|
Post by Winona Whowood on Feb 17, 2015 22:05:11 GMT 1
Winona lignede ikke enhver heks der var kommet ind fra gaden. Klædt eksklusivt i mørke kniplinger og fløjl, stod hun ved baren og drak en skrap grøn drink, der gav hende et tilfredst smil om mundvigene under den sorte og gyldne maske. Hun var udmærket klar over, at hun ikke havde lige så nemt ved at blende ind som alle de blegfede hekse og troldmænd omkring hende, men det generede hende ikke det store, at hendes anonymitet ikke var velbevaret. Hendes ørneblik holdt i stedet øje med Ballycastles unge spillere hvor hun genkendte dem svagt. Hvis hun kunne, ville sladderbladene også kunne og der skulle ikke være nogen skandaler på hendes vagt. Hun var dog ikke deres barnepige og havde allerede brugt en god del af aftenen på at snakke med forretningskontakter, gamle venner og ukendte maskerede i stedet. Det var en aften, der var tung af flirt og hun deltog lettere ligegyldigt i fornøjelserne.
|
|
Cleona Ashworth
Box-navn | Vegas |
Alder | Nitten |
Stilling | Målmand for Ballycastle Bats |
|
Post by Cleona Ashworth on Feb 17, 2015 22:27:34 GMT 1
Cleona morede sig kosteligt til festen. Hun fik danset en hel del, uden at være helt sikker på, hvem det rent faktisk var, hun dansede med. Men hun var egentlig også uendelig ligeglad. Efter den sidste dans, havde hun mærket tørsten gøre sit indtog i halsen, og den føltes efterhånden som sandpapir. Ikke en rar følelse. Hun satte kursen mod baren, og var lige ved at gå ind i en skikkelse, der var klædt i en kjole, som kun en person hun kendte gjorde. "Mrs. Whowood." Sagde den unge heks stille, og var meget i tvivl om, hvorvidt hun skulle neje, eller række hånden frem, eller hvad pokker hun nu skulle gøre. Det hjalp bestemt ikke på situationen, at alkoholen pulserede rundt i hendes blodårer, og gjorde det svært at fokusere på den ældre heks foran hende.
|
|
|
Post by Winona Whowood on Feb 18, 2015 0:14:13 GMT 1
Winonas mundvige sitrede under masken, som en ung kvinde nær kolliderede med hende, tydeligvis blind. Stemmen kunne hun dog genkende og det hjalp, da hun lod blikket glide ned over den unge Asworth. "Cleona," svarede hun roligt.
"Du ser ud til at have fået nok at drikke." Hun lagde hovedet en anelse på skrå og selvom smilet var venligt, var der noget kommanderende over stemmen.
|
|
Cleona Ashworth
Box-navn | Vegas |
Alder | Nitten |
|
Post by Cleona Ashworth on Feb 18, 2015 10:50:42 GMT 1
Cleona bed sig i underlæben, mens hun langsomt bevægede sig hen til baren. Hun turde ikke lave nogen hurtige bevægelser af frygt for at falde, eller lave noget andet dumt. Den unge heks følte sig lidt dum over, at hun havde fået så meget indenbords så hurtigt. Og hun åbnede munden for at sige noget, men lukkede den hurtigt i igen, da der ikke ville komme noget ud.
Hun bed sig i underlæben, og hvilede sig op ad baren. "Ja. Jeg tror også bare, at jeg skal have mig en kop kaffe." Sagde hun med et svagt smil på læberne. Det virkede utrolig dumt, at bestille en ny drink, når nu Wionna stod ved siden af, og mente hun havde fået for meget. Hvilket den ældre heks havde helt ret i.
|
|
|
Post by Winona Whowood on Feb 18, 2015 13:49:13 GMT 1
Winona smilede tilfredst og drak af sin egen syrligt udseende drink uden at have samme udfordringer som den unge målmand. "Fornuftigt," svarede hun, før hun fangede en af de ansattes blik igennem masken og holdt det. "En kop kaffe til den unge heks," bad hun, før en skinnende mønt skiftede hænder og manden forsvandt for at fremskaffe det ønskede.
