|
Post by Aileen Averill on Feb 2, 2015 18:46:26 GMT 1
Aileen var taget ud med en gruppe veninder for at feste til langt ud på natten, hun havde selvfølgelig sine egen dagsorden, som var ganske hemmelig på trods af at det var den primære grund til hun gik ud. Hun havde dog forladt gruppen for at smutte op til baren og få noget at drikke, hun havde danset så længe at hendes røde hår sad endnu mere tilfældigt end det plejede og hendes røde velour kjole var efterhånden en smule for varm. Den passede glimrende til det de andre på klubben havde på, den gik hende til midt på skinnebenene og sad løst om hendes krop og hun havde tilmed tilladt sig at tage sin lille dækkende trøje af. Hun fik endelig øje på den travle bartender og vinkede lidt til ham for at få hans opmærksomhed.
|
|
|
Post by Aldrian Coppernan on Feb 2, 2015 21:43:23 GMT 1
Aldrian sad i baren og drak endnu en whiskey. Han havde ikke tal på, hvor mange han havde drukket i denne uge. Han vidste bare, at han havde tilbragt alt den tid han kunne på en barstol, mens han forsøgte at komme til terms med det faktum, at han var blevet trolovet. Dette havde dog ikke fået ham til at holde sig fra andre kvinder. Nærmest tværtimod. Det var som om, at tanken om en enkelt kvinde resten af sit liv, gjorde ham så desperat, at han ikke formåede at holde sig fra dem. Nu hvor ugen nærmede sig sin afslutning, var mængden af whiskey dog faldet, efterhånden som han var kommet frem til den konklusion, at hvis det skulle være én kvinde for resten af hans liv - så var Geneva nok ikke den værste.
Derfor så han også helt præsentabel ud, da en velkendt skikkelse valsede op til baren og i første forsøg fik bartenderens opmærksomhed. Ikke at det overraskede Aldrian det mindste. Aileen var en vanvittig flot kvinde og den kjole hun havde på i aften, gjorde intet for at skjule det. Han rejste sig roligt op og gik hen ved siden af hende. "Hjælper du en ven og bestiller en whiskey mere, mens du har hans opmærksomhed?"
|
|
|
Post by Aileen Averill on Feb 2, 2015 21:58:00 GMT 1
Aileens røde hår dansede om hendes ansigt da hun vendte blikket mod ham og blottede tænderne i et skævt smil. "Selvfølgelig." Bemærkede hun og lænede sig lidt ind over baren for at få bartenderens opmærksomhed. "En til, tak" Hun plirrede charmerende med øjnene inden hun vendte sig rundt og lænede ryggen mod baren, mens hun hvilede sine albuer på disken. "Jeg elsker dette sted" Sagde hun smilende, mens hun strakte sig en anelse for at tage fat om det glas bartenderen havde sat til hende og tog en tår af den forfriskende drink med lemonade og whiskey.
|
|
|
Post by Aldrian Coppernan on Feb 2, 2015 23:00:22 GMT 1
Aldrian smilede taknemmeligt og ventede pænt på sin drink. Egentlig havde han ikke særligt svært ved at blive betjent på Tarantellegra, da han kom her så tit, at han var på god fod med de fleste bartendere. "Tak skal du have." Han hævede sit glas til en skål og gemte sin gysen over, at han også havde fået lemonade i sin drink, bag en høflig overflade og da han så sit snit til det, sendte han manden et olmt blik. Han fik dog kun et stort grin retur - bartenderen havde forsøgt at få ham til at drikke mindre hele ugen uden held. "Ja, det har sin charme." Aldrian rettede igen opmærksomheden mod den anden og smilede indsmigrende. "Du kan dog umuligt være her alene i aften? Hvor er din kavaler?"
|
|
|
Post by Aileen Averill on Feb 3, 2015 17:45:04 GMT 1
Aileen løftede et enkelt øjenbryn i en forbløffet mine og trak på skuldrene. "Jeg har intet imod at komme her alene, men jeg er her med en gruppe veninder" Sagde hun og blottede tænderne i et smil. Derefter studerede hun ham et øjeblik med blikket og rynkede sine øjenbryn. "Er du her da med nogen?" Spurgte hun og tog et sip af sin drink, hvorefter hun strøg sit røde hår bag ørene og mødte hans blik.
|
|
|
Post by Aldrian Coppernan on Feb 4, 2015 20:24:52 GMT 1
Aldrian sendte hende et indsmigrende smil. "Jeg mente nu heller ikke, at du ikke ville kunne komme her alene. Blot at sandsynligheden for, at du ikke havde en date var meget lille." Han blinkede let til hende. "Men noget kunne tyde på, at jeg alligevel tog fejl."
Han vidste ikke noget værre, end at være i byen med en flok mænd. For det første, kunne man ikke bare tillade sig at smutte, hvis man fik øje på noget godt kød og for det andet skulle man pludselig til at tage stilling til alle de magtkampe, der kunne opstå i løbet af sådan en aften. Nej, personligt foretrak han at tage af sted alene. "Jeg er her alene, ja. Men jeg er også en mand." Han smilede drilsk og ventede på hendes reaktion.
|
|
|
Post by Aileen Averill on Feb 5, 2015 16:30:57 GMT 1
Aileen rynkede sine øjenbryn en anelse og så spørgende på ham. "Vores køn er forskelligt og dog er jeg sikker på at vores formål er det samme" Kommenterede hun uden at vente på hans svar og drak en tår af sin drink. "Hvis jeg havde en date ville jeg ikke stå her og glane.. så ville jeg være andre steder.." Bemærkede hun og blottede tænderne i et skævt smil og så på ham med et drillende blik i sine øjne, mens hun vendte sig om og hvilede armene på baren og hovedet i sin ene hånd.
