010 15:55:10 GMT 1
Jake var stille lidt og kiggede så på Pandora igen med et smil " så er vi to, men så kan vi jo bare havde det sjovt sammen, der er jo ingen grund til at lade andres meninger påvirke os" sagde han med et skævt smil. Han forblev stille og kunne også mærke den lidt trykkede situation og var faktisk glad for at hun sagde noget " Ja det gør det. Det bliver noget svært at flyve i. så jeg håber bare at quddicth holdene ikke falder af kostene." Han blev igen stille lidt og kiggede så på Pandora. "Vi har kendt hinanden et godt stykke tid nu ikke pandora? Men jeg har aldrig fortalt dig noget om mig selv." det var mere en konstatering end et spørgsmål han kom med da han betragtede hende lidt " Jeg har noget jeg gerne vil vise dig, Men du må først love mig at du ikke vil fortælle andre det. For det er ikke helt efter reglerne" han kiggede på hende med et skævt smil men samtidig et alvorligt blik. han havde besluttet sig for at prøve at stole lidt mere på folk, Det var efter den samtale han havde haft med Aiden og rachel at han havde indset at han ligeså godt kunne åbne sig mere for andre.
|
|
|
Post by Pandora Jean Evans on Nov 28, 2010 20:08:44 GMT 1
Pandpra følte sig en smule lettet over at hun ikke var den eneste der ikke dansede; altså det var vel ikke fordi hun ikke kunne, men med hendes klodsethed var hun ikke sikker på at det var noget hun ville byde Jake. Tænk på alle de tæer der ville blive trådt i smadder! Hun slog bare en trillende latter an, og smilede til Jake. "Uh ja! Godt at jeg ikke spiller quidditch!" drillede hun, og puffede drilsk til ham. Hun lagde ømt og diskret sit hoved på Jakes skulder, for at kigge udover søen igen; da han så sagde hendes navn og kom med en noget uventet sætning, kiggede hun op for at møde hans blik. Hun kunne godt se hvad Jake mente med at han aldrig rigtig havde fortalt om sig selv; det var faktisk meget lidt hun vidste om ham. "Jo?" mumlede hun lavt i respons, og kiggede nysgerrigt på ham. "Selvfølgelig kan du stole på mig, Jake!" svarede hun, og prøvede at lyde fornærmet, selvom det ikke helt lykkedes; hendes ansigtsudtryk løsnedes også hurtigt til et smil. Ærlig talt gjorde den anspændte stemning hende en smule nervøs; hvad mente han med at der var noget ved ham som ikke var helt efter reglerne? Havde han lavet noget han ikke måtte? Hun bed sig afventende i læben.
|
|
|
Post by Jake Dunham on Nov 28, 2010 20:31:13 GMT 1
Jake gav slip på hende og rejste sig op og kiggede så ud til sidderne for at se om der var nogen i nærheden. men der ikke var nogen udenfor ud over Pandora kiggede han på hende igen " Tja altså. Jeg er en animagus" han havde ikke vidst hvordan han ellers skulle sige det, men han mente nok at han kunne stole nok på hende til at sige det. han vidste dog ikke hvordan hun ville reagere på at han bare sagde det sådan. måske ville hun ikke engang tro på ham, det ville han som sådan godt kunne forstå da det var noget af en bombe af smide. Han kastede endnu en blik rundt og med et suk skrumpede han langsomt og begyndte at få fjer samtidig med at hans arme blev længere og blev til vinger og hans fødder blev til klør og hans ansigt fik vagtsome fugle øjne og et skarpt næb. Jake kiggede op på Pandora og baskede lidt med sine vinger. hans kongeørn form var brunlig på det meste af kroppen og øjenen var som om de summede ind på hende. Han forblev dog ikke kongeørn længe men forvandlede sig tilbage til sig selv og kiggede på hende mens han ventede på at hører hvad hun havde at sige.
|
|
|
Post by Pandora Jean Evans on Nov 29, 2010 13:33:30 GMT 1
Pandora forstod ikke helt hvad det gik ud på; hvorfor Jake rejste sig op, og hvorfor han så sådan ud i ansigtet. Det var først da han sagde ordene at hun forstod. Animagus? Det var jo fantastisk! Pandora blev nærmest grøn af misundelse; animagi var yderst sjælden og meget avanceret magi! Hvis bare Pandora kunne lære den slags!
Hendes tanker stoppede brat, da Jake skiftede form for øjnene af hende. Hun blev mildest talt mundlam; hun havde aldrig set noget lignende, da hun jo ikke just kendte andre animagusser. Hun bed sig i læben og observerede ham, som han forvandlede sig tilbage igen. "Wow Jake! Jeg har altid villet kunne gøre det der! Det er vildt avanceret magi! Hvordan gjorde du?" Hendes hoved blev bombarderet med spørgsmål. Hun mærkede sin mave knurre mærkeligt, men ignorerede følelsen for nu.
|
|
|
Post by Jake Dunham on Nov 30, 2010 9:14:00 GMT 1
Jake trakk lidt på skulderne da hun begyndte at snakke igen "Jeg brugte bare lang tid på at øve mig, og øve mig og så øvede jeg mig lidt mere, det tog ca. hele mit 5. år at lærer det" sagde han med et smil. Han var faktisk ret glad for at hun ikke havde troet at han var vanvittig da han havde sagt det til at starte med, det var jo som hun sagde, vildt avanceret magi og det var langt fra noget alle kunne finde ud af. Jake var forsat stille lidt og kiggede på hende med et smil "Jeg syntes bare at du skulle vide lidt mere om mig, men du må love mig at du ikke fortæller nogen at jeg er animagus, der er meget få på skolen der ved det, og ministeriet ved det heller ikke." han sendte hende et håbfuldt smil
|
|
|
Post by Pandora Jean Evans on Dec 1, 2010 9:32:34 GMT 1
Tanken om at det muligvis var ulovligt, hvad Jake havde udrettet, og at han kunne blive straffet for det, virkede skræmmende på Pandora, men hun forsøgte så godt som muligt at holde det for sig selv. Hun bed sig i læben og lyttede til hans fortælling. 5 år var alligevel også længe. Hun mærkede sin mave knurre igen, og tog sig automatisk til maven denne gang. Hun kiggede op på Jake. "Jeg lover at jeg ikke fortæller det videre til nogen," sværgede hun og nikkede smilende. "Og nu..." begyndte hun og kastede et blik op mod skolen, "synes jeg at det er på tide med noget frokost! Vil du med?" spurgte hun, og rejste sig fra bænken og gjorde mine til at gå.
|
|