"Hvis du har blameret dig selv i aften, bør du forsvinde inden maskefald," konstaterede hun simpelt og uden at behøve at understrege, at det ikke var en venlig henstilling, men en ordre.
|
|
Cleona Ashworth
Box-navn | Vegas |
Alder | Nitten |
|
Post by Cleona Ashworth on Feb 18, 2015 13:58:45 GMT 1
Cleona kiggede forundret på Wionna, da denne bestilte en kop kaffe til hende. Hun tog dog taknemmeligt imod koppen, da hun fik den rakt over baren. "Tak." Sagde hun og tog med det samme en tår af kaffen. Det var ikke fordi hun brød sig specielt meget om smagen. Men den havde en effekt til at gøre en lidt mere ædru og kvikke en op. Hvilket hun havde brug for, når hun var i selskab med Wionna.
Da hun fik en pæn hentydning til, at hun skulle smutte, hvis hun havde været skamfuld, rystede hun afværgende på hovedet. Hun havde danset med en fremmed heks, men udover det var der ikke sket noget særligt spændende. "Det har jeg ikke mrs. Whowood. Jeg har holdt mig i skindet." Sagde den unge heks, og kiggede ydmygt ned i koppen, og forsøgte at undgå at vade sig selv over fødderne af ren nervøsitet.
|
|
|
Post by Winona Whowood on Feb 18, 2015 18:15:41 GMT 1
Winona smilede tilfredst under masken og nikkede let. Hun løftede sit glas i en skål og knejsede en anelse med nakken. "Udmærket," svarede hun, imens blikket gled ned over den unge spiller. Beklædningen var også... Passende.
"Lad være med at give bladene noget at skrive om, så skal det nok gå dig godt." Hun tog en tår af sin drink og kneb øjnene en anelse sammen. "Jeg glæder mig til at se dig ved den næste kamp."
|
|
Cleona Ashworth
Box-navn | Vegas |
Alder | Nitten |
|
Post by Cleona Ashworth on Feb 18, 2015 19:18:41 GMT 1
Cleona havde taget en kjole på der var meget ulig hende. Den viste ikke nær så meget hud, som hun var kendt for. Det var en af de ting, der gjorde hende lidt uigenkendelig. Undtagen for Wionna. Men den ældre heks havde også et falkeblik der sagde spar ti.
"De har forhåbentlig travl med Bea og Riley lige for tiden." Sagde hun og gengældte heksen skålen, hvorefter hun tog en stor tår. "De kommer ikke til træningen i morgen?" Cleona så overrasket ud, men så igen. Wionna kom jo ikke til alle deres træninger. Hun havde jo også andre ting at tage sig af.
|
|
|
Post by Winona Whowood on Feb 18, 2015 20:31:17 GMT 1
Winona fnøs dæmpet. "Absolut," svarede hun, med alle ønsker om, at den positive omtale fortsatte. Sandsynligheden var dog lille. På et tidspunkt skulle der nok gå hen og ske noget uheldigt og pressen var som gribbe. Det var en af hendes opgaver at sørge for at sikre sin investering og det indebar at holde de små quidditchspillere fra at ødelægge deres egen karriere.
Hun betragtede den unge kvinde foran sig og kneb øjnene en anelse sammen. "Hvorfor skulle jeg det?" Hendes hoved røg en anelse på skrå. "Der sker intet særligt i morgen, så vidt jeg er orienteret. Tager jeg fejl?"
|
|
Cleona Ashworth
Box-navn | Vegas |
Alder | Nitten |
|
Post by Cleona Ashworth on Feb 18, 2015 21:09:50 GMT 1
Cleona var glad for, at sladderbladene for en gangs skyld holdte en pause med at opsnuse hendes eskapader. Der havde været nogle stykker, men hun var efterhånden blevet god til at skjule det, når hun havde været ude i byen og feste. Hun reagerede ikke på fnyset, der kom fra Wionna. Hun forstod ikke, hvordan det var at være sponsor, og kom nok ikke til det, før hun måske en dag selv var sponsor.
"Åh. Nej. Selvfølgelig ikke. Det var dut af mig at spørge Dem." Selvfølgelig kom den ældre heks ikke til træningen. Det var jo bare en almindelig træning.
|
|
|
Post by Winona Whowood on Feb 18, 2015 21:56:33 GMT 1
Winona drejede glasset lidt rundt med en trækning i den ene mundvig. "Alt kan ikke være guldkorn," bemærkede hun. "Men drik du nu din kaffe ud og lad være med at gøre noget dumt, Cleona. Den maske skjuler ikke nær nok din identitet til at vi kan lade det ske, hm?" Hun tog selv en tår af sit glas, før hun tog et skridt til siden. "Vi tales ved," afsluttede hun samtalen, før hun selv gik ovenpå. Der var andet i livet end at lege hønemor for Ballycastles spillere. Tråd afsluttet
|
|