|
|
|
Post by Aldrian Coppernan on Feb 5, 2015 17:59:28 GMT 1
Aldrian nikkede enigt, mens han purrede lidt op i sit korte hår. "Ja, det kan der være noget om." Han lænede sig tilbage imod baren i et ubevidst forsøg på at afspejle hendes afslappede holdning. "Havde jeg en date i aften var jeg helt sikkert heller ikke her." Han sukkede lidt og så vurderende ud over folkemængden. "Det er dog nok uanset noget, jeg må forsøge at vænne mig af med i fremtiden." Han havde endnu ikke snakket med nogen om det faktum, at han snart ville være en gift mand og det var heller ikke meningen, at han ville gøre det nu. Han nåede bare ikke at bide sig i tungen, inden det slap ud.
|
|
|
Post by Aileen Averill on Feb 5, 2015 20:23:58 GMT 1
Aileen betragtede ham mens han talte og rynkede tænksomt øjenbrynene over hans sidste bemærkning. "Vænne dig af med?" Spurgte hun og skubbede sig forbløffet væk fra baren, mens hun kneb øjnene lidt sammen. "Vent engang.. er du i et fast forhold? Jeg troede det var meningen du skulle tilbringe dit liv alene?" Spurgte hun og lagde hovedet let på skrå, mens hun smilede skævt. Det var utrolig overraskende, måske ville han ikke blive en så bedrøvet mand alligevel.
|
|
|
Post by Aldrian Coppernan on Feb 5, 2015 20:32:46 GMT 1
Aldrian krympede sig lidt, da Aileen ikke bare talte videre om andre ting, som han egentlig havde håbet. Han havde ikke anset det for særligt sandsynligt, nu han selv havde talt om det, men han havde stadig håbet. "Jeg skal giftes." Han så stadig ikke på hende, men tog en forsvarlig slurk af sin drink. Derefter slog han et smil på ansigtet og sagde - i et forgæves forsøg på at lette stemningen; "Det er ikke med min gode vilje, kan jeg godt fortælle dig. Jeg har fået en kongelig henstilling." Han vrængede lidt på ordet 'kongelig', så der ikke var tvivl om, hvad han mente om den sag.
|
|
|
Post by Aileen Averill on Feb 5, 2015 22:25:54 GMT 1
Aileen løftede sine øjenbryn lidt over hans ord og havde et øjeblik svært ved at forstå hvad han mente, men så indså hun at nogle magikere havde det med at arrangere ægteskab for deres børn og at det måske var det han hentydede til. Hun skar en mindre grimasse ved tanken. "Men kan du slet ikke lide hende du skal giftes med? Altså hvis hun ikke er helt slem kan det ikke være så galt.. " Forsøgte hun, men vidste i virkeligheden ikke helt hvad hun skulle sige til ham. "Måske et tillykke er på sin plads?" Tilføjede hun og smilede halvhjertet til ham.
|
|
|
Post by Aldrian Coppernan on Feb 7, 2015 19:30:07 GMT 1
Aldrian drak igen lidt af sin drink og kløede sig i nakken, før han svarede. "Jo, det er næsten det værste af det. Når jeg skal være ærlig, så synes jeg, hun er en bemærkelsesværdig kvinde. Jeg synes ikke det er rimeligt, at hun skal tilbringe sit liv i et kærlighedsforladt ægteskab." Han sukkede lidt igen. "Men hun er simpelthen ikke til at tale fra det." Meget mod sin vilje, trak et lille smil op i hans mundvig. Han nøjedes med at trække på skuldrene over hendes 'tillykke'. Han var stadig ikke helt sikker på, hvordan han havde det med det hele.
Han så ud over dansegulvet. "Så du har ikke tænkt dig at tage hjem med en mand i aften?" Hans forsøg på at skifte emne var pinligt gennemskueligt, men han havde virkelig behov for at tale om noget andet.
|
|
|
Post by Aileen Averill on Feb 7, 2015 20:07:08 GMT 1
Aileen forstod emneskiftet og lagde armene over kors, mens hun overvejende betragtede dansegulvet. "Det ved jeg ikke endnu, måske." Bemærkede hun og løftede sin hage lidt, med et skævt smil på sine læber. Så sukkede hun opgivende og trak på skuldrene. "Men jeg tror næppe der er nogen af dem der frister mig" Tilføjede hun og smilede venligt til ham, inden hendes blik faldt hen på veninderne der stadig dansede og hun overvejede om hun skulle drikke resten af sin drink og vende tilbage til dem.
|
|
|
Post by Aldrian Coppernan on Feb 8, 2015 10:43:00 GMT 1
Aldrian fornemmede hendes lette skæven til veninderne. Han havde brugt mange år på at analysere kvinders kropssprog og han smilede lidt. Han kunne godt huske, hvordan det var at være 25 og én ting han vidste helt sikkert, var at det ikke var videre festligt - omend måske hyggeligt - at stå og snakke med en mand, som er næsten ti år ældre, når man ikke havde planer om at score ham. "Så må vi jo bare håbe, der er noget, der dukker op senere." Han drak sit glas ud og smilede. "Tak for hjælpen. Nu skal jeg ikke holde på dig mere." Og efter nogle få høfligheder kunne han stå og nyde udsigten, da hun gik tilbage til sine veninder med hofterne vuggende fra side til side. *Tråd lukket*
|